Mazda Xedos 9 TA KL-DE '00

TA / HD / HC / HB

Postprzez Piotr_ » 7 sty 2014, 22:35

Tanio nie będzie :| Dzwoń jak będziesz potrzebował klamoty <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Majk500 » 9 sty 2014, 20:28

Dziś z powodu braku zajęcia zabrałem się do sprawdzenia dlaczego antena nie działa.
Gdy po kupnie zakładałem radio, podłączyłem antenę, wysunął się jeden segment a później PUK PUK PUK...
Wyjąłem, rozebrałem i okazało się że bacik jest urwany...
Korzystając z tego, że moja rozbita BA stoi wciąż na podwórku a tam antenka z bacikiem były dobre a plastikowe zębatki starte. Co w efekcie skończyło się na antenie manualnej xD
Szybka podmianka, bach bach i gotowe, antenka działa :D

Ale od kilku dni zauważyłem pewien problem. Mianowicie gdy silnik pracuje słychać taki dziwny głośny szmer z okolic silnik-skrzynia. Po wciśnięciu sprzęgła szmer znika, po odpuszczeniu wraca.
Generalnie łożysko oporowe ponoć było wymieniane wraz z sprzęgłem i dociskiem, więc to raczej odpada. Nie wiem czy było wymieniane łożysko w zamachu, ale tak dziwnie by się zachowywało??
Jakieś pomysły?? <co?>
Załączniki
DSC_0041.jpg
w tym momencie było mi smutno i zastanawiałem się co z tym faktem zrobić...
DSC_0042.jpg
a tu w komplecie, gotowe do złożenia :D
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Longbow » 9 sty 2014, 23:59

Nie ponoć, tylko było ;P osobiście to robiłem :) Wymiana przy przebiegu 183000 km, czyli na tym sprzęgle ja zrobiłem jakieś niecałe 3000 tyś km, wiec to na pewno nie łożysko oporowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 23:49
Posty: 146 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez Majk500 » 10 sty 2014, 11:03

Ano, a jakieś inne sugestie cóż to może być dziwnego?? :(
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Piotr_ » 10 sty 2014, 12:34

Wezmę ją za pięć koła :D
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Majk500 » 10 sty 2014, 22:16

Zlokalizowałem ten przedziwny szmer. Mianowicie skrzynia chodziła na suchara... :|
Wyglądało to tak jak poniżej.
Po odkręceniu korka ilość oleju nie zapełniła by nawet filiżanki od espresso <boje się>
Odkręciłem więc ten czarny czepek od piątego biegu, wyczyściłem i nałożyłem nowy silikon.
Co ciekawe Olej do tej skrzyni wlewa się uwaga: przez czujnik od wstecznego.
W tym celu rozebrać trzeba wszystko co przeszkadza nam aby się do niego dostać :p
Wlewamy 2.7 litra oleju, składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się świeżym olejem :D
Poczekam aż silikon stwardnieje całkowicie do rana i wtedy go odpalę, ale już czuć że biegi wbijają się jak w masło <serduszka>
Poniżej kilka zdjęć :)

Dopisano 10 sty 2014, 21:17:

XED napisał(a):Wezmę ją za pięć koła :D


Bez takich mi tutaj <cisza> :P
Załączniki
DSC_0044.jpg
DSC_0045.jpg
Ten duży to korek spustowy
DSC_0046.jpg
Rozbieramy wszystko co nam utrudnia dostęp, ja przy okazji ułożyłem trochę kable od LPG bo były rzucone jak ziarno dla kur :p
DSC_0048.jpg
Ta nakrętka z wystającą wtyczką to właśnie czujnik wstecznego :)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Piotr_ » 10 sty 2014, 22:39

Trochę zarzygana ta skrzynia :| Widzę zrobiłeś tak jak podpowiadałem ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez MariuS » 10 sty 2014, 22:55

Majk500 napisał(a):Zlokalizowałem ten przedziwny szmer. Mianowicie skrzynia chodziła na suchara... :|


Ciekawe czy zęby już się niebieskie zrobiły :D
Życzę, aby nie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Majk500 » 10 sty 2014, 23:29

Jak zdjąłem tą czarną osłonkę od piątego biegu to kółka zębate były normalnego "metalowego" koloru, więc mam nadzieję, że wszystko ok.
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 10 sty 2014, 23:31

Majk500 napisał(a):Co ciekawe Olej do tej skrzyni wlewa się uwaga: przez czujnik od wstecznego
Majki my to wiemy :]
Fotki na pewno sie przydadzą ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 10 sty 2014, 23:58

Beny napisał(a):
Majki my to wiemy :][/quote]

Szukałem na forum przez dobre pół godziny i znalazłem tylko jedno zdanie wskazujące na to. Niestety dla mnie nie było to oczywiste bo normalnie w większości skrzyń japońskich jest normalnie korek od boku nie wymagający demontażu czegokolwiek...
Dlatego zaznaczyłem to aby ktoś może kiedyś z tego skorzystał :P

Gdybym miał czas to bym napisał pytanie na forum, ale jutro już muszę jechać na zajęcia a w poniedziałek wyjeżdżam, dlatego tak pilnie to zrobiłem :D

Dopisano 11 sty 2014, 09:58:

Odpaliłem przed chwilą auto i... szmer wciąż jest :|
Dźwięk ewidentnie pochodzi ze skrzyni, czyżby łożyska klękły?? :( czy może się roznosi z łożyska z zamachu?
Tak czy siak najważniejsze póki co że w skrzyni jest olej i nie chodzi na sucho.
Ale niepokoi mnie to i tak, nie chce żeby mi się wypluła skrzynka... <płacze>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 5 lut 2014, 22:30

-puk puk
-kto tam?
-wahacz środkowy
-co jest?
-zmęczyłem się...

tak właśnie dziś wyglądały oględziny zawieszenia podczas sprawdzenia stanu hamulców i przymiarki kół które dostałem razem z autem :p

co więcej jakiś pajac gdzieś mi wjechał w tył przy parkowaniu i lakier pękł i oderwał się na większej (jeszcze nie wiem jak wielkiej) płaszczyźnie :|
Załączniki
DSC_0052.jpg
DSC_0053.jpg
chociaż jak jest czysty to aż tak się w oczy nie rzuca...
DSC_0054.JPG
DSC_0056.jpg
do tego 215/50, 4 centy w dół i "będzie pan zadowolooony" :)
DSC_0057.jpg
ET dość zadowalający, póki co może tak sobie być :p
DSC_0058.jpg
cyk cyk cyk, licznik tyka... w najbliższym czasie SWAP oleju :D
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Dominator » 5 lut 2014, 23:54

Felgi od zugary, swietny wybór <spoko> Tez mi się podobają :)
Co do parkingów etc. na to nie ma rady <głaszcze>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez KUZAJ » 6 lut 2014, 00:28

Koło fajne <spoko> , ale może uda ci się znaleźć coś większego :> .
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 673 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Majk500 » 6 lut 2014, 00:33

no właśnie myślę nad tym. Ale najpierw mechanika, później przyjemności :P
Chyba poszukam jakiś używek do polatania na max dwa sezony na lato, bo nie wiadomo kiedy będzie grosz na coś fajniejszego <co?>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Dominator » 6 lut 2014, 00:39

To jest 18 cali, i to jest xedos 9.. Chyba wypada zachowac komfort w takim wozidełku..Bo jesli nie, to po co taki samochód :P
Wiecej cali to tylko juz wygląd ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Majk500 » 6 lut 2014, 01:28

to są 17" :/
Myślałem żeby zostawić ten rozmiar, ale jednak na duże auto muszą być duże felgi, a 18" byłyby w sam raz ;P
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 6 lut 2014, 09:56

No własnie też mi się wydawało że to 17.
Masz fotkę porównawczą moja zielona 215/50/17 granatowa 225/40/18 niby niewielka róznica ale jednak 18" z idealnym et robi dobre wrażenie na xedosie.

Obrazek

Jeśli obniżysz na 17 tez będzie dobrze ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez deejay27 » 6 lut 2014, 10:44

Tak w X9 musi byc duże koło , najlepiej jak jeszcze jest na glebie. Ale myślę że 17 + gleba będą wystarczające , bo będzie wygląd , a i komfort pozostanie na bardzo dobrym poziomie, przy 18 już jednak tej opony jest trochę mniej , a jak ktoś wcześniej napisał X9 to pupowóz , więc trochę szkoda by było żeby za dożo na komforcie ucierpiał:)
A tak na marginesie to świetny stan lakieru na twoim Xedzie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Majk500 » 6 lut 2014, 11:58

gleba będzie z czasem, muszę tylko uzbierać odpowiednią ilość środków :P

Lakier taki był jak już kupiłem, więc nie miałem za dużo problemów z tym.
Teraz tylko jak się zrobi ciepło to ten zderzak pomaluje, i zabezpieczę lakier na lato. Będzie trzeba to wyglinkować bo delikatne chropowatości się pojawiły.

Wszystko na spokojnie :)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy