Mazda 3 1.6 TD rocznik 2004 i same problemy...pomóżcie!!!

Postprzez Olcia86 » 6 sty 2014, 18:19

Witam!
Mamy ogromny problem razem z mężem.Rok temu zakupiliśmy Mazdę 3 1.6 w dieslu,przebieg jaki miała to 180 000.Auto piękne zarazem drogie- nieważne.Jazda tym samochodem miała nam te wydatki zrekompensować.Wszystko ładnie pięknie dopóki pewnego razu jak jechaliśmy w dalszą trasę auto straciło zupełnie moc,mąż dodawał gaz,auto stało w miejscu a z rury wydechowej naszym oczom ukazały się kłęby czarnego dymu.I to praktycznie cały czas dym się z nami nie rozstawał, a jak przyjrzeliśmy się to z rury także gęsto kapał olej. Musieliśmy zawrócić z trasy,podjechaliśmy pod dom.Na następny dzień auto nie odpaliło.Mąż kupił zawór EGR używany,mechanik przyjechał,zamontował i spoko.Auto chodzi.Na następny dzień szykowała się nam kolejna trasa.od początku auto nierówno chodziło ale jechało.Tuż przed metą ta sama sytuacja-czarne kłęby dymu i brak mocy.Jakoś dojechaliśmy.Mąż oddał auto do mechanika,on zaproponował "zaślepienie" tego zaworu.Dopiero wtedy chodziło bez zarzutów.Jakieś 5 miesięcy.Ostatnio powtórka z rozrywki.Myśleliśmy że szlag nas trafi.Małżonek kupił nowy zawór przez internet,kosztował majątek.Pojeździliśmy 10 dni,było ok i znów w trasę i uwierzcie- to samo.Jak uchyliliśmy maskę to słychać takie jakby przycieranie.
Nadmienię że jak kupiliśmy auto to byliśmy w serwisie Mazdy i tam nam czyścili Egr.
Jak myślicie czy jest to wina egr-u?? Czy to może coś innego???Błagam pomóżcie!

Ola
Olcia86
 

Postprzez smile » 6 sty 2014, 18:50

Na początek chciał bym wiedzieć czy i jakie błędy były zapisane w komputerze silnika. Bez tego to wróżenie z fusów.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez lukaszm » 6 sty 2014, 19:08

Olcia86 Nazwij proszę temat poprawnie. Przeniosłem go do działu Diesel Y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez grafipl » 6 sty 2014, 19:13

Oleju ubywa? Dodawaliście coś do czyszczenia silnika przy wymianie oleju? Może jakiś środek np. valvoline dolejcie przy tankowaniu (trzeba zatankować na fulla) np. http://www.valvoline.sklep.pl/pl/p/MaxL ... Diesla/129 lub http://www.valvoline.sklep.pl/pl/p/VPS- ... iesla-/131 brak mocy to też możecie samemu przeczyścić przepustnice i przepływkę. nie mam diesla ale z tego co można przeczytac w necie świadczy o zużytych wtryskach (może ten dodatek do paliwa pomóc, cena 30-40zł zawsze lepiej niz kupowanie egra)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 21:34
Posty: 83 (3/2)
Skąd: Stryków
Auto: Mazda 3 BK14 HB LF 2.0 12.2004

Postprzez kropek101 » 6 sty 2014, 21:18

Tak dolewać sodek do czyszczenia przy kiepskich wtryskach świetny pomysł, poza tym przy padniętych wtryskach musiał by od początku kopcić bardziej o ile nie ma fapa. Druga moja uwaga to zmienić mechanika naprawiany egr potem kolejny i kolejny to może by tak mechanik poszukał przyczyny dlaczego egr.y padają jeden za drugim a nie tylko wymieniać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez grafipl » 6 sty 2014, 21:50

Masz rację może i źle doradziłem, ale kierowałem się tym że to na 99% nie egr jak drugi padł... a w większości przypadków to jak czyszczenie nie da rady to i tak wtryski do pupy.. No chyba że to nie wtryski... Mechanikiem nie jestem tylko poddaje pomysł co można zrobić. Z tego co zauważyłem można jeszcze wyczyścić kolektor dolotowy, bo tam też syf się zbiera i powoduje widok sadzy wydobywającej się z wydechu, ale jak mówię poddaje tylko pomysły. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 21:34
Posty: 83 (3/2)
Skąd: Stryków
Auto: Mazda 3 BK14 HB LF 2.0 12.2004

Postprzez kropek101 » 6 sty 2014, 22:07

Przy padającym tak często zaworze egr musi być coś innego komp musiał wypluć jakieś błędy więc od tego zaczynał bym nasze gdybanie . Poza tym to kiepska sprawa może silnik zawalony syfem. Sprawy z wtryskami bym też nie wykluczał podkładki kosztują grosze więc można je wyjąć i sprawdzić jak wyglądają.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez smile » 7 sty 2014, 00:03

Olcia86 napisał(a):a jak przyjrzeliśmy się to z rury także gęsto kapał olej.

Ciekawostka... skąd w wydechu olej? Bo na pewno nie z EGRa....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323