Turbina nie załącza się

Postprzez zielony700 » 22 gru 2013, 23:07

Cześć,

wczoraj odpiąłęm Webasto od madzi 2.0 CITD 136 km, ponieważ podejrzewałem że przez załączanie się zwiększyło mi się spalanie- sprawiało wrażenie jak by się nigdy nie wyłączało.
Po rozłączeniu dzisiaj wsiadłem i co? wygląda jak by się turbina nie załączała, wcześniej przy 2 tys. Mazda wystrzeliwała do przodu teraz nic się nie dzieje, dopiero przy 3 tys 3,5 zaczyna w miarę ciągnąć.
Kostke od webasto podłączyłem ponownie, ale dzieje się to samo co mnie zmartwiło, na forum czytałem że odłączenie Web. nie przynosi żadnych skutków ubocznych prócz braku dogrzewania silnika?

Co mogło się stać? Żadna niepokojąca kontrolka się nie świeci.
Trzeba teraz zresetować komputer, mazda weszła w jakiś tryb serwisowy? Tylko to mi przychodzi do głowy no bo co ma wspólnego webasto z turbo..
Pomóżcie pls
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez deluge » 23 gru 2013, 10:56

Może przypadkiem odłączyłeś coś jeszcze, tudzież jakąś rurkę lub kabel ukruszyłeś, a webasto najlepiej wyłączyć wyjmując po prostu bezpiecznik, oidp, HEATER pod maską.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez zielony700 » 23 gru 2013, 12:40

Dzięki za odp.
nie wydaje mi się żebym mógl coś ułamać/ukryszyć, dostęp jest dośc dobry odkręciłem tylko filtr i rozpiąłem kostkę
Dzisiaj rano webasto pracowało ale mazda ciągle nie reaguje na gaz tak jak wcześniej
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez zielony700 » 27 gru 2013, 14:35

Zresetowałem kompa odłączając akumulator na pare h i przytrzymałem 1 minutę hamulec nożny – dalej to samo ;/

Dopisano 27 gru 2013, 22:18:

Problem rozwiązany – ułamał mi się plastik od tego "filterka" na zdjęciu, który idzie od turbo i przepuszczał powietrze.
Co to jest, za co odpowiada? Jaką nosi nazwę tak aby go zamówic, bo na razie skleiłem prowizorycznie?

BTW. jak można zrobić takie plastikowe g...o pod pokrywą silnika, podejrzewam że to od sterowania cisnieniem, które podaje turbina?

Dopisano 27 gru 2013, 22:37:

a
Załączniki
20131227_211706.jpg
Ostatnio edytowano 31 gru 2013, 14:28 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: chyba nie muszę pisać...
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez zielony700 » 30 gru 2013, 19:01

?
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez Janusz626 » 1 sty 2014, 22:26

zielony700, to co opisujesz jest filterkiem od sterowania zmiennej geometrii turbiny.
W sumie to tam wewnątrz jest gąbeczka po to by zniwelować szarpania gruszki która działa podciśnieniowo.
Szybkie zmienne podciśnienia powodowałyby szybkie ruchy gruszki i konsekwencji kierownic, a z tym jakby spowalniaczem podciśnienie przepływa gładko i troszkę wolniej.
Jak pękło to nie kupisz tego w sklepie, znajdziesz na szrocie, pamiętaj że jest jeszcze jeden podobnie wyglądający element ale tamten jest zaworkiem jednokierunkowym. Zamiana przypuszczasz do czego będzie prowadzić.
Skleiłeś i nie ma dziurki to jest ok, inaczej podciśnienie będzie słabsze i w konsekwencji całe sterowanie kierownicami zmiennej geometrii turbiny będzie działać słabiej i co za tym idzie słabsze osiągi turbiny i silnika.

ps: w temacie jest jakieś rozwiązanie, jakie to ono jest ?? Webasto??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez maselek » 1 sty 2014, 22:42

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez zielony700 » 1 sty 2014, 22:46

Dzięki za odpowiedź,

Webasto nie miało z tym jednak nic wspólnego ułamałem jedną końcówkę przy rozłączaniu kostki od Webasta.
pzdr
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez Janusz626 » 1 sty 2014, 23:14

maselek to jest właśnie zaworek zwrotny, a potrzebny jest fiterk jakby spowalniacz... zakładając zaworek zwrotny/kierunkowy pozbawiamy wpuszczenie lub wypuszczenie podciśnienia do gruszki...
zielony700 napisał(a):Webasto nie miało z tym jednak nic wspólnego ułamałem jedną końcówkę przy rozłączaniu kostki od Webasta

ale Webasto i ta końcówka jest w innym miejscu, tzn daleko od siebie leżą od siebie :P

EDIT 2 minuty później:

ten zaworek jest odpowiedni, w myśl zaworka okazuje się że on ma zadanie przepuścić podciśnienie nagle w jedną stronę a spowolnić wypuszczenie powietrza w drugą stronę. Czyli to nie jest taki zaworek kierunkowy do końca, on podciśnienie ma przepuścić w bez spowolnienia w momencie gdy gruszka ma się wciągnąć, a powietrze z gruszki ma wypuszczać po woli aby ewentualnie podciśnieniem ruszyć gruszkę gwałtownie... rozumiecie mnie ?? <co?> i... czy mam rację ?? <nauka> aha, zaworek ma strzałkę i w którą stronę ona być ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zielony700 » 18 sty 2014, 16:19

maselek dzięki, bardzo mi pomogłeś!

apropo pytania Janusz626, ma znaczenie jak założymy zaworek?
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez Janusz626 » 18 sty 2014, 16:20

Jeśli na zaworu jest strzałka to tak, różnica będzie. Ale w która stronę założyć nie pamiętam :(
Alewydaje mi sie ze jeśli nawet to w stronę turbiny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 19 sty 2014, 14:53

przy braku podcisnienia na zmiennej geometrii turbiny lopatki sa ustawiene na wyzsze obroty i wtedy auto jest senne w zakersie do ok 3000obr/min

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6