System RVM – monitorowanie martwego pola

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez OLP » 11 sty 2014, 13:17

Czciłabym się dowiedzieć od innych użytkowników jak im działa monitoring strefy martwej (RVM).
Chodzi mi głównie o to jak często po załączeniu samochody sygnalizuje na pomarańczowo, że nie działa.
Zgodnie z instrukcja może się tak zdarzyć jeśli jest niska temperatura na zewnątrz lub jeśli obszar czujników jest zabrudzony lub zaśnieżony.
Wydaj mi się, że u mnie jest z nim jednak coś nie tak bo zauważyłem, że w przypadku gdy zgłasza błąd wystarczy wyłączyć "zapłon" i włączyć silnik jeszcze raz a już wszystko działa normalnie.
Takie coś zdarza mi się ostatnio nagminnie rano i nie jest to spowodowane żadna z przyczyn podanych w instrukcji.
Auto nie jest idealnie czyste (śniegu nie ma) ale jak wspomniałem wcześniej po wyłączeniu i włączeniu zapłonu już działa.
Temperatura też nie jest tragicznie niska bo efekt ten pojawiał mi się również przy temperaturach powyżej +5 degC i również wyłączenie mu pomagało. Jeśli jest to ta graniczna temperatura to ja pięknie dziękuję – gadżet który przez pół roku nie będzie mi się włączał jest mi nie potrzebny.
Rozwiązanie z podwójnym porannym włączaniem samochodu tez mi nie odpowiada -szkoda silnika.
Po południu tego problemu racze nie mam. Tylko rano.

Wydaje mi się, że może to być związane z jakimiś czasami zgłoszenia gotowości – wygląda na to, że
SKYPassion ma tyle urządzeń na CANie, że nie wszystko zdąży się zameldować w odpowiednim czasie.
Bylem w ASO ale jedynie co mi mogli powiedzieć to to, że podpięli się z komputerem i żadnych błędów nie znaleźli.
Jeśli komuś podobnie rano RVM się nie włącza to niech spróbuje wyłączyć zapłon i włączyć jeszcze raz i niech da znać jeśli pomogło . Wydaje mi się, że czasami wystarczyło włączyć zapłon bez silnika , wyłączyć jeszcze raz i to też pomagało( ja niestety jestem niecierpliwy i od razu włączam silnik). Chciałbym tylko wiedzieć czy to tylko u mnie te problemy występują
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 19:02
Posty: 63
Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi

Postprzez szwagier44 » 12 sty 2014, 12:47

Ja po przejechaniu 20.000 km nie miałem ani razu problemu z RVM, nigdy kontrolka nie zapaliła się na pomarańczowo. RVM działa bardzo sprawnie i już kilka razy uratował mnie przed wizytą u lakiernika.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 09:51
Posty: 21
Auto: Mazda 6 GJ SkyENERGY, 2.0 165KM, 2012

Postprzez adamus28 » 12 sty 2014, 21:55

Lepiej duś serwis,nie dawaj za wygraną coś musi być nie tak,u mnie tak samo działa bez żadnego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez OldSeb » 12 sty 2014, 23:32

U mnie również po 18 tys. ani jednego problemu z RVM.
Mądrzy urzędnicy, nawet korzystając z ułomnych przepisów, potrafią podjąć właściwe decyzje. W odwrotnej sytuacji nawet najlepsze prawo nie uchroni obywateli przed głupimi decyzjami. Ch. de Gaulle
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 21:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez Marcinii » 13 sty 2014, 10:31

Z samym RVM to mam czasem taki problem że z niewiadomych przyczyn czasem się świeci ikonka w lewym bądź prawym lusterku. Jest to bardzo sporadyczne, w szczególności jak wjeżdżam na drogę gdzie nie ma narysowanych pasów na jezdni.

A z innych tego typu systemów to miałem ciekawy problem jak zaparkowałem samochód na cały dzień w pobliżu rzeki. Po wejściu do samochodu szyba była zaparowana, włączyłem nawiew, ładnie zeszło. Ale po jakimś czasie przestał działać (może od początku nie działał) automat do zmiany świateł z długich na krótkich i wykrywanie pasów, przez 80 km nie wiedziałem o co chodzi, czemu nie działa. Dopiero jak wysiadłem z samochodu zobaczyłem że kamerki są cały czas zaparowane. Po przedmuchaniu samochodu z wysoką temperaturą przeszło :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez Tubi » 21 lis 2018, 17:36

Drugi raz mi sie zdazylo ze po odpaleniu po pracy swiecil rvm na pomaranczowo. Po zgaszeniu zaplonu i ppnownym zalaczeniu dzialal juz normalnie. Podczas jazdy wszystko dziala jak nalezy. Nie wiem czy nie ma to zwiazku z niskimi temperaturami. Czy ktos jeszcze zauwazyl cos takiego?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez macvas » 22 lis 2018, 09:03

Co prawda nie nakręciłem jeszcze sporej liczby kilometrów, ale RVM działa u mnie bezbłędnie i bardzo sobie chwalę to rozwiązanie.

Zastanawia mnie czy tego typu usterki, o których mowa w temacie nie będą odnotowywane w logach ECU?
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2295 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Tubi » 22 lis 2018, 09:28

U mnie to wygląda tak ,że po włączeniu zapłonu przez jakieś 2 sekundy nie ma w ogóle kontrolki RVM i po tym czasie zapala się pomarańczowa, jeżeli zgaszę zapłon i ponownie go załączę zapala się pomarańczowa i po chwili przechodzi na zieloną i wszystko działa jak należy. Dla mnie to wygląda jak opóźnienie w komunikacji. Co ciekawe po takiej akcji, każde kolejne odpalenie nie wywołuje tego problemu. Podłącze EMLMA po pracy i sprawdzę co pokazuje.

EDIT: Po przeskanowaniu brak jakichkolwiek błędów, mimo ,że lampka się świeci.

EDIT2: Ewidentnie jest ro zwiazane z wilgocią. Obstawiam, którąś z wtyczek do czyszczenia. Ale to robota na wiosnę. Sama awarie radaru wykluczam z uwagi,że system dziala jak nalezy podczas kazdy brak falszywych alarmoów itp.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Mazda120VP » 1 gru 2020, 11:24

Hej,
Tubi mam podobny problem, Mazde kupiłem w tym roku w maju i do czasu jka było ciepło RVM chodziło bez zarzutu. Od listopada jak się ochłodziło mam identyczne zachowanie RVM ja u Ciebie. Czy jakoś temu zaradziłeś?
Początkujący
 
Od: 1 gru 2020, 11:07
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GJ

Postprzez Tubi » 21 mar 2021, 13:47

Nijak :) Znajomy ma identycznie w swojej m6. Ogólnie mi to nie przeszkadza, 3 lub 4 miesiace w roku z taka niedogodnościa to nic. Na angielskich forach znalazłem kilka takich przypadków i wychodzi na to, że ten model radaru tak już poprostu ma.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6