Biały dym na ciepłym silniku

Postprzez szwed » 27 mar 2006, 23:59

Witam!!
Wiem ze istnieje podobny temat ale przeksztalcil on sie w dyskusje czy silniki mazdy sa do dup.. czy nie, a ja mam nastepujacy problem.Strasznie mi dymil na bilo jak sie rozgrzal i zanim wszedł na obroty chodzil na 3 garach wiec wczoraj zostala wymieniona uszczelka pod glowica i nic sie nie zmienilo auto jak sie rozgrzeje dymi jak poj....tylko w czasie postoju i przy zmianie biegu czy wie ktos co to moze byc bo powoli mam juz dosyc tego auta.
Pozdrawiam
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez Cysiek » 28 mar 2006, 12:21

Ubywa Ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym i nie masz oleju w układzie chłodzenia i na odwrót to jest wszystko Ok
Nie wiem czy masz lpg, albo może masz wywalonego kata. U mnie na lpg nawet dziś jak jest cieplo dymi z rury i nie przejmuje się tym. Tym bardziej leci para jak stoje na postoju. Tylko mnie zastanawia ten obiaw jak by chodził na 3 garach. Może zmień kable WN i świece. Może coś to pomoże
szwed napisał(a):bo powoli mam juz dosyc tego auta.

Nie jesteś sam :)
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez szwed » 28 mar 2006, 12:34

Ktoś widze zmienil temat na bledny bo dymi tylko na cieplym silnikuuuu,nie mam lpg a kata wywalilem jakies 3m-ce temu a dymienie sie zaczelo dopiero z miesiac temu.po zmianie tej uszleki pod glowica chodzi normalnie tylko ze dymi.
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez Mav » 28 mar 2006, 22:45

A sprawdzales tak jak radzi Cysiek czy masz w plynie chlodniczym olej albo w oleju plyn chlodniczy? Jezeli dymi na bialo i nie masz kata ani lpg to w kotryms momencie musi dochodzic do spalania wody. A glowice miales splanowana?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez szwed » 28 mar 2006, 22:48

Nie mam ani w plynie oleju ani w oleju plynu,
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez szwed » 29 mar 2006, 23:01

Sprawdzalem jeszcze cisnienie na cylindrach i wynosi odpowiednio 8,5,8,8. 5 jest na tym ktory byly taki wymyty(zauwazylem to podczas zmieniania uszczelki) zaznaczam ze samochod sie nie przegrzewa wskazowka dochodzi do polowy i ani milimetra dalej
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez farciarz » 29 mar 2006, 23:21

szwed napisał(a):nie mam lpg a kata wywalilem jakies 3m-ce temu a dymienie sie zaczelo dopiero z miesiac temu


No to masz odpowiedź !!!!

Bez kata dymi kilkakrotnie mocniej niż normalnie. Jeszcze dochodzi do tego, że pewnie Ci nie chodzi silniczek tak samo jak poprzednio...ale to tylko moje domysły <jelen> . Co do dymnienia to mam to samo u siebie...dlatego przy najbliższej okazji montuję katalizator ponownie ale przeznaczony do większego silnika np. 2.0
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez szwed » 29 mar 2006, 23:50

Zaczelo by dymic dopiero po 2m-cach od wywalenia kata?Rozumiem kilkukrotnie bardziej ale nie tak.....ja jak stoje w korku to nie widze co jest z mna jest taka chmura dymuu doslownie jak z komina w elektrocieplowni
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez Cysiek » 30 mar 2006, 09:41

szwed napisał(a): mna jest taka chmura dymuu doslownie jak z komina w elektrocieplowni

hahaha
Ja na twoim miejscu bym nie robił narazie żadnego swapa. Może to wina paliwa. Na jakiej stacji tankujesz może jakaś kiepska wacha?? Jak wlewasz na stacji no name to wlej dobrego paliwa pb 98 lub 99 na dobrej stacji. Jedź poza miasto i daj jej ostro w pedał. Zrób z 15 km.
U mnie dym na biało leciał jak miałem nieszczelny przewód do nagrzewnicy i płyn uciekał. Dokręciłem opaske i jest git. Jeśli płynu nie ubywa z chłodnicy i oleju to moim zdaniem jest wszystko OK. Płyn sprawdzaj na zimnym silniku i w chłodnicy.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez szwed » 30 mar 2006, 10:27

Tez na poczatku myslalem ze to wina paliwa i kilka razy tankowalem na innych stacjach i nic sie nie zmienillo.A co sadzicie o tym cisnieniu na cylindrach?Plyn chlodniczy chyba jednak ucieka w ciagu 2 dni w zbiorniczku wyrownawczym zniknelo ze 4 cm.Jak to mozliwe ze nieszczelny przewod do nagrzewnicy powodowal dymienie?Dodam jeszcze ze u mnie dymi tylko jak sie rozgrzeje im silnik bardziej rozgrzeny tym bardziej dymi a jeszcze nigdy sie nie przegrzal tzn.wskazowka nie byla ani razu wyzej niz na polowie
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez Cysiek » 30 mar 2006, 13:09

szwed napisał(a):chyba jednak ucieka w ciagu 2 dni w zbiorniczku wyrownawczym zniknelo ze 4 cm

To chyba zadużo. Może masz pęknieto głowice, ale to tylko moja opinia.
szwed napisał(a):Jak to mozliwe ze nieszczelny przewod do nagrzewnicy powodowal dymienie?

U mnie tak było. Kapało tym przewodem jak silnik chodził i też ubywało duzo płynu. Ja na twoim miejscu bym podjechał do Jaksy. Nie wiem ile masz do wawy, ale ja bym spróbował
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez szwed » 30 mar 2006, 13:24

odrazu bym podjechal tylko ze mam jakies 400km :( w przyszlym tyg chyba jednak zmienie silnik bo takie cisnienie na cylindrach chyba nie powinno byc?A nie mam juz nerwow i kasyzeby sie z tym bawic bo wymienie cos a to gowno da <jelen>
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez Mav » 30 mar 2006, 22:01

Wydaje mi sie ze sprezanie na cylindrach powinno byc przynajmniej kolo 10. wg ksiazki Cisnienie w B6 na wtrysku powinno wynosic 1,35 MPa. A swoja droga istnieja inne objawy padnietego silnika. Powinien kopcic na niebiesko, zlopac olej litrami. Bo przeciez uciekajaca kompresja sie nie bierze z nikad. SPrawdziles glowice pod wzgledem szczelnosci kanalow? Jezeli plyn Ci w ogole ucieka to juz masz przyczyne dymienia.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez szwed » 1 kwi 2006, 11:44

Ja juz niewiem co ta moja madzia odpierdala :| Wczoraj przestala dymic i nie dymi :| nierobilem absolutnie nic,oleju nie bierze wogle.Pozostaje mi tylko kwestja kompresji co to moze byc?I czy warto znowu to rozbierac czy lepiej odrazu zmienic motor?
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez Cysiek » 1 kwi 2006, 14:28

szwed napisał(a):warto znowu to rozbierac czy lepiej odrazu zmienic motor?

Jak jest dobrze to nic nie ruszaj. Jak coś jest dobre to po co to ruszać :| . Te auta są takie jak zaczniesz grzebać to potem cały czas coś się dzieje. Przestała dymić bo na dworzu jest cieplej. Tak mi się wydaje co do kompresji jest chyba mała. Ale jak nie bierze oleju to nie ruszaj no chyba że masz kase na drugi motor ;)
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez szwed » 1 kwi 2006, 14:45

No wlasnie mam kase na drugi motor na nic wiecej,przy takiej kompresji moc chyba tez jest mniejsza?
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez misiolot » 1 kwi 2006, 15:04

Ja miałem kiedyś podobny przypadek pojechaliśmy z kumplem na saksy do Norwegii jego poldkiem jezdziliśmy tam całą jesień i zimę do ro boty na początku marca postanowiliśmy wrócic do kraju jedziemy i w Szwecji zaczoł dymic jak komin na Siekirkach , diagnoza ,uszczelka pod głoowica ,zmartwilismy się , na promie kidy nieco koiliśmy nasze smutki kierowca tira wlał nam nieco otuchy,jego wyjaśnienie brzmiało tak ,otóż zbiorniki na stacjach benzynowych zkopane są głęboko pod ziemią poniżej zamarzania gruntu w paliwie zawsze są śladowe ilości wody tnkująć w mróż woda ta po pewnym czsie osadza się na dnie zbiornika , a kiedy przyjdzie odwilż to znowu bełta się z benzyną , zamchód kopci białym dymem i nie jedzie poradził dolac ze 200 g denaturatu co niezwłocznie w Polsce uczyniliśmy i ku naszemu żdziwieniu zanim dojechliśmy do warszawy wszystko było ok, :)
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez szwed » 1 kwi 2006, 15:55

HEhe w moim przypadku najwidoczniej tak bylo bo wymiana uszczelki nic nie dala a przestala dymic dopiero po kilku dniach :D Teraz tylko jescze kwestia tego cisnienie bo jest do pupy.
1- 8MPa
2- 4MPa
3- 8MPa
4- 8MPa

Jakie moga byc przyczyny oprocz pierscieni?W ponidzialek bedzie rozbierany i musze wiedziec na co przedewszystkim zwrocic uwage.
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez misiolot » 1 kwi 2006, 15:59

Możesz tez mieć wypalone gniazda zaworów, jak niedużo to, wystarczy dotrzeć jak więcej to wymienic i dotrzeć
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez szwed » 1 kwi 2006, 16:26

Orjentujesz sie moze jakie moga byc ceny takich gniazd?Na kazdy zawor przypada jedno gniazdo?Jekie jeszcze inne inne mogly by byc objawy kiedy te gniazda byly by wypalone?
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323