Stukanie (stuki) w silniku
wg. ciebie jest to ewidentne powiazanie z temperaturami zew.,wtedy nalezy przejrzec instalacje, czujniki itp.
i raczej nikt na forum nie udzieli tobie rady co to i gdzie jest.
ja mam mozliwosc poczytac co piszesz i posluchac tego stukania noi na tej podstawie, stwierdzilem ze to problem walu korbowego.
moze przejedz sie autem tak, aby utrzmujac obroty caly czas stukalao i nagraj filmik.
im dluzej i mocniej tym lepiej..
pozdr.
E
i raczej nikt na forum nie udzieli tobie rady co to i gdzie jest.
ja mam mozliwosc poczytac co piszesz i posluchac tego stukania noi na tej podstawie, stwierdzilem ze to problem walu korbowego.
moze przejedz sie autem tak, aby utrzmujac obroty caly czas stukalao i nagraj filmik.
im dluzej i mocniej tym lepiej..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
musze jakiemus specjaliscie elektrykowi dac..... bo tak jak u mnie i jak u kolegi innego co on nagrywal filmik jezeli temp na zewnatrz jest ujemna stukow nie ma a jesli dodatnia sa...
i niezalerzenie czy cieply czy zimny silnik.
tyllkko kto to sprawdzi....
tyllkko kto to sprawdzi....
- Od: 16 lis 2012, 11:28
- Posty: 76
- Skąd: Dzierzoniow
- Auto: GG 2002–2007 Mazda6
przy takich komplikacjach to w okolicy (wg. mnie) najlepszy adres to Maztech w Jaworznie
czyli kolega maxkls z forum.
pozdr.
E
czyli kolega maxkls z forum.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, czy ktoś wie co to może tak stukać? Pierwszy raz się napotkałem z czymś podobnym, mam jedynie nadzieję, że to nie wtryskiwacze.. Poniżej filmik, z góry dziękuję za odpowiedzi 
http://www.youtube.com/watch?v=mSICqEH53Kg
http://www.youtube.com/watch?v=mSICqEH53Kg
- Od: 2 kwi 2013, 23:31
- Posty: 19
- Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM
jakby dziecko kijem po wydechu stukalo
moze to webasto taktuje..?
E

moze to webasto taktuje..?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Hehehe no taki dosyć dziwny odgłos, wcześniej tego nie miałem, silnik już miał temperaturę normalną więc wątpię żeby to było webasto. Na żywo dźwięk tak jakby przypomina wodę spadającą do jakiegoś naczynia tylko trochę z mocniejszym brzmieniem, nie wiem jak mam to nazwać inaczej.
@Edit: Przy lekkim wręcz minimalnym dodaniu gazu dźwięk ustępuje, słychać to tylko na wolnych obrotach.
@Edit2: Sprawdziłem, dzieje się to tylko na ciepłym silniku, na zimnym zero oznak dziwnych dźwięków.
@Edit: Przy lekkim wręcz minimalnym dodaniu gazu dźwięk ustępuje, słychać to tylko na wolnych obrotach.
@Edit2: Sprawdziłem, dzieje się to tylko na ciepłym silniku, na zimnym zero oznak dziwnych dźwięków.
- Od: 2 kwi 2013, 23:31
- Posty: 19
- Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM
Witam,
Przy odpalaniu mojej M6 słychać wyraźny stuk, który wydobywa się gdzieś z dolnych rejonów silnika. Podobnie sprawa się ma przy wyłączaniu silnika. Parę razy delikatniejszy stuk pojawił się kiedy ściągałem nogę z gazu przy zmianie biegów. Generalnie w czasie jazdy nic się nie dzieje. Ktoś wie co to może być?
Dodam tylko, że jestem krótko po wymianie pompy oleju, rozrządu i panewek.
Przy odpalaniu mojej M6 słychać wyraźny stuk, który wydobywa się gdzieś z dolnych rejonów silnika. Podobnie sprawa się ma przy wyłączaniu silnika. Parę razy delikatniejszy stuk pojawił się kiedy ściągałem nogę z gazu przy zmianie biegów. Generalnie w czasie jazdy nic się nie dzieje. Ktoś wie co to może być?
Dodam tylko, że jestem krótko po wymianie pompy oleju, rozrządu i panewek.
-
pisklak87
warto ten stuk posluchac przez sluchawki na podnosniku!
z doswiadczenia wiem, ze taki stukot roznosci sie po silniku i jest trudno go zlokalizowac..
pozdr.
E
z doswiadczenia wiem, ze taki stukot roznosci sie po silniku i jest trudno go zlokalizowac..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
pisklak87 napisał(a):Przy odpalaniu mojej M6 słychać wyraźny stuk, który wydobywa się gdzieś z dolnych rejonów silnika. Podobnie sprawa się ma przy wyłączaniu silnika. Parę razy delikatniejszy stuk pojawił się kiedy ściągałem nogę z gazu przy zmianie biegów.
Ewidentnie koło 2M.
Enduro mam do Ciebie prośbę jakbyś mógł to posłuchaj tego nagrania:
http://www12.zippyshare.com/v/53632547/file.html
Od 4-5dni samochód zaczyna wydawać mi takie dźwięki, początkowo przestawało całkowicie hałasować po wciśnięciu/puszczeniu sprzęgła. Teraz bywa różnie albo po wciśnięciu sprzęgła dźwięk zamienia się w taki bardziej świst i to ciągły a nie takie cykanie.
Czy to będzie coś ze sprzęgłem? łożysko oporowe albo dwumasa już na dobiciu?
Czy bardziej potwierdzenie tego co wcześniej pisałeś tzn luzu gdzieś na wale/korbowodzie? Ewentualnie jakaś rolka? i zbieg okoliczności ze sprzęgłem (samochód telepie jak się rusza i to dość mocno).
Dodam jeszcze, że ten dźwięk nie występuje cały czas, ale coraz częściej to słyszę.
I tak już odkładam kase powoli na naprawienie tego silnika, wymianę dwumasy, wymianę uszczelki pod glowica bo coś mi się zapowietrza układ cały czas (a rozrząd wraz z pompą wymieniany niedawno, przed wymianą też tak było a nawet i bardziej się zapowietrzał, napełniał się zbiorniczek i wywalało na silnik ^^). A i jeszcze takie pytanie, czy przy ewentualnym wyjęciu wału wkłada się go na nowe panewki? Czy wał do sprawdzenia i jak jest okej to można na stare poskręcać.
http://www12.zippyshare.com/v/53632547/file.html
Od 4-5dni samochód zaczyna wydawać mi takie dźwięki, początkowo przestawało całkowicie hałasować po wciśnięciu/puszczeniu sprzęgła. Teraz bywa różnie albo po wciśnięciu sprzęgła dźwięk zamienia się w taki bardziej świst i to ciągły a nie takie cykanie.
Czy to będzie coś ze sprzęgłem? łożysko oporowe albo dwumasa już na dobiciu?
Czy bardziej potwierdzenie tego co wcześniej pisałeś tzn luzu gdzieś na wale/korbowodzie? Ewentualnie jakaś rolka? i zbieg okoliczności ze sprzęgłem (samochód telepie jak się rusza i to dość mocno).
Dodam jeszcze, że ten dźwięk nie występuje cały czas, ale coraz częściej to słyszę.
I tak już odkładam kase powoli na naprawienie tego silnika, wymianę dwumasy, wymianę uszczelki pod glowica bo coś mi się zapowietrza układ cały czas (a rozrząd wraz z pompą wymieniany niedawno, przed wymianą też tak było a nawet i bardziej się zapowietrzał, napełniał się zbiorniczek i wywalało na silnik ^^). A i jeszcze takie pytanie, czy przy ewentualnym wyjęciu wału wkłada się go na nowe panewki? Czy wał do sprawdzenia i jak jest okej to można na stare poskręcać.
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
zdemontuj pasek wielorowkowy i wtedy po odpaleniu posluchaj, bo mi brzmi to na problem sprzegielka alternatora albo rolek.
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Okej tak też zrobię jutro i sprawdzę, a możesz mi powiedzieć coś o tych panewkach? Bo mam przypuszczenie, że wał mam skręcony złym momentem... Głowice na pewno mam źle skręconą
spec od głowic, który niby 20lat sie tym zajmuje doradził na 95nM skręcić
a na forum pisze jak sie nie mylę na 30nM i 3x po 90-105stopni obrót.
I ewentualnie jak pamiętasz może na jaki moment skręca się wał i korbowody?
I ewentualnie jak pamiętasz może na jaki moment skręca się wał i korbowody?
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
jesli wal lub korbowody sa zbyt lekko skrecone to poprzez ten luzik wyklepane zostaną panewki, jesli zbyt mocno to masz zbyt intensywne tarcie..
tak czy owak niedobrze!
wal to o ile dobrze pamietym bez sciągi to ok. 90Nm a korbowody ok. 30Nm plus 90Stopni.
pozdr.
E

tak czy owak niedobrze!
wal to o ile dobrze pamietym bez sciągi to ok. 90Nm a korbowody ok. 30Nm plus 90Stopni.
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 4 sty 2014, 10:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pokrywa stopy korbowodu 22-26Nm + obrót 82,5-97,5st.
Pokrywa stopy wału 83-88Nm, ważna jest kolejność dokręcania.
Dane z manuala RF5C.
Niemniej skręcanie panewek bez pomiaru wielkości szczelin nie ma większego sensu. Zainwestuj jeszcze w PLASTIGAUGE.
Pokrywa stopy wału 83-88Nm, ważna jest kolejność dokręcania.
Dane z manuala RF5C.
Niemniej skręcanie panewek bez pomiaru wielkości szczelin nie ma większego sensu. Zainwestuj jeszcze w PLASTIGAUGE.
Ehh troche lipa
bo w tej chwili mam kluczyk od 42nM do 210 kingtona więc raczej nie jest najgorszy, ale tutaj to się może przydać tylko do wału. A wał jak dobrze pamiętam był skręcany na około 90nM (choć mogę się mylić), korbowody trochę słabiej ale nie było to na pewno 30nM + 90 stopni :/ (tzn tak mi sie wydaje nie pamietam na 100% bo bylo to 1,5r temu) na 100% wiem ze glowice tak skrecalismy na jakies 95nm... dlatego zapewne mam problemy czasem w trasie z temperatura bo mi smiga pod gore, a ostatnio go przydusilem po miescie z podlaczonym kompem to zlapalem temp 114stopnie
Kolego Leoo jak kupie te PLASTIGAUGE to uda mi się tym sprawdzić czy te panewki się nadają? Oczywiscie wczesniej sprawdze czy nie ma opilkow w oleju, a to PLASTIGAUGE bylo by dla pewnosci.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kolego Leoo jak kupie te PLASTIGAUGE to uda mi się tym sprawdzić czy te panewki się nadają? Oczywiscie wczesniej sprawdze czy nie ma opilkow w oleju, a to PLASTIGAUGE bylo by dla pewnosci.
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
najpierw sprawdz co to jest to polecane PLASTIGAUGE i jak to dziala!
E

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jeśli dobrze rozumiem, czytając opisy działania tych pasków to można odkręcić korbowód i tam włożyć pasek który się ściśnie po dokręceniu do odpowiedniego momentu i wykrecić wyjąć i porównać jaki jest luz
czyli jak się nie mylę to mogę skręcić to na tych panewkach co są tak (jeśli wyjdzie, że luz jest ok)?
Czy musze wyjąć wał i dopiero powkladać paski na każdą panewkę dookoła?
A teraz lece wyciągać pasek i sprawdzić czy to rolki tak hałasują.
I Enduro miałeś racje, te dźwięki to była rolka w napinaczu
nowe łożysko wytrzymało kilka miesięcy i była grzechotka, a łożyska w rolce prowadzącej zatarły się i powypadały kulki... urwał się pasek miesiąc temu. Ehh takie badziewie robią...
Dzięki za pomoc

Czy musze wyjąć wał i dopiero powkladać paski na każdą panewkę dookoła?
A teraz lece wyciągać pasek i sprawdzić czy to rolki tak hałasują.
I Enduro miałeś racje, te dźwięki to była rolka w napinaczu
Dzięki za pomoc

- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
banzai54 napisał(a):...
I Enduro miałeś racje, ...
Dzięki za pomoc![]()
nie ma sprawy!
po to jest to forum (wg mnie!), aby w roznych sytuacjach, szczegolnie tych krytycznych sobie nawzajem bezinteresownie pomagac
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ehh i znowu zaczeło coś hałasować... długo się nie nacieszyłem.
Tamta rolka na 100% była walnięta, grzechotała. Jak można sprawdzić czy to sprzęgiełko alternatora?
Poza tym teraz jeszcze gorzej hałasuje a dźwięk coraz bardziej przypomina panewkę :/ choć dalej mam nadzieję, że to nie ona.
http://www7.zippyshare.com/v/26065745/file.html
Raz tak hałasuje a raz jeździ normalnie
A i bez paska nie hałasowało, a po założeniu też była cisza na jakiś czas więc nie wiem co to może być.
Także ściągniecie paska może wyciszyło to przypadkiem, albo lżej silnikowi i dlatego nie hałasuje...
Tamta rolka na 100% była walnięta, grzechotała. Jak można sprawdzić czy to sprzęgiełko alternatora?
Poza tym teraz jeszcze gorzej hałasuje a dźwięk coraz bardziej przypomina panewkę :/ choć dalej mam nadzieję, że to nie ona.
http://www7.zippyshare.com/v/26065745/file.html
Raz tak hałasuje a raz jeździ normalnie
A i bez paska nie hałasowało, a po założeniu też była cisza na jakiś czas więc nie wiem co to może być.
Także ściągniecie paska może wyciszyło to przypadkiem, albo lżej silnikowi i dlatego nie hałasuje...
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6