Mocno stuka z tyłu na nierównościach
Panowie gdzie i za ile można zakupić element z rysunku oznaczony 5, Rear lateral link? Mam stuki jak w postach na początku tematu, wizualnie gumy są już mocno w tych łącznikach zmęczone (popękane)
edit:
Wahacz poprzeczny numer części ASO G26A-28-500B, w ASO koszt 2sztuk 1140 pln :O
na allegro znalazłem po 100 za sztukę, różni się literką na końcu (jest B), jak myślicie, będzie pasował?
edit:
Wahacz poprzeczny numer części ASO G26A-28-500B, w ASO koszt 2sztuk 1140 pln :O
na allegro znalazłem po 100 za sztukę, różni się literką na końcu (jest B), jak myślicie, będzie pasował?
Witam
Od pewnego czasu coś mi stuka z przodu samochodu. Jest to lekki stukot, słyszalny przy powolnej jeździe. Sprawdziłem zawieszenie (w dwóch stacjach obsługi) – ok. Następnie sprawdziłem zawieszenie tłumika -ok. Przesmarowałem "lunetę" – nie pomogło. Wymieniłem prawą poduszkę silnika – bez poprawy. Ostatnio na równej drodze zauważyłem, że podczas lekkiego dodawania gazu (gdy silnik zaczyna ciągnąc) słychać stuki i czuć drgania na drążku zmiany biegów. Czy te objawy mogą wskazywać na uszkodzoną dolna poduszkę silnika?
Dzięki za sugestie.
Od pewnego czasu coś mi stuka z przodu samochodu. Jest to lekki stukot, słyszalny przy powolnej jeździe. Sprawdziłem zawieszenie (w dwóch stacjach obsługi) – ok. Następnie sprawdziłem zawieszenie tłumika -ok. Przesmarowałem "lunetę" – nie pomogło. Wymieniłem prawą poduszkę silnika – bez poprawy. Ostatnio na równej drodze zauważyłem, że podczas lekkiego dodawania gazu (gdy silnik zaczyna ciągnąc) słychać stuki i czuć drgania na drążku zmiany biegów. Czy te objawy mogą wskazywać na uszkodzoną dolna poduszkę silnika?
Dzięki za sugestie.
- Od: 8 lut 2008, 09:46
- Posty: 8
- Skąd: Lubań
- Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM, 2003r
Witam forumowiczów
Mam od kilku dni identyczny problem ze stukaniem w tylnym zawieszeniu. Byłem na kontroli i wszystkie wahacze sztywne, żadnych luzów, amorki, sprężyny wszystko OK a stuka bardzo mocno tak jakby coś luźno latało i obijało się o siebie. Wszedłem na forum i znalazłem ten wątek
Dziś pojechałem jeszcze raz na szarpaki i okazało się że tak jak w większości przypadków tu opisanych winowajcą jest tylny boczny łącznik. Z tym że u mnie dokręcić się nie da, jest rozwalony w środku i trzeba wymienić cały.



Pytanie już padło ale podczepię się
Wie ktoś może gdzie można dostać zamiennik dobrej jakości, bo wydawanie 5 stówek w ASO średnio mi się uśmiecha.
Znalazłem tylko to w InterCars:

I jeszcze jedno pytanko, czy da się to wymienić samodzielnie czy potrzeba specjalnych narzędzi (ściągaczy itd.) ?
pozdrawiam
Mam od kilku dni identyczny problem ze stukaniem w tylnym zawieszeniu. Byłem na kontroli i wszystkie wahacze sztywne, żadnych luzów, amorki, sprężyny wszystko OK a stuka bardzo mocno tak jakby coś luźno latało i obijało się o siebie. Wszedłem na forum i znalazłem ten wątek


Pytanie już padło ale podczepię się
Znalazłem tylko to w InterCars:

I jeszcze jedno pytanko, czy da się to wymienić samodzielnie czy potrzeba specjalnych narzędzi (ściągaczy itd.) ?
pozdrawiam
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Ja kupiłem na allegro po 100 za sztuke, wymiana banalna, sam dasz rade.
U mnie nie pomogło.
Wybebeszyłem kiedyś wszystko z bagażnika do blachy, wsadziłem dupsko do bagażnika, a żona jechała po dziurach. Definitywnie wali w obszarze mocowania amorka prawego, tu najmocniej, ale przenosi tak że idealnie nie potrafię zlokalizować.
Tydzień temu na szarpakach diagnosta stwierdził, że łączniki drążka stabilizacyjnego (na rysunku J) się tak tłuką. Wymieniłem je plus poduszki w których leży drążek (fakt że były już mocno wypracowane).
Efekt: tłucze się dalej :/
ps. moje oryginalne są dobre, jak byś był zainteresowany pisz, to jakoś się dogadamy
U mnie nie pomogło.
Wybebeszyłem kiedyś wszystko z bagażnika do blachy, wsadziłem dupsko do bagażnika, a żona jechała po dziurach. Definitywnie wali w obszarze mocowania amorka prawego, tu najmocniej, ale przenosi tak że idealnie nie potrafię zlokalizować.
Tydzień temu na szarpakach diagnosta stwierdził, że łączniki drążka stabilizacyjnego (na rysunku J) się tak tłuką. Wymieniłem je plus poduszki w których leży drążek (fakt że były już mocno wypracowane).
Efekt: tłucze się dalej :/
ps. moje oryginalne są dobre, jak byś był zainteresowany pisz, to jakoś się dogadamy
kulca jakbyś mógł to podeślij link do Allegro bo szukałem i nic nie znalazłem. Wolałbym jednak nowe zamienniki niż używane oryginalne.

Nie miałeś żadnego problemu z wyjęciem tych śrub z tulei?
Wykręca się je czy wybija ?

Nie miałeś żadnego problemu z wyjęciem tych śrub z tulei?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Masz dość mocno pokorodowane, wyczyść gwint drucianką zanim zaczniesz odkręcać. Klucz oczkowy, i najlepiej młotkiem puknąć w klucz, aby moment był duży. Odkręcasz nakrętke, później śrubę lekko wybijasz. Nie ma teraz na allegro, wczoraj szukałem, są tylko używki.

pozdrawiam
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Witam u mnie objaw był podobny lecz przyczyna była inna okazało się że rozkręciła się rura wydechowa za tłumikiem środkowym i powstał taki luz że podczas przejeżdżania przez nierówności tylna część wydechu stukała o podwozie teraz po dokręceniu cybanta i uszczelnieniu objaw znikł


Witam,
odnośnie drążka firmy YAMATO – zrobiłem do tej pory na nim 14 tyś. km na Polskich drogach i daje radę – ale odpukać
U mnie wyrwał się gwint w nim i był cały do wymiany (prawa strona).
Ale ... kiedyś wpadłem na pomysł ustawienia zbieżności i po tym zabiegu zaczęło coś mi stukać w tylnym zawieszeniu z lewej strony. Przy prędkości powyżej 60 km/h nie ma stukania. Standardowo auto przetrzepane, zawieszenie sprawdzone ... przyczyny brak. Stwierdziłem, że chyba trzeba przykręcić rurę od wlewu paliwa – bo jest nie przykręcona – jedynie wlew od gazu jest przykręcony. I tutaj pytanie czy fabrycznie ta rura od paliwa jest przykręcona do podwozia – zaznaczenie na zdjęciu? Ale to nie pomogło. Wlew od gazu mam poprowadzony pod klapkę od wlewu paliwa i nie wiem czy gdzieś rury nie obijają się ale to sprawdzę i dam znać. Dzisiaj przykręcę poprzeczny drążek i mam nadzieję, że to pomoże
Czy ten drążek luzuje się przy ustawianiu zbieżności ?
Pozdrawiam,
Bartek.
odnośnie drążka firmy YAMATO – zrobiłem do tej pory na nim 14 tyś. km na Polskich drogach i daje radę – ale odpukać
Ale ... kiedyś wpadłem na pomysł ustawienia zbieżności i po tym zabiegu zaczęło coś mi stukać w tylnym zawieszeniu z lewej strony. Przy prędkości powyżej 60 km/h nie ma stukania. Standardowo auto przetrzepane, zawieszenie sprawdzone ... przyczyny brak. Stwierdziłem, że chyba trzeba przykręcić rurę od wlewu paliwa – bo jest nie przykręcona – jedynie wlew od gazu jest przykręcony. I tutaj pytanie czy fabrycznie ta rura od paliwa jest przykręcona do podwozia – zaznaczenie na zdjęciu? Ale to nie pomogło. Wlew od gazu mam poprowadzony pod klapkę od wlewu paliwa i nie wiem czy gdzieś rury nie obijają się ale to sprawdzę i dam znać. Dzisiaj przykręcę poprzeczny drążek i mam nadzieję, że to pomoże
Pozdrawiam,
Bartek.
Ja tak miałem! myślałem że to amor! mechanik kołysał moja Madzią i nic nie stwierdził! autko poszło na kanał i ...okazało się , że to zerwany gwint na śrubie geometrii kół! zaspawał i ...mmm, jaka cisza! 
-
mokry69
W końcu cisza.
Wymieniłem łączniki o których pisałem wyżej, później gumy i łączniki drążka stabilizacyjnego, a w zeszłym tygodniu amortyzatory. Nadal stukało, w okolicy tylnego prawego koła. Podejrzenia zaczęły padać że to coś pod tapicerką. Zdemontowałem wszystko do gołej blachy, stuki zdecydowanie dochodziły z podwozia.
Mechanik zaczął wszystko dokładnie sprawdzać, okazało się że na jednej z tulei wahacza zrobił się lekki luz, niby było wszystko skręcone mocno, więc wcześniej nie zostało to znalezione, a przyczyn szukaliśmy w elementach które się zużywają.
Po solidnym skręceniu luz zniknął i nastała cisza
Mechanik który to zlokalizował był 3 fachowcem z kolei, poprzedni nie umieli znaleźć przyczyny.
Elementy wymieniałem samodzielnie, więc odszedł koszt robocizny.
Wymieniłem łączniki o których pisałem wyżej, później gumy i łączniki drążka stabilizacyjnego, a w zeszłym tygodniu amortyzatory. Nadal stukało, w okolicy tylnego prawego koła. Podejrzenia zaczęły padać że to coś pod tapicerką. Zdemontowałem wszystko do gołej blachy, stuki zdecydowanie dochodziły z podwozia.
Mechanik zaczął wszystko dokładnie sprawdzać, okazało się że na jednej z tulei wahacza zrobił się lekki luz, niby było wszystko skręcone mocno, więc wcześniej nie zostało to znalezione, a przyczyn szukaliśmy w elementach które się zużywają.
Po solidnym skręceniu luz zniknął i nastała cisza
Mechanik który to zlokalizował był 3 fachowcem z kolei, poprzedni nie umieli znaleźć przyczyny.
Elementy wymieniałem samodzielnie, więc odszedł koszt robocizny.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6