Jaki olej silnikowy?
6k rpm wystarcza by rozrzedzić 5w30.
Generalnie chodzi o to ze prawdziwy syntetyk to PAO a nie HC czym Castrol i inne sie nie chwalą. Stąd wyższość np. motula.
Każdy zaleje co chce....., wolny kraj.
6rpm to typowa pr dla benzyny, masz racje, ale juz nie typowa dla oleju – w tych warunkach 5w30 nie chroni tak jak 5w50.
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
Generalnie chodzi o to ze prawdziwy syntetyk to PAO a nie HC czym Castrol i inne sie nie chwalą. Stąd wyższość np. motula.
Każdy zaleje co chce....., wolny kraj.
6rpm to typowa pr dla benzyny, masz racje, ale juz nie typowa dla oleju – w tych warunkach 5w30 nie chroni tak jak 5w50.
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
- Od: 7 gru 2013, 20:07
- Posty: 8
- Skąd: GLIWICE
- Auto: Mazda Premacy 2002r, 2.0l
No widzisz Robert i racja, z tym że mało kto jeździ na codzień kręcąc silnik do odcięcia od świateł do świateł, zwykły kierowca kręci silnik do tych obrotów raz za czas, więc silnikowi się nic wielkiego nie stanie.
Dlatego napisałem że jak się ktoś chce ścigać, deptać, kręcić, wyciskać z silnika wszystko co się da to niezbędny będzie olej typu 5w50 lub 10w60.
A z tego co wiem to nie chodzi tak o rozrzedzanie oleju a o odporność "filmu olejowego" na zerwanie, z tym sobie nie radzi zbyt dobrze olej 5w30, zwłaszcza w częściowo zużytych silnikach, gdzie spasowanie elementów nie musi być już takie jak w fabryce, zwłaszcza w mocno przechodzonych silnikach z lat '90 które mają już swoje lata i przebiegi, chyba że są po remoncie, wtedy nadal można lać 5w30, lub 40.
Jeszcze trochę i dojdziemy do tematu dlaczego silniki w Mazdach tak często spalają olej...o tym możemy książkę napisać
Dlatego napisałem że jak się ktoś chce ścigać, deptać, kręcić, wyciskać z silnika wszystko co się da to niezbędny będzie olej typu 5w50 lub 10w60.
A z tego co wiem to nie chodzi tak o rozrzedzanie oleju a o odporność "filmu olejowego" na zerwanie, z tym sobie nie radzi zbyt dobrze olej 5w30, zwłaszcza w częściowo zużytych silnikach, gdzie spasowanie elementów nie musi być już takie jak w fabryce, zwłaszcza w mocno przechodzonych silnikach z lat '90 które mają już swoje lata i przebiegi, chyba że są po remoncie, wtedy nadal można lać 5w30, lub 40.
Jeszcze trochę i dojdziemy do tematu dlaczego silniki w Mazdach tak często spalają olej...o tym możemy książkę napisać
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam
Zerknijcie sobie też na ofertę olejów PENRITE ( www.penriteoil.com.au). Wprowadzamy je właśnie na polski rynek. Jeśli ktoś będzie zainteresowany zapraszam na PW.
Pozdrawiam
Paweł
Zerknijcie sobie też na ofertę olejów PENRITE ( www.penriteoil.com.au). Wprowadzamy je właśnie na polski rynek. Jeśli ktoś będzie zainteresowany zapraszam na PW.
Pozdrawiam
Paweł
ProboszczV6 napisał(a):No widzisz Robert i racja, z tym że mało kto jeździ na codzień kręcąc silnik do odcięcia od świateł do świateł, zwykły kierowca kręci silnik do tych obrotów raz za czas, więc silnikowi się nic wielkiego nie stanie.
Dlatego napisałem że jak się ktoś chce ścigać, deptać, kręcić, wyciskać z silnika wszystko co się da to niezbędny będzie olej typu 5w50 lub 10w60.
A z tego co wiem to nie chodzi tak o rozrzedzanie oleju a o odporność "filmu olejowego" na zerwanie, z tym sobie nie radzi zbyt dobrze olej 5w30, zwłaszcza w częściowo zużytych silnikach, gdzie spasowanie elementów nie musi być już takie jak w fabryce, zwłaszcza w mocno przechodzonych silnikach z lat '90 które mają już swoje lata i przebiegi, chyba że są po remoncie, wtedy nadal można lać 5w30, lub 40.
Jeszcze trochę i dojdziemy do tematu dlaczego silniki w Mazdach tak często spalają olej...o tym możemy książkę napisać
Trasa Gliwice Houten, Houten Gliwice. W sumie 2,5 kkm, większość trasy w przedziale 4,5-5 krpm, od stanu maksimum ubyło okolo 100ml. A motor juz ma za sobą 160kk.
W mim przypadku 5w50 Mazda zjada marginalnie, 30 musialbym dolać okolo litra.
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
- Od: 7 gru 2013, 20:07
- Posty: 8
- Skąd: GLIWICE
- Auto: Mazda Premacy 2002r, 2.0l
to jeśli zużywa tyle oleju to jest w granicach normy fabrycznej jeśli będzie jeździł nadal na pełnym syntetyku to nie będzie z silnikiem problemów, chyba że go przegrzejesz
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A co powiecie o oleju Motul 6100 synergie+ 10W40 technosynthese do silnika 2.0 16 V przebieg 230 tyś , prawdopodobnie jest takim zalany , czy zmieniać na półsyntetyczny czy dalej ten sam ?
- Od: 26 paź 2013, 14:01
- Posty: 48
- Auto: Mazda MX-6
2.016V
dawid152020 napisał(a):A co powiecie o oleju Motul 6100 synergie+ 10W40 technosynthese do silnika 2.0 16 V przebieg 230 tyś , prawdopodobnie jest takim zalany , czy zmieniać na półsyntetyczny czy dalej ten sam ?
zostań na Motulu, to jedne z najlepszym a zdaniem wielu najlepsze oleje.
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
- Od: 7 gru 2013, 20:07
- Posty: 8
- Skąd: GLIWICE
- Auto: Mazda Premacy 2002r, 2.0l
Jest jakiś sposób żeby stwierdzić jaki rodzaj oleju mam w silniku? Sprzedający mi samochód nie powiedział i zastanawiam się jaki wlać.
- Od: 10 lip 2013, 13:53
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual
Ja mam obecnie wlany Valvoline 10W40 chociaż zastanawiałem się nad 5W40
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No tak, jest taki temat ale tam posiadacz madzi wie że ma półsyntetyk a ja nie mam pojęcia co mam wlane...
może być również syntetyk a wtedy nie chciałbym schodzić na pół...
lub jak komuś się ześwirowało i wlał mineral to już całkiem mogłoby być kolorowo jak zaleje półsyntetyk.
tak jak już mówiłem, nie wiele mogę powiedzieć o przeszłości mojego auta
może być również syntetyk a wtedy nie chciałbym schodzić na pół...
lub jak komuś się ześwirowało i wlał mineral to już całkiem mogłoby być kolorowo jak zaleje półsyntetyk.
tak jak już mówiłem, nie wiele mogę powiedzieć o przeszłości mojego auta
- Od: 10 lip 2013, 13:53
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual
michal_plac napisał(a):jak komuś się ześwirowało i wlał mineral to już całkiem mogłoby być kolorowo jak zaleje półsyntetyk.
Nie martw się na zapas.
Poczytaj nieco bo tego typu tematów jest duuuużo i tak samo wiele osób miało podobne dylematy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Olejem 10W.. nie usuniesz nieszczelności. Od tego jest mechanik, a "gęściejszym" olejem skrócisz żywot swojego silnika. Coś takiego jak przechodzenie na olej wyższej lepkości po przebiegu xxxkm pozostało po epoce 125p i Poloneza. Ten silnik ma jeździć do końca na oleju dla niego dedykowanym, a ewentualne nieszczelności usuwamy i lejemy dobry olej. Płukanki się nie obawiaj można stosować przed każdą wymianą oleju.
- Od: 8 paź 2012, 20:30
- Posty: 6
- Auto: Audi A3 1,9 Tdi
a ja mam Comma 10W-40 półsyntetyk.
Ktoś coś jakieś info, lub opinie na temat tego oleju?
Mam KL z sierpnia 2000 z przebiegiem 193 tys km. Ja wymieniłem olej przy 190 tys, a wcześniej był Mobil 10W-40, zalany przy 180 tys.
przejechałem nim ok 5 tys, ale większość w trasie ok 3.5-4 rpm, i zdarzało się często do 7 rpm.
Spalił mi ok 0.5 litra.
PS: ewentualnie jakaś porada, czy zostać wciąż na tym oleju czy wymienić na inny??
Dopisano 11 mar 2014, 21:23:
ale mam do wymiany uszczelki pod pokrywami i o-ring na aparacie, także spalanie oleju samo w sobie może być mniejsze...
Ktoś coś jakieś info, lub opinie na temat tego oleju?
Mam KL z sierpnia 2000 z przebiegiem 193 tys km. Ja wymieniłem olej przy 190 tys, a wcześniej był Mobil 10W-40, zalany przy 180 tys.
przejechałem nim ok 5 tys, ale większość w trasie ok 3.5-4 rpm, i zdarzało się często do 7 rpm.
Spalił mi ok 0.5 litra.
PS: ewentualnie jakaś porada, czy zostać wciąż na tym oleju czy wymienić na inny??
Dopisano 11 mar 2014, 21:23:
ale mam do wymiany uszczelki pod pokrywami i o-ring na aparacie, także spalanie oleju samo w sobie może być mniejsze...
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Takimi ilościami bym się nie przejmował kompletnie.
Ja po przesiadce z opla gdzie mimo remontu dalej dolewałem 2-3l co wymiany to jak mi teraz znika (mam wycieki, które czekają na robotę przy rozrządzie) 0.5 co wymianę to dla mnie jak=0:)
Ja po przesiadce z opla gdzie mimo remontu dalej dolewałem 2-3l co wymiany to jak mi teraz znika (mam wycieki, które czekają na robotę przy rozrządzie) 0.5 co wymianę to dla mnie jak=0:)
Co jak co, ale w tym silniku powinno być 5w...mimo wszystko tyle że przy 5w wycieki mogą się powiększyć ale branie przez pierścienie(jesli występuje) będzie mniejsze, więc koniec końców, lepiej dla układu zapłonowego i sond lambda
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Wiec jaki olej bo jedni mówią ze od poczatku 5W30 do samego końca a inni ze 10W40 zmienić przy 200 tysiącach
-
tygrys36
ProboszczV6 napisał(a):Co jak co, ale w tym silniku powinno być 5w...mimo wszystko tyle że przy 5w wycieki mogą się powiększyć ale branie przez pierścienie(jesli występuje) będzie mniejsze, więc koniec końców, lepiej dla układu zapłonowego i sond lambda
czyli przez pierścienie będzie przelatywać tyle samo, bądź mniej, a przez uszczelki może się ulewać ciut więcej?
Jeśli przez simerrigni (czy jak to się pisze) na wale ani na wałkach nie cieknie nic (prawdopodobnie) to nie powinno być problemu, co?
Latem muszę wywalić skrzynię i ją uszczelnić i wymienić uszczelki pod kapami. Także nie wiem czy nie łatwiej byłoby wyjąc od razu cały silnik i kompletnie go przejrzeć pod kątem uszczelek i wtedy zmienić olej na któryś 5W...
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
wlej 5w40
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość