Biały dym na ciepłym silniku
1, 2
Witam!!
Wiem ze istnieje podobny temat ale przeksztalcil on sie w dyskusje czy silniki mazdy sa do dup.. czy nie, a ja mam nastepujacy problem.Strasznie mi dymil na bilo jak sie rozgrzal i zanim wszedł na obroty chodzil na 3 garach wiec wczoraj zostala wymieniona uszczelka pod glowica i nic sie nie zmienilo auto jak sie rozgrzeje dymi jak poj....tylko w czasie postoju i przy zmianie biegu czy wie ktos co to moze byc bo powoli mam juz dosyc tego auta.
Pozdrawiam
Wiem ze istnieje podobny temat ale przeksztalcil on sie w dyskusje czy silniki mazdy sa do dup.. czy nie, a ja mam nastepujacy problem.Strasznie mi dymil na bilo jak sie rozgrzal i zanim wszedł na obroty chodzil na 3 garach wiec wczoraj zostala wymieniona uszczelka pod glowica i nic sie nie zmienilo auto jak sie rozgrzeje dymi jak poj....tylko w czasie postoju i przy zmianie biegu czy wie ktos co to moze byc bo powoli mam juz dosyc tego auta.
Pozdrawiam
...::Pal gume nie dusze::..
- Od: 28 lis 2005, 01:43
- Posty: 63
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA
Ubywa Ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym i nie masz oleju w układzie chłodzenia i na odwrót to jest wszystko Ok
Nie wiem czy masz lpg, albo może masz wywalonego kata. U mnie na lpg nawet dziś jak jest cieplo dymi z rury i nie przejmuje się tym. Tym bardziej leci para jak stoje na postoju. Tylko mnie zastanawia ten obiaw jak by chodził na 3 garach. Może zmień kable WN i świece. Może coś to pomoże
Nie jesteś sam
Nie wiem czy masz lpg, albo może masz wywalonego kata. U mnie na lpg nawet dziś jak jest cieplo dymi z rury i nie przejmuje się tym. Tym bardziej leci para jak stoje na postoju. Tylko mnie zastanawia ten obiaw jak by chodził na 3 garach. Może zmień kable WN i świece. Może coś to pomoże
szwed napisał(a):bo powoli mam juz dosyc tego auta.
Nie jesteś sam
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Ktoś widze zmienil temat na bledny bo dymi tylko na cieplym silnikuuuu,nie mam lpg a kata wywalilem jakies 3m-ce temu a dymienie sie zaczelo dopiero z miesiac temu.po zmianie tej uszleki pod glowica chodzi normalnie tylko ze dymi.
...::Pal gume nie dusze::..
- Od: 28 lis 2005, 01:43
- Posty: 63
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA
A sprawdzales tak jak radzi Cysiek czy masz w plynie chlodniczym olej albo w oleju plyn chlodniczy? Jezeli dymi na bialo i nie masz kata ani lpg to w kotryms momencie musi dochodzic do spalania wody. A glowice miales splanowana?
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Sprawdzalem jeszcze cisnienie na cylindrach i wynosi odpowiednio 8,5,8,8. 5 jest na tym ktory byly taki wymyty(zauwazylem to podczas zmieniania uszczelki) zaznaczam ze samochod sie nie przegrzewa wskazowka dochodzi do polowy i ani milimetra dalej
...::Pal gume nie dusze::..
- Od: 28 lis 2005, 01:43
- Posty: 63
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA
szwed napisał(a):nie mam lpg a kata wywalilem jakies 3m-ce temu a dymienie sie zaczelo dopiero z miesiac temu
No to masz odpowiedź

Bez kata dymi kilkakrotnie mocniej niż normalnie. Jeszcze dochodzi do tego, że pewnie Ci nie chodzi silniczek tak samo jak poprzednio...ale to tylko moje domysły

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Zaczelo by dymic dopiero po 2m-cach od wywalenia kata?Rozumiem kilkukrotnie bardziej ale nie tak.....ja jak stoje w korku to nie widze co jest z mna jest taka chmura dymuu doslownie jak z komina w elektrocieplowni
...::Pal gume nie dusze::..
- Od: 28 lis 2005, 01:43
- Posty: 63
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA
szwed napisał(a): mna jest taka chmura dymuu doslownie jak z komina w elektrocieplowni

Ja na twoim miejscu bym nie robił narazie żadnego swapa. Może to wina paliwa. Na jakiej stacji tankujesz może jakaś kiepska wacha?? Jak wlewasz na stacji no name to wlej dobrego paliwa pb 98 lub 99 na dobrej stacji. Jedź poza miasto i daj jej ostro w pedał. Zrób z 15 km.
U mnie dym na biało leciał jak miałem nieszczelny przewód do nagrzewnicy i płyn uciekał. Dokręciłem opaske i jest git. Jeśli płynu nie ubywa z chłodnicy i oleju to moim zdaniem jest wszystko OK. Płyn sprawdzaj na zimnym silniku i w chłodnicy.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Tez na poczatku myslalem ze to wina paliwa i kilka razy tankowalem na innych stacjach i nic sie nie zmienillo.A co sadzicie o tym cisnieniu na cylindrach?Plyn chlodniczy chyba jednak ucieka w ciagu 2 dni w zbiorniczku wyrownawczym zniknelo ze 4 cm.Jak to mozliwe ze nieszczelny przewod do nagrzewnicy powodowal dymienie?Dodam jeszcze ze u mnie dymi tylko jak sie rozgrzeje im silnik bardziej rozgrzeny tym bardziej dymi a jeszcze nigdy sie nie przegrzal tzn.wskazowka nie byla ani razu wyzej niz na polowie
...::Pal gume nie dusze::..
- Od: 28 lis 2005, 01:43
- Posty: 63
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA
szwed napisał(a):chyba jednak ucieka w ciagu 2 dni w zbiorniczku wyrownawczym zniknelo ze 4 cm
To chyba zadużo. Może masz pęknieto głowice, ale to tylko moja opinia.
szwed napisał(a):Jak to mozliwe ze nieszczelny przewod do nagrzewnicy powodowal dymienie?
U mnie tak było. Kapało tym przewodem jak silnik chodził i też ubywało duzo płynu. Ja na twoim miejscu bym podjechał do Jaksy. Nie wiem ile masz do wawy, ale ja bym spróbował
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
odrazu bym podjechal tylko ze mam jakies 400km
w przyszlym tyg chyba jednak zmienie silnik bo takie cisnienie na cylindrach chyba nie powinno byc?A nie mam juz nerwow i kasyzeby sie z tym bawic bo wymienie cos a to gowno da 

...::Pal gume nie dusze::..
- Od: 28 lis 2005, 01:43
- Posty: 63
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA
Wydaje mi sie ze sprezanie na cylindrach powinno byc przynajmniej kolo 10. wg ksiazki Cisnienie w B6 na wtrysku powinno wynosic 1,35 MPa. A swoja droga istnieja inne objawy padnietego silnika. Powinien kopcic na niebiesko, zlopac olej litrami. Bo przeciez uciekajaca kompresja sie nie bierze z nikad. SPrawdziles glowice pod wzgledem szczelnosci kanalow? Jezeli plyn Ci w ogole ucieka to juz masz przyczyne dymienia.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Ja juz niewiem co ta moja madzia odpierdala
Wczoraj przestala dymic i nie dymi
nierobilem absolutnie nic,oleju nie bierze wogle.Pozostaje mi tylko kwestja kompresji co to moze byc?I czy warto znowu to rozbierac czy lepiej odrazu zmienic motor?
...::Pal gume nie dusze::..
- Od: 28 lis 2005, 01:43
- Posty: 63
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA
szwed napisał(a):warto znowu to rozbierac czy lepiej odrazu zmienic motor?
Jak jest dobrze to nic nie ruszaj. Jak coś jest dobre to po co to ruszać
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Ja miałem kiedyś podobny przypadek pojechaliśmy z kumplem na saksy do Norwegii jego poldkiem jezdziliśmy tam całą jesień i zimę do ro boty na początku marca postanowiliśmy wrócic do kraju jedziemy i w Szwecji zaczoł dymic jak komin na Siekirkach , diagnoza ,uszczelka pod głoowica ,zmartwilismy się , na promie kidy nieco koiliśmy nasze smutki kierowca tira wlał nam nieco otuchy,jego wyjaśnienie brzmiało tak ,otóż zbiorniki na stacjach benzynowych zkopane są głęboko pod ziemią poniżej zamarzania gruntu w paliwie zawsze są śladowe ilości wody tnkująć w mróż woda ta po pewnym czsie osadza się na dnie zbiornika , a kiedy przyjdzie odwilż to znowu bełta się z benzyną , zamchód kopci białym dymem i nie jedzie poradził dolac ze 200 g denaturatu co niezwłocznie w Polsce uczyniliśmy i ku naszemu żdziwieniu zanim dojechliśmy do warszawy wszystko było ok, 
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
- Od: 23 lut 2004, 23:11
- Posty: 375
- Skąd: grochów
- Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko
HEhe w moim przypadku najwidoczniej tak bylo bo wymiana uszczelki nic nie dala a przestala dymic dopiero po kilku dniach
Teraz tylko jescze kwestia tego cisnienie bo jest do pupy.
1- 8MPa
2- 4MPa
3- 8MPa
4- 8MPa
Jakie moga byc przyczyny oprocz pierscieni?W ponidzialek bedzie rozbierany i musze wiedziec na co przedewszystkim zwrocic uwage.
1- 8MPa
2- 4MPa
3- 8MPa
4- 8MPa
Jakie moga byc przyczyny oprocz pierscieni?W ponidzialek bedzie rozbierany i musze wiedziec na co przedewszystkim zwrocic uwage.
...::Pal gume nie dusze::..
- Od: 28 lis 2005, 01:43
- Posty: 63
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość