600zł za smok? kurcze nie wiedziałem ze to tak droga "impreza"
Na pocieszenie dla innych wlascicieli BK,że to chyba jeden z nielicznych smokow jakie zapchaly sie w Y6.
Świst przy dodawaniu gazu + spadek mocy
1, 2
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Mechanik nic nie mówił o wymianie oleju po 1tys gdzieś już o tym czytałem, to jest zalecenie ASO?
Jeszcze 1 ciekawostka związana ze smokiem, mechanik mówił zeby co dwa lata wymieniac smoka bo to zapchanie jego jest najczęściej powodem padania turbo (poza niewłaściwym uzytkowaniem). Spotkal się ktos z taka opinią?
Jeszcze 1 ciekawostka związana ze smokiem, mechanik mówił zeby co dwa lata wymieniac smoka bo to zapchanie jego jest najczęściej powodem padania turbo (poza niewłaściwym uzytkowaniem). Spotkal się ktos z taka opinią?
- Od: 21 lis 2013, 11:52
- Posty: 25
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok
Jak zakupiłem turbo miałem w pudełku nr. telefonu do serwisanta aby przed montażem do niego zadzwonić więc tak zrobiłem i od niego zostałem poinformowany że najważniejsze jest aby wymienić olej dodatkowo jak mam zawalony silnik to wypłukać go, wyczyścić syf z odmy wywalić sitko na przewodach ciśnieniowych i po dotarciu turbo po 1tyś km dokonać kolejnej wymiany oleju. Co do tych wymian to 2 osoby w różnych miejscach mi o tym powiedziały więc tak zrobiłem
Dopisano 12 sty 2014, 11:33:
Jeszcze jedno pytasz czy ASO tak zaleca a jak ASO ci powie że na oleju można jeździć przez 30tyś to go nie wymienisz wcześniej? ja wymieniam co 10tyś a można spokojnie 20tysi robić to już musisz ty wiedzieć ile chcesz tym pojeździć.
Dopisano 12 sty 2014, 11:33:
Jeszcze jedno pytasz czy ASO tak zaleca a jak ASO ci powie że na oleju można jeździć przez 30tyś to go nie wymienisz wcześniej? ja wymieniam co 10tyś a można spokojnie 20tysi robić to już musisz ty wiedzieć ile chcesz tym pojeździć.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
bartesek napisał(a):Jeszcze 1 ciekawostka związana ze smokiem, mechanik mówił zeby co dwa lata wymieniac smoka bo to zapchanie jego jest najczęściej powodem padania turbo (poza niewłaściwym uzytkowaniem). Spotkal się ktos z taka opinią?
Ja o tym słyszałem, ale nie w "3" a w "6"
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):bartesek napisał(a):Jeszcze 1 ciekawostka związana ze smokiem, mechanik mówił zeby co dwa lata wymieniac smoka bo to zapchanie jego jest najczęściej powodem padania turbo (poza niewłaściwym uzytkowaniem). Spotkal się ktos z taka opinią?
Ja o tym słyszałem, ale nie w "3" a w "6"
...i nie wymieniać smoka, a czyścić go. W "6" to robią...
Ja tam nigdy nie czyściłem chyba że wydech z sadzy
albo jak coś już padnie bo puki działą jest dobre, gdyby się stosować do wszystkich zaleceń to nic tylko siedzieć w garażu a nie jeździć.
bartesek sprawdzałeś może jak się ma turbo po wymianie chodzi mi czy zaglądałeś do niej od str filtra powietrza po kilku jazdach ciekaw jestem czy pokazał się olej
bartesek sprawdzałeś może jak się ma turbo po wymianie chodzi mi czy zaglądałeś do niej od str filtra powietrza po kilku jazdach ciekaw jestem czy pokazał się olej
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 – nie zaglądałem bo za bardzo nie wiem jak i gdzie go szukać ?
Powiem szczerze, nie znam się i wolę nie grzebać, ostatnio zauważyłem że im mniej się dotykam aut tym lepiej dla nich i dla mojego portfela
Leję paliwo, płyn do spryskiwaczy i sprawdzam stan oleju w silniku, no i ewentualnie choinkę zapachową mogę powiesić od święta
Powiem szczerze, nie znam się i wolę nie grzebać, ostatnio zauważyłem że im mniej się dotykam aut tym lepiej dla nich i dla mojego portfela
Leję paliwo, płyn do spryskiwaczy i sprawdzam stan oleju w silniku, no i ewentualnie choinkę zapachową mogę powiesić od święta
- Od: 21 lis 2013, 11:52
- Posty: 25
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok
Ja ponad rok temu przywaliłem miską o próg zwalniajacy (dzien wczesniej go tam nie było hehe) i zaczeła się mocno pocić przy uszczelce siliconowej. Po jej sciągnięciu stwierdziłem, ze jest czysciutko na dnie a smok jak nowy. Pan który zalecił wymianę, chyba przesadził z dawką adrenaliny
Najwięcej zależy od jakości oleju, czy będziemi mieli szczescie i kupimy bdb jakości czy totalny syf. Zważywszy na ryzyko zakupu podróbki, zaleca się częstrzą wymianę.
bartesek sprawdzajac poziom oleju, mozesz nie wychwycic ubytku 1/4 podziałki co stanowi 130ml (1część podziałki to 0,53l) a to już może być widoczny wyciek gdzieś na silniku. Więc zaglądajac pod maskę lub wymieniajac olej, zwracaj uwagę czy coś mokrego nie pojawia się.
bartesek sprawdzajac poziom oleju, mozesz nie wychwycic ubytku 1/4 podziałki co stanowi 130ml (1część podziałki to 0,53l) a to już może być widoczny wyciek gdzieś na silniku. Więc zaglądajac pod maskę lub wymieniajac olej, zwracaj uwagę czy coś mokrego nie pojawia się.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dobra, przekonaliście mnie też do zmiany oleju po tysiaku (no może troszkę więcej, bo lecę w końcu na narty).
Regeneracja turbiny wyglądał dokładnie tak, jak piszecie – został korpus, reszta poszła do kosza. Przyczyna – przytkany smok, a przede wszystkim brak doszczelnień na wtryskach i przez to fatalne parametry oleju zniszczonego przez spaliny.
Teraz czeka mnie badanie wtrysków i ich regeneracja, bo komputer wywalił masę błędów ich pracy.
Trochę mi się już nie chce ładować w to auto.
Regeneracja turbiny wyglądał dokładnie tak, jak piszecie – został korpus, reszta poszła do kosza. Przyczyna – przytkany smok, a przede wszystkim brak doszczelnień na wtryskach i przez to fatalne parametry oleju zniszczonego przez spaliny.
Teraz czeka mnie badanie wtrysków i ich regeneracja, bo komputer wywalił masę błędów ich pracy.
Trochę mi się już nie chce ładować w to auto.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości