Przeglądnąłem odpowiednie miejsca na forum (pewno coś pominąłem) i w dziale dotyczącym silników benzynowych 1,6l znalazłem temat dotyczący drgań przy obrotach silnika na poziomie ok. 2,25tys obr.
Ostatnio zwróciłem na to uwagę podczas pomiaru układu ładowania aku. W przedziale od 2tys do 2,25 pojawiają się wibracje. Ale tylko w tym wąskim przedziale. Podczas jazdy nie zwróciłem na to uwagi w ogóle.
Znalazłem wypowiedź:
Nuno napisał(a):"Ten typ tak ma..." i coś w tym musi być, skoro w innych jednostkach benzynowych jest podobny objaw.
U mnie mimo, że mam silnik 2.0 trochę innej konstrukcji niż 1,6 , to auto również wpada w delikatne drgania we wspomnianym zakresie obrotów. Jest to najbardziej odczuwalne na kierownicy i zanika w miarę podnoszenia się obrotów. Najwyraźniej jest coś wspólnego w zawieszeniu silnika, albo w konstrukcji wydechu co powoduje wspomniane wibracje w wersjach benzynowych.
Czy tak jest faktycznie i mam to uznać za jedną z cech charakterystycznych dla M3?
Taki psikus świadczący o wyjątkowości tego modelu?