problem z abs w 323f bj

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xedos1972 » 17 sty 2014, 14:56

kod błędu 14 dotyczy lewego tylnego koła !!!! kto taką diagnozę postawił ?
diagnostykę zrób sam instrukcja jest na forum , jak kontrolki się nie palą to można zastosować diodę w wpiąć w kostkę diagnostik i błędy też pokaże .Co do kontrolek zdemontuj zegary a się dowiesz czy są żarówki . abs ma diagnostykę i dlatego raz masz a raz nie masz , pierwszym problemem zazwyczaj są czujniki ,drugim z kolei połączenie z modułem ,trzecim sam moduł ,model mazdy masz z początku produkcji więc możesz mieć moduł taki jak ja mam ( foto jest na 1 stronie )

kasowanie nic tu nie da ,a też jest na forum : viewtopic.php?f=115&t=103637
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez ewemarkam » 17 sty 2014, 21:14

Nie mam już nerwów do mojego ABS'u. Po wymianie silnika pompy dalej to. Nie chce mi się narazie znów tego rozbierać. Podjadę do mechanika na kanał podmienić jeszcze elektronikę z "nowej" pompy. Na kanał dlatego że wymiana zajmie 5 minut.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez xedos1972 » 18 sty 2014, 19:42

Witaj , i co znowu lipa ,przed montażem sprawdzałeś silnik kręcił ?,a błędy jakie teraz wyskakują i jaki masz moduł ten twój stary .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez ewemarkam » 18 sty 2014, 20:00

Moduł jest stary założony, Bo byłem go pewien. Widać jest uszkodzony. W tygodniu podmienię go na ten z "nowej" pompy, wkurzyłem się bo jeszcze sprawdzałem luzy zaworowe i przy przykręcaniu pokrywy urwałem jedną śrubę. Dlatego tego dnia już nic nie robiłem. Silnik sprawdziłem przed założeniem o dziwo stary też kręcił za każdym razem. Na 100% ich nie pomyliłem, niby identyczne ale "nowy" był wymazany jakimś złotym badziewiem, może facet to lakował na wypadek jakbym ją rozkręcam itp.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez xedos1972 » 18 sty 2014, 20:23

tak sobie znaczą części ,ja u siebie jak kupowałem to śruby były zamalowywane farbą abym nie rozkręcał a za to mam gwarancję rozruchową .dobrze pamiętam miałeś kostkę wymienianą i kable są łączone może tam jest jakiś błąd .widok kostki jaki załączyłem jest od strony kabli więc jak patrzysz na piny to odwrotność , ale nie bardzo jest gdzie popełnić błąd :czujniki, zasilanie , kontrolki i,diagnostyka
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez ewemarkam » 19 sty 2014, 11:20

Podmienie jeszcze elektronike. Jak to nie bedzie ona to zajme sie instalacja elektryczna. Wtyk do elektroniki jak pisalen wczesniej byl wymieniany. W zasadzie wyglada to na profesjonalne palaczenie. Kable polutowane nalozone termokurcze, kolory sie zgadzaja. Ale z doswiadczenia wiem ze takie polaczenia sa sztywne i przewody pekaja w miejscach gdzie ten termokurcz sie konczy. U mnie wyglada ze wszystko jest ok.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez xedos1972 » 19 sty 2014, 11:23

a błędy jakie teraz wywala ?
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez ewemarkam » 19 sty 2014, 11:39

Kurcze pytałeś o to wczoraj, i przed odpowiedzią na twoje pytanie, pobiegłem do garażu żeby się upewnić czy na 100% to to samo. Ale tak dalej blad 54.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 19 sty 2014, 15:41

Witam, xedos sprawiłem sobie sprzęt do diagnostyki tak jak pisałeś w którymś z Twoich postów. Dioda + rezystor z tym że ma 1.5k. No więc podłączając jedną nóżkę pod FBS a drugą do plusa aku, to dioda świeci się cały czas, po przekręceniu zapłonu i po odpaleniu samochodu również. Coś jest nie tak albo sprzęt słabo zrobiłem.
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 19 sty 2014, 16:38

A zrobiłeś zworkę między TBS a GND? Sprzęt masz dobry.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 19 sty 2014, 17:22

zworka miedzy TBS a GND to jak chcę skasować błędy. Póki co chcę sprawdzić co jest grane bo od abs nic nie wystukuje. Tylko kod błędu 48 na poduchach.
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 19 sty 2014, 17:37

Wydaje mi sie ze musisz dac zworke. Inaczej Ci centralka nie wejdzie w tryb diagnostyki.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 19 sty 2014, 17:44

No dobra, tylko pytanie czy nic się nie stanie jeśli to nie tak ma byc? :)
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 19 sty 2014, 17:57

Nic na 100%. Bledy kasujesz jak wymrugaja sie wszystkie. Szybko wciskasz hamulec 10 razy, wylaczasz zaplon. I tyle.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 19 sty 2014, 18:00

Mowisz o desce rozdzielczej czy diodzie z rezystorem?

Dopisano 19 sty 2014, 17:57:

Panowie, problem z ABS rozwiązany! :) W końcu! Miło czuć jak noga na hamulcu drży! Piękne uczucie. Jednak Ewe miałeś rację z tą zworką TBS – GND. Wystukało kod błędu 14 i 48, po skasowaniu został tylko 14 ale mimo to ABS działa. Dzięki wielkie za pomoc ! :)
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez xedos1972 » 19 sty 2014, 19:31

nie chcę studzić twej radości ale dziś dział jutro nie , jak został błąd 14 to coś jest nadal nie tak .
czujnik miałeś założony nowy czy używkę i w końcu który ? lewy tylny ?
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez euzebisz88 » 19 sty 2014, 19:49

Czujnik kupiony nowy, tylny lewy. Jutro sprawdze czy nadal wystukuje bład 14.
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez xedos1972 » 19 sty 2014, 20:22

może nie skasowałeś ,kasuje się po pierwszej turze wyświetlonych błędów (napraw sobie kontrolki w desce lub zrób diodę na kablu tak abyś miał ją w kabinie i w odpowiednim czasie nacisnął na hamulec 10 razy o odstępie mniejszym niż 1 sekunda ),błąd jest w pamięci i to w jeździe nie przeszkadza póki abs przy każdym uruchomieniu uzna układ za sprawny ,póki co ciesz się abs-em .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez euzebisz88 » 19 sty 2014, 20:39

Kasowałem błąd z Bratem. Ja odczytywałem kody pod maska za pomocą diody i mówiłem mu co ma robić. Na początku skasował się błąd 48 a 14 został. Jazda próbna i ABS działa. Sprawdzę jutro czy nadal wystukuje błąd 14 jeśli tak to zacznę procedurę od nowa.

Dopisano 20 sty 2014, 17:57:

Jednak xedos miałeś rację... Abs'u już nie ma. Nie idzie skasować błędu. Albo coś źle robię...
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Postprzez ewemarkam » 20 sty 2014, 19:46

Błędu nie skasujesz jeśli nie usuniesz usterki. Złączkę od czujnika masz pod lewym boczkiem przy oparciu kanapy. Weż miernik zmierz czujnik powinien mieć ok 1,3k Ohma. Sprawdź sobie to bo może czujnik jest uszkodzony. Jeśli czujnik będzie ok to ABS będzie działał mimo obecności błędów w pamięci sterownika.

Odnośnie mojego problemu na 99% rozwiązany, bo ABS działa, byłem na przejażdżce pare razy gasiłem i zapalałem silnik i dalej działał. A co zrobiłem.... podmieniłem elektronikę na tą z "nowej" pompy. Mam nadzieje że problem już jest rozwiązany. Jak podłączyłem ABS, sprawdziłem błędy to pokazał 13, 14 i 17. Ale normalnie lampka zgasła gdy załączyłem zapłon. Błędy skasowałem, no i narazie jest ok.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323