problem z zegarami

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mandey » 1 lut 2013, 00:38

Ja też miałem tą wiązkę robioną, 4 stówki mnie kosztowała. Objawy miałem takie że samochód gasł podczas jazdy oraz kręcił silnikiem, ale nie umiał odpalić. Oczywiście kontrolka trakcji świeciła.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Majkel_Ochen » 28 gru 2013, 21:18

Koledzy, może to nie do końca związane z tematem dlatego w razie czego z góry uśmiecham się o przeniesienie tematu. Czy któryś z Was miał problem z "drgajacymi wskazówkami" po zmianie podświetlenia? Ja zmieniłem diody i po założeniu wskazówek i złożeniu całości, po odpaleniu zapłonu wskazówki przez ułamek sekundy drgają – licznik pracuje poprawnie, jednak przy +-40km/h wskazówka jakby lekko się przywiesza (nie pracuje płynnie). Po wyłączeniu zapłonu drganie wskazówek się powtarza. Ponieważ byłem zmuszony rozebrać zegary ponownie (jakimś cudem padły mi diody od podświetlenia obrotomierza), po ponownym demontażu i montażu wskazówek problem z drganiem zniknął. Jednak musiałem potem prawidłowo ustawić wskazówki (po teście zegarów wymagały korekt) problem znów się pojawił. Probowalem je ściągać i zakładać ale cały czas drgają... Nie sadzę by silniczki się uszkodziły bo przecież początkowo problem znikł po zdjęciu i założeniu wskazówek (fakt – może nie naprawiło się od razu). Może to jakiś stan nieustalony?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2013, 21:29
Posty: 17
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Diesel ('06)

Postprzez Krzyżak » 5 sty 2014, 13:13

Witam wszystkich, jestem tu nowy, także proszę o wyrozumiałość, a jeżeli umieściłem ten wątek w złym miejscu to proszę moderatorów o przeniesienie go w odpowiednie miejsce :)
mam mały problem ze swoja Mazdą, mianowicie chodzi o zegary. Wiem, że licznik w niej był cofanyi prawdopodobnie "fachowiec" coś spierniczył. Podczas przekręcenia kluczyka wskazówki obrotów, paliwa i temperatury wariują. Do tgo często się przestawiają (temp i paliwo), np. raz po włączeniu działają normalnie, a innym razem przy wyłączeniu zapłonu zostają w połowie skali, a po ponownym włączeniu podnoszą się tak wysoko, że opierają sie aż o ramkę prędkościmierza, innym razem spadają dużo poniżej minimum. Najczęściej dzieje się to wyłączeniu zapłonu, w momencie tego dziwnego szybkiego ruchu wskazówek. Do tego wskazówka obrotomierza tak jakby klatkuje, czyli nie działa płynnie. Poniżej podaję link do filmu, na którym widać o co mi dokładnie chodzi. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6uJadTDuhZk&feature=youtu.be[/youtube]Z dodatkowych spraw to chciałbym zapytać posiadaczy, co to za dźwięk (słychać na filmiku takie pikniecie z głośników), jest on nieregularny, np czasem pika kilka razy pod rząd, czasem raz na pół godziny nawet przy wyłączonym radiu.
Jeżeli ktoś potkał się z podobnym przypadkiem, albo przynajmniej wie, czy można to w jakiś sposób naprawić, czy będzie trzeba zmieniać całe zegary to bardzo proszę o pomoc.
Z góry dzięki
Pozdrawiam,
Krzyżak
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez Wojtek » 5 sty 2014, 13:56

Witaj,
Czesty objaw po "kreceniu" zegarow... kup inne I podjedz do ASO na wymiane...

tapatalk 2
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 5 sty 2014, 14:36

Krzyżak napisał(a):co to za dźwięk (słychać na filmiku takie pikniecie z głośników), jest on nieregularny, np czasem pika kilka razy pod rząd, czasem raz na pół godziny nawet przy wyłączonym radiu.


ten dźwięk pojawia się przy zapalonych światłach, jak masz otwarte drzwi (żebyś nie zapomniał ich wyłączyć wysiadając). Nie powinno pikać – jedynie w przypadku, kiedy przekroczysz 20km/h i ktoś z przodu ma nie zapięte pasy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Krzyżak » 5 sty 2014, 14:43

nie chodzi mi o to piszczenie, tylko jest takie dość głośne pojedyncze piknięcie.

a czy dam rade wymienić sam zegary? tam są 4 śrubki i trochę zatrzasków. czy chodzi o to, żeby przenieść przebieg na "nowe" zegary?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez thesilent » 5 sty 2014, 15:44

zacznij od najprostszych rzeczy czyli wyjmij te zegary, wypnij z nich kostki, może przeczyść styki. Potem podłącz jeszcze raz dokładnie dopinając kostki. To są zegary na scalakach, więc wystarczy jakaś niepewna masa, zakłócony sygnał i będą strugać jarząbka.

Jak to nie pomoże, to potem polecam podmianę na inne sprawne. Będziesz wtedy wiedział czy problem jest w zegarach czy w aucie.
Ostatnio edytowano 5 sty 2014, 16:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Krzyżak » 5 sty 2014, 19:54

ok, dzięki za info, sprawdzę to pewnie dopiero we wtorek, także napiszę co i jak. mam jeszcze pytanie, na podmiankę lepiej kupić zegary z benzyny anglika tylko pewnie przebieg będzie w milach, czy np lepiej kupić z diesla i podmieć blat? bo europejskiej wersji benzyny nie mogłem namierzyć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez Wojtek » 5 sty 2014, 20:27

Pb to Pb, a diesel to doesel...
lepiej ich nie mieszac :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Krzyżak » 5 sty 2014, 22:13

ok, to teraz pytanie, szukać benzyny europejskiej czy można kombinować z zegarami anglika? a może jest opcja naprawy tych zegarów? jeśli już zdecyduje się na zakup nowych zegarów, to czy trzeba je jakoś synchronizować z komputerem? czy wystarczy wypiąć stare i wpiąć nowe?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez brodaM6 » 6 sty 2014, 00:20

Nie wiem jak w m6 ,ale jak zamieniałem zegary w peugocie bez obrotomierza na z obrotomierzem to hulalo bez problemu,co do diesla to nie jest tam inny zakres obrotów , tańsze bedą angielskie no i w milach
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Krzyżak » 6 sty 2014, 12:24

a czy jest jakaś opcja zamiany mil na km? z przerzuceniem blatu z cyframi nie powinno być problemu raczej, a jak jest jeśli chodzi o przebieg?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez Wojtek » 6 sty 2014, 14:32

zegary z anglika maja (jak dobrze pamietam) i mile i km na blacie... wiec?

btw.
http://allegro.pl/licznik-zegary-mazda- ... 85607.html

Dopisano 6 sty 2014, o 12:35:

a jak chcesz miec taki jaki masz przebieg to ASO :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Krzyżak » 6 sty 2014, 15:12

mówiłem, że blat można przełożyć i będą tylko km :) chodziło mi o przebieg wyświetlany na liczniku kilometrów, czy można go jakoś zmienić z mil na km? wiem, że chciałbym żeby było idealnie, ale pewnie się nie da.. zadzwonię z ciekawości do ASO i zapytam ile kosztuję taka przyjemność, pewnie cena za to będzie czterocyfrowa :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez Wojtek » 6 sty 2014, 15:25

Aby zmienic "blat" bedziesz musial rozebrac zegary i zdjac wskazowki... Nie jestem pewien czy tego wlasnie chcesz... <oczy>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Krzyżak » 6 sty 2014, 15:42

zdejmowałem już wskazówki razy, bo tak jak pisałem zatrzymują się w nietypowych miejscach. wskazówka od temp na ta chwilę działa poprawnie, od paliwa świruje. obrotomierz mniej przeskakuje, a prędkościomierz na ta chwilę działa zupełnie płynnie, także można powiedzieć, że obroty i prędkość udało się naprawić, temperaturę na tą chwilę też zobaczymy tylko co się stanie bo odłączeniu baterii, bo właśnie wtedy najczęściej świrowała. niestety jeszcze jest problem ze wskaźnikiem paliwa, no i z tym takim szybkim ruchem wskazówek po wyłączeniu zapłonu, bo moim zdaniem to właśnie on jest odpowiedzialny za to świrowanie wskazówek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez Krzyżak » 7 sty 2014, 16:52

dla zainteresowanych, wymiana zegarów w ASO Mazda to jedyne 5700 :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez Wojtek » 7 sty 2014, 17:17

dodaj, ze z ich nowymi zegarami... chyba... <oczy>
zapytaj sie ich: ile za sam montaz i wpisanie aktualnego przebiegu?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brodaM6 » 7 sty 2014, 18:25

Krzyżak napisał(a):dla zainteresowanych, wymiana zegarów w ASO Mazda to jedyne 5700 :)
<boje się>
To ja bym sie nie zastanawiał nad tymi za 50 złociszy .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Krzyżak » 7 sty 2014, 18:46

tak, oczywiście z nowymi zegarami. wg mazdy nie można zmienić w angielskich zegarach mil na km tylko wgrać odpowiadający przebieg w milach, koszt takiego zabiegu to 330-350zl.

mam już namiar na gościa, który naprawi te moje, a jak się nie uda, to wgra na angielskie mój przebieg i zmieni skalę na km (u niego nie ma problemu z zamianą mil na km)

jak będę miał już to ogarnięte, a koleś okaże się fachowcem, dam znać i ewentualnie podzielę się namiarem na przyszłość

dzięki za info odnośnie mojego problemu,
Pozdrawiam
Krzyżak
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6