Wymiana żarówki światła pozycyjnego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez TTomasz » 14 sty 2014, 17:09

Dzisiaj zostałem zmuszony do uzupełnienia oświetlenia, wymiany żarówki światła pozycyjnego, prawy przód.
Po przeczytaniu kilku wątków na forum uznałem, że będzie to dość skomplikowane – faktycznie, lewy przód wymaga odkręcenia plastikowej osłony – jednak zabrałem się do wymiany i... tutaj moje małe zaskoczenie/rozczarowanie.

Wyjęcie żarówki z klosza (zarówno z lewego jak i z prawego) nie stanowiło problemu, może nawet pokuszę się o fotorelację dla takich "zielonych" użytkowników jak ja ale... albo mam dwie lewe ręce, albo czegoś nie zauważam, dlatego pytam: jak wyjąć żarówkę?
Nie chcę jej uszkodzić, wydaje się dość mocno wciśnięta, ale czy oby na pewno? Może "coś" ją jeszcze zabezpiecza/trzyma czego nie zauważam? Może jest jakiś sposób na jej wyjęcie? Zakładam, że jest mało prawdopodobne aby się zapiekła, bo to kawałek szkła.

Druga rzecz o którą zapytam to rodzaj żarówki, znalazłem W5W, jednak BOSCH jaki otrzymałem w sklepie a BOSCH jaki jest w chwili obecnej włożony różnią się lekko wielkością. Czy to ma znaczenie, czy propozycja aby od razu wymieniać dwie?
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 16:45
Posty: 15 (1/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 (BK) 1.6 16V 2004

Postprzez Marcis » 15 sty 2014, 11:36

Jeśli obie mają po 5W to teoretycznie nie powinno być żadnego znaczenia, chyba że mają inna barwę światła. Jeśli nie jest znacznie duża i w kloszu nie będzie dotykać żadnego elementu plastikowego to może być. Żarówkę chyba się przekręca i wyjmuje. Wydaje mi się że ktoś z lampami coś robił w fotorelacji więc poszukaj może coś znajdziesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez TTomasz » 22 sty 2014, 20:17

Żarówka siedziała mocno... ale udało się ją zdemontować i wymienić.

Zastanawiałem się jak skonstruowana jest zapinka od żarówki (nieco inaczej niż w autach niemieckich, którymi poruszałem się do tej pory) a że nie jest to widoczne miejsce... znalazłem film, który pokazuje mechanizm zaczepiania. Nie jest to Mazda, ale reflektor od tyłu/sposób zapięcia jest taki sam – pozwala zobaczyć ruch jaki trzeba wykonać zapinką. Mam nadzieję, że nie dostanę reprymendy za film: http://www.youtube.com/watch?v=HfDbd0zgyKM

Może komuś się przyda.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 16:45
Posty: 15 (1/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 (BK) 1.6 16V 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323