waxain napisał(a):@ZOOMik
faktycznie jest to dziwne posunięcie mazdy. Przy prędkościach pow. 100km/h wypada ona najgorzej, natomiast do 100Km/h wypada raczej przeciętnie.
To nie tyle jest „posunięcie Mazdy”, co po prostu skutek kiepskiego wyciszenia. Przy wyższych prędkościach rośnie, bowiem znaczenie dobrej izolacji, ponieważ natężenie hałasu gwałtownie się zwiększa.
waxain napisał(a):Porshe 911 Turbo ma 71dB przy 100km/h...no ale pewnie to miód dla uszu

A taki Lotus Exige generuje 86dB przy 130km/h…no proszę Cię, zejdźmy na ziemię, bo nie o takich autach i doznaniach tu rozmawiamy

waxain napisał(a):Chciałbym przy tym zauważyć jedną rzecz – w tej samej gazecie (Auto Moto) w jednym numerze podawana jest głośność przy 50km/h dla mazdy 60dB (!) w drugim 58dB, pytanie jaki jest więc oficjalny wynik?
Nie wiem, jaki jest "oficjalny wynik" ale, po pierwsze, nie interesuje mnie jakoś specjalnie poziom hałasu przy 50km/h (mierzony na 3 biegu) a takie właśnie dane zostały tam zamieszczone a po drugie, większość znanych mi testów w ogóle nie zawiera tego poziomu prędkości, więc trudno się do tego jakoś obiektywnie odnieść. Skąd się wzięła w „Auto Moto” ta różnica? Skoro raz zostali „przyłapani” na błędzie w druku to nie wykluczone, że i tym razem mamy z nim do czynienia, bo żadne inne sensowne wytłumaczenie nie przychodzi mi do głowy.
waxain napisał(a):Czy mazda jest najgorsza w tej kategorii...hm, ciężko powiedzieć, w zapowiedzi trójki z 2009 r uważają, że jest to jedno z najlepiej wyciszonych aut:http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Mazda-3-test,440,1 (68dB przy 140km/h)
Podlinkowany tekst to promocyjna, marketingowa "papka ugotowana” z materiałów dostarczonych przez producenta a nie rzetelny test…"
Podobno wśród kompaktów nikt nie potrafi lepiej!"
Dopisano 24 gru 2013, 15:56:brum napisał(a):Tak jest to jedyne ALE, ktore mam do tego auta.
I....Hehe, przeszlo mi przez mysl dodatkowe wyciszenie. Jednak zaraz pojawily sie watpliwosci:
– co z GW
Firma należąca do dealera Mazdy – ponoć gwarancja ma być zachowana
http://www.sztukawyciszania.pl/oferta/brum napisał(a):– kupuje nowy samochod dla spokoju... glupio by bylo go rozbebeszac i wyklejac jakimis matami
To co, lepiej jeździć i „cierpieć”?

brum napisał(a):– taka zabawa skonsumuje sporo czasu, pewnie troche pieniedzy + bede mial swiadomosc ze samochod byl rozbierany

(moze glupie... ale coz...)
Czasu jak czasu, ale gorzej z kasą, bo mała nie jest
Szybko zapomnisz, że był rozbierany jak poczujesz błogą ciszę we wnętrzu

brum napisał(a):– najwazniejsze, nie mam zadnej pewnosci ze efekt bedzie dobry/wystarczajacy. Wyciszenie, to nie tylko maty/pianki/gabki i filce, licza sie uszczelki drzwiowe, okienne – sposob wykonania szyby (w Golfie jest np. specjalna szyba akustyczna z wtopiona jakas tam warstwa).
Myślę, że o efekt takiej operacji, jeśli oczywiście zajmą się tym specjaliści, raczej możesz być spokojny…zresztą wspomniana firma ma wyciszone demo car-y, dzięki którym każdy może je porównać z ich odpowiednikami fabrycznymi.
Dopisano 24 gru 2013, 15:58:5qra napisał(a):A ja mam głupie pytanie

nie interesuje mnie to specjalnie, ale po tym poście o wygluszaniu drzwi coś mnie zaintrygowało. Czy wersje Z i BEZ Bose są tak samo wyciszone

A czemu miałyby się różnić? Uważasz, że to chińskie Bose to jest taki rarytas, że nagle Mazda gąbki napchała w drzwi
