Chip tuning silnika benzynowego N/A
Witam posiadam Mazdę 323 F 1.8 2000r benzyne i tak patrzyłem po allegro na temat CHIP Tuningu. Mam pytanie czy to coś daje czy to jakaś ściema nie warta wydania kasy ? I jak auto sie sprawuje czy po montażu zaraz nie pójdzie do warsztatu ?
Znalazłem 2 produkty
1.Chip Tuning Box CYFROWY +30KM Mazda 323F 1.5 88KM 249,99 zł
2.Chip Tuning Box +25KM Mazda 323F 1.5 90KM Benzyna 119,99 zł
Dzięki za pomoc.
Znalazłem 2 produkty
1.Chip Tuning Box CYFROWY +30KM Mazda 323F 1.5 88KM 249,99 zł
2.Chip Tuning Box +25KM Mazda 323F 1.5 90KM Benzyna 119,99 zł
Dzięki za pomoc.
- Od: 9 gru 2013, 20:31
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323 F 1.8 2000 r 84 KM Benzyna
Chip jest do diesla 

Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Temat walkowany ile tylko sie da. Do tego silnika nic nie wyczarujesz poza mechanicznymi poprawkami i zmianami.
-
Przemek323c
A ja polecam tym kto chce kupić taki box i zapewniam że wzrost mocy będzie większy niż zakłada sprzedawca, mało tego zmniejszy się spalanie, silnik przestanie brać olej a odpalać będzie bez akumulatora
PS. w cenie jest podatek od głupoty.

PS. w cenie jest podatek od głupoty.
A Ja się nie zgodzę że nic nie wyczarujesz. Kilka dni temu byłem na serwisie w Evorider, chwile porozmawiałem z właścicielem i pokazał mi nowego unichipa. Jest to dodatkowy komputer którego używają do strojenia samochodów głownie japońskich i amerykanów. Czyli w sytuacjach w których nie da się zrobić programu na sterowniku samochodu. Tuning wygląda bardzo podobnie tylko mapa zapisywana jest na unichip, a ponieważ jest to strojenie na żywo są w stanie wyciągnąć każdego niuta nawet z silnika wolnossącego.
- Od: 5 lut 2013, 18:47
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0 CDTI
Koledzy z forum juz dawno mi wybili z głowy chipa
a dla tych co dalej o nim myślą zapodaje fajny artykuł.
Wnioski nasuną sie same
http://www.godula.pl/?page=article&kat= ... t&artid=39
Wnioski nasuną sie same
http://www.godula.pl/?page=article&kat= ... t&artid=39
Oleko napisał(a):A Ja się nie zgodzę że nic nie wyczarujesz.
I jaki masz przyrost w typowym niemodzonym 1.6 czy 1.8 ? 5 NM ? Jakimi kosztami jest to okupione ?
-
Przemek323c
To wszystko niekoniecznie tak wygląda , Ja mam zrobiona głowicę , wydech ,dolot i chcę – szukam kogoś kto to "zestroi " czyli zrobi tzw. "chiptuning " myślę ,że w takim wypadku ma to sens , jeśli auto jest seria to .......
http://www.youtube.com/watch?v=JFWRE7Z2FME
Na końcu filmiku jest wykres, zobaczcie jak to auto szybko wstaje względem oryginalnego wykresu.
Zwykły wolnossący silnik.
Na końcu filmiku jest wykres, zobaczcie jak to auto szybko wstaje względem oryginalnego wykresu.
Zwykły wolnossący silnik.
- Od: 5 lut 2013, 18:47
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0 CDTI
Szczerze to nic nie widac na tym filmie. Unichip to urzadzenie typu piggyback, a tych jest troche na rynku wiec ten sie nie wyroznia. Naprawde rzadko kiedy da sie uzyskac tym sposobem sensowne przyrotsty, chyba ze auto jest fabrycznie skopane.
-
Przemek323c
Jak oglądasz film w słabej rozdzielczości to nic dziwnego że nie widać. Odpal go w HD to zobaczysz. Auto wstaje pół tysiąca obrotów wcześniej, to jest słabo???
Dopisano 19 gru 2013, 15:35:
Ja widzę że ty Mega specjalista jesteś. To byś się pochwalił ile aut wystroiłeś, bo ja myślę że naczytałeś się jakiś pierdół o żabach i teraz na siłe próbójesz wcisnąć je innym.
Dopisano 19 gru 2013, 15:35:
Przemek323c napisał(a):Szczerze to nic nie widac na tym filmie. Unichip to urzadzenie typu piggyback, a tych jest troche na rynku wiec ten sie nie wyroznia. Naprawde rzadko kiedy da sie uzyskac tym sposobem sensowne przyrotsty, chyba ze auto jest fabrycznie skopane.
Ja widzę że ty Mega specjalista jesteś. To byś się pochwalił ile aut wystroiłeś, bo ja myślę że naczytałeś się jakiś pierdół o żabach i teraz na siłe próbójesz wcisnąć je innym.
- Od: 5 lut 2013, 18:47
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0 CDTI
Kurde nie jestem tam jakimś specem od tuningu ale w opisie tego filmu jest napisanie o modywikacji nie tylko chip tuning ale także tłumika srodkowego oraz koncowego.
Oleko napisał(a):Jak oglądasz film w słabej rozdzielczości to nic dziwnego że nie widać. Odpal go w HD to zobaczysz. Auto wstaje pół tysiąca obrotów wcześniej, to jest słabo???
A gdzies napisalem ze slabo ? Malo tam widac, nawet w hd wykres jest malo czytelny.
Oleko napisał(a):a widzę że ty Mega specjalista jesteś. To byś się pochwalił ile aut wystroiłeś, bo ja myślę że naczytałeś się jakiś pierdół o żabach i teraz na siłe próbójesz wcisnąć je innym.
O juz widze szczekacz sie wlacza jak braknie argumentow. Nie mam czym sie pochwalic bo nie robie tego zawodowo, jednak wiem o co biega w temacie i kilka wozkow dlubalem. Nie byly to jakies mega ferrari i nie jestem tunerem jak to sie duzo osob szczytnie okresla ale do dlubania bylo wsam raz. Chetnie za to zobacze twoje dlubane wozki i moze sie czegos nowego naucze. Opieram swoje zdanie na doswiadczeniu i posiadanej wiedzy (nie pomysl ze sie przechwalam), nie bajkowych stronkach z internetu i magicznych powygladzanych wykresach. Kiedy auto jest skopane (np przelane zabojady) uzysk jakis tam jest, inaczej fizyki nie oszukasz, moc z czegos musi sie wziac. Mozesz sie z tym nie zgodzic, twoja sprawa. Jakby bylo tak pieknie jak piszesz to wszyscy by walili na chip a jakos w wolnossacej benzynie prawie nikt tego nie robi. Zakladajac ze wydech dal +5-7HP a ten magiczny chip 15, to z bazowych prawie 200 naprawde nie ma szalu. Sama elektronika pewnie kosztuje worek siana a gdzie jeszcze usluga ? To nie jest pare klikniec myszka tylko seria pomiarow i kombinacji, a nie wiadomo nawet jak.
-
Przemek323c
Mnie po prostu zawsze fascynowali tacy ludzie jak Ty. Sam napisałeś "nie robię tego zawodowo" "nie jestem tunerem" a chwile później piszesz że opierasz swoje zdanie na wiedzy i doświadczeniu. No kurcze, skoro nie jesteś tunerem i nie robisz czegoś zawodowo to sorry ale jakie Ty masz doświadczenie i wiedze. To że Tobie nie udało się wyciągnąć mocy z jakiegoś auta, nie znaczy że się nie da. Piszesz że czasami można wyciągnąć coś z samochodów które są skopane (przelane) to nawet ja który ma minimalną, mikroskopijną wiedzę na temat silników wiem że wachą się mocy nie wyciągnie tylko kątem wyprzedzenia zapłonu i to jest w podstawowej literaturze.
- Od: 5 lut 2013, 18:47
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0 CDTI
Lepiej zafascynuj sie jakas ladna kobitka. Widac ze w ogole nie zaczailes sensu mojej wypowiedzi. Efekty sa wymierne po dolozeniu doladowania lub chipujac auta z doladowaniem co chyba kazdy wie i to sa fakty. Nie musze robic tego zawodowo zeby wiedziec na czym to polega, ile kosztuje taka elektronika i ile sie trzeba naglowkowac zeby zrobic to dobrze. Nawet na tym forum jest grono osob ktore nie siedza w autach zawodowo a maja o tym wieksze pojecie niz wiekszosc szumnie zwanych tunerow. Auta to moje hobby, a ze mam mozliwosc to czasem dlubie w ich elektronicznych wnetrznosciach na czym glownie opiera sie chipowanie stad tez jakies (moze i nikle wg ciebie, ale zawsze) wiedza i doswiadczenia. Jednym slowem bylem, robilem i widzialem jak robia to duzo lepsi ode mnie. Dalej czekam na twoj zbior czipowanych wolnossakow z sensownymi przyrostami. W podstawowej literaturze na ktorej sie tak opierasz jest tez napisane ze kat zaplonu i mieszanka sa powiazane a moc bierze z dostarczonego ladunku czyli paliwa i niezbednego do jego spalenia tlenu z powietrza, co nijak sie ma do twojej wypowiedzi.
W sumie moze lepiej uciac ta dyskusje jesli ma schodzic na takie tory, bo widac ze gul ci skacze. Ja mam swoje zdanie i argumenty, ty masz swoje magiczne wykresy. Wycieczki osobiste i fascynacje radze takze zakonczyc w tym miejscu.
W sumie moze lepiej uciac ta dyskusje jesli ma schodzic na takie tory, bo widac ze gul ci skacze. Ja mam swoje zdanie i argumenty, ty masz swoje magiczne wykresy. Wycieczki osobiste i fascynacje radze takze zakonczyc w tym miejscu.
-
Przemek323c
No cóż, kolega Przemek ma absolutnie rację. Moc czy też moment to tlen plus paliwo. Jakieś machinacje zapłonem i paliwem są możliwe, ale to tylko w granicach jakie pozostawiła fabryka w danym modelu z jakichś tam względów. Machinacje zapłonem są dość niebezpieczne, bo można natknąć się na gorsze paliwo niż w momencie strojenia i można zrobić jakieś kuku silnikowi. Do ugrania w ten sposób są minimalne przyrosty, ryzyko spore a urządzenie np DET3 ze strojeniem to to z 1500-1800zł. Skórka nie warta wyprawki.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje