1 czy da sie wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy??
jaknajbardziej tak zrobiłem to bez większych problemów przy pomocy kilku prostych narzędzi.
2 czy nastąpiła poprawa??
oczywiście nie. Dymił dalej coraz bardziej.
po przekroczeniu magicznej cyfry 1.5l/1000km i obronie magisterki auto wylądowało na kanale
3 czy wymiana pierścieni pomogła
jak najbardziej tak,
oględziny silnika wykazały.
niewielnie zużycie gładzi cylindra(praktycznie żadne), owal średnica w granicach połowy dopuszczalnych wyczytanych z instrukcji
na tłokach widoczne jeszcze ślady obróbki fabrycznej.
przyczyna dymienia pierścienie olejowe typu corsa zostały w rowkach zapiekły sie w pozycji wciśnietej i wogóle nie współpracował z gładzią cylinda.
rowiązanie wymiana pierścieni na zamiennik firmy RIK.
efekt 0 dymu po odpaleniu.
wiec rozpocząłem test długodystansowy pierścieni RIK. (obym nie wykrakał jakiegoś dzwona tfu tfu) bo test szlak trafi.
po obejrzeniu starych pierścieni stwierdziłęm że jak sytuacja sie powtórzy to zrobie doświadczenie włoże te stare tylko wcześniej je dokładnie wymyje z nagaru bo po włożeniu do cylindra luz na zamku był naprawdę niewielki.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)