Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez mircho » 20 sty 2014, 19:30

1. należało użyć pompki – służy do odpowietrzania po wymianie filtra.
2. To może lecz nie musi mieć związku z wymianą filtra, koniecznie trzeba odczytać błąd/błędy. Jeśli błąd pochodzi z układu DPF to na pewno nie jest sprawa wymiany filtra. Auto jest w trybie serwisowym, stąd brak mocy. W tym trybie nie ma wypalania DPF.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez piotruszmrok » 20 sty 2014, 22:28

Błędy odczytałem i wskazał dwa: "czas trwania regeneracji filtra cząstek – nieciągły" i "całkowita ilość dodatku do oleju napędowego wtryśniętego – nieciągły. Innych błędów nie ma (o zaworach, ciśnieniu paliwa itd). Jutro chcę podłączyć pod kompa i zrobić wypalanie wymuszone.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lip 2011, 11:43
Posty: 7

Postprzez gorylla » 21 sty 2014, 15:25

mircho napisał(a):Gorylla, a co ze spalaniem po tych zabiegach?
Mniej sadzy znaczy lepsze spalanie = mniej paliwa/100km.


Gdyby wyraźnie spadło, na pewno bym zauważył. Skoro nie zauważyłem, to na pewno nie spadło (albo niezauważalnie).
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez machall » 21 sty 2014, 17:56

Witam
Ostatnio na autostradzie zaczęła mi mrugać kontrolna DPF. Później zaświeciła się kontrolka silnika. Po podłączeniu do komputera okazało się, że padła sonda lambda. Po wymianie sondy nie wyskakują żadne błędy, ale DPF mruga dalej. Po odłączeniu akumulatora i podłączeniu na nowo zaczęła się świecić. Ale po minucie znowu zaczęła mrugać. I to się powtórzyło dwa razy. Czy mogę uruchomić procedurę wypalania (za pomocą kabelka)? Czy to coś pomoże? Czy lepiej się w to nie bawić i jechać do serwisu (ok. 70km)?
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 13:48
Posty: 24
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J

Postprzez Wojtek » 21 sty 2014, 18:20

machall napisał(a):Po odłączeniu akumulatora i podłączeniu na nowo zaczęła się świecić. Ale po minucie znowu zaczęła mrugać.

Kontrolki filtra DPF nie skasuje sie przez "tradycyjny" sposob odlaczania aku...

machall napisał(a):Czy mogę uruchomić procedurę wypalania (za pomocą kabelka)?

Najpierw odczytaj obecne bledy... ta kontrolka nie tylko oznacza zapchany filtr...
Jezeli okaze sie, ze faktycznie masz problem z filtrem, to go wypal ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 21 sty 2014, 18:55

machall napisał(a):Po wymianie sondy nie wyskakują żadne błędy, ale DPF mruga dalej.

Mruganie DPF-u oznacza zapisane błędy. Po prostu interfejs nie był w stanie ich odczytać ;)

machall napisał(a):Czy mogę uruchomić procedurę wypalania (za pomocą kabelka)? Czy to coś pomoże? Czy lepiej się w to nie bawić i jechać do serwisu (ok. 70km)?

Kabelkiem raczej tego nie uruchomisz.
1. Odczytać błędy.
2.Zrobić co należy ;)
PS. Jakieś ograniczenie mocy lub Vmax wystąpiły?
Pzdr.
Ostatnio edytowano 21 sty 2014, 19:41 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez machall » 21 sty 2014, 19:40

Przed wymianą sondy miałem błędy P0030 i P0133. Po wymianie błędy zostały skasowane i nic nowego się nie pojawiło. Gdy odłączyłem aku i kontrolka się świeciła samochód jechał i przyspieszał normalnie. Jak przełączyła się i zaczęła mrugać nastąpił spadek mocy (Vmax myślę że odcięło do 150, ale rozpędziłem się do 110 dalej już nie chciałem go cisnąć).
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 13:48
Posty: 24
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J

Postprzez smile » 21 sty 2014, 19:53

A więc PM-y w DPF-ie masz na poziomie przynajmniej 8 g/l. Jak dojdzie do 11 g/l Vmax ograniczona zostanie do 70 km/h. A wtedy już niewiele do całkowitego zapchania DPF-u. W tej chwili twój DPF sam się nie oczyści.
W Twoim przypadku trzeba sprawdzić olej ( jego poziom ), odczytać IDS-em błędy, stopień rozcieńczenia oleju i wtedy albo wymienić olej i wypalić albo tylko wypalić bez wymiany oleju.
Możesz spróbować kabelkiem ale to działanie trochę na ślepo. Zresztą jak masz zbyt rozcieńczony olej to wypalanie nie wystartuje.
Pzdr.

Dopisano 21 sty 2014, 18:56:

machall napisał(a):Przed wymianą sondy miałem błędy P0030 i P0133.

Gdzie w końcu kupiłeś sonde?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 21 sty 2014, 19:58

machall napisał(a):Jak przełączyła się i zaczęła mrugać nastąpił spadek mocy (Vmax myślę że odcięło do 150, ale rozpędziłem się do 110 dalej już nie chciałem go cisnąć).

poniewaz silnik jest w trybie awaryjnym... i

Wojtek napisał(a):Kontrolki filtra DPF nie skasuje sie przez "tradycyjny" sposob odlaczania aku...

dalej:

Wojtek napisał(a):Najpierw odczytaj obecne bledy...

smile napisał(a):1. Odczytać błędy.

ilu ludzi musi jeszcze to Tobie napisac? :>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 21 sty 2014, 20:01

Wojtek, może używany interfejs nie jest w stanie odczytać tych błędów :P
Ale na 100% błędy są!! :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 21 sty 2014, 20:07

wiem, ze sa ;)
ciekawe tylko kiedy kolega zaskoczy... i czy zalatwi sobie filtr do konca... :|
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 21 sty 2014, 20:12

Jeśli wejdzie drugie ograniczenie prędkości maksymalnej, do 70 km/h to już będzie problem z jego wypaleniem za pierwszym razem.
Szkoda, że kontrolka DPF nie mruga na czerwono, wtedy przekaz by oddawał wagę problemu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mircho » 21 sty 2014, 21:47

machall napisał(a):padła sonda lambda.

Po tym włączył się tryb serwisowy = brak wypaleń DPF.
machall napisał(a):Po wymianie sondy nie wyskakują żadne błędy, ale DPF mruga dalej

DPF jest zapchany, bo nie był wypalany w czasie jazdy w trybie serwisowym z uszkodzoną a sondą.
machall napisał(a): Czy mogę uruchomić procedurę wypalania (za pomocą kabelka)?

Jak najbardziej tak bym zrobił zanim DPF zapcha się do stanu uniemożliwiającego wypalanie tą metodą, bo później już będą koszty. Jeśli PCM wystartuje wypalanie "kabelkiem" tzn że wszelkie konieczne do tego warunki są spełnione tzn filtr jest zapchany ale można go wypalić. Jeśli jest jakiś tajemny błąd, który sugerują koledzy, to procedura nie ruszy. To jest najprostsza metoda sprawdzenia czy miganie jest skutkiem zapełnienia filtra, czy jest jakaś inna przyczyna.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez piotruszmrok » 23 sty 2014, 10:36

piotruszmrok napisał(a):Błędy odczytałem i wskazał dwa: "czas trwania regeneracji filtra cząstek – nieciągły" i "całkowita ilość dodatku do oleju napędowego wtryśniętego – nieciągły. Innych błędów nie ma (o zaworach, ciśnieniu paliwa itd). Jutro chcę podłączyć pod kompa i zrobić wypalanie wymuszone.

Pozdrawiam


No i poszło.... Zrobiłem wypalanie wymuszone i udało się filtr wypalić. Teraz ani kontrolka DPF nie mruga i też nie pali się Check Engine. Po wypaleniu jeszcze przejechałem 30km żeby sprawdzić czy wszystko ok. Jest ok. Samochód zaczął przyspieszać aż w siedzenie wbija więc tryb awaryjny się też wyłączył.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lip 2011, 11:43
Posty: 7

Postprzez mircho » 23 sty 2014, 21:47

piotruszmrok napisał(a):No i poszło.... Zrobiłem wypalanie wymuszone i udało się filtr wypalić. Teraz ani kontrolka DPF nie mruga i też nie pali się Check Engine.
Pozdrawiam

<spoko> <faja>
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez Enduro » 8 kwi 2014, 00:55

no i mnie spotkal ku memu zaskoczeniu, problem w postaci trzech filter DPF i dwoch kanarkowych kontrolek!
i zapytuje tu grono, co moge sam z akt. pomoca ASO przetestowac,
aby problem bez wymiany zniwelowac
i tak po zapaleniu sie kontrolki (od razu mrugla i zapalily sie po pewnym czasie pozostale dwie, te zolte) pojechalem do zaprzyjazninego ASO gdzie skasowalo wszystkie bledy i wypalono DPFa z wartosci ok. 16g do wartosci ok. 4-5g potem od razu po przejechaniu ok. 30 km przy ok. 4-4,5 tys obr/min ponownie powrocil ten sam problem.
zasugerowali wyczyszczenie EGRa i jego rurek, ktore to byl lekko pozaklejane, co oczywiscie zrobilem..
wtrystki dobre (wartosc ok.: -40-55) i po kpl. czyszczeniu ultradzwiekami, zaworki doregulowane, kalibracja wykonana.. olej silnikowy w okolicy polowy przebiegu/rozcienczenia.
ponownie w ASO skasowali bledy, wywolali dopalanie, ktore ewidentnie lepiej przebieglo, ale nie zeszli do wartosci ponizej 8-8,2.. <glupek2>
po tych czynnosciach tester pokazywal, ze wartosc zapchania wzrasta przy gazowaniu... <glupek2>
i to w tej kwesti odswiezam temat z zapytaniem, co ja, amator moge w tej sytuacji poza wymiana DPFa jeszcze spobowac...:|
jutro go wymontuje i popatrze z bliska, co tam w nim siedzi..


pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 8 kwi 2014, 09:05

masz zaprzyjaźnione ASO,to poproś o wgranie najnowszego softu do PCM-u.
wyciąganie DPF-a,to wg mnie ostateczność.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pioteq25 » 8 kwi 2014, 15:33

DPF nie koniecznie jest winny tego, że tak szybko się zapycha sadzą z silnika. EGR bardzo szybko załatwi DPF jak się nie domyka w 100% Czyszczenie nie zawsze pomaga, bo może się przycinać na wypalonym wałku. Spróbowałbym najpierw go zaślepić.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Leoo » 9 kwi 2014, 22:20

Enduro napisał(a):jutro go wymontuje i popatrze z bliska, co tam w nim siedzi..

Jeśli masz możliwość, to podmień czujnik ciśnienia przy filtrze.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez sheller80 » 10 kwi 2014, 18:52

Koledzy a czy ta instrukcja zadziała w modelu 2002-2007 ?? <co?> <co?> <co?>

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm dokładnie chodzi mi w RF7j
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6