Problem z odpalaniem, skaczące obroty 3, 2.3. USA manual

Postprzez fedors01 » 16 gru 2013, 17:25

Witam. Mazda 3 model 2007 USA, silnik 2.3. manual + gaz (około 60 tyś.)

Od jakiegoś czasu widzę powtarzający i pogarszający się problem.

1. Jakieś 3-4 miesiące temu po zapaleniu auta (zimnego) obroty wskoczyłu na około 1700 (to się zdarzało tylko w zimie, a było ciepło). Od tej chwili sytuacja w zasadzie każdego dnia się pojawiała i po rozgrzaniu silnika obroty wracały do normy.
2. Później zdarzyło mi się na benzynie strzelić kilka razy z wydechu.
3. W chwili obecnej po zdjęciu nogi z gazu:
i tu jest kilka scenariuszy...:
a) wskazówka opada do 700 obr/min, później po kilku sekundach opada dalej do 500 obr/min,
b) wskazówka opada prawie do zera "odbijając" się i szybują na jakieś 1500 obr/min i wraca do scenariusza a)
c) wskazówka opada do zera i auto zdycha.
Procentowo scenariusz a) 90%, b)9,9%, C) jakiś raz na 500 razy.

Po przepaleniu 2 baków benzyny wydawało mi się, że sytuacja się poprawiła, mimo to auto znowu mi zgasło, znowu latają obroty i ponad to podczas zapalania teraz obroty są na 300 i zdycha, i jest tak ciągle aż ni wcisnę gazu, wtedy wskakuje na 2000 obr/min i później wraca do 700 obr/min. <płacze>

Co można zrobić, żeby moja Madzia znów była zdrowa.
Nadmienie, że w tamtym roku miałem problem z odpalaniem i po paru miesiącach nie chciał palić nawet za drugim razem na zimnym. Trzeba było wymienić reduktor gazu i było wszystko w porządku.
Gaziarze jak zwykle mówią, że wszystko jest ok. Być może mają rację.

Proszę o pomoc i ewentualnie polecenie jakiegoś mechanika od Mazdy w okolicach Legionowa, ewentualnie Warszawy. Nie che majątku w serwisie zostawić.
Pozdrawiam, SEBA

Dodam: nie bierze oleju, nie dymi.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Postprzez marcin255 » 16 gru 2013, 18:51

Wyczyść przepływomierz i przepustnicę
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez fedors01 » 17 gru 2013, 09:49

Ok. Planuje w czwartek zrobić wizytę u mechanika.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Postprzez Arkadius 73 » 19 gru 2013, 21:47

Strzały w wydechu to zbyt bogaty afr , jeżeli junkers – boy ci tego nie ogarnie to możesz mieć za chwilę koszta
Arkadius 73
 

Postprzez fedors01 » 24 gru 2013, 00:49

Strzały w wydechu to zbyt bogaty afr , jeżeli junkers – boy ci tego nie ogarnie to możesz mieć za chwilę koszta


Chmmm ... a może po Polsku?

Wyczyściłem dolot powietrza, naoliwiłem. Wyczyszczona także przepustnica.

W tej chwili auto chodzi zupełnie inaczej.
Nie krztusi się, nie skaczą mu obroty, nic nie strzela i przestały wyskakiwać błędy.
Obroty nigdy już nie spadają poniżej 700 obr/min.

Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Obroty jak dla mnie są za wysokie.
Auto musi się długo, długo grzać zanim zaczną spadać.

W czasie długiej fazy rozgrzewania jadąc na przykład na trójce z 2000 obr/min wciskam sprzęgło i wtedy podbija mi obroty na 2500 i później powoli zaczyna spadać.
Te podskakiwanie według mnie nie jest normalne.

pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Postprzez fedors01 » 27 gru 2013, 21:10

Witam ponownie.

Zresetowałem dzisiaj kompa i gitara gra.
Wszystko teraz pracuje tak jak to było 100k km wstecz :)))

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323