Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?

Postprzez puding » 28 gru 2013, 20:08

no wlasnie jak yeti; jak takie szpece to moze ktos mi wreszcie pomoze ten kat ustawic papa
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Yard » 28 gru 2013, 22:00

Proszę zgodnie z regulaminem używać polskich znaków diakrytycznych
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez puding » 29 gru 2013, 12:31

no ciezko w fr polska klawiatura znalezc; <ok>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Yard » 29 gru 2013, 12:52

Wcześniej nie miałeś z tym problemów.
M.in. dlatego warto wpisać miejscowość w profilu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez puding » 29 gru 2013, 14:26

bo wczesniej siedzialem w polsce a teraz juz nie; nie bede targal stacjonarki jak notebooka tu za grosze kupie. gorzej z ustawieniem kata w madzi. ale jakos dojechalem mysle ze i z powrotem nie bedzie problemow. no ktos musi tyrac i podatki placic zeby bawic mogl sie ktos. jakos tak to lecialo papa
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Riki » 31 gru 2013, 13:51

Może i warto,
moja jeździ na 10W40 od 128.000km, ma blisko 300.000km i przy pałowaniu nie bierze nic a nic,
wymiana co 8000km,
olej MILLERS EE 10W40
+ płukanka FORTE MOTOR FLUSH
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez puding » 31 gru 2013, 16:54

ja tez jezdze na 10w40 shell i nic nie bierze nawet po wymianie grzechotanie vacu pomp ustalo. to po co zmieniac na lepszy? a potem dolewac bez konca i modyfikacje silnika robic bo cos stuka, puka czy grzechocze <ok>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Bo_Lo » 31 gru 2013, 17:50

Wiadomo,kazdy ma swoje zdanie,swoje poglądy itp ,ale
puding napisał(a):to po co zmieniac na lepszy? a potem dolewac bez konca i modyfikacje silnika robic bo cos stuka, puka czy grzechocze

czym popierasz takie bzdurne tezy?dotknęło cię cos takiego kiedyś,zmieniłeś na syntetyk w zdrowym silniku i stały sie takie straszne rzeczy o których tu piszesz?wątpię,więc po co jako kolejny szerzysz takie bzdurne herezje?nie chcesz,nie zmieniaj,jestes zadowolony z tego co masz- bardzo dobrze <spoko>
Ja natomiast zmienilem juz ktorys tam raz na ''lepszy olej''(czyt syntetyk) i jakos żaden armageddon silnikowy nie nastąpił( a to juz druga zmiana w tym silniku i przebieg 29 tyś) <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez puding » 31 gru 2013, 18:08

29 tys,ooo to strasznie szalejesz ta madzia, a tak bez zlosliwosci jakies wymierne kozysci np: spadek spalania on wystapil albo syntetyk tanszy? jak nie ma roznicy to po co przeplacac?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Yard » 31 gru 2013, 18:13

Ciebie interesuje doraźna korzyść, a jego długoterminowa
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Bo_Lo » 31 gru 2013, 18:45

Yard napisał(a):Ciebie interesuje doraźna korzyść, a jego długoterminowa

dokladnie
Ale akurat sie zlozylo ze krótko po kupnie auta zaczal dosc mocno dymic na niebiesko rano po odpaleniu(gumki na zaworach) .Po zmianie na valvo long life 5w40 i przejechaniu ok 10 tys przestał całkowicie.Teraz od ok 60tys jest shell 5w40 i nadal spokój.Poza tym ja wychodze z załozenia ze jak producent auta przewidzial ze zaleca 5w30,5w40 i nie podaje nic o tym ze przy jakims tam przebiegu trzeba przejsc na gorszy ,to mysle ze sztab inżynierów mazdy wie najlepiej co jest dobre dla tego silnika.Zreszta na logike to dzisiaj takie np vw,audi itp w TDI czy merc w CDI mają w trzyletnich autach nierzadko po 250 tys i spróbuj tam zalać półsyntetyk...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez puding » 31 gru 2013, 20:36

no dobra zaczynacie mnie przekonywac, a jak poprawnie to przejscie przeprowadzic?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Bo_Lo » 31 gru 2013, 23:09

Niektórzy robią plukanke,ja nie robiłem. To już twoja decyzja,tak samo jak samo przejście na syntetyk

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez smile » 31 gru 2013, 23:38

1. Kupić filtr oleju Knechata i olej 10W40 5 litrów ( Elf lub np. Mazda oryginal Oil ) oraz jakąś płukankę do silników ( Forte Motor Flusch albo Wurta cośtamcośtam ).
2. Użyć płukanki zgodnie z instrukcją.
3. Wymienić olej wraz z filtrem zgodnie ze sztuką.

Ja mam 310 tyś i do tej pory jeździłem na 5W30: Dexeli Ultra / Elf Diesel / Dexeli DPF :D a obecnie jakiś Mobil1 także do aut z DPF-em. Jeśli przyjdzie mi jeszcze wymieniać olej, to będzie to 10W40 pewnie z oryginału Mazdy.
Nigdy nie przeszedł bym z 10W40 na 5W30, bo po co zmieniać dobre na coś innego?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Bo_Lo » 31 gru 2013, 23:43

To teraz mi powiedz po co przechodzpw z 5w na 10w?czyli w lepszego na gorsze?w dodatku wyjdzie drożej

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez smile » 31 gru 2013, 23:55

Czy ja wiem z lepszego w gorsze?! W DITD oba są dopuszczone do stosowania, 10W40 lepiej wyciszy silnik.
I 10W40 jest tańszy niż 5W30 :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Bo_Lo » 1 sty 2014, 00:13

Po czym wnosisz że lepiej wyciszy?co do ceny to różnica niewielka a taniej wychodzi syntetyk bo rzadziej wymiany .

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez smile » 1 sty 2014, 00:31

Tak czy srak wymiana co 10 tyś km lub 12 miesięcy więc nie rozumiem....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Bo_Lo » 1 sty 2014, 00:42

''Poradnik BJ'kowicza
Opinie nt. modelu | Tuning optyczny BJ | BJ Team

Płyny eksploatacyjne
Olej silnikowy:
– wymiana co 15 tys km z filtrem (w trudnych warunkach co 10 tys)''
No u nas sa raczej warunki normalne.
Syntetyk można spokojnie co 15 tys wymieniac.
Na 30 tys 10w40 wymienisz 3 razy,a 5w30,5w40 2 razy
Ja ostatnio kupilem w promocji Shella 5w40 z filtrem za 100zł ,czyli praktycznie w cenie półsyntetyka.
Nic nie jest w stanie przekonac ze wlanie oleju o gorszych parametrach jest słuszna i rozsądna dezyzja.
Jak juz mówimy o wyciszeniu motoru to odpowiedz sobie na pytanie- przy minusowej temp na zimnym silniku lepiej i szybciej rozejdzie sie rzadki syntetyk czy gestrzy połsyntetyk?
Na tym oprócz zdolności myjących ii smarujących polega głównie roznica na korzysc miedzy synt a półsynt.
półsyntetyk na zimno jest gęstrzy a na ciepło rzadszy.
o mineralu juz nie wspominam- na zimno smar ,na gorąco woda,a pamiętaj że półsyntetyk zawiera tylko kilka -kilkanaście procent syntetyka.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez smile » 1 sty 2014, 01:39

Bo_Lo napisał(a):przy minusowej temp na zimnym silniku lepiej i szybciej rozejdzie się rzadki syntetyk czy gęstszy półsyntetyk?
Jak duża różnica jest między tymi dwoma olejami? Bo ja zawsze nie przekraczam 0,5 bara doładowania póki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury....
Bo_Lo napisał(a):Nic nie jest w stanie przekonać ze wlanie oleju o gorszych parametrach jest słuszna i rozsądna decyzja.
Jak bardzo jest to gorszy olej? Gorszy z definicji czy 2 razy gorszy?! Jakieś szczegóły? Ja nie uważam go za gorszy, nie mam do tego powodów,

Dopisano 1 sty 2014, 00:41:

Bo_Lo napisał(a):Poradnik BJ'kowicza
Ja się trzymam w pierwszej kolejności wytycznych producenta... a dopiero później "najmądrzejszych" na świecie polaków.
Ostatnio edytowano 1 sty 2014, 10:22 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy