Zmiana sprzęgła, odchudzenie koła zamachowego – Mazda 323 BG 1.6 B6

Postprzez lasic100 » 11 sty 2014, 22:21

Witam,

W związku z tym, że w dalekich planach mam zamiar wymienić sprzęgło na nowe to chciałbym się rozeznać trochę w temacie czy przy okazji tej operacji da się jakoś łatwo podnieść osiągi auta.
Pierwsze co mnie zastanawia to czy jest sens montować sprzęgło z jakiejś innej wersji silnikowej (np. 1.8l) i czy będzie pasowało. Ew. z innego modelu/auta.

Po drugie słyszałem i czytałem co nieco o odchudzeniu koła zamachowego lecz ile ludzi tyle opinii. Czy ma to sens jeśli reszta podzespołów to seria ? Podobno lepiej wkręca się na obroty. Na V-max mi nie zależy chyba, że miało by drastycznie spaść do 140 km/h lub mniej. Wiem, że takie koło wypada po przetoczeniu wyważyć.

Auto jest używane "normalnie" nie do żadnych wyścigów spod świateł itp. lecz jeśli istnieje jakiś sensowny sposób by poprawić nieco jego osiągi czy kulturę pracy (nie liczę oczywiście na jakieś cuda) to czemu nie :)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Ostatnio edytowano 13 sty 2014, 03:25 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje