Brak podświetlenia zegarów i pozycji z tyłu (626 GE FS 95r)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bazyleusz » 15 lut 2010, 17:17

Wczoraj wieczorem wracając do domu zginęło mi podświetlanie:
-świateł postojowych i tablicy rejestracyjnej
-deski rozdzielczej (kontrolki nawiewu i na liczniku sa ok)
– sygnalizatora zapalonych świateł (piszczyka)

Sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są ok więc nie wiem wczym tkwi problem;/ co może być przyczyną?
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 15:51
Posty: 5

Postprzez ROMAN-R87 » 15 lut 2010, 21:27

przyczyna moze byc przepalona/e zarowki, ewentualnie gdzies masz zwarcie na przewodach
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez ZipperPL » 16 lut 2010, 09:11

bazyleusz napisał(a):Wczoraj wieczorem wracając do domu zginęło mi podświetlanie:
-świateł postojowych i tablicy rejestracyjnej
-deski rozdzielczej (kontrolki nawiewu i na liczniku sa ok)
– sygnalizatora zapalonych świateł (piszczyka)

Sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są ok więc nie wiem wczym tkwi problem;/ co może być przyczyną?


Kolego miałem podobnie, jest temat w dziale elektronika :) Powodem był "delikatnie" przepalony bezpiecznik pod maską. Sprawdzaj je nie omomierzem, tylko włącz zapłon, wszystkie odbiorniki prądu i zobacz czy dochodzi +12V na bezpiecznik i czy z niego wychodzi. :)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez arizona » 16 lut 2010, 12:38

kolego – bezpieczniki pod maska w malej puszcze sprawdz
_____ BYLA KIEDYS MAZDA MX-6 2,5 V6 MECHANICZNA POMARANCZA ___
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2010, 12:46
Posty: 14
Skąd: ostrowiec
Auto: POMARANCZA MX-6 2,5 v6

Postprzez bazyleusz » 16 lut 2010, 18:05

A wiec sprawdzalem jeszcze raz wszystkie bezpieczniki i dochodze do wniosku ze na dwa pierwsze bezpieczniki oznaczone 'tail' nie dochodzi chyba w ogole prad;/ i stad pewnie nie dziala to co powinno..Co z tym zrobic?
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 15:51
Posty: 5

Postprzez ROMAN-R87 » 16 lut 2010, 18:59

musisz sprawszic przewody czy przetarc nie maja i sie grzies z masa pojazdu nie stykaja
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez cris66 » 12 mar 2010, 21:20

Miałem identyczny problem.Bezpieczniki były ok.Problem tkwił w przełączniku świateł przy kierownicy.Zanim kupiłem drugi poradziłem sobie w następujący sposób: Podłączyłem na krótko kabel plusowy od świateł mijania( ten przy żarówce na którym pojawia się prąd po zapaleniu św.mijania) do kabla zasilającego światła postojowe.Po zapaleniu świateł mijania miałem wszystko oświetlone (zegary,tylne pozycyjne itp.) Mozna było bezpiecznie jeździć.Ale docelowo i tak wymieniłem przełącznik.Jak ręką odjął>
Początkujący
 
Od: 10 paź 2009, 17:19
Posty: 4

Postprzez dyszel » 12 mar 2010, 21:27

Zgadzam się z przedmówcą na 100% uszkodzony przełącznik świateł w pająku pod kierownicą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez doktur » 16 mar 2010, 20:06

Jeśli nie bezpiecznik to przekaźnik ... ... też mnie zdziwiło że na odbiorniki przy poborze 2.5A mają przekaźnik. Ponieważ nie mogłem go dostać przylutowałem odpowiednio przekaźnik z wentylatora od malucha za 7zł :).

Przekażnik jest jak stoisz przodem do samochodu to na prawo pod szybą na grodzi (przepraszam za nazewnictwo). Jest on zakryty w takiej gumeczce.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2009, 12:26
Posty: 13
Skąd: tczew
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG

Postprzez victorios1 » 25 gru 2010, 14:16

Podłączę się do tematu.
Mia lem juz problem ze światłami tylnymi,podświetlania deski, "brzęczykiem"....
Okazało się ,że wtedy był to przepalony bezpiecznik o nazwie "tail"

Teraz od razu go wymieniłem gdy zniknęło mi wyżej wspomniane oświetlenie i.....
Bezpiecznik "tail" spala się za każdym razem.Zużylem juz 2 opakowania bezpieczników.
Wyjąłem żarówki tylne i też strzelał bezpiecznik.
W końcu po rozebraniu blendy i po wyczyszczeniu kostek działa jedno tylne światło i podświetlanie deski.
Nie wiem nawet jak to naprawilem, bezpiecznik już nie strzela...

Pytanie:
Dlaczego świeci tylko jedno światło tylne i gdzie mam dalej szukać?
Dodam,że stop,wsteczne,przeciw mgielne działają.Żarówki nowe założone.
Może ktoś mi pomoże ?
Sprzedam felgi z oponami "lato" 225/55/16 Stan felg jedna mała ryska na 1.Opony bez szału ale jeszcze w miarę na 1 sezon.
Felgi "ARTEC"
Opony "Kumho Supra"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2006, 14:45
Posty: 63
Skąd: Lubień Kujawski/Bydgoszcz
Auto: Mazda 626GE 1.8 LPG

Postprzez kaczmander » 9 sty 2011, 13:52

moze przekażnik ja w wersji 2,5 v6 mialem przepalony caly uklad który znajdowal sie kolo wysuwanej anteny z tylu taka niebieska puszka wygladajaca jak przekaznik po otwarcui byla sama elektronika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 20:19
Posty: 30
Skąd: katowice
Auto: mazda 626 94r 2.5 v6

Postprzez massur » 25 gru 2013, 00:27

Dzisiaj miałem podobny problem, nie działało podświetlenie licznika, deski, brzęczek od nie wyłączonych świateł i postojówki, przepalony był bezpiecznik 15A "TAIL" pod maską.
Mam tylko nadzieję, że przepalony bezpiecznik to była przyczyna a nie objaw jakiegoś zwarcia.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez MARSELUSS82 » 25 gru 2013, 11:56

massur napisał(a):Mam tylko nadzieję, że przepalony bezpiecznik to była przyczyna a nie objaw jakiegoś zwarcia.


Bezpiecznik bez powodu nie przepalił się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez Bounty » 25 gru 2013, 21:48

spięcie jakies moze
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez szumki44 » 25 gru 2013, 23:58

za podswietlenie calej deski i zegarow odpowiada tez ten regolator jasnosci zegarow :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez MARSELUSS82 » 26 gru 2013, 14:25

Bounty napisał(a):spięcie jakies moze


Raczej zbyt duży pobór prądu, lub zwarcie do masy. Obstawiał bym to drugie, przetarte kable itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez massur » 26 gru 2013, 18:37

Faktycznie to był tylko objaw bo bezpiecznik spalił się znowu, czyli raczej zwarcie. Pytanie gdzie szukać? Skąd wychodzi zasilanie tych żarówek?

Pogrzebałem dzisiaj trochę i totalnie zgłupiałem.

1. Posprawdzałem styki i kostki na drodze zasilania postojówek – wyglądają OK
2. Wyjąłem licznik, wtyczki wyglądają OK, suma oporu żarówek podświetlających licznik – ok. 5 omów – czyli OK
3. Założyłem bezpiecznik 10A, włączyłem światła, brzęczek piszczy, postojówki świecą, licznik i deska podświetlone – kilka minut poczekałem, wszystko działa, bezpiecznik zimny.
4. Odpalam silnik, włączam światła i w pół sekundy przepaliło bezpiecznik. Powtórzyłem to z kolejnym bezpiecznikiem i wyszło identycznie.
5. Mierzę napięcia, bez pracującego silnika 12,3V a z pracującym 14,4V – skoków nie zauważyłem aczkolwiek elektroniczny miernik mógł nie wyłapać bardzo krótkiego impulsu. Poza tym włączam światła kiedy silnik i alternator już chwilę pracują.
6. Pomyślałem, że zmniejszę obciążenie – odpiąłem licznik, wyjąłem postojówki. Odpalam silnik, włączam światła – spaliło od razu 15A.
7. Czyli mamy dziwną zależność, bez pracującego silnika OK, z pracującym włączenie postojówek powoduje przepalenie bezpiecznika.

Co ma do przepalania tego bezpiecznika pracujący silnik?

Może ten bezpiecznik zasila coś jeszcze – i to coś musiałoby działać kiedy silnik jest uruchomiony i w dodatku załącza się kiedy przekręca się włącznik świateł (I pozycja – postojówki) ...

Nie mam pojęcia co jest grane.... Ma ktoś pomysł?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez massur » 27 gru 2013, 22:11

Problem rozwiązany <jupi> – napiszę co było, może komuś się przyda.

Ostatnią zależnością jaką znalazłem był nawet nie sam uruchomiony silnik i włączenie świateł = przepalenie bezpiecznika ale pojawienie się napięcia ładowania z alternatora (potrafi być spore opóźnienie po rozruchu silnika) i włączenie świateł – to był warunek przepalenia bezpiecznika, zgłupiałem jeszcze bardziej. :|

Co się okazało, między akumulatorem a reflektorem leży gruba wiązka przewodów, pod nią jest wąż od intercoolera przymocowany opaską stalową. Wiązka leżała na śrubie tej opaski, drgania przetarły izolację wiązki i 2 przewodów, metalowa śrubka robiła za zworkę. Przetarcie było na tyle małe, że zwarcia na wyłączonym silniku nie było. Nieco większe napięcie podawane z alternatora plus drgania silnika powodowały przebicie uszkodzonej izolacji, zwarcie i przepalanie bezpiecznika.

Prz okazji znalazłem fajny sposób jak szukać takich zwarć. Trzeba w końcu znaleźć miejsce zwarcia, najlepiej poruszać po kolei wszystkimi wiązkami, wtyczkami, przewodami i czekać na objaw. Zamiast przepalać kolejne bezpieczniki lepiej podłączyć omomierz między "wyjściem" bezpiecznika (pinem ad zasilania podzespołów a nie od strony akumulatora, w tym przypadku od przodu auta) a masą. Wcześniej dobrze jest odłączyć wszystkie elementy zasilane poprzez ten bezpiecznik – wyeliminujemy niepotrzebne odbiorniki mogące utrudnić szukanie. W momencie kiedy na omomierzu wskazania zaczynają się zmieniać jesteśmy blisko i w danym miejscu trzeba szukać zwarcia. Tym też sposobem możemy podłączać kolejno odbiorniki i obserwować czy czasem kolejny podłączony nie jest przyczyną. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez KamiLub » 8 sty 2014, 14:30

Nieco podłączę się pod temat. U mnie działają wszystkie podświetlenia na pulpicie, z wyjątkiem kontrolki świateł mijania. . . Jakiś czas temu, podczas włączenia świateł pstryknęła i już się nie świeci. Światła działają, podświetlenie deski i wszystkie pozostałe kontrolki też. Pod maską bezpieczniki wszystkie w porządku. Elektromechanika nie jest moją mocną stroną i nie mam więcej pomysłów, co mogę sprawdzić. Będę wdzięczny za podpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 13 gru 2013, 22:25
Posty: 4
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE 1.8i 90KM '96r. FS

Postprzez MARSELUSS82 » 8 sty 2014, 16:09

O kurcze to ja mam coś popsute, bo w/w kontrolka nigdy mi nie świeciła, natomiast świeciła się taka czerwona sygnaliząca, przepalenie żarówki <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6