auto gaśnie na biegu jałowym

Postprzez szelkos » 13 sty 2014, 00:00

Witam
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem mazdy 626 1.8GF 1998r , gdyby nie jeden drażniący mnie problem taki jak w tytule. A mianowicie autko gaśnie na wolnych obrotach. Opisze może trochę to sprawę bardziej szczegółowo. Auto zostało zakupione rok temu w listopadzie – wszystko było w porządku. Jakoś w wakacje zauważyłem lekkie drżenie silnika i dziwne skoki obrotów – przy dodawaniu gazu na biegu jałowych autko spadało do 1100-1200 obrotów a po jakimś czasie do 900, więc myślę sobie świece i przewody no i kupiłem nie rozwiązało to problemu. Do tego doszło wkręcanie silnika na obroty do 2000 i spadki do 700-800 falowanie. Autko zaprowadziłem do mechanika stwierdził wymiane przepustnicy- kupiłem używkę i faktycznie na obroty nie wchodziła ale zaczęła spadać tak z obrotów że nieraz gasła, dodam że tylko na rozgrzanym silniku. Po wyjechaniu z warsztatu powróciłem po dwóch dniach, mechanik odpiął kabel od przepływomierza- nie powiem bo od razu auto inaczej chodziło. Po dodaniu gazu obroty spadały do 1100 a po chwili na 900,, ale i tak zauważyłem drżenie, nie równą prace silnika. Minęły trzy dni takiej jazdy i nawet po odłączeniu też zaczął gasnąć na wolnych obrotach. Dodam że spadek jest tak szybki że od razu po wrzuceniu biegu jałowego natychmiast gaśnie. Auto nie bierze oleju ani płynu, ma kopa nie zamula się, podczas jazdy nie ma szarpania ani żadnego odczuwalnego spadku mocy. Zamierzam sprawdzić ciśnienie i uszczelkę kolektora oraz oring pod krokowcem – jutro odwiedzam warsztat oczywiście nie ten pierwszy gdzie byłem z madzią. Jeśli nic nie wyjdzie proszę o jakąś pomoc albo pewnie będę musiał odwiedzić jakiś autoryzowany serwis ale to już się wiąże z większymi kosztami a chciałbym tego uniknąć wiadomo. <co?>
szelkos
 

Postprzez alk80 » 13 sty 2014, 00:39

stawiam na lewe powietrze, choć nie koniecznie,

napisz w profilu skąd jesteś a jak nie chcesz się chwalić, poszukaj tu viewforum.php?f=36 ,
w odpowiednim dla siebie regionie będzie gdzieś temat z polecanymi warsztatami
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez szelkos » 13 sty 2014, 23:36

witam
mieszkam w Płocku. Dziś odwiedziłem aż trzy warsztaty i powiem szczerze załamałem się aż wkońcu jest zbawiciel. Po sprawdzeniu autka na pierwszy rzut idzie uszczelka przy kolektorze ssący – byłem przy sprawdzaniu i sam na własne oczy widziałem. naprawa odbędzie się dopiero w środę i jestem niezmiernie ciekawy czy tylko ta jedna rzecz. Napiszę jak będzie po wymianie czy zabiegł się udał :) .
A tak na marginesie najlepiej to jakby podjechać do mechanika powiedzieć co dolega autku powiedzieć co wymienić zapłacić i spadać – nasza powiększająca się rzeczywistość, tylko płakać <płacze>
szelkos
 

Postprzez grzech_z » 14 sty 2014, 09:39

szelkos napisał(a):witam
A tak na marginesie najlepiej to jakby podjechać do mechanika powiedzieć co dolega autku powiedzieć co wymienić zapłacić i spadać – nasza powiększająca się rzeczywistość, tylko płakać <płacze>


dopiero teraz to odkryłeś?:) Ja z pięciu odwiedziłem z grzechoczącym czymś w tylnym zawieszeniu. Dopiero jak do mojego najlepszego podjechałem to tylko wsiadł przejechał się 10 m i wiedział. Banał – klocki brzęczały na dziurach bo sprężynki pordzewiały i powylatały :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez szelkos » 18 sty 2014, 11:19

witam
w końcu madziulka chodzi tak jak powinna. została wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym oraz gumki na wtryskiwaczach, dodam że jedna gumka kosztuje w serwisie 40 złotych <płacze> ale na całe szczęście mechanik dobrał jakieś podobne do orginału. teraz jestem zadowolony z mojego autka :D
szelkos
 

Postprzez ronaldobuch » 29 sty 2014, 10:15

O ja mam ten sam problem wymienilem teraz tez uszczelke pod kolektorem i nic to nie pomoglo wiec moze tak jak Ty jeszcze uszczelnienie wtryskow.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 18:06
Posty: 29
Auto: Mazda 626 V lift. silnik 1.8 16v 100km. 2000r.

Postprzez grzech_z » 29 sty 2014, 10:31

ronaldobuch napisał(a):O ja mam ten sam problem wymienilem teraz tez uszczelke pod kolektorem i nic to nie pomoglo wiec moze tak jak Ty jeszcze uszczelnienie wtryskow.


Są też mazdy którym pomogła regulacja zaworów :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6