Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez lyteq » 8 wrz 2013, 16:11

Marek 161BD081 napisał(a):Biały dym z wydechu i kapanie to normalne bo jednym z produktów spalania jest właśnie woda.
Jest to szczególnie widoczne w nieco chłodniejsze dni.


Było wtedy koło 20*C, więc nie tak zupełnie zimno. Przy 5-10*C dopiero jak się chuchnie to leci para ;P

Marek 161BD081 napisał(a):Gorzej jakby dym miał być w kolorze niebieskawym ale i wówczas "pachnie" przepalonym olejem.

Właśnie przyglądałem się i niebieskiego dymu nie było, chyba że jak słońce mocno świeci to się trochę balans bieli w oczach zmienia :P No ale smrodu oleju raczej nie czułem, tylko benę niedopaloną bo na ssaniu chodził.

Marek 161BD081 napisał(a):Co do przebiegów to trudno powiedzieć ile tam naprawdę jest – mój X9 z 2001r. ma juz ok. 283.000km a za to koleżanki Corsa z 1998r. ma tylko 80.000km (i jest to oryginalny przebieg!)
Tak wiec nie ma reguły co do przebiegu.

Zdaję sobie z tego sprawę ;) Moi rodzice mają od nowości z salonu Palio z 2000r., które ma 65k km :D
Jednak widziałem sporo efek na allegro które miały przetarte kierownice, rozwerwane boczki czy dziurę w siedzisku fotela kierowcy <lol> A tutaj kiera lekko wyślizgana, fotel w porządku, gałka i nakładki również, więc te 200k to raczej realny przebieg <oczy>

Marek 161BD081 napisał(a):A co do stanu silnika to jest tez możliwe, że faktycznie może być on w dobrym stanie ale z drugiej strony to też nie ma co w 100% ufać sprzedającym.

A czy na stacji diagnostycznej spalanie oleju wyjdzie na analizie spalin? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 19:32
Posty: 38 (6/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2019 BP 122KM Hikari

Postprzez wasior » 3 paź 2013, 20:04

Dołączam się do postu mazda 323f 1.5 z5 1996r silnik z 98r . Gdy sprawdzałem silnik przed kupieniem stał 4 miesiące odpalilismy go z kabli i nie zadymił sprawdzilismy cisnienie na cylindrach i na 3 było po 15 atmosfer na ostatnim 14,5 lecz gdy wsadziłem juz ten silnik do swojej mazdy to przy odpaleniu nie zadymił 2,3,4 odpaleniu tez nie zadymił jak odebrałem od mechanika pierwszy raz przydymił na biało zrobilismy uszczelke pod głowica wraz na zimnym dymi. Pewnie staneły pierscienie tyle kasy w błoto poszło ale moje pytanie silnik stał od lutego przepalony był w lipcu nie dymił i potem zapalony był juz w moim samochodzie we wrzesniu. czy nalanie nafty do cylindrów ruszy pierscienie? no bo gdzy odpalałem wczesniej nie dymił zarzekał sie poprzedni własciciel ze nie ma nic do ukrycia i rzeczywiscie nie dymił i ponawiam pytanie czy przyczyną mogło być to że silnik długo stał nie był palony i staneły pierscienie? czy nalanie nafty może pomóc czy jest sens? czy pierscienie są do wymiany...
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez rafał88 » 3 paź 2013, 22:16

Zalej go, nic mu nie zaszkodzi i zalej go pozniej oleje 5w30:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wasior » 7 paź 2013, 20:07

5w30 to syntetyk chyba? to przecież bedzie jeszcze bardziej dymił i mi więcej brał oleju? bo łatwiej go przepuści przez pierscienie? próbował ktoś coś kombinować z tą naftą ? i jeszcze jakie cisnienie powinna mieć mazda na cylindrach bo jak powiedziałem mechanikowi ze po 15 to powiedział że to jest 2 stopien zuzycia silnika bo w pierwszym traci na kompresji a w 2 pierscienie uszczelniają sie olejem i cisnienie rośnie ;/ i w każdym razie nie wiem co robić odkładam pieniądze na wymiane pierscieni chociaz wolałbym to wydać na coś innego bo i tak duzo kasy wpakowałem ...
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez rafał88 » 7 paź 2013, 20:26

Jakbys czytal to wiedzialbys ze ja tak robie co wymianie i jeszcze plukanka do silnika, i wiedzialbys ze zmienilem z 15w40 na 5w40 i zamiast wlasnie brac wiecej jest odwrotnie i jak mialem 15w40 strasznie zakopcila rano po odpaleniu teraz tego nie mam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wasior » 16 paź 2013, 19:29

Czytałem ale jakos mnie to nie przekonywało i z tym syntetykiem temat rzeka... wiec zalałem na 2 dni naftę i na 2 skrajnie położonych cylindrach nafta nie przeciekała a na 2 środkowych musiałem dolewac 2 razy i pewnie tam sa walniete pierscienie złozyłem wszystko do kupy i zalałem gesciejszym olejem zeby nie miała prawa go przepuszczac castrol gtx 15w40 dla samochodów z przebiegiem powyzej 100tys i niby miał wypłukiwać osady przy 1 odpaleniu nie zakopcił przy 2 po całonocnum postoju tez troche a przy 3 po 8 godzinnym postoju strasznie.. jak złapie odpowiednia temperaturę przestaje. Gadałem z kilkoma mechanikami kazali mi zmienic tylko pierscienie zadne panewki itp . wiec jakie piersścienie polecacie??? i gdzie można je kupić w Lublinie lub przez internet po na 99% jestem pewny ze to pierścienie ;/ no i nie chce na to wydac multum kasy ciekawe ile mechanik wezmie... zrobiłbym to sam ale nie mam kanału klucza dynamometrycznego itp... mam nadzieje ze pierscienie z 250 planowanie głowicy i uszczelka max 200 =450zł uszczelek pod kolektorami nie bd zmieniał bo przy ostatnim planowaniu głowicy 2 tyg temu były zakładane nowe i pewnie mechanik z 300 wezmie no i jak zmienie pierscienie to pewnie jakis 10w40 olej by sie przydał;/ i jak co o tym sadzicie?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez rafał88 » 16 paź 2013, 20:44

Pierscienie to jak juz riken czy jakos tak sie to pisze. A olej po takim zabiegu radze syntetyk zalac. Ja tam juz 315kkm na hukane i 5w40, i nie jakies zalewanie na noc itd tylko silnik na tym pracuje wg mnie lepsze rozwiaznie. Choc jakbym mial checi i czas to pewnie silnik tez do rozbranie pierscienie i glowice bym sobie zrobil:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wasior » 17 paź 2013, 21:46

a uszczelniacze zaworowe jakiej firmy bo tez chyba będę robił ;/
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez rafał88 » 18 paź 2013, 07:21

hmmm, takoma? :D nie pamietam:) Wez najdrozsze w sklepie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wasior » 28 paź 2013, 23:05

ok dzięki, ale i tak jeszcze rozwarzam między remontem a sprzedażą..
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez Gonta19 » 17 gru 2013, 00:17

Witam , w ubiegłym tygodniu kupiłem mazdę 323f ba 15 16V 97 po lifcie 187000km przebiegu sprowadzona z niemiec bardzo zadbana , wcześniej zarejestrowana była na babcie 76 lat , może tylko jezdziła do kościoła . na zimnym silniku nie dymi , rozgrzana tez nic nie kopci jak jej dogazuje , tylko jest pytanie niewiem jaki olej byl w mazdzie, szukałem jakiejs karteczki , nic nie było handlarz który świezo ja sprowadził tez nie wie , jaki olej polecacie , rozumiem że pewno pólsyntetyk ale jakiej firmy ? :) Jutro jeszcze zaprowadze do mechanika i sprawdzi mi kompresje na cylindrach aby lepiej wam przedstawic kondycje silnika .
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez Bo_Lo » 17 gru 2013, 05:59

Wlej dobry polsynt albo syntetyk(np max life valvoline). Może pierścienie ruszą. Żadnych doktorów czy minerałów!!!

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez rafał88 » 17 gru 2013, 09:26

Wlej elfa 5w30 skoro silnik jest zdrowy:) ewenatualnie 5w40:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Gonta19 » 19 gru 2013, 00:58

zaleją ją półsyntetykiem valvoline , ma bardzo dobrą opinię , rozmawiałem wczoraj z bardzo dobrym mechanikiem i doradził mi ten olej , fakt olej z wyższej półki cena wysoka ale dla madzi w takim stanie jaką kupiłem myślę że warto wydać trochę kasy , olej oczyszcza silnik , pozostaje na elementach silnika co zapewnia dokładne smarowanie silnika w pierwszych sekundach jego pracy . :) Dziekuję za opinię i POZDRAWIAM :)

Dopisano 19 gru 2013 18:31:

Mierzyłem kompresję w mojej od strony rozrządu : 11.5 11 11.5 11 . Bardzo dobrze nie jest , co o tym myślicie ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez flywin » 20 gru 2013, 17:10

nominalnie silnik ma mieć 13.7
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Gonta19 » 20 gru 2013, 19:20

jednak olej bedzie firmy liqui moly 10W40
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez rafał88 » 20 gru 2013, 21:11

Hmmm, a mierzyles na zimnym czy na cieplym? ja musze u siebie sprawdzic jak to teraz wyglada po tylu tysiacach:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Gonta19 » 21 gru 2013, 00:42

na zimnym oczywiście
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez flywin » 21 gru 2013, 00:46

no źle mierzyłaś kompreche sprawdza się przy max dogrzanym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Gonta19 » 21 gru 2013, 17:40

No mechanik któremu zaprowadzałem auto , mówił żebym zostawił samochód na noc bo silnik musi być zimny , dwa lata temu przy drugiej mazdzie którą jeszcze mam ciśnienie sprawdzałem u innego mechanika i nic mi nie mówił że silnik ma być zimny , tylko pojechałem do niego i sprawdzał na rozgrzanym silniku . Jak to jest w końcu ? Możecie troszkę opisać dlaczego silnik powinien być rozgrzany a nie zimny ? Jakie różnice w wartościach mogą być w pomiarach zimnego i gorącego silnika ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323