Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez Bo_Lo » 25 lis 2013, 15:20

No ja powiem ze przed zalozeniem pomalowalem je grubo podkladem i na to guma w spreju i ,moze sie ta guma wytarla i teraz klpią zwoje o siebie?.Skonczy sie chyba tak ze naciagne weza i wymienie poduszke za jednym razem,widzialem ze np Apexy maja taki waz fabrycznie.Szkoda tylko ze wtedy auto pojdzie ok 1cm w góre.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez adis555 » 25 lis 2013, 16:25

Ja mam nowe sprężyny a efekt ten sam. Też u siebie najpierw zakładam osłony na zwoje z oryginalnych sprężyn ale u siebie podejrzewam uszkodzony amortyzator który w pewnym zakresie źle pracuje . Resztę też mam sprawdzoną i wszystko jest ok .

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Bo_Lo » 25 lis 2013, 16:27

no u mnie amor zdrowy,sprawdzany byl zreszta u goscia co regenerowal.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez zemoj » 25 lis 2013, 17:58

Bo_Lo napisał(a):no u mnie amor zdrowy,sprawdzany byl zreszta u goscia co regenerowal.

Może sprawdź u innego? Albo poszukaj jakieś używki i załóż na próbę. U mnie podobne objawy zniknęły po wymianie amortyzatorów.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Bo_Lo » 25 lis 2013, 21:14

myslalem o ty,ale kurcze gosc naprawde wie co robi,regeneruje tez ''gwinty'' ludziom jezdzacym na torze. robilem juz u niego kilka aut,klubowe auta tez jezdza na amorach robionych u niego- xedos Xeda,BA Reissa(gwint po regeneracji),MX6 kamila... . I tak wyjął go,rozebrał i praktycznie zregenerowal na nowo na gwarancji
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bo_Lo » 28 lis 2013, 20:57

To moze glypie pytanie- jak powinny buyc alozone progresy z tylu?gestrzym do gory czy do dołu?
bo ja mam do dołu a np tu piszea ze do góry :|
http://www.vwclub.pl/wydarzenia/Porady% ... rada02.htm
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez adis555 » 28 lis 2013, 21:52

To już zależy od producenta sprężyn i auta. Ja mam u siebie zwojami do dołu zgodnie z kierunkiem napisów na sprężynie.

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez wilusjdm » 20 gru 2013, 22:48

Z racji tego, że w styczniu planuję kupić sprężyny, przypadkowo napotkałem się na coś takiego :
http://allegro.pl/uniwersalne-sprezyny- ... 72753.html
Poczytałem, trochę o tym na różnych forach, i ludzie zakładają np. w Hondach i z tego co wyczytałem to zdaję egzamin. Musiałbym zmierzyć, średnicę amortyzatora... jeśli będzie wszystko szło w dobrym kierunku będę się w sezonie bujał na 8/8 co na to seria amor... <zygi> <bicz>
Znalazłem jeszcze jak, to wygląda po zabiegu :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez JapanBA » 20 gru 2013, 23:30

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez wilusjdm » 21 gru 2013, 00:48

No tutaj akurat, wyczytałem mieszane sugestie a mianowicie. Ludzie utwardzają, skracają skok amora ale niektórzy latają też na seryjnym amortyzatorze, dlatego idę tą samą drogą (jeśli będzie wszystko pasowało), podejrzewam, że będzie kilka drobiazgów do przeróbki. Z racji tego, że w ciągu roku robię 5tys. km może ciut więcej, będę dłubać seryjny amortyzator :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez zemoj » 21 gru 2013, 22:51

Na seryjny amor bym tego nie założył. Albo utwardzić amor, albo kupić sportowe – twardsze i z reguły ciut krótsze.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez wilusjdm » 22 gru 2013, 00:55

Dzisiaj pomierzyłem wymiary amortyzatora i wszystko idzie w dobrym kierunku. Amortyzatory będą prawdopodobnie miały skrócony skok, co za tym idzie będzie beton plus zawita może twardsza sprężyna jeśli ta z aukcji będzie miękka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Bo_Lo » 22 gru 2013, 01:32

Ciekawa sprawa z tym pseudo gwintem.u mnie tył już lekko wyrobione HRy a za sam tył wołają w hr 650zł:–/ a tu komplet i to gwint za połowę. Pytanie czy tą niska cena nie oznacza równie niskiej jakości:–/ gość który regenerowal mi amory też robi takie coś z seryjnych,ale u niego kosztuje to ok 1000zł
poza tym w prawdziwym gwincie jest podwójna sprężyna chyba?

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez wilusjdm » 22 gru 2013, 02:31

Chłopaki z naglebie.pl latają na tym zestawie :D Co do przerobienia nie ma dużo trzeba tuleje gwintowaną wsadzić w amortyzator, skrócić skok amora w celu utwardzenia... ale zastanawiam się czy lepszym sposobem nie będzie zalanie amora hipol'em podobno jest mega twardo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez JapanBA » 22 gru 2013, 10:34

Bo_Lo napisał(a):poza tym w prawdziwym gwincie jest podwójna sprężyna chyba?a


Dokładnie, inaczej sprężyna bedzie luźno przy niższych nastawach gwintu i na nierównościach bedzie pukać.
http://www.ground-control-store.com/products/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez wilusjdm » 22 gru 2013, 10:53

W sumie problemu nie ma nagwintować górną część amora ? Ale chyba będzie pies pogrzebany, z tym zestawem. Wczoraj coś nie domierzyłem i okazuję się, że śr. amortyzatora ma 51mm czyli tyle samo co śr. tulejki gwintowanej :/ i tego raczej już nie da się ogarnąć... pozostaje inny zabieg :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Bo_Lo » 22 gru 2013, 15:53

W poznaniu gość przerabia seryjne na gwint. Jest to warsztat z prawdziwego zdarzenia z kilkunastoletnia praktyka. Mają własną tokarnie itp. U niego taki zabieg ok 1000zł i z tego co wiem to w tym regeneracja,utwardzenie i skrócenie amorow.

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Roni » 22 gru 2013, 18:37

Bo_Lo napisał(a):W poznaniu gość przerabia seryjne na gwint. Jest to warsztat z prawdziwego zdarzenia z kilkunastoletnia praktyka. Mają własną tokarnie itp. U niego taki zabieg ok 1000zł i z tego co wiem to w tym regeneracja,utwardzenie i skrócenie amorow.

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka


A wiesz może czy regeneruje amory gwintowane ?
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez Bo_Lo » 22 gru 2013, 18:43

tak
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez JapanBA » 22 gru 2013, 21:52

Jakiś namiar można Prosić????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje