Witam-Panowie mam pytanie mianowicie jaki jest koszt zakupu nowego zaworu EGR do Mazdy Premacy 2.0 TDI z 2000 r-objawy jakie się pokazują to miganie od czasu do czasu kontrolki świec żarowych,czyszczenie 2 razy tego zaworu nic nie dało,po 3-5 dniach objaw taki sam czyli mignięcie 5-6 razy kontrolki po przejechaniu ok 20 kilometrów-czy pozostaje tylko wymiana tego zaworu? dodam że Madzia zbiera się dobrze i nie czuć "zamulenia"– może jakieś podpowiedzi w tym temacie mi poradzicie-pozdrawiam Kazik
Edit-dodam że nie chciałbym zaślepiać tego zaworu
Nowy zawór EGR
Strona 1 z 1
Dwa razy go zdemontowałem i czyściłem zgodnie z opisem znalezionym tu na Forum i dalej takie same objawy czyli od czasu do czasu zaświecenie się kontrolki świec żarowych-jak popatrzeć od tyłu to grzybek jest z krzywiony i nie zamyka szczelnie wlotu spalin do tego zaworu,wygląda jakby prowadnica tego grzybka była wyrobiona-nie jestem pewien czy go mam wymienić czy dać sobie spokój i jeździć,tylko zastanawia mnie ta kontrolka dlaczego świeci (mignie) czasem
- Od: 10 mar 2011, 21:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD RF2A 101km
Sam raczej nie poradzę sobie z odczytem kodu błędów,muszę podjechać pod kompa podpiąć-stawiasz na jakąś inną usterkę
Kol.Yard -spróbuję jutro odczytać te kody według twojego opisu i napiszę co mi to wyjdzie
Kol.Yard -spróbuję jutro odczytać te kody według twojego opisu i napiszę co mi to wyjdzie
Ostatnio edytowano 30 gru 2013, 22:05 przez Kazik55, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 mar 2011, 21:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD RF2A 101km
Panowie więc taka obecnie jest sytuacja-wymigałem te błędy i według mnie wyszedł błąd 0180 a drugi 0403,wydaje mi się że dobrze je odczytałem,potwierdziło mi się to przez 3 razy
-wziąłem wykasowałem te błędy poprzez odpięcie przewodu od akumulatora,następnie przez pół minuty wciśnięty pedał hamulca,poskładałem wszystko ,odpaliłem i po pół minuty dalej kontrolka świec żarowych zaczęła migać więc pojechałem przegonić Madzię wokół Rzeszowa 2-3 bieg pedał gazu na max i tak z 8 km,niby przestała migać ale czy to na pewno pomogło?a może mi jeszcze coś podpowiecie,jak temu zaradzić
Kol.Riki -na zaworze jest gniazdo z 3-ma pinami i do niego podpięta jest wtyczka z kablem (nie wiem czy oto pytałeś)
Kol.puding -ja nie chcę zaślepiać tego EGR bo różne wypowiedzi czytałem,jedni zalecają inni nie
---------------------------------------------------------------------------
Może dla wyjaśnienia kodu 0403- to miałem matę siedzenia pasażera zwaloną i cały czas migała kontrolka maty, więc zrobiłem zabieg chirurgiczny przecinając czarny kabel w kostce obok nóg kierowcy i teraz spokój z kontrolką, widocznie teraz go wymigało
-wziąłem wykasowałem te błędy poprzez odpięcie przewodu od akumulatora,następnie przez pół minuty wciśnięty pedał hamulca,poskładałem wszystko ,odpaliłem i po pół minuty dalej kontrolka świec żarowych zaczęła migać więc pojechałem przegonić Madzię wokół Rzeszowa 2-3 bieg pedał gazu na max i tak z 8 km,niby przestała migać ale czy to na pewno pomogło?a może mi jeszcze coś podpowiecie,jak temu zaradzić
Kol.Riki -na zaworze jest gniazdo z 3-ma pinami i do niego podpięta jest wtyczka z kablem (nie wiem czy oto pytałeś)
Kol.puding -ja nie chcę zaślepiać tego EGR bo różne wypowiedzi czytałem,jedni zalecają inni nie
---------------------------------------------------------------------------
Może dla wyjaśnienia kodu 0403- to miałem matę siedzenia pasażera zwaloną i cały czas migała kontrolka maty, więc zrobiłem zabieg chirurgiczny przecinając czarny kabel w kostce obok nóg kierowcy i teraz spokój z kontrolką, widocznie teraz go wymigało
- Od: 10 mar 2011, 21:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD RF2A 101km
Kol. smile-Wydaje mi się że mam 101KM ale czy to jest RF-2a czy RF-4F to już sam nie wiem-masakra z tego czytania-w dowodzie mam 66.KW a w numerze WIN na 8-j pozycji literkę R czyli motor silniejszy 101,jak to rozumieć nie mam pojęcia
-----------------------------------
Znalazłem taki opis ale nie kumam o co chodzi-
P0180 Fuel Temperature Sensor A Circuit Malfunction (chodzi o czujnik temperatury? a nie zawór EGR?) sam już głupi jestem
Read more at: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/index.php
Copyright © OBD-Codes.com
-----------------------------------
Znalazłem taki opis ale nie kumam o co chodzi-
P0180 Fuel Temperature Sensor A Circuit Malfunction (chodzi o czujnik temperatury? a nie zawór EGR?) sam już głupi jestem
Read more at: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/index.php
Copyright © OBD-Codes.com
- Od: 10 mar 2011, 21:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD RF2A 101km
zostaw w spokoju te moce silnika.
zajmij się zaworem sterującym EGR VENT.
wyglądają tak:
http://www.justanswer.com/uploads/westr ... 0044_4.gif
a znajdują się pod filtrem powietrza.niezależnie od tego w pierwszej kolejności rurki podciśnieniowe do sprawdzenia.pęknięte też narobią kłopotów.
zajmij się zaworem sterującym EGR VENT.
wyglądają tak:
http://www.justanswer.com/uploads/westr ... 0044_4.gif
a znajdują się pod filtrem powietrza.niezależnie od tego w pierwszej kolejności rurki podciśnieniowe do sprawdzenia.pęknięte też narobią kłopotów.
tadziol napisał(a):zostaw w spokoju te moce silnika.
zajmij się zaworem sterującym EGR VENT.
wyglądają tak:
http://www.justanswer.com/uploads/westr ... 0044_4.gif
a znajdują się pod filtrem powietrza.niezależnie od tego w pierwszej kolejności rurki podciśnieniowe do sprawdzenia.pęknięte też narobią kłopotów.
Bardzo dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie,popatrzę na to ustrojstwo może sobie poradzę z naprawą/wymianą-napiszę o wyniku mojej pracy może komuś się przyda
--------------------------------------------------------------------------------------
Dopiszę ciąg dalszy-więc tak,pojechałem do Rzeszowa zorientować się w cenach tego ustrojstwa co kol.tadziol mi podał,powiedzieli mi 800 zł za 1 szt-(na EBAY znalazłem 47$ za komplet)masakra,więc po przyjeździe wziąłem poskracałem wężyki,założyłem od nowa,wszystkie wtyczki i gniazda elektroniczne związane z tymi czujnikami przemyłem WD 40,przedmuchałem,wykasowałem błędy (odpinając klemę) odpaliłem Madzie nic nie mrugała więc wziąłem zgasiłem,zmostkowałem odpowiednie piny w celu wymigania błędów i jak sie okazało nic nie wymigała,przejeździłem 5 dni i nadal spokój,nie wiem czy przemycie wtyczek i gniazd czy na nowo założenie wężyków podciśnienia pomogło ale wartało to zrobić
Dzisiaj sprawdziłem jej osiągi na 5 biegu 80-120 no i zachwytu nie ma, zeszło jej w granicach 18-20 sekund czuć ze niezbyt żywo się zbiera z 80-ki Panowie może jakieś podpowiedzi? z tym związane czy dać sobie spokój i nic nie grzebać? tylko jeździć?
- Od: 10 mar 2011, 21:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD RF2A 101km
Witam-Szanowni koledzy,potrzebuje podpowiedzi odnośnie przyczyny rozładowywania akumulatora w Mazdzie Premacy,mianowicie Madzia stoi nie odpalana przez 2 dni i już jej nie odpalę,dodam że tak miałem z poprzednim akumulatorem,kupiłem nówkę miesiąc temu i dalej to samo,jakieś podpowiedzi w tym temacie,bardzo bym prosił,czy to może być problem z ładowaniem?-pozdrawiam
Edit-piszę w tym temacie aby nie zakładać nowego,jeśli coś źle to przepraszam
Edit-piszę w tym temacie aby nie zakładać nowego,jeśli coś źle to przepraszam
- Od: 10 mar 2011, 21:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD RF2A 101km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości