Mrugająca kontrolka DPF
Sagitt napisał(a):ASO w Bielsku jest raczej "Średnie", zobaczymy co Ci powiedzą.
A są jakieś alternatywy , jadę na razie do ASO, skoro da się to podobno zrobić kabelkiem w garażu to raczej sobie powinni poradzić
smile napisał(a):Poproś o kopię wydruków z błędami z diagnostyki.
Tak też uczynię

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
AloHA
Byłem w ASO ,na szczęście tylko inspekcja olejowa i wypalanie DPF trochę ponad godzinę.
Błędów innych nie było , wydruku nie zabrałem
.
Teraz mam Gejsze serwisowaną w ASO
hehehehhehe
Byłem w ASO ,na szczęście tylko inspekcja olejowa i wypalanie DPF trochę ponad godzinę.
Błędów innych nie było , wydruku nie zabrałem

Teraz mam Gejsze serwisowaną w ASO


-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Serio tylko inspekcja? no nie wierze
smile się zdziwi
a wypalanie to tak obligatoryjnie dostales w promocji, a i powinni juz dolozyc kalibracje w cenę usługi. W sumie wystarczyło kabelki wtyknac, no cóż teraz masz pewność serwisową
dobrze ze poradziles sobie z problemem...
Janusz626 napisał(a):Serio tylko inspekcja?
Wytłumaczono mi to tak , nie była zrobiona inspekcja więc poszła procedura rozrzedzonego oleju,
przyblokowanie mocy i wyłączenie wypalania DPF co po przejechaniu ponad 600 km skutkowało jego zapchaniem w jakimś tam stopniu (nie dopytywałem ile %).
Kabelki by nie pomogły bo były już błędy i kontrolka check , pomogły by po wymianie oleju, ale było już za późno
Inspekcja olejowa wyskakuje po 21 tyś km od wykasowania
Poprosiłem tez o kalibracje , która podobno nic nie daje ,ale zrobiona została
i wszystko w jednej cenie

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
czyli jednak nie tylko inspekcja, lecz także zapchany DPF
ehh... tak Ci powiedzieli w ASO
<oczy>
em_dzej napisał(a):Poprosiłem tez o kalibracje , która podobno nic nie daje
ehh... tak Ci powiedzieli w ASO
dobrzyn22 napisał(a):ehh... tak Ci powiedzieli w ASO
TAAA powiedzieli że silniki się same kalibrują , i że tylko raz się wprowadza ustawienia po wymianie na nowy
Nie dyskutowałem , poprosiłam mimo to o kalibrację

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Sagitt napisał(a):Mówiłem ASO Bielsko...
Chyba Ci coś zrobili złego że tak do tego podchodzisz
Sagitt napisał(a):obym się mylił.
Pojeździmy zobaczymy , na razie nic nie wali po oczach i ogólnie jest OK


-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Nieskasowana inspekcja w momencie przekroczenia 21tyś km powoduje wyłączenie automatycznych regeneracji oraz generuje błąd P2459 oraz zaczyna mrugać kontrolka DPF.
A teraz trochę teorii z życia DPF-u i magicznych PM oraz rozcieńczenia oleju...
Przy PM poniżej 5 g/l regeneracja automatyczna się nie załącza, po prostu jest to normalna dopuszczalna ilość PM w filtrze DPF.
W momencie kiedy wartość PM osiąga 5 g/l rozpoczyna się regeneracja automatyczna, którą można stwierdzić jedynie po zwiększonym chwilowym spalaniu ( np. dwukrotnie zwiększonym...). W momencie przerwania takiej regeneracji, np poprzez zgaszenie silnika regeneracja jest przerywana i zapamiętywane to, że się nie zakończyła. Rozpocznie się ponownie po osiągnięciu odpowiednich warunków przez silnik. Kilka takich nieukończonych regeneracji spowoduje wzrost PM do poziomu 6,5 g/l i zapalenie się kontrolki DPF ( zapalenie, nie mruganie ). Wtedy należy przeprowadzić regeneracje spełniając poniższe warunki: prędkość obr. silnika 2000 obr/min lub więcej, prędkość pojazdu 40 km/h lub więcej; takie warunki pracy silnika należy utrzymywać jeszcze przez 10-15 minut po zgaśnięciu kontrolki DPF. Jeżeli to się nie powiedzie, PM wzrastają...
W momencie kiedy PM-y dojdą do poziomu 8 g/l wchodzi błąd P2458, regeneracja automatyczna jest zablokowana a Vmax ograniczona do 150 km/h, kontrolka PDF mruga. Od tego momentu konieczna jest regeneracja wymuszona.
W momencie kiedy PM przekroczą 11 g/l wchodzi błąd P242F a Vmax wynosi 70 km/h. Od tego momentu zapala się także kontrolka silnika ( zwana MIL lub CHECK ) a DPF radośnie jak mrugał tak mruga...
W przypadku kiedy PM przekroczy 15 g/l teoretycznie DPF jest do wymiany.
Podobnie ma się sprawa jeśli chodzi o rozcieńczenie oleju paliwem...
W momencie kiedy w oleju silnikowym ilość paliwa osiągnie:
20% pojawia się błąd P252F, ale żadna kontrolka się jeszcze nie uaktywnia.
35% pojawia się błąd P253F, kontrolka DPF zaczyna mrugać OLEJ NALEŻY JAK NAJSZYBCIEJ WYMIENIĆ! I wykasować dane dla oleju silnikowego.
Przybywanie oleju jest wynikiem częstych rozpoczętych, ale nie ukończonych regeneracji automatycznych..
Nie wolno także wypalać filtra metodą wymuszoną ( PM 8 g/l i więcej; błędy P2458 / P242F ) w momencie kiedy mamy P253F ( 35 % oleju stanowi olej napędowy!! ). Najpierw należy wymienić olej silnikowy i wykasować dane dla oleju silnikowego.
Rozcieńczenie paliwa olejem nie zawsze idzie w parze ze wzrostem PM i odwrotnie... To parametry nie są zależne wobec siebie w sposób bezpośredni...
Nie zaleca się także stosowania paliw, w których jest 5% lub więcej biokomponentów... Niestety to zalecenie z przed 8 lat a na dzień dzisiejszy chyba wszystkie paliwa tyle posiadają... Najbardziej wrażliwe DPF-y mają GG/GY/CR/BK z silnikiem 2,0 MZR-CD. GH/BL/CW z silnikami 2,0 MZR-CD maja zmienioną konstrukcję filtra DPF, rzadziej dochodzi do ponadnormatywnego wzrostu PM a regeneracje automatyczne są bardziej efektywne.
A teraz trochę teorii z życia DPF-u i magicznych PM oraz rozcieńczenia oleju...
Przy PM poniżej 5 g/l regeneracja automatyczna się nie załącza, po prostu jest to normalna dopuszczalna ilość PM w filtrze DPF.
W momencie kiedy wartość PM osiąga 5 g/l rozpoczyna się regeneracja automatyczna, którą można stwierdzić jedynie po zwiększonym chwilowym spalaniu ( np. dwukrotnie zwiększonym...). W momencie przerwania takiej regeneracji, np poprzez zgaszenie silnika regeneracja jest przerywana i zapamiętywane to, że się nie zakończyła. Rozpocznie się ponownie po osiągnięciu odpowiednich warunków przez silnik. Kilka takich nieukończonych regeneracji spowoduje wzrost PM do poziomu 6,5 g/l i zapalenie się kontrolki DPF ( zapalenie, nie mruganie ). Wtedy należy przeprowadzić regeneracje spełniając poniższe warunki: prędkość obr. silnika 2000 obr/min lub więcej, prędkość pojazdu 40 km/h lub więcej; takie warunki pracy silnika należy utrzymywać jeszcze przez 10-15 minut po zgaśnięciu kontrolki DPF. Jeżeli to się nie powiedzie, PM wzrastają...
W momencie kiedy PM-y dojdą do poziomu 8 g/l wchodzi błąd P2458, regeneracja automatyczna jest zablokowana a Vmax ograniczona do 150 km/h, kontrolka PDF mruga. Od tego momentu konieczna jest regeneracja wymuszona.
W momencie kiedy PM przekroczą 11 g/l wchodzi błąd P242F a Vmax wynosi 70 km/h. Od tego momentu zapala się także kontrolka silnika ( zwana MIL lub CHECK ) a DPF radośnie jak mrugał tak mruga...
W przypadku kiedy PM przekroczy 15 g/l teoretycznie DPF jest do wymiany.
Podobnie ma się sprawa jeśli chodzi o rozcieńczenie oleju paliwem...
W momencie kiedy w oleju silnikowym ilość paliwa osiągnie:
20% pojawia się błąd P252F, ale żadna kontrolka się jeszcze nie uaktywnia.
35% pojawia się błąd P253F, kontrolka DPF zaczyna mrugać OLEJ NALEŻY JAK NAJSZYBCIEJ WYMIENIĆ! I wykasować dane dla oleju silnikowego.
Przybywanie oleju jest wynikiem częstych rozpoczętych, ale nie ukończonych regeneracji automatycznych..
Nie wolno także wypalać filtra metodą wymuszoną ( PM 8 g/l i więcej; błędy P2458 / P242F ) w momencie kiedy mamy P253F ( 35 % oleju stanowi olej napędowy!! ). Najpierw należy wymienić olej silnikowy i wykasować dane dla oleju silnikowego.
Rozcieńczenie paliwa olejem nie zawsze idzie w parze ze wzrostem PM i odwrotnie... To parametry nie są zależne wobec siebie w sposób bezpośredni...
Nie zaleca się także stosowania paliw, w których jest 5% lub więcej biokomponentów... Niestety to zalecenie z przed 8 lat a na dzień dzisiejszy chyba wszystkie paliwa tyle posiadają... Najbardziej wrażliwe DPF-y mają GG/GY/CR/BK z silnikiem 2,0 MZR-CD. GH/BL/CW z silnikami 2,0 MZR-CD maja zmienioną konstrukcję filtra DPF, rzadziej dochodzi do ponadnormatywnego wzrostu PM a regeneracje automatyczne są bardziej efektywne.
em_dzej napisał(a):No i dopadło GEJSZE :/
Przejechałem 660 km trasa/autostrada wszystko spoko(...)i po jeździe na tempomacie 2 tysiące obrotów , przy zjeździe z trasy zapalił się DPF. ...
Dzisiaj powrót do domu 660 km pomorze/góry i dupa po 100 km trasy taka akcja wyłączam tempomat, dojazd do ronda i DPF od razu miga, poślizg i check.
Jeżeli przejrzycie ten wątek i ten o problemach z DPF takich przypadków jest więcej
Miałem wątpliwą przyjemność oglądania świecącej/migającej kontrolki DPF i za każdym razem było to po przejechaniu kilkuset kilometrów w trasie na tempomacie.
@ smile, czytając Twojego ostatniego posta oceniam, że Twoja wiedza wynika z czegoś więcej, niż tylko czytanie forów, tak, jak moja.
Wyjaśnij mi proszę jak to jest, że przejeżdżam kilka kkm po mieście i NIGDY nie mam w tym czasie problemu z DPF. Kiedyś po wyjeżdżeniu baku miałem średnią prędkość 17 km/h ! i zero problemów.
A wyjeżdżam w trasę jadę 2 godziny 2-2,5 rpm i

Dlaczego w warunkach podawanych w instrukcji jako wskazane dla interwencyjnego wypalenia filtr zapycha się bardziej niż w jeździe miejskiej.
Ostatnio miałem przypadek, że po przejechaniu ok 100 km na tempomacie ( 6 bieg 2-2,5 rpm) po zjechaniu z trasy po kilku minutach miga DPF i świeci check i poślizg. Dlaczego nie było OSTRZEŻENIA w postaci świecenia ciągłego z szansą na wypalenie tylko od razu miganie. (wypalenie "kabelkowe" i po problemie, więc jeśli to tylko DPF to po co check i poślizg??)
Czy winny jest 6-ty bieg czy tempomat. A może jedno i drugie.
Wygląda to tak, jakby PCM "zapominał" o wypalaniu, albo nie dostawał prawidłowej informacji o różnicy ciśnień.
- Od: 24 lis 2011, 17:16
- Posty: 36
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006
Może tak być jak EGR się blokuje i wtedy szybko zapcha DPF. Przy obrotach >2-2,5tys EGR musi być zamknięty, a po mieście takich warunków nie ma i też silnik inaczej pracuje. Jadąc autostradą z ciągłym obciążeniem silnika i niedomkniętym EGR zapychamy DPF. To nie teoria, a znany mi przypadek kolegi z forum.
mircho napisał(a):Dlaczego nie było OSTRZEŻENIA w postaci świecenia ciągłego z szansą na wypalenie tylko od razu miganie.
to proste... juz wiele razy o tym pisalem...
dieslem trzeba umiec jezdzic i nalezy zmienic styl jazdy...
mircho napisał(a):Czy winny jest 6-ty bieg czy tempomat. A może jedno i drugie.
o wlasnie o tym mowa... ale tylko 6 bieg... w M6 jest on potrzebny tylko przy wysokich predkosciach
nie do tzw dojazdu czy dokulania sie... jak np. to:
mircho napisał(a):Ostatnio miałem przypadek, że po przejechaniu ok 100 km na tempomacie ( 6 bieg 2-2,5 rpm) po zjechaniu z trasy po kilku minutach miga DPF i świeci check i poślizg.
Mazda w dieslu nie jezdzi sie jak autem z grupy VW
powtorze... nalezy tylko zmienic styl jazdy
Wojtek napisał(a):powtorze... nalezy tylko zmienic styl jazdy
Można konkretniej?
wzrost PM do poziomu 6,5 g/l i zapalenie się kontrolki DPF ( zapalenie, nie mruganie ). Wtedy należy przeprowadzić regeneracje spełniając poniższe warunki: prędkość obr. silnika 2000 obr/min lub więcej, prędkość pojazdu 40 km/h lub więcej
Warunki takie były spełnione nieprzerwanie przez 120 minut choć nic nie świeciło.
No i proszę o wyjaśnienie dlaczego układ nie ostrzega tylko dopiero sygnalizuje stan awaryjny, bo logiki w tym nie widzę.
- Od: 24 lis 2011, 17:16
- Posty: 36
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006
mircho napisał(a):No i proszę o wyjaśnienie dlaczego układ nie ostrzega tylko dopiero sygnalizuje stan awaryjny, bo logiki w tym nie widzę.
i nie zobaczysz... takie warunki (za wysoki bieg, niskie obroty i doczlapanie sie) wywoluja zapychanie sie filtra...
ps. do wypalania DPF-u (gdy zapali sie kontrolka) zalecam utrzymywac lekko wyzsze obroty niz 2000 – 2500...
Wojtek napisał(a):mircho napisał(a):ps. do wypalania DPF-u (gdy zapali sie kontrolka) zalecam utrzymywac lekko wyzsze obroty niz 2000 – 2500...
Wymuszone wypalanie DPF odbywa się przy 1700-1800 rpm! w jeździe miejskiej DPF wypala mi się przy średniej poniżej 2 k. Jazda miejska powoduje spalanie ca. 2 l więcej niż trasa (to i sadzy chyba więcej, prawda?), a pomimo to żadnych problemów i żadnego świecenia.
Ostatnio na trasie zaświecił mi się DPF przy średniej 5,7.
- Od: 24 lis 2011, 17:16
- Posty: 36
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006
Tylko co z tego wynika?
Jak nie zmienisz stylu jazdy w trasie, to bedziesz ogladal kontrolke DPF...
Dopisano 8 sty 2014, o 09:42:
Moze czas poczytac watek od poczatku?
i dalsze:
viewtopic.php?f=410&t=90175&start=71
pozdrawiam![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jak nie zmienisz stylu jazdy w trasie, to bedziesz ogladal kontrolke DPF...

Dopisano 8 sty 2014, o 09:42:
Moze czas poczytac watek od poczatku?
woocash napisał(a):Witam. Przyczyna zapchania DPFu bylem.....ja a wlasciwie moja mulna jazda. Z autem nie ma zadnych innych problemow. Roznica w kuturze jazdy pomiedzy dieslem VW ( uzytkowalem 2.0 TDI ) a Mazda jest istotna. Od dzisiaj jezdze swoja Madzia inaczej. Pozdrawiam
i dalsze:
viewtopic.php?f=410&t=90175&start=71
pozdrawiam
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wojtek napisał(a):Jak nie zmienisz stylu jazdy w trasie, to bedziesz ogladal kontrolke DPF...
Zastanawia mnie czy Ty rozumiesz pytania które zadaję.
Powtarzasz w kółko to samo od początku tego wątku – vide str. 3 tego wątku i wpis @iwi.
Czy wg Ciebie 6go biegu można użyć, nie łamiąc przepisów, tylko na terenie Niemiec, powodując na trasie zużycie 8l/100?

Jeśli tak, to ten model nie nadaje się na trasę. Można go brać na taryfę do centrum Warszawy, ale jak ktoś zamierza latać w trasę to należy natychmiast wyciąć DPF.
Moim zdaniem jest coś nie tak z softem, który nie przeprowadza odpowiednio procedury wypalania przy ustalonej prędkości, choć jest ona zgodna z zaleceniem producenta.
@ smile pisze, że PM po przekroczeniu 6,5 DPF zaczyna świecić w sposób ciągły. Jeśli wartość wzrośnie do 8 zaczyna migać.
Pytam:
1. dlaczego od razu miga ?(nie widzi 6,5 tylko od razu 8?)
2. dlaczego raz migała tylko kontrolka DPF a innym razem DPF+check+poślizg?
3. dlaczego to się dzieje zawsze po dłuższym odcinku i zawsze po zmniejszeniu prędkości (np. zjazd z autostrady) nigdy w czasie gdy włączony jest tempomat?
Jeśli znasz odpowiedzi, to je podaj. Jak nie to bardzo proszę innych kolegów, a szczególnie @smile.
Pozdr
- Od: 24 lis 2011, 17:16
- Posty: 36
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6