problem z zegarami
Ja też miałem tą wiązkę robioną, 4 stówki mnie kosztowała. Objawy miałem takie że samochód gasł podczas jazdy oraz kręcił silnikiem, ale nie umiał odpalić. Oczywiście kontrolka trakcji świeciła.



Koledzy, może to nie do końca związane z tematem dlatego w razie czego z góry uśmiecham się o przeniesienie tematu. Czy któryś z Was miał problem z "drgajacymi wskazówkami" po zmianie podświetlenia? Ja zmieniłem diody i po założeniu wskazówek i złożeniu całości, po odpaleniu zapłonu wskazówki przez ułamek sekundy drgają – licznik pracuje poprawnie, jednak przy +-40km/h wskazówka jakby lekko się przywiesza (nie pracuje płynnie). Po wyłączeniu zapłonu drganie wskazówek się powtarza. Ponieważ byłem zmuszony rozebrać zegary ponownie (jakimś cudem padły mi diody od podświetlenia obrotomierza), po ponownym demontażu i montażu wskazówek problem z drganiem zniknął. Jednak musiałem potem prawidłowo ustawić wskazówki (po teście zegarów wymagały korekt) problem znów się pojawił. Probowalem je ściągać i zakładać ale cały czas drgają... Nie sadzę by silniczki się uszkodziły bo przecież początkowo problem znikł po zdjęciu i założeniu wskazówek (fakt – może nie naprawiło się od razu). Może to jakiś stan nieustalony?
- Od: 25 gru 2013, 21:29
- Posty: 17
- Skąd: Mielec
- Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Diesel ('06)
Witam wszystkich, jestem tu nowy, także proszę o wyrozumiałość, a jeżeli umieściłem ten wątek w złym miejscu to proszę moderatorów o przeniesienie go w odpowiednie miejsce 
mam mały problem ze swoja Mazdą, mianowicie chodzi o zegary. Wiem, że licznik w niej był cofanyi prawdopodobnie "fachowiec" coś spierniczył. Podczas przekręcenia kluczyka wskazówki obrotów, paliwa i temperatury wariują. Do tgo często się przestawiają (temp i paliwo), np. raz po włączeniu działają normalnie, a innym razem przy wyłączeniu zapłonu zostają w połowie skali, a po ponownym włączeniu podnoszą się tak wysoko, że opierają sie aż o ramkę prędkościmierza, innym razem spadają dużo poniżej minimum. Najczęściej dzieje się to wyłączeniu zapłonu, w momencie tego dziwnego szybkiego ruchu wskazówek. Do tego wskazówka obrotomierza tak jakby klatkuje, czyli nie działa płynnie. Poniżej podaję link do filmu, na którym widać o co mi dokładnie chodzi. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6uJadTDuhZk&feature=youtu.be[/youtube]Z dodatkowych spraw to chciałbym zapytać posiadaczy, co to za dźwięk (słychać na filmiku takie pikniecie z głośników), jest on nieregularny, np czasem pika kilka razy pod rząd, czasem raz na pół godziny nawet przy wyłączonym radiu.
Jeżeli ktoś potkał się z podobnym przypadkiem, albo przynajmniej wie, czy można to w jakiś sposób naprawić, czy będzie trzeba zmieniać całe zegary to bardzo proszę o pomoc.
Z góry dzięki
Pozdrawiam,
Krzyżak
mam mały problem ze swoja Mazdą, mianowicie chodzi o zegary. Wiem, że licznik w niej był cofanyi prawdopodobnie "fachowiec" coś spierniczył. Podczas przekręcenia kluczyka wskazówki obrotów, paliwa i temperatury wariują. Do tgo często się przestawiają (temp i paliwo), np. raz po włączeniu działają normalnie, a innym razem przy wyłączeniu zapłonu zostają w połowie skali, a po ponownym włączeniu podnoszą się tak wysoko, że opierają sie aż o ramkę prędkościmierza, innym razem spadają dużo poniżej minimum. Najczęściej dzieje się to wyłączeniu zapłonu, w momencie tego dziwnego szybkiego ruchu wskazówek. Do tego wskazówka obrotomierza tak jakby klatkuje, czyli nie działa płynnie. Poniżej podaję link do filmu, na którym widać o co mi dokładnie chodzi. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6uJadTDuhZk&feature=youtu.be[/youtube]Z dodatkowych spraw to chciałbym zapytać posiadaczy, co to za dźwięk (słychać na filmiku takie pikniecie z głośników), jest on nieregularny, np czasem pika kilka razy pod rząd, czasem raz na pół godziny nawet przy wyłączonym radiu.
Jeżeli ktoś potkał się z podobnym przypadkiem, albo przynajmniej wie, czy można to w jakiś sposób naprawić, czy będzie trzeba zmieniać całe zegary to bardzo proszę o pomoc.
Z góry dzięki
Pozdrawiam,
Krzyżak
- Od: 5 sty 2014, 12:44
- Posty: 12
- Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
- Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005
Krzyżak napisał(a):co to za dźwięk (słychać na filmiku takie pikniecie z głośników), jest on nieregularny, np czasem pika kilka razy pod rząd, czasem raz na pół godziny nawet przy wyłączonym radiu.
ten dźwięk pojawia się przy zapalonych światłach, jak masz otwarte drzwi (żebyś nie zapomniał ich wyłączyć wysiadając). Nie powinno pikać – jedynie w przypadku, kiedy przekroczysz 20km/h i ktoś z przodu ma nie zapięte pasy
nie chodzi mi o to piszczenie, tylko jest takie dość głośne pojedyncze piknięcie.
a czy dam rade wymienić sam zegary? tam są 4 śrubki i trochę zatrzasków. czy chodzi o to, żeby przenieść przebieg na "nowe" zegary?
a czy dam rade wymienić sam zegary? tam są 4 śrubki i trochę zatrzasków. czy chodzi o to, żeby przenieść przebieg na "nowe" zegary?
- Od: 5 sty 2014, 12:44
- Posty: 12
- Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
- Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005
zacznij od najprostszych rzeczy czyli wyjmij te zegary, wypnij z nich kostki, może przeczyść styki. Potem podłącz jeszcze raz dokładnie dopinając kostki. To są zegary na scalakach, więc wystarczy jakaś niepewna masa, zakłócony sygnał i będą strugać jarząbka.
Jak to nie pomoże, to potem polecam podmianę na inne sprawne. Będziesz wtedy wiedział czy problem jest w zegarach czy w aucie.
Jak to nie pomoże, to potem polecam podmianę na inne sprawne. Będziesz wtedy wiedział czy problem jest w zegarach czy w aucie.
Ostatnio edytowano 5 sty 2014, 16:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Powód: ortografia
ok, dzięki za info, sprawdzę to pewnie dopiero we wtorek, także napiszę co i jak. mam jeszcze pytanie, na podmiankę lepiej kupić zegary z benzyny anglika tylko pewnie przebieg będzie w milach, czy np lepiej kupić z diesla i podmieć blat? bo europejskiej wersji benzyny nie mogłem namierzyć.
- Od: 5 sty 2014, 12:44
- Posty: 12
- Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
- Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005
ok, to teraz pytanie, szukać benzyny europejskiej czy można kombinować z zegarami anglika? a może jest opcja naprawy tych zegarów? jeśli już zdecyduje się na zakup nowych zegarów, to czy trzeba je jakoś synchronizować z komputerem? czy wystarczy wypiąć stare i wpiąć nowe?
- Od: 5 sty 2014, 12:44
- Posty: 12
- Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
- Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005
Nie wiem jak w m6 ,ale jak zamieniałem zegary w peugocie bez obrotomierza na z obrotomierzem to hulalo bez problemu,co do diesla to nie jest tam inny zakres obrotów , tańsze bedą angielskie no i w milach
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
zegary z anglika maja (jak dobrze pamietam) i mile i km na blacie... wiec?
btw.
http://allegro.pl/licznik-zegary-mazda- ... 85607.html
Dopisano 6 sty 2014, o 12:35:
a jak chcesz miec taki jaki masz przebieg to ASO
btw.

Dopisano 6 sty 2014, o 12:35:
a jak chcesz miec taki jaki masz przebieg to ASO
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
mówiłem, że blat można przełożyć i będą tylko km
chodziło mi o przebieg wyświetlany na liczniku kilometrów, czy można go jakoś zmienić z mil na km? wiem, że chciałbym żeby było idealnie, ale pewnie się nie da.. zadzwonię z ciekawości do ASO i zapytam ile kosztuję taka przyjemność, pewnie cena za to będzie czterocyfrowa 
- Od: 5 sty 2014, 12:44
- Posty: 12
- Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
- Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005
Aby zmienic "blat" bedziesz musial rozebrac zegary i zdjac wskazowki... Nie jestem pewien czy tego wlasnie chcesz... 

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
zdejmowałem już wskazówki razy, bo tak jak pisałem zatrzymują się w nietypowych miejscach. wskazówka od temp na ta chwilę działa poprawnie, od paliwa świruje. obrotomierz mniej przeskakuje, a prędkościomierz na ta chwilę działa zupełnie płynnie, także można powiedzieć, że obroty i prędkość udało się naprawić, temperaturę na tą chwilę też zobaczymy tylko co się stanie bo odłączeniu baterii, bo właśnie wtedy najczęściej świrowała. niestety jeszcze jest problem ze wskaźnikiem paliwa, no i z tym takim szybkim ruchem wskazówek po wyłączeniu zapłonu, bo moim zdaniem to właśnie on jest odpowiedzialny za to świrowanie wskazówek
- Od: 5 sty 2014, 12:44
- Posty: 12
- Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
- Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005
dodaj, ze z ich nowymi zegarami... chyba...
zapytaj sie ich: ile za sam montaz i wpisanie aktualnego przebiegu?

zapytaj sie ich: ile za sam montaz i wpisanie aktualnego przebiegu?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Krzyżak napisał(a):dla zainteresowanych, wymiana zegarów w ASO Mazda to jedyne 5700

To ja bym sie nie zastanawiał nad tymi za 50 złociszy .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
tak, oczywiście z nowymi zegarami. wg mazdy nie można zmienić w angielskich zegarach mil na km tylko wgrać odpowiadający przebieg w milach, koszt takiego zabiegu to 330-350zl.
mam już namiar na gościa, który naprawi te moje, a jak się nie uda, to wgra na angielskie mój przebieg i zmieni skalę na km (u niego nie ma problemu z zamianą mil na km)
jak będę miał już to ogarnięte, a koleś okaże się fachowcem, dam znać i ewentualnie podzielę się namiarem na przyszłość
dzięki za info odnośnie mojego problemu,
Pozdrawiam
Krzyżak
mam już namiar na gościa, który naprawi te moje, a jak się nie uda, to wgra na angielskie mój przebieg i zmieni skalę na km (u niego nie ma problemu z zamianą mil na km)
jak będę miał już to ogarnięte, a koleś okaże się fachowcem, dam znać i ewentualnie podzielę się namiarem na przyszłość
dzięki za info odnośnie mojego problemu,
Pozdrawiam
Krzyżak
- Od: 5 sty 2014, 12:44
- Posty: 12
- Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
- Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6