Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez flywin » 6 sty 2014, 00:59

brak styku prawie co każde auto co robię trzeba po kilka razy wpinać kable z dioda i zworka bo nie zawsze łączy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez krzysek71 » 6 sty 2014, 01:26

Miernik w ręke wpiąć w obwód amperomierz i wyciągać bezpieczniki w ten sposób znajdziesz co ci rozładowuje akumulator :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Pająk » 6 sty 2014, 01:55

Prąd zjadł prostownik... A mianowicie wszedł w tryb zimowy i sobie aku rozładował po to aby naładować ;) Wróciłem do klasyki i zwykłego prostownika.. Po użyciu nc-123 złącze działa jak nowe ale błędów nie wypluło żadnych.. No z wyjątkiem 09-czujnik temp. ale to dlatego że sam go odpiąłem dla sprawdzenia.. Garbage1989 cóż zbyt wysoką temperaturę bym wyeliminował, świece również bo są nowe razem z cewką zmieniane.. A do przewodów mogę się przyznać że stare.. Jednak może jakaś mała podpowiedź gdzie takowe kupić nie wydając 700zł?
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 03:40
Posty: 12
Skąd: Niegdyś Warszawa dziś Wołomin ;)
Auto: 323f BA KF 2.0 V6 95'
Hornet 600S 00'
Romet Kadet M-780 86'

Postprzez Garbage1989 » 6 sty 2014, 01:59

nie wiem ile kosztuje komplet kabli do V6 ale nie powinny tyle kosztować zwarzywszy na to że za 160 zeta mam komplet kabli do Z5 od Championa więc to dziwne ale tak jak mówię nie jestem zorientowany w cenie kabli do V6
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Pająk » 6 sty 2014, 02:45

Taką kwotą mi rzucili w sklepie w którym kupowałem cewkę, przy okazji i te nieszczęsne kable chciałem wymienić ale cena zdecydowała iż tego nie zrobiłem... ps: Garbage1989 ja latam Horetem ;)
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 03:40
Posty: 12
Skąd: Niegdyś Warszawa dziś Wołomin ;)
Auto: 323f BA KF 2.0 V6 95'
Hornet 600S 00'
Romet Kadet M-780 86'

Postprzez krzysek71 » 6 sty 2014, 07:12

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez sylwo » 6 sty 2014, 08:38

Mam stare przewody z KLa, nie wiem ile posłużą ale widocznych przebić nie miały.
A może by tak jak TU kolega zrobił – pominąć cały oryginalny zapłon? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez krzysek71 » 6 sty 2014, 13:04

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Pająk » 6 sty 2014, 13:55

No to ładnie chcieli mnie załatwić :/ kupię cewkę przewody i będę jeździł na razie na fabrycznych rozwiązaniach bo raz że samochód mi potrzebny a dwa że nie mam ciepłego miejsca na dłubania niestety. Ale faktycznie sylwo muszę przyznać iż mniej więcej takie plany są na to autko ;)
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 03:40
Posty: 12
Skąd: Niegdyś Warszawa dziś Wołomin ;)
Auto: 323f BA KF 2.0 V6 95'
Hornet 600S 00'
Romet Kadet M-780 86'

Postprzez Garbage1989 » 6 sty 2014, 14:54

Pająk napisał(a):ps: Garbage1989 ja latam Horetem


małym czy dużym?? bo to jest różnica :D poza tym zawsze możesz go dopisac do posiadanych pojazdów :] to nie wstyd
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Pająk » 6 sty 2014, 16:06

Małym z owiewką ;) Różnica niby jest duża ale to przynajmniej ja steruje nim a nie on Mną zwłaszcza że to nadal są 3 sekundy do 100 ;)
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 03:40
Posty: 12
Skąd: Niegdyś Warszawa dziś Wołomin ;)
Auto: 323f BA KF 2.0 V6 95'
Hornet 600S 00'
Romet Kadet M-780 86'

Postprzez Marek 161BD081 » 7 sty 2014, 09:22

Pająk – wydzieliłem Twój problem z wątku o diagnostyce bo niezbyt to tam pasowało.
W obecnym wątku znacznie bardziej to pasuje do tematyki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Pająk » 8 sty 2014, 01:25

Spoko jak dla mnie może być ;) Dam znać czy wymiana cewki i przewodów przyniesie oczekiwany skutek ;)

Po wymianie elementów odpaliła za pierwszym :)
Ostatnio edytowano 28 sty 2014, 19:03 przez Pająk, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 03:40
Posty: 12
Skąd: Niegdyś Warszawa dziś Wołomin ;)
Auto: 323f BA KF 2.0 V6 95'
Hornet 600S 00'
Romet Kadet M-780 86'

Postprzez syeberg » 17 sty 2014, 19:14

witam, jestem nowy wiec sorki jeśli coś źle napisze albo nie w tym dziale. mam problem bo moja Madzia nie chce odpalić na zimnym. przewody wymieniane, świece nowe, czujniki temperatury cieczy wymienione , komp nie wyświetla błędów, jak przekręcę na on w stacyjce to słychać pompę paliwa przez chwile( o ile to pompa,ale coś buczy z tylu). na ciepłym odpala za pierwszym. obroty są ok nie spadają, nie falują. czytałem ze morze to być podwieszony zawór, tylko czy wtedy nie straciła by na mocy, albo nie paliła by więcej? pali około 9l/100km gazu i jest moc. nie wiem już co to morze być. nie znam nikogo kto miałby madzie, zęby spróbować przerzucić aparat zapłonowy do sprawdzenia czy to nie on. jakieś sugestie?
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 17 sty 2014, 19:21

Witamy cię na Forum!

Jak próbujesz uruchomić auto na zimnym silniku to ... co się dzieje?
Kręci rozrusznik i po prostu nie odpala?
Jak długo musisz kręcić aby odpalił?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez syeberg » 17 sty 2014, 19:29

dziękuje za powitanie :) . rozrusznik kreci, ostatnio rozładowałem akumulator bo tak długo kręciłem :( Czasami odpali za 3 razem. Czasami jest tak , że już próbuje załapać ale nie morze aż w końcu się udaje.

Dopisano 17 sty 2014, 18:32:

zapomniałem dodać ze na wolnych obrotach silnik nie pracuje równo i słychać strzały w rurę wydechowa. zastanawiam się czy to nie przez aparat są takie problemy?
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 18 sty 2014, 08:53

Ta nierówna praca i strzały w wydech mogą świadczyć o zbyt bogatej mieszance. Masz tak na benzynie i gazie?

A co do odpalania to zrób mały experyment: z rana przyjdź, włącz zapłon i zakręć rozrusznikiem tak 0.5 – 1 sekundę. Następnie wyłącz i włącz zapłon i spróbuj jeszcze raz uruchomić.
Oczywiście nie naciskamy na pedał gazu :)
Napisz jakie są efekty.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez syeberg » 18 sty 2014, 17:14

ok. sprawdzę jutro rano. jeśli chodzi o strzały to mam tak na benzynie i na gazie. jutro napisze co i jak.

Dopisano 19 sty 2014, 11:18:

witam. jest dzisiaj -3C i mazda nie odpaliła. zrobiłem tak jak kazałeś Marek 161BD081 ale nie zadziałało. spróbowałem ja odpalać tak jak zawsze z gazem i tylko rozładowałem aku. zaświeciła się lampka z kluczykiem, ale błędów nie wyświetla.
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez syeberg » 19 sty 2014, 17:21

tutaj znajduje się filmik który dzisiaj nagrałem po wielu próbach uruchomienia auta.


Dopisano 20 sty 2014, 07:27:

witam. wczoraj wieczorem przestawiłem delikatnie aparat zapłonowy i dzisiaj Madzia odpaliła, wiec jadę dzisiaj ustawić zapłon do jakiegoś czarodzieja :) widzę światełko w tunelu :)
Ostatnio edytowano 20 sty 2014, 08:48 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linków
Obrazek

syeberg 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 20 sty 2014, 08:56

Patrząc na filmik wynika, że silnik ma jakieś wypadanie zapłonów.
Ja jednak upierałbym się aby aparat zapłonowy podmienić dla testów.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323