Mazda 323f BA KL '94 wściekła

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Piotr_ » 20 sty 2014, 00:04

Jeżeli śruba która jest u Ciebie,rzeczywiście ma krótszy gwint to będzie si.Jak nie to trzeba dotoczyć nową z dłuższym gwintem.W moim motorze są głowy zajęte i jak patrzeliśmy to jest jakieś pół centa manewru. Ale jak się przegnie to wlatujesz do cylindra :|
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mlody1921 » 20 sty 2014, 12:07

Może nie dłuższa a trzeba będzie rozwiercić i nagwintować na grubszą :) to są częste przypadłości mechaników Zenków dla których jak powie sie dokręcaj kluczem dynamometrycznym to ci odpowie że on klucz ma w rękach:) dasz rade choćbyś miał silnik wyciągnąć :)

Dopisano 20 sty 2014 11:07:

Może nie dłuższa a trzeba będzie rozwiercić i nagwintować na grubszą :) to są częste przypadłości mechaników Zenków dla których jak powie sie dokręcaj kluczem dynamometrycznym to ci odpowie że on klucz ma w rękach:) dasz rade choćbyś miał silnik wyciągnąć :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Piotr_ » 20 sty 2014, 12:21

Młody to nie jest takie proste :| Wiesz jak wygląda śruba od rolki napinającej? Jeżeli będzie trzeba rozwiercać na większą to tokarz będzie musiał taką śrubę dorobić, a żeby to rozwiercić to trzeba mieć bardzo pewną rękę i małą wiertarkę kątową, lub wyciągać motor :|
Przykre jest to że co chwilę wychodzą kwiatki :|
Jedynym pocieszeniem wczoraj było to,że motor po wszystkich ustawieniach i sprawdzeniu dokręcenia śrub, zupełnie inaczej kręci (czyt. tak jak powinien lekko i gładko)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Eklerek323f » 20 sty 2014, 12:29

XED napisał(a):Jedynym pocieszeniem wczoraj było to,że motor po wszystkich ustawieniach i sprawdzeniu dokręcenia śrub, zupełnie inaczej kręci (czyt. tak jak powinien lekko i gładko)

Po takim czasie dobre i tyle :| Powoli do przodu, w końcu ogarniecie tego KLa ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Piotr_ » 20 sty 2014, 13:05

Ja tam jestem tylko z doskoku.Marius z Misiakiem ostro działają <spoko>
Jak to mówią "kazał Pan musiał Sam" ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez adis555 » 20 sty 2014, 13:54

Podoba mi się pomoc w waszym regionie. Na pewno KL będzie latał w tym roku na zlocie. Trzymam kciuki.

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez mlody1921 » 20 sty 2014, 14:14

Wiem wiem od strony rozrządu cokolwiek zrobić jest masakra, ale co sie nie robi dla Mazdy I KL-a :) dacie rade
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Capazo » 20 sty 2014, 16:10

XED napisał(a):Młody to nie jest takie proste :| Wiesz jak wygląda śruba od rolki napinającej? Jeżeli będzie trzeba rozwiercać na większą to tokarz będzie musiał taką śrubę dorobić, a żeby to rozwiercić to trzeba mieć bardzo pewną rękę i małą wiertarkę kątową, lub wyciągać motor :|


Miałem to samo, tylko ze moj blok byl poza autem wiec dorobil mi nową wkładkę o tym samym gwincie i srednicy. Koszt niewiele bo 80, tutaj jest gorzej bo silnik jest on board. Dacie rade. Ja skrecajac silnik musialem o pare Nm mniej dokrecac sruby bo wg serwisowki to juz dawno bym poprzekrecał gwinty. Serwisowka jest dobra jak silnik ma 5 lat a nie jak 20, trzeba uwazać poprostu.

Powodzenia
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez MariuS » 20 sty 2014, 17:42

Ja tam zawsze trzymam się zasady że kręcę "używane śrubki" mniej niż swerwisówka, ale nowe zawsze "wg papieru" chyba że na czuja czuć że jest pół obrotu przed ukręceniem <lol>


A odnośnie tej rolki napinacza – ten gwint nie jest przeciągnięty tylko zmasakrowany niestety, ale w tym tygodniu się okaże co da się zrobić. Było już tak blisko – szanowna komisja kilku ludzi się nawet zjechała na moment odpalenia a tu falstart niestety (sam klej nie dał rady) <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Matheus » 20 sty 2014, 18:18

jeszcze zamiast dorabiać nową śrubę można w blok wkręcić helicole, gwint wyjdzie mocniejszy i napewno sie nie urwie. Tylko pytanie jak bardzo jest zniszczone gniazdo.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez bieski » 20 sty 2014, 18:23

Matheus napisał(a):helicole

Siemek już Misiakowi podpowiadał to rozwiązanie. Nie wiem tylko czy Misiak słuchał :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez sony551 » 20 sty 2014, 18:41

Sprężynka jest dobra jak idzie do żyda nie do jazdy. Czasem przy drugim odkrecęceniu potrafi wyjśc razem ze śrubą. Polecam tulejkę z lewym gwintem na kleju. Wkręcając śrubę automatycznie tulejkę zblokuje i nie wykręci się :)
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Matheus » 20 sty 2014, 18:43

sony551 napisał(a):Sprężynka jest dobra jak idzie do żyda nie do jazdy. Czasem przy drugim odkrecęceniu potrafi wyjśc razem ze śrubą. Polecam tulejkę z lewym gwintem na kleju. Wkręcając śrubę automatycznie tulejkę zblokuje i nie wykręci się :)


są specjalne helicole które się nie wykręcają. Zresztą zwykłej jeszcze nigdy nie wykręciłem a troche już tego założyłem, a co do stwierdzenia ze są dobre jak idzie do żyda to się nie zgodzę. To jest świetne rozwiązanie przy założeniu że wie się co się robi <spoko>
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez ptaszek775 » 20 sty 2014, 18:51

Ja bym włozył nowo tulejke z gwintem a mocniejsze i pewniejsze było by rozwiercic i nagwintowac wieksza tylko ze w napinacz...nie bedzie pasowac

inaczej sie rozleci
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez sony551 » 20 sty 2014, 18:58

Helicoli używają do sportów motorowych nawet ale to jest dla mnie prostackie rozwiązanie.
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Piotr_ » 20 sty 2014, 20:25

Tam są naprawdę duże siły i nie może być półśrodków <cisza>
Auto stało już tyle czasu że lepiej nie mówić i do tego wychodzą same buble,także kilka dni pewnie Misiaka już nie zbawi,żeby zrobić to zgodnie ze sztuką :)
Nie żebym się czepiał Panowie,ale mówicie tak jakby tam było miejsca tyle,ze pies z budą przeleci a tam ledwo idzie rękę wsadzić,żeby tą tulejkę wykręcić <glupek2>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez sony551 » 20 sty 2014, 20:32

To jak ma nie być półśrodków to engine do góry i robicie ;)
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Capazo » 20 sty 2014, 20:42

XED napisał(a):Nie żebym się czepiał Panowie,ale mówicie tak jakby tam było miejsca tyle,ze pies z budą przeleci a tam ledwo idzie rękę wsadzić,żeby tą tulejkę wykręcić <glupek2>


Trzeba bylo do BG to zaaplikowac, pies z buda by sie schowal <faja>

Działać chlopaki, działać :) Widzimy sie w Kwietniu <faja>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez misiak89-89 » 20 sty 2014, 20:43

no wlasnie a wyciaganie silnika to juz problemik, trzeba zurawia/kolowrotek do tego w ciul wiecej czasu i nie wiem czy MariuS'owi bym sie wyplacił. nie wiem równiez jak ta sruba od Cb Piotrek ale jak nic z tego nie wyjdzie to mysle zeby sprobowac ze sprzezynka, jak proponujecie, albo nagwintowac gniazdo na wiekszy rozmiar bez wiercenia i dotoczyc nowa srube <oczy>
Ostatnio edytowano 20 sty 2014, 21:27 przez misiak89-89, łącznie edytowano 1 raz
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Piotr_ » 20 sty 2014, 20:46

sony551 napisał(a):To jak ma nie być półśrodków to engine do góry i robicie ;)


Jeszcze jest nadzieja :>

Capazo napisał(a):Trzeba bylo do BG to zaaplikowac, pies z buda by sie schowal


Tak mówisz jakbyś to robił karpaczjo <lol>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy