Błąd systemu ABS – 53
Strona 1 z 1
witam wszystkich jestem tu nowy dopiero nabyłem premacy 2.0 2oo2r i swieci mi abs i tcs po przeczytaniu kilku postów zapoznałem sie z instrukcjami odczytu i kasowania błedów abs odczytałem bład 53 skasowałem ale jak tylko auto kawałek ruszy to wywala znowu 53 podpowie ktos co z tym fantem wiem ze to jakis przekazinik ale niewiem który bede wdzieczny za podpowiedzi
- Od: 30 lis 2013, 19:48
- Posty: 29
- Auto: premacy 2.0 131km 2002r
Jeżeli to błąd pochodzący od elektroniki ABS to nożna wymienić elektronikę pompy(modułu) ABS. Można kupić pompę z elektroniką i w samochodzie wymienić samą elektronikę. Jest to trudne bo dojścia prawie nie ma ale da się to zrobić. Sam dwa tygodnie temu wymieniłem samą elektronikę do wywalało mi błąd 51.
- Od: 22 wrz 2011, 13:13
- Posty: 93
- Skąd: Gliwice Śląsk
- Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)
Może to ci pomoże
viewtopic.php?f=452&t=158655&p=2672742&hilit=przeka%C5%BAnik+silnika+pompy#p2672742
Ja zdemontowałem elektronikę pompy ABS i jak w poście z linku nie widziałem żadnych innych przewodów idących gdzie indziej jak tylko do elektroniki, czytaj przekaźnik jest w elektronice ABS.
viewtopic.php?f=452&t=158655&p=2672742&hilit=przeka%C5%BAnik+silnika+pompy#p2672742
Ja zdemontowałem elektronikę pompy ABS i jak w poście z linku nie widziałem żadnych innych przewodów idących gdzie indziej jak tylko do elektroniki, czytaj przekaźnik jest w elektronice ABS.
- Od: 22 wrz 2011, 13:13
- Posty: 93
- Skąd: Gliwice Śląsk
- Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)
przeczysciłem wszystkie kostki podgiołem piny dla pewnosci i nic jak auto toczy sie powoli nic sie nie zapala jak tylko rozpedzi sie koło 15km/h wywala 53 jest mozliwosc uszkodzenia któregos czujnika i sterownik zle podaje bład bo tak to wyglada
- Od: 30 lis 2013, 19:48
- Posty: 29
- Auto: premacy 2.0 131km 2002r
U mnie też nie wywalał od razu błędu 51 tylko po przejechanie kilku metrów. Wymień elektronikę ABS.Moją jak otworzyłem po wymianie na inną to ścieżki mimo iż były pokryte lakierem to były zaśniedziałe i to powodowało wywalanie błędu 51. U ciebie może być to samo z błędem 53.
- Od: 22 wrz 2011, 13:13
- Posty: 93
- Skąd: Gliwice Śląsk
- Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)
Dołączę się do prośby. Także potrzebuję schematu do ABS/TCS silnik 2.0 benzyna. Pali mi się ABS i TCS, ale bez kontrolki ręcznego. Wyskakują 4 błędy 11,53, 54,82. Czujniki mają odpowiednią rezystancję. Gdzieś chyba mam przerwę w przewodzie od prawego przodu, tylko nie wiem jak idą kable, żeby je sprawdzić.
Ostatnio edytowano 4 lis 2017, 16:43 przez Andrzej330, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 sty 2013, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM
kupiłem drugi moduł zamontowałem i teraz jest tak ze jak skasuje błedy zapalam auto i moge jezdzic cały dzien i nic sie nie zapala abs działa tcs tez ale gdy tylko zgasze auto i zapale trzy metry do przodu i swieca kontrolki abs i tcs zczytuje błedy i znowu 53 kasuje i moge jezdzic do nastepnego zgaszenia ten tez uszkodzony czy to cos innego
przez honzik » 28 grudnia 2013, o 09:46
witam pokonałem gangrene nic sie nie swieci przyczyna nie był moduł tylko woda w silniczku pompy wymieniłem sam silniczek z tej drugiej i git dzieki wielkie za pomoc
przez honzik » 28 grudnia 2013, o 09:46
witam pokonałem gangrene nic sie nie swieci przyczyna nie był moduł tylko woda w silniczku pompy wymieniłem sam silniczek z tej drugiej i git dzieki wielkie za pomoc
- Od: 30 lis 2013, 19:48
- Posty: 29
- Auto: premacy 2.0 131km 2002r
Ja również częściowo się uporałem. Po zdemontowaniu modułu i przelutowaniu go, sprawdzeniu czujników pozostał błąd 53. honzik czy rozbierałeś może silniczek?
Ostatnio edytowano 20 sty 2014, 12:58 przez Andrzej330, łącznie edytowano 1 raz
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
- Od: 9 sty 2013, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM
w moim module bm8a przekaznik jest w module tuz nad kostka silniczka silniczek wykreciłem z pompy bez demontazu samej pompy i wymieniłem nadrugi silniczka nie rozbierałem bo był cały skorodowany w sirodku wiec niebyło sensu uszczelke gumowa miedzy silnikiem a pompa dai na silikon bo własnie tamtedy dostała sie woda
- Od: 30 lis 2013, 19:48
- Posty: 29
- Auto: premacy 2.0 131km 2002r
Dzięki za odpowiedź. Czyżby u mnie był inny moduł. Masz chyba premacy przed 06.2002. Po czerwcu podobno były inne. Przynajmniej wiem, że silniczek też można rozebrać bez rozszczelniania układu i wyciągania całej pompy. U mnie pompa ma oznaczenie C153437AO a na module jest SOL-BOX3. Spróbuję rozebrać silniczek i zobaczyć. Błąd 53 to według instrukcji oprócz przekaźnika silnika pompy, okablowania także silnik pompy ABS. Może tam też jest tragedia, jak po wyciągnięciu modułu (rdza). A jak stwierdzić, że z silnikiem jest coś nie tak?
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
- Od: 9 sty 2013, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM
mam taki sam moduł nad oznaczeniem sol-box3 masz bm8a troche mało miejsca jest ale trzeba odkrecic pompe podniesc lekko do góry i silniczek wyjdzie u mnie był tez bład 53 podmniłem moduł i nic dopiero jak dostałem sie do silniczka to wyszło kilo rdzy k podłaczyłem do aku sam silniczek to raz krecił wolniej raz szybciej wiec musi miec przebicie
Dopisano 31 gru 2013, 10:18:
jeszcze mam pytanko czy normalnym obiawem jest swiecenie kontrolki tcs off przez kilka sekund po uruchomieniu auta z rana przy mrozie ponizej -5 po kilku sek.gasnie i juz sie nie zapali chyba ze sam wyłacze tcs
Dopisano 31 gru 2013, 10:18:
jeszcze mam pytanko czy normalnym obiawem jest swiecenie kontrolki tcs off przez kilka sekund po uruchomieniu auta z rana przy mrozie ponizej -5 po kilku sek.gasnie i juz sie nie zapali chyba ze sam wyłacze tcs
- Od: 30 lis 2013, 19:48
- Posty: 29
- Auto: premacy 2.0 131km 2002r
Takiego oznaczenia u mnie nie ma. Dam radę. Nie będzie chyba gorzej niż przy wyciągnięciu modułu. Muszę tylko dostać jakiś silniczek. Zabiorę się po Nowym Roku.
ps. TCS gaśnie kilka sekund po odpaleniu. Objaw jest prawidłowy.
ps. TCS gaśnie kilka sekund po odpaleniu. Objaw jest prawidłowy.
Oddam za rozsądną cenę sprawna pompę z modułem SOLBOX-3 bez silniczka.
- Od: 9 sty 2013, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM
Jestem po odkręceniu silniczka od pompy. Tragedii tam nie było. Trochę gimnastyki jest, ale da się to zrobić. Niestety mój silniczek jest niesprawny. Po podłączeniu pod akumulator w ogóle się nie odzywa. Do środka się nie dostawałem, bo strasznie tam rzęzi (pewnie popalone w środku) i nie jest to takie proste. Skręciłem wszystko i szukam sprawnego silniczka. Po zdobyciu dalszy ciąg zmagań. 
Problem rozwiązany. Jeżdżę już ponad tydzień i wszystko jest dobrze. Opiszę swój problem, może komuś się przyda na przyszłość, honzik miał zresztą to samo. To też dzięki niemu do tego doszedłem.
Problem dotyczy Premacy 2.0 benzyna z pompą ABS I elektroniką taką jak na poniższym zdjęciu SOL-BOX3 i wyskakującym błędzie 53. Jest to istotne, ponieważ są różnice w budowie zarówno pompy podłączeń przewodów jak i modułu. Moduł posiada dwa gniazda. Jedno jest ogólne do modułu, natomiast drugie jest do silniczka pompy ABS.





Zaczęło się od okresowego zapalania się kontrolek ABS, TCS off oraz kontrolki ręcznego. Po diagnozie wyszły błędy 11,53,54,82. U mnie nie wiadomo dlaczego pojawił się błąd czujnika prawy przód, ponieważ zmierzone wartości rezystancji były w normie. Po wykręceniu czujnika i ponownym zamontowaniu ten problem zniknął jak i problem błędów 11,54,82. Ale to tak na marginesie.
Pozostał błąd 53 i zapalające się kontrolki od ABS i TCS off bez ręcznego. Po pewnym czasie już nie gasły, paliły się cały czas. Po wielu próbach naprawy między innymi wymiany modułu ABS, jego czyszczeniu, przelutowaniu, sprawdzeniu wtyczek, przewodów, gniazd od ABS-u, o bezpieczniku nie wspominając problem dalej pozostał. Jeśli mamy jeszcze jakieś inne błędy w szczególności błędy czujników, to trzeba je najpierw usunąć.
Nie szukajcie jak to niektórzy piszą przekaźnika, jak to jest choćby w 323, ponieważ wszystko sterowane jest elektronicznie. Nie próbujcie zamieniać modułu, ponieważ błąd tkwi w czymś innym. A mianowicie w silniczku od pompy ABS.

Zdiagnozować go jest bardzo prosto. Potrzeba do tego kanału. Odpinamy kostkę od silniczka od spodu samochodu i podłączamy go pod akumulator. Plusik pod czerwony kabel, a minusik pod czarny.

Po podłączeniu silniczek powinien pracować. Wyczujemy to bez problemu. Jeśli nie reaguje to silniczek mamy do wymiany. Można go wykręcić bez demontażu całej pompy ABS. Trzeba tylko trochę wprawy. Można to także zrobić bez ściągania pokrywy filtra, akumulatora i jego podstawy.
Ja zdemontowałem to wszystko, aby mieć dostęp także z góry i tylko po to, aby zobaczyć czy sprawny silniczek dobrze wszedł w swoje miejsce.

Odkręcamy 3 nakrętki mocujące pompę ABS do wspornika – dwie są z przodu i jedna z tyłu. Na zdjęciu jedna z nich:

Następnie odkręcamy dwie śruby mocujące silniczek kluczem oczkowym 8 lub małą grzechotką,

wkrętakiem podważamy silniczek, aby go zruszyć, delikatnie podnosimy pompę do góry (ja użyłem mocnego wkrętaka) i od siebie, łapiemy za silniczek i wyciągamy go delikatnie, najpierw do siebie a po wyjściu trzpienia górą silniczka do dołu. Troszkę gimnastyki jest, bo trzeba znaleźć odpowiednie miejsce, aby bez użycia nadmiernej siły wyszedł.
Montujemy sprawny w odwrotnej kolejności. Wcześniej zebrać szmatką stary smar, także z łożyska, które jest w środku pompy, na który nachodzi trzpień od silniczka. Ja to zrobiłem patyczkami od uszu. Nasmarować nowym jakimkolwiek smarem łożyskowym. Przy montażu trzeba uważać, aby dobrze wszedł trzpień w łożysko (jest ruchome) i aby uszczelka się nie podwinęła.. Jak nasmarujecie łożysko nowym smarem to ustawcie je centralnie na środku to trzpień lekko wejdzie w swoje miejsce.
Wszystko skręcamy jak należy, silniczek i potem 3 nakrętki mocujące pompę do wspornika.
Podpinamy kostkę, kasujemy błędy i jedziemy na sprawdzenie.
Powodem uszkodzenia silniczka była woda, która się do niego dostała. Taka sama przyczyna wiąże się z uszkodzeniami modułu. Woda dostaje się z podszybia i cieknie na pompę ABS. Wystarczy wymienić starą uszczelkę na nową i po problemie. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany. Jeżdżę już ponad tydzień i wszystko jest dobrze. Opiszę swój problem, może komuś się przyda na przyszłość, honzik miał zresztą to samo. To też dzięki niemu do tego doszedłem.
Problem dotyczy Premacy 2.0 benzyna z pompą ABS I elektroniką taką jak na poniższym zdjęciu SOL-BOX3 i wyskakującym błędzie 53. Jest to istotne, ponieważ są różnice w budowie zarówno pompy podłączeń przewodów jak i modułu. Moduł posiada dwa gniazda. Jedno jest ogólne do modułu, natomiast drugie jest do silniczka pompy ABS.





Zaczęło się od okresowego zapalania się kontrolek ABS, TCS off oraz kontrolki ręcznego. Po diagnozie wyszły błędy 11,53,54,82. U mnie nie wiadomo dlaczego pojawił się błąd czujnika prawy przód, ponieważ zmierzone wartości rezystancji były w normie. Po wykręceniu czujnika i ponownym zamontowaniu ten problem zniknął jak i problem błędów 11,54,82. Ale to tak na marginesie.
Pozostał błąd 53 i zapalające się kontrolki od ABS i TCS off bez ręcznego. Po pewnym czasie już nie gasły, paliły się cały czas. Po wielu próbach naprawy między innymi wymiany modułu ABS, jego czyszczeniu, przelutowaniu, sprawdzeniu wtyczek, przewodów, gniazd od ABS-u, o bezpieczniku nie wspominając problem dalej pozostał. Jeśli mamy jeszcze jakieś inne błędy w szczególności błędy czujników, to trzeba je najpierw usunąć.
Nie szukajcie jak to niektórzy piszą przekaźnika, jak to jest choćby w 323, ponieważ wszystko sterowane jest elektronicznie. Nie próbujcie zamieniać modułu, ponieważ błąd tkwi w czymś innym. A mianowicie w silniczku od pompy ABS.

Zdiagnozować go jest bardzo prosto. Potrzeba do tego kanału. Odpinamy kostkę od silniczka od spodu samochodu i podłączamy go pod akumulator. Plusik pod czerwony kabel, a minusik pod czarny.

Po podłączeniu silniczek powinien pracować. Wyczujemy to bez problemu. Jeśli nie reaguje to silniczek mamy do wymiany. Można go wykręcić bez demontażu całej pompy ABS. Trzeba tylko trochę wprawy. Można to także zrobić bez ściągania pokrywy filtra, akumulatora i jego podstawy.
Ja zdemontowałem to wszystko, aby mieć dostęp także z góry i tylko po to, aby zobaczyć czy sprawny silniczek dobrze wszedł w swoje miejsce.

Odkręcamy 3 nakrętki mocujące pompę ABS do wspornika – dwie są z przodu i jedna z tyłu. Na zdjęciu jedna z nich:

Następnie odkręcamy dwie śruby mocujące silniczek kluczem oczkowym 8 lub małą grzechotką,

wkrętakiem podważamy silniczek, aby go zruszyć, delikatnie podnosimy pompę do góry (ja użyłem mocnego wkrętaka) i od siebie, łapiemy za silniczek i wyciągamy go delikatnie, najpierw do siebie a po wyjściu trzpienia górą silniczka do dołu. Troszkę gimnastyki jest, bo trzeba znaleźć odpowiednie miejsce, aby bez użycia nadmiernej siły wyszedł.
Montujemy sprawny w odwrotnej kolejności. Wcześniej zebrać szmatką stary smar, także z łożyska, które jest w środku pompy, na który nachodzi trzpień od silniczka. Ja to zrobiłem patyczkami od uszu. Nasmarować nowym jakimkolwiek smarem łożyskowym. Przy montażu trzeba uważać, aby dobrze wszedł trzpień w łożysko (jest ruchome) i aby uszczelka się nie podwinęła.. Jak nasmarujecie łożysko nowym smarem to ustawcie je centralnie na środku to trzpień lekko wejdzie w swoje miejsce.
Wszystko skręcamy jak należy, silniczek i potem 3 nakrętki mocujące pompę do wspornika.
Podpinamy kostkę, kasujemy błędy i jedziemy na sprawdzenie.
Powodem uszkodzenia silniczka była woda, która się do niego dostała. Taka sama przyczyna wiąże się z uszkodzeniami modułu. Woda dostaje się z podszybia i cieknie na pompę ABS. Wystarczy wymienić starą uszczelkę na nową i po problemie. Pozdrawiam.
- Od: 9 sty 2013, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda Premacy 2.0 benzyna+gaz 131 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość