Byłem na jeździe próbnej nową Mazdą 3 BM, a na drugi dzień Mazdą 3 BL z 2010 roku. Wrażenia:
Mazda 3 BM 2.0 HB SkyEnergy + Navi + Ksenon
na plus:
– bardzo cichy silnik, po uruchomieniu praktycznie nie słychać że pracuje
– super zawieszenie, twarde ale wciąż komfortowe, czuć strukturę asfaltu ale równocześnie świetnie wybiera wszystkie dziury, przejazdy kolejowe, etc.
– design (przód auta)
– design środka ale podobała mi się tylko kierownica, konsola środkowa oraz ekran navi
– relacja jakość vs cena, zwłaszcza biorąc pod uwagę że to auto produkowane jest w Japonii, tak samo wyposażona Astra IV produkowana w Polsce jest droższa (sic!)
Mazda 3 BM 2.0 HB SkyEnergy + Navi + Ksenon
na minus:
– design (tył auta), hatchback lepiej wygląda na zdjęciach niż w realu, sedan za to jest piękny i na zdjęciach i w rzeczywistości
– design wnętrza, niestety usiadłem w fotelu kierowcy i nie było tego "wow". Bardzo nierówny poziom wykonania wnętrza. Piękna kierownica ale okropny prędkościomierz jak z Chevy Aveo. Piękna konsola środkowa z czarną listwą oraz ekranem Navi ale tandetny tunel środkowy. Design foteli także tylko taki sobie, plastiki średniej jakości, zamiast chromu na obwódkach nawiewów, malowany plastik, "carbon" na boczkach drzwi także wygląda tanio, mogłoby być znacznie lepiej, szkoda.
Podsumowując: bardzo dobry silnik oraz zawieszenie, ciekawy design sedana, słabe wnętrze w wersji SkyEnergy (bez skóry). Auto podczas jazdy próbnej: miasto + trasa spaliło 7,2L/100km. System i-Stop działał, włączał się dosyć często zwłaszcza w korku.
Na drugi dzień pojechałem przejechać się Mazda 3 BL Executive 2.0 DISI. Wrażenia:
Mazda 3 BL 2.0 DISI HB Executive (ksenon, skóra)
na plus:
– cichy silnik, tylko nieco głośniej niż w BM
– super zawieszenie, twarde ale wciąż komfortowe, nie czuć tak struktury asfaltu jak w BM (większy komfort na małych prędkościach), również świetnie wybiera wszystkie dziury, przejazdy kolejowe, etc.
– design nadwozia, BL jest po prostu ładna, zwłaszcza przód (tak samo jak w BM)
– design środka, tutaj wersja Executive bije na głowę SkyEnergy jednak zdaję sobie sprawę, że takie porównanie jest "nie fair", trzeba by porównać wersję SkyPassion w skórze. BL ma dużo ciekawsze zegary, które aż krzyczą "sport, sport, sport" oraz konsolę środkową oraz tunel. Materiały we wnętrzu bardzo dobrej jakości, deska nie wygląda tanio jak w BM (deska w BM jest taka sama bez względu na poziom wyposażenia)
– relacja jakość vs cena, bardzo dobra, 3 letnia Mazda powinna w dalszym ciągu oferować bezawaryjną eksploatację. Auto było w bardzo dobrym stanie technicznym, a kosztowało poniżej 50% ceny nowego
Mazda 3 BL 2.0 DISI HB Executive (ksenon, skóra)
na minus:
– design (tył auta), brak drugiej pojedynczej końcówki wydechu, tutaj lepiej wypada BM, wygląda bardziej sportowo
– więcej minusów nie stwierdziłem
Podsumowując: bardzo dobry silnik oraz zawieszenie, świetny design wnętrza oraz materiały, ciekawy design nadwozia. Auto podczas jazdy próbnej: miasto + trasa spaliło 7L/100km. System i-Stop był wyłączony, także DISI nie ma się czego wstydzić przy SkyActive.
Wybrałem ostatecznie Mazdę BL 2.0 DISI Executive. Nie ukrywam że wygrała relacją jakości do ceny, jest dostępna od ręki (auto używane), na nową trzeba czekać około 5 miesięcy. Może za 3-4 lata skuszę się na używaną BM
