Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez talk_about85 » 22 gru 2013, 16:09

matthies napisał(a):a to mozliwe zeby ten sam olej byl 5w30 HC, a 5W40 syntetyk?


Osobiscie tez sie nad tym nie zastanawialem bo nawet teraz bym napisal ze taka rozbieznosc jest niemozliwa.

Rumcajs napisał(a):Osobiście nie znam oleju o lepkości 5w30 który byłby fullsyntetykiem.
Mówię o fullsyntetyku uchwały made in germania, jedynemu kraju w którym fullsyntetyk musi mieć > 80% PAO.
W innych krajach , można se pisać na bance co komu się podoba. ;)


Mialem na mysli SynPowera 5W-30 ze jest full synetykiem a nie 5W-40 i jestem zaskoczony takim obrotem sprawy. Czyli skoro olej Valvo rozlewany w Holandii klamie na etykiecie to juz brak slow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez kubsztyk » 22 gru 2013, 16:35

Holendrom tym bardziej bym nie wierzył, bo jak się nawąchają tulipanów, to pieron wie co im przyjdzie do głowy, żeby pisać na etykietach. <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wtsz » 22 gru 2013, 19:16

Szanowne grono
Czym różni się Valvo Synpower 5W30 od Valvo Synpower -FE 5W30 ?
FE 5W30 nie jest odarty z dodatków smarnych w imię ochrony DPF-u?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez damage.inc » 22 gru 2013, 20:20

wtsz napisał(a):Szanowne grono
Czym różni się Valvo Synpower 5W30 od Valvo Synpower -FE 5W30 ?
FE 5W30 nie jest odarty z dodatków smarnych w imię ochrony DPF-u?


Synpower FE 5w30 – ACEA A1/B1 -10 A5/B5 -10
Synpower 5W30 A3/B4 – 10

Czyli ten pierwszy ma niższe HTHS i jest bardziej paliwooszczędny a ten drugi ma wyższe HTHS co teoretycznie daje większą ochronę dla silnika.

ACEA A1/B1 – Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. – Ford, Mazda. Oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA A3/B3 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
ACEA A3/B4 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku (common rail) o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3. Oleje klasy A3/B4 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany – (wydłużony przebieg).
ACEA A5/B5 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. Oleje klasy A5/B5 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany – (wydłużony przebieg). Oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez marwol » 22 gru 2013, 20:58

Czyli do empeesa ten drugi sie na da? Z racji bezposredniego wtrysku?

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Hubix » 29 gru 2013, 12:59

Ok, to do samochodów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie wlali byście żadnej z tych marek ? Dlaczego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez makovic » 29 gru 2013, 13:25

Dlatego że jeżdżąc autem i szanując je w taki sposób iż chce by służyło mi maksymalnie długo i bezawaryjnie wybieram coś pewnego. Najlepiej coś będącego na rynku przez dłuższy czas. Nie szukam najtańszych cudów i jakiejś niesamowitej okazji na allegro. Wybieram kierując się tym co znam gdyż ewentualne pomyłki i oszczędności dla silnika mogą zaowocować remontem wartości ładnych kilku tysięcy złotych.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez makovic » 29 gru 2013, 13:32

Jest wolny rynek i Polska jest krajem niepodleglym więc teoretycznie każdy dba tak jak mu się podoba. Fora są po to aby dyskutować i to przecież robimy. Natomiast to co napisałeś że gdzieś w kraju tulipanów środki które podałeś są bardzo popularne...ok, nie podwazam tego ani nie neguję. Skoro jesteś ciekaw opinii to ja napisałem za samego siebie. Natomiast jeśli sam masz ochotę przetestować to bardzo proszę. Z chęcią przeczytam twoje wrażenia po użytkowaniu takiego oleju. Żeby była jasność, nie mówię że to jest złe tylko mówię że tego nie znam. Idąc tym tropem z pewnością na innych kontynentach są firmy których my nie kojarzymy a są uważane za bardzo dobre oleje. Natomiast na koniec warto dodać iż czasem są publikowane testy porównawcze oliw i innych środków smarnych, nie sponsorowane przez żadne koncerny.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez rajtkezjusz » 29 gru 2013, 15:02

swego czasu widziałem chyba w Lidlu olej syntetyczny,ale ...właśnie,niby syntetyczny ,a tani,klasa niby jest ,a jednak z dużą rezerwą podchodzę do marek nieznanych,a może wcale niezłych ?Niestety ,rynek olejów i nie tylko ,staje się rynkiem specjalistów – chemików,okazuje się,że olej full syntetyczny ,wcale nie jest taki full,tylko HC itd itd,ech ,cięzkie jest życie kierowcy
rajtkezjusz
 

Postprzez makovic » 29 gru 2013, 15:10

Dokładnie tak. Człowiek podświadomie kupuje to co zna.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez wtsz » 29 gru 2013, 15:15

Szanownw grono

To który z olejów poniżej bedzie najlepszy do silnika bez DPF ? Przebieg oczywiście >100kkm
Valvoline SynPower FE 5W-30
Valvoline MaxLife FE 5W-30
Valvoline DuraBlend FE 5W-30
Czy nowe technologie są najlepsze czysto pod względem mechaniczym?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez misiek89 » 29 gru 2013, 20:00

Ten pierwszy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez dzul » 13 sty 2014, 18:19

Do mojego ditd leje mobila 2000 10w40
Przejechałem 2 wymiany oleju na mobilu.
Czy jak zmienie na Dexelie 5w30 nic się nie stanie?

auto jak w opisie po prawej.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez dzul » 13 sty 2014, 22:47

Niby 10w40 nadaje sie do ditd 5w30 także, ale boje się że jakieś uszczelnienia pójdą, albo zacznie łykac olej. U mnie dobrych mechaników jak na lekarstwo. Do tego nie wiadomo co było lane, zanim kupiłem auto.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez zadra » 13 sty 2014, 23:23

jakieś uszczelnienia pójdą,

Jeśli są sprawne, to nie będą przecikać.
ja jeżdżę w swoim 20-o letnim aucie na 5w40 – brak przeciwskazań...
Przeszedłem z 10w40... dość dawno temu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3328 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kubsztyk » 13 sty 2014, 23:35

wtsz napisał(a):Dużo PR-u i innych takichtam......zachowań.

"Dobry mechanik" starej daty spojrzy na przebieg i wiek auta i doradzi koledze wlanie 15W40. Chociaż i ja przy takim przebiegu nie ryzykował bym z radykalnym krokiem, jakim jest zmiana obu lepkości SAE na mniejsze, lecz jeśli silnik jest w dobrej kondycji i nie bierze oleju lub wcina go mało, to zmieniłbym na 5W40. To optymalny krok do zachowania takich samych właściwości smarnych w temperaturze roboczej, ale ułatwienia rozruchu i lepszego smarowania na zimnym silniku z racji mniejszej lepkości zimowej.
Sam namawiam mojego kolegę – użytkownika 323F BJ DiTD 2002r z przebiegiem 230 tys. do przejścia na 5W40, bo on też zalewa Mobila 10W40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 14 sty 2014, 00:47

dzul napisał(a):Do mojego ditd leje mobila 2000 10w40
Przejechałem 2 wymiany oleju na mobilu.
Czy jak zmienie na Dexelie 5w30 nic się nie stanie?

auto jak w opisie po prawej.


Lej śmiało.

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby lać lepszy olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 22 sty 2014, 23:19

A o co chodzi z tym ,że rzadki olej rozpuszcza uszczelnienia ?

Może np. roztopić uszczelkę na misie olejowej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez matthies » 23 sty 2014, 01:03

nie. Rzadki olej rozpuszcza gluty, które uprzednio się utworzyły od oleju mineralnego 15W.
Oczywiście to tylko teoria pana mietka z wąsem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kubsztyk » 23 sty 2014, 10:48

Hubix napisał(a):A o co chodzi z tym ,że rzadki olej rozpuszcza uszczelnienia ?

Z tego, co kiedyś czytałem, to w przypadku starych aut uszczelki gumowe na wskutek kontaktu z w pełni syntetycznym olejem mogą zacząć twardnieć itp. No ale to w starych autach, gdzie uszczelki nie są do tego przystosowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki