Przepalające się żarówki

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grejon » 5 kwi 2010, 08:18

Czy ktoś z was miał problem z nagminnie przepalającymi się żarówkami świateł postojowych? Ja w ciągu ostatniego roku musiałem to robić chyba 4 albo 5 razy IMO to nie jest normalne. Nie chodzi mi o koszt takiej żarówki (chociaż 2 zł za taką żaróweczkę to sporo), tylko o upierdliwość wymiany – już mi się udało połamać zaczepy tylnej osłonki reflektora :(. Czy to był problem powszechnie występujący w mazdach czy tylko mi się trafił taki egzemplarz? Jeśli to ma znaczenie auto jest wyposażone w 2 litrowego diesla 136 KM.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2009, 01:34
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi

Postprzez Topaz » 5 kwi 2010, 10:08

1. Kup lepsze zarowki
2. Zmierz napiecie ladowania, jak przekracza 14.5V to wymien regulator
3. Najlepiej wymien na diody LED :) Wtedy okres miedzy wymianami bedzie dluzszy.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Grejon » 5 kwi 2010, 13:05

Topaz napisał(a):1. Kup lepsze zarowki


Nie wiem, czy wśród żarówek W5W istnieje podział na lepsze i gorsze i podejrzewam, że co najwyżej lepsza żarówka spali się "nieco" później, więc jakby nie o to chodzi.

2. Zmierz napiecie ladowania, jak przekracza 14.5V to wymien regulator


Mierzyłem, nie przekracza, ale faktycznie chyba problemem jest zbyt wysokie napięcie dochodzące do żarówki – najpierw ciemnieje (od parującego włókna) a potem drucik pęka. Może jakiś rezystor wlutować? :)

3. Najlepiej wymien na diody LED :) Wtedy okres miedzy wymianami bedzie dluzszy.


Już raz ten patent zastosowałem (fakt, że w innym aucie) i szybko wróciłem do zwykłych. LEDy, które kupiłem świeciły bardzo słabo.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2009, 01:34
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi

Postprzez Dibooo » 6 kwi 2010, 02:04

Miałem podobny problem.
Sprawę załatwiły żarówki Philips-a Bluevision (koszt do 20 zeta ale wytrzymały ok 5 m-cy) a teraz z braku tych pierwszych zakupiłem Osram.
Przeszłość szanuj ale to przyszłość jest bliższa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2008, 11:47
Posty: 29
Skąd: Lipno
Auto: Mazda 6 GY 136KM 2003r

Postprzez Grejon » 6 kwi 2010, 08:47

Dibooo napisał(a):Miałem podobny problem.
Sprawę załatwiły żarówki Philips-a Bluevision (koszt do 20 zeta ale wytrzymały ok 5 m-cy)


No właśnie :(

a teraz z braku tych pierwszych zakupiłem Osram.


A te ile wytrzymały? :)
Początkujący
 
Od: 6 mar 2009, 01:34
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi

Postprzez Topaz » 6 kwi 2010, 09:38

Wstaw sobie jednak LEDY, nie są ciemniejsze od żarówek, dodatkowo mozesz dobrać barwę do ksenonów i zapomnisz o wymianach częśtych.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez maselek » 6 kwi 2010, 19:21

Grejon napisał(a):Już raz ten patent zastosowałem (fakt, że w innym aucie) i szybko wróciłem do zwykłych. LEDy, które kupiłem świeciły bardzo słabo.


Byla już gdzieś mowa o ledach Pawko_6 polecał te -------> http://www.natea.pl/product_info.php?cPath=22_30&products_id=163 naprawde nieźle wyglądają :| i świecą jasno
Ostatnio edytowano 26 wrz 2010, 16:55 przez maselek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez X-RAY » 7 kwi 2010, 18:31

u mnie też padły postojówki, mam takie ledy:
http://www.natea.pl/product_info.php?cP ... ucts_id=42
Wytrzymały ok 10 m-cy. Od czasu do czasu trochę migały i takie tam cuda na kiju. Jak ktoś wpadł na lepsze niech da znać.
Pozdrawiam,
X-RAY
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2009, 15:52
Posty: 33
Auto: M6 GH 2.2 MZR-CD 163KM

Postprzez grzegorz0924 » 18 sty 2014, 20:06

Witam wszystkich mam pytanie otoz mniejwiecej raz na dwa tygodnie przepalaja mi sie zawowki swiatel mijania ale dziwnie bo sama zarowka wyglada ok ale ten metal zaraz za nia jest az niebieski od goraca sprawdzilem napiecie i jest takie jak ladowanie akumulatora 14,5v podejzewam ze jest za duze bo na podobnej mazdzie napiecie jest 13 na wlaczonym silniku czy ktos mial taki problem zastanawiam sie czy regulator napiecia nieszfankuje i jakie jest prawidlowe napiecie na aku i zarowkach z gory dziekuje
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez dobrzyn22 » 18 sty 2014, 23:14

a czytał kolega ten wątek??:
viewtopic.php?f=409&t=95104
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez grzegorz0924 » 18 sty 2014, 23:48

Czytalem i nierozwiazalo mojego problemy nadal niewiem dlaczego w jednej mazdzie napiecie nieprzekracza 13v a w mojej 14,5 i pali zarowki tak ze az metal robi sie niebieski i zadne zarowki niewytrzymuja dluzej niz 2 tyg
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez siemek55 » 18 sty 2014, 23:53

bo podczas ładowania z alternatora napięcie wynosi 14,4 V i jest to poprawne zjawisko. Jeżeli grzeją się styki to proponuję je przeczyścić mechanicznie (tylko delikatnie) a następnie potraktować kontakt sprayem. Następnie zamontuj markową żarówkę i ciesz się spokojem przez kolejne ...kilka miesięcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Wojtek » 19 sty 2014, 00:04

siemek55 masz racje, ale... tylko do 14,4V
ponizsze ze wskazanego watku:
Topaz napisał(a): Zmierz napiecie ladowania, jak przekracza 14.5V to wymien regulator

grzegorz0924 zmierz dobrze jeszcze raz... rowniez podczas krecenia kierownica i z wlaczona klimatyzacja... jezeli jest nadal na 14.5V lub wiecej padaja diody...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez grzegorz0924 » 19 sty 2014, 16:34

Ok zmieze ale jakie powinno byc napiecie na zarowce swiatel mijania h1?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez brodaM6 » 19 sty 2014, 16:57

Tam to będzie 12v koledzy mówią żebyś na aku sprawdzil
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez grzegorz0924 » 19 sty 2014, 17:48

14,4 na aku i na kablu od zarowki to samo dlatego pali zarowki co moze byc przyczyna dlaczego takie duze napiecie? Jest jakis inny regulator na swiatla?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez siemek55 » 19 sty 2014, 21:13

nie ma, a zmierzone napięcie w obu przypadkach jest poprawne. Różnica i to tylko w dół może wynikać ze spadku napięcia na przewodzie "od żarówki" i mierzone tylko pod obciążeniem. Regulator IMO jest ok. Przeczyść styki i wymień żarówki na markowe w5w
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez grzegorz0924 » 19 sty 2014, 22:39

Mam zarowki lucas h1 to markowe zarowki ale martwi mnie ten niebieski kolor od goraca wyglada jak by ktos ta metaliwa czesc palnikiem podgrzewal czy to moze byc wina zarowek czy zaduzego napiecia?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Wojtek » 19 sty 2014, 22:48

Jezeli napiecie jest oki (a wyglada, ze jest), to...
siemek55 napisał(a):Przeczyść styki

sa zasniedziale, brudne i z trudem przewodza prad, a co za tym idzie... powierzchnia styku jest znacznie mniejsza niz powinna, dlatego zarowka sie tak rozgrzewa...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rymko » 20 sty 2014, 10:35

U mnie napięcie ładowania na nieobciążonym silniku to ok. 14V. Może się ono jednak wahać od 13.8 do 14.4 w zależności od obciążenia . Może jednak sprawdź ten regulator napięcia, bo jeżeli szwankuje to szkoda nie tyle żarówek co innej elektroniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6