Mazda 323 F – Oświetlenie
1, 2
Witam,
Mam problem z oświetleniem chodzi dokładnie o przednie lampy, światło emitowane przez żarówki woła pomst we do nieba. Dzisiaj kopiłem żarówki w Anglii za ponad 35- 160/170 zł i brak rezultatów. Testowałem kilka rodzajów żarówek od Philipsa po Osram i Bosha nic to nie dało. Zmierzyłem napięcie na żarówkach i wygląda to tak. Światła dziennie ( krótkie ) 11.42 V , Światła drogowe ( długie ) 11.10/11.05 V. Co mogę w takiej sytuacji zrobić ? Planowałem zakupić jakiś zestaw Xeonów ale testowałem z allegro Hid bi xenon za 150 zł H4 6000 K i porażka. Wszystko ładnie super na 1/2m dalej 0 widoczność.
Chciałem zmienić lampy na Xeony lub soczewkowe jednak nigdzie nie mogę znaleźć. Ale po kolei :
Co zrobić z napięciem ?
Czy znajdę lampy soczewkowe do mazdy ?
Czy warto i jakie Xeony zakładać. ?
Mam problem z oświetleniem chodzi dokładnie o przednie lampy, światło emitowane przez żarówki woła pomst we do nieba. Dzisiaj kopiłem żarówki w Anglii za ponad 35- 160/170 zł i brak rezultatów. Testowałem kilka rodzajów żarówek od Philipsa po Osram i Bosha nic to nie dało. Zmierzyłem napięcie na żarówkach i wygląda to tak. Światła dziennie ( krótkie ) 11.42 V , Światła drogowe ( długie ) 11.10/11.05 V. Co mogę w takiej sytuacji zrobić ? Planowałem zakupić jakiś zestaw Xeonów ale testowałem z allegro Hid bi xenon za 150 zł H4 6000 K i porażka. Wszystko ładnie super na 1/2m dalej 0 widoczność.
Chciałem zmienić lampy na Xeony lub soczewkowe jednak nigdzie nie mogę znaleźć. Ale po kolei :
Co zrobić z napięciem ?
Czy znajdę lampy soczewkowe do mazdy ?
Czy warto i jakie Xeony zakładać. ?
Ostatnio edytowano 11 sty 2014, 23:38 przez b4ndit90, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
popraw teamt na zgody z regulaminem inaczej poleci do kosza...
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
daj zdjęcie jak to świeci bo nie rozumiem w czym problem, BJ mają bardzo dobre lampy które dobrze świecą nawet ze zwykłymi żarówkami.
Chce wymienić lampy bo to na 99 % ich sprawką plastiki są tak matowe że aż szare
I chce je wymieć z takich jak mam
http://img2.netcarshow.com/Mazda-323F_2000_800x600_wallpaper_02.jpg
Na takie albo podobne ale żeby były całe. Szukałem po necie i w sklepach tuningowych i nie moge znalesc nie wiem czy szukac po jakims numerze czy jak .. Soczewek pewnie nie znajde ale chociaz oryginalne od mazdy pelne bym chciał
cos w tym stylu
http://www.mad4wheels.com/webpics/hires/00006779%20-%202000%20Mazda%20323%20F%20(%20BJ%20)/2000_Mazda_323_F_(_BJ_)_016_3464.jpg
I chce je wymieć z takich jak mam
http://img2.netcarshow.com/Mazda-323F_2000_800x600_wallpaper_02.jpg
Na takie albo podobne ale żeby były całe. Szukałem po necie i w sklepach tuningowych i nie moge znalesc nie wiem czy szukac po jakims numerze czy jak .. Soczewek pewnie nie znajde ale chociaz oryginalne od mazdy pelne bym chciał
cos w tym stylu
http://www.mad4wheels.com/webpics/hires/00006779%20-%202000%20Mazda%20323%20F%20(%20BJ%20)/2000_Mazda_323_F_(_BJ_)_016_3464.jpg
- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
Kolego jeśli jesteś przekonany że to wina kloszy, to z tego co się orientuje można kupić same klosze i to są jakieś groszowe sprawy.
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
a może polerkę zrób lamp.
Przymierzam się też do polerki lamp, zwykła tempo lekkościerna podobno daje rady. A w przypadku niskiego napięcia, można dołożyć przekaźniki ale trzeba uważać bo wydaje mi się (99%) że tutaj na żarówce jest stały + a podawana jest masa. Są dwa wyjścia albo przerobić instalacje tak aby podawany był plus. Albo sprytnie to zrobić minusem, w każdym przypadku trzeba dołożyć przekaźniki. Wersja minimum to dwa, czyli jeden na oba mijania a drugi na oba długie, wstawiasz bezpieczniki po 15A do na każdy przekaźnik i światła świecą tak jak powinny.
Kiedyś to liczyłem jak spadek napięcia ma wpływ na moc oddawaną żarówce.
Czyli zakładając że przy 12V ma ona moc 55W to przy 10V już tylko 38W. Przy 11V moc wyniesie 46W. Według prawa Ohma wyliczona oporność żarnika to ok 2.61 Ohma.
Kiedyś to liczyłem jak spadek napięcia ma wpływ na moc oddawaną żarówce.
Czyli zakładając że przy 12V ma ona moc 55W to przy 10V już tylko 38W. Przy 11V moc wyniesie 46W. Według prawa Ohma wyliczona oporność żarnika to ok 2.61 Ohma.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
a czy ktoś może powiedzieć czy te stare lampy o ile sie nie myle do roku 98 99 ( migacz osobno , klosz osobno ) moge wymienic na te co są +2000 że są lampy całe ( migacz i klosz razem ) Czy rozmiarówka jest inna ?
- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
b4ndit90 napisał(a):a czy ktoś może powiedzieć czy te stare lampy o ile sie nie myle do roku 98 99 ( migacz osobno , klosz osobno ) moge wymienic na te co są +2000 że są lampy całe ( migacz i klosz razem ) Czy rozmiarówka jest inna ?
dwa posty wyżej kolega napisał ci że
wilk28 napisał(a):te dzielone lampy są do bj ale przedliftowej a te całe to już do polifta więc nie założysz ich ze wzg na ułożenie maski, błotników.
czytaj.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Ale widziałem lampy cale w bj wiec czemu ich nie mogę założyć ? jak nie te to czy znajde podobne pasujące do bj ? tzw co musiałbym zrobić żeby je wstawić wymienić przedni błotnik ? czy co
Dopisano 20 sty 2014, 21:07:
Tutaj widze koledzy mają BJ i całe lampy fakt inny błotnik przedni ale mogę go wymienić o ile będzie taka potrzeba


Dopisano 20 sty 2014, 21:07:
Tutaj widze koledzy mają BJ i całe lampy fakt inny błotnik przedni ale mogę go wymienić o ile będzie taka potrzeba

- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
I zderzak.
Zobacz sobie na zdejcia tych dwoch wersji przed i po lifcie. Roznice widac od razu.
Zobacz sobie na zdejcia tych dwoch wersji przed i po lifcie. Roznice widac od razu.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Blotniki tez. a te zdjecia wyzej to obie mazdy po lifcie.
Dopisano 20 sty 2014, 22:16:
Blotniki tez.
Dopisano 20 sty 2014, 22:16:
Blotniki tez.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
błotniki, zderzak z grillem i maska... bez sensu...
weź oddaj komuś od detalingu to Ci za grosze wypoleruje maszynowo te lampy w 15 minut i będą jak nowe...
lampy które pokazujesz to:
1. dwa elementy (migacz oddzielnie) – przedlift
2. cała lampa na H4 (krótkie i długie w jednym odbłyśniku) – polift – pozycja z boku
3. cała lampa na H1+H7 (krótkie i długie oddzielnie) i pozycyjne od strony grilla – polift SPORTIVE 2.0 benzyna z pakietem SPORTIVE

weź oddaj komuś od detalingu to Ci za grosze wypoleruje maszynowo te lampy w 15 minut i będą jak nowe...
lampy które pokazujesz to:
1. dwa elementy (migacz oddzielnie) – przedlift
2. cała lampa na H4 (krótkie i długie w jednym odbłyśniku) – polift – pozycja z boku
3. cała lampa na H1+H7 (krótkie i długie oddzielnie) i pozycyjne od strony grilla – polift SPORTIVE 2.0 benzyna z pakietem SPORTIVE
Teraz widze jak porownałem jeszcze raz moja mazda ma blotnik podobny do pierwszego zdjecie poniewaz od swiatel idzie prosto do nadkola .. a ta druga skos .. wiec jestem wstanie ogarnac ten pierwszy .. czyli tak .. zderzak przedni i 2x blotniki ( prawy lewy ) .. Kolego nie chce dawac do polerki chce miec inne lampy dwa . zderzak przedni i tak musze wymienic bo mam w oplakanym stanie, wiec muszę go wymienic a przy okazji chce zrobic tak aby wymienic tak aby lampy pasowaly. Nie mam komu dac do liftingu bo mieszkam w angli dajac auto do warsztatu na lifting musze miec co najmniej 400 500 f a auto kupilem za 150 f .. wiec gdzie tu logika ? Czesci posiadam z drugiej mazdy ktora znalazlem na szrocie pekniętą w pół szkoda bo to własnie 2.0 sports ..
Dopisano 21 sty 2014, 00:22:
czyli reasomując wymieniając:
maskę
2xbłotniku przód prawy i lewy
body – przedny zderzak z grilem
mogę wstawić nowe lampy ?
Dopisano 21 sty 2014, 00:22:
czyli reasomując wymieniając:
maskę
2xbłotniku przód prawy i lewy
body – przedny zderzak z grilem
mogę wstawić nowe lampy ?
- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
wszystko można tylko zależy ile przeszkód jest na drodze czeka Cię też walka z instalacją przewody oprawki żarówek itp malowanie elementów nie wiadomo czy zaczepy podchodzą itp bo chyb nikt u nas na forum jeszcze nie przerabiał przedlifta na polifta
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Czyli zabawa warta świeczki tylko jak mamy rozbity samochód. I to też nie do końca, bo tego już się nie ukryje przy odsprzedaży samochodu że był "bity". To tak jakby zrobić golfa mk4 z przodem Bory. Tylko że tam akurat wszystko pasuje plug and play. A tutaj jest dużo więcej zabawy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość