Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez KOVI » 29 mar 2006, 12:13

No właśnie nic a nic nie dymi i stąd malutka nadzieja że wlanie innego oleju coś by poprawiło :(
Ale tutaj nikt nie pociesz tylko od razu z grubej rury <lol>
Mam tylko nadzieję, że apetyt na olej nie będzie wzrastał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez KOVI » 29 mar 2006, 12:55

A jakie oleje do tego modelu poleca dr Jaksa?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez Xavier » 29 mar 2006, 13:21

Jaki ma przebieg twoja GF-ka?
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez KOVI » 29 mar 2006, 13:56

Wg licznika 110tkm ale mysle ze 50 wiecej może mieć /zanim kupiłem na chwilę wpadł mi w ręcę dokument z niemieckiego przeglądu/ – więc chyba podobny do Twojego:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez Xavier » 29 mar 2006, 14:38

Ja bym "na początek" zmienił olej na bardziej gęsty np. 10w40 a jak to niewiele pomoże na mineralny. Tyle że nie lał bym żadnych moto-doktorów i innego tego typu badziewia. Zobaczył bym ile bierze i adekwatnie do tego zaplanował ciąg dalszy. Albo luzik i nic nie robić albo remont gdy ubytek jest spory, drażni a jest kasa by to zrobić.
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez KOVI » 29 mar 2006, 14:55

Xavier a jaki olej Ty używasz??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez Xavier » 29 mar 2006, 14:58

Texaco 10w40 – jeden z niewielu popularnych i dostępnych u nas olei a rozlewany poza Polską (w Belgii). Producent naszych bryk zalecał semi, więc po remoncie leję semi. Jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Grzyby » 29 mar 2006, 15:01

KOVI – a jesteś pewien że stan oleju podczas "przeglądu" sprawdzano po odpaleniu silnika (po wymianie filtra oleju)?
Bo jeżeli nie to nie masz się czym martwić.
Zalej na full i sprawdzaj co jakiś czas. Może wszystko jest ok.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KOVI » 29 mar 2006, 16:06

Tak, napewno było sprawdzone OK, teraz znam dokładny stan – będę się martwił przy następnej kontroli – za 1tkm:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez Xavier » 29 mar 2006, 16:26

Doczytałem po czasie...
KOVI napisał(a): I teraz moje pytanie – czy wlanie fullsyntetyka mogło spowodować lub przyspieszyć nieodwracalny proces wymiany elementów opisanych w tym wątku i pomniejszenie portfela o i tak nieposiadane dobra??

Zależy na jakim oleju jeździła bryka wcześniej. Kolegom GofNet i Sołtys umknął chyba ten drobiazg w analizie, gdy Ci pisali odpowiedź – a to sprawa zasadnicza. Jeśli jeździła na mineralnym (też pewnie z jakiś powodów), a ty wlałeś syntetyk to może wystąpić taki efekt (branie oleju). Mogło bowiem dojść do „rozszczelnienia” układu i Ci gdzieś ucieka bokiem lub jest spalany. Po prostu syntetyk wypłukuje wszystko co się da z nagaru i innych świństw, które do tej pory na swój sposób „uszczelniał” układ. Dlatego często się mówi, że przechodzi się wyłącznie na olej gęściejszy a nie odwrotnie (chyba że się robi kapitalny remont silnika). Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
To jak było? :D
Ostatnio edytowano 29 mar 2006, 16:34 przez Xavier, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez KOVI » 29 mar 2006, 16:33

Byl wg kartki na pełnym synt. – ale kartki to kartki:(
Mogłem wlać semi – taka nauczka na przyszłość <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez Jaksa » 29 mar 2006, 18:32

KOVI napisał(a):jakie oleje do tego modelu poleca dr Jaksa
Mobil 10w40
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kalosz » 12 maja 2006, 14:12

mam podobny problem (chyba), jesli sie okaze ze mam do wymiany pierscienie to ile trzeba szykowac kasiory? mam mazde 626 cronos 2,5V6 1997r (usa)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 08:48
Posty: 33
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GE KL Cronos 97'

Postprzez Grzyby » 12 maja 2006, 14:27

Ehh kalosz, tak się dogrzebałeś a temat wymiany pierścieni jest u samej góry pierwszej strony :P
Jakbyś nie mógł znaleźć <diabełek> masz linka
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21778
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kalosz » 12 maja 2006, 14:31

dzieki za pomoc :)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 08:48
Posty: 33
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GE KL Cronos 97'

Postprzez badolog » 18 maja 2006, 16:02

własnie szukam częsci do remontu silnika bo zaczeła mi madzia tak kopcic jak komancze piszący list do apaczów co sondzicie o takim zestawieniu:
-uszczelniacze musaschi 64 zł
-pierścionki teykoku 349 zł
-zestaw uszczelek pakowanych przez tacome 325 zł

czy watro robic w tej kofiguracji ??? nie stać mnie na orginały u zdanowicza bo im sie juz po...iło w głowach za te częsci chcą majątek.....

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez Xavier » 18 maja 2006, 19:01

Czemu pierścionki teykoku za 349 zł? Skoro kilku kolegów w tym Jaksa testowało pierścienie RIK za 320 zł. i wystawiło dobrą opinię? Wiesz o tych teykoku coś więcej? W czym są lepsze od RIK-a ... (idą np. na pierwszy montaż) ?
Co do uszczelniaczy za 64 zł. to marnie je widzę chyba, że cena jest za sztukę a nie za komplet... ;)
Osobiście założyłem (jak wiesz) uszczelniacze Rainz – komplet za 300 zł. i jestem z tego bardzo zadowolony (po 12 tyś. km.).
Co do uszczelek, to niby OK. Choć nie wiem czy ORI były by wiele droższe...Przykładowo uszczelka pod dekiel zaworów = 80 zł. – to reszta ile może kosztować? A co ORI to ORI.
Tak dla zasady przypominam o uszczelkach rozrządu, bo nie wiem kiedy zmieniałeś (ori = 200 zł). Jak są stare to warto zmienić jak silnik rozbierany... :)
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Jaksa » 18 maja 2006, 20:10

badolog napisał(a):u zdanowicza bo im sie juz po...iło w głowach za te częsci chcą majątek.....
Jakość = cena . Ceny częsci ustala niemiec a nie dealer ......Nie mamy na to wpływu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sołtys » 19 maja 2006, 06:01

badolog napisał(a):uszczelniacze musaschi 64 zł


to musi być niezły szajs tacoma kosztuje 80zł a też ludzie zastanawiają sie czy zakładać, bo boją sie o jakość.


A z pierścionkami nie kombinuj RIK jest ok i do tego tańszy.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez badolog » 19 maja 2006, 09:49

pierscionki teykoku podobno fabrycznie są montowane w toyotach diler częsci mówi ze sa podobno lepsze od rik- enów a co do uszczelniaczy to zastanawiam sie nad tacomą uszczelki tez takoma albo ori jak nie bedą zbyt drogie .zresztą rik sa podobno trudno dostepne zobaczymy moze bedzie ok

pozdro
Tanz Der Teufel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6