Pozostaje kwestia gustu, no i gwarancja w Mazdzie rok dłuższa. Seat fajny, ale M3 na 18" felgach zamiata
Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
Interesujący test. M3 przegrywa m.in. hamulcami, spalaniem i ceną ( w DE jest wyższy podatek przy mocy silnika pow. 150KM). W praktyce wydaje mi się, że M3 osiągnie się spalanie poniżej 7l (w austriackim teście M3 165km dokładnie 6.9l).
Pozostaje kwestia gustu, no i gwarancja w Mazdzie rok dłuższa. Seat fajny, ale M3 na 18" felgach zamiata
Pozostaje kwestia gustu, no i gwarancja w Mazdzie rok dłuższa. Seat fajny, ale M3 na 18" felgach zamiata
rav3nlord napisał(a):Poza tym najważniejsza rzecz- układ przeniesienia napędu, trakcja – znacznie lepiej w nowej M3.
czy można prosić o jakieś obiektywne dane, które potwierdzą powyższą tezę?
jaketherake napisał(a):Pewnie duże znaczenie ma tutaj też fakt, że mi osobiście dynamika nowych benzyn w Maździe absolutnie odpowiada (teraz jeżdzę wolnossącym dieslem). Jak do tego dodać brak dwumasy, filtra DPF, turbiny, paska rozrządu, to robi się zestaw dla lubiących święty spokój, a szukam auta do jazdy, a nie pisków spod świateł, więc M3 mi się podoba... Kolegom jeżdżącym innymi markami zresztą też
To już znacznie lepsze uzasadnienie wyboru
Dopisano 18 gru 2013, 12:33:
rav3nlord napisał(a):Poza tym najważniejsza rzecz- układ przeniesienia napędu, trakcja – znacznie lepiej w nowej M3.
Właściwości jezdne mają podobne ze wskazaniem jednak na Leona, co pokazały pomiary w testach: slalom 18m, próba wymijania ISO/VDA. Takie są fakty, co nie znaczy, jak już wcześniej wspomniałem, że przeciętny kierowca tej różnicy w praktyce doświadczy. Zatem nie dla każdego potencjalnego kupującego ta przewaga musi być/będzie istotna, nie mówiąc już, że najważniejsza.
Dopisano 18 gru 2013, 12:43:
jaketherake napisał(a):Interesujący test. M3 przegrywa m.in. hamulcami, spalaniem i ceną
Test jest mi znany i biorąc pod uwagę także inne, uważam, że jest raczej obiektywny.
Nie wiem czy celowo pominąłeś czy nie doczytałeś, ale jest więcej obszarów, niż te które wymieniłeś, w których "trójka" przegrywa z Leonem.
Dopisano 18 gru 2013, 12:59:
jaketherake napisał(a):Widzę za to braki w systemach bezpieczeństwa: M3 ma system automatycznego hamowania przy małych prędkościach (SCBS) oraz monitoring martwej strefy (RVM).
Owszem, Leon nieco gorzej wypada pod względem tzw. bezpieczeństwa aktywnego. Nie wiem jak inni, ale ja spokojnie mógłbym się obyć bez tych ww. systemów Mazdy a już na pewno nie uzależniłbym od ich istnienia wyboru auta.
RVM mam w swojej, więc wiem jak w praktyce działa a SCBS bym również przesadnie nie ufał, co udowodnił w jednym z odcinków "Top Gear" J. Clarkson


Panowie a podpowiecie mi jak ma się rdza w poprzednich wersjach Leona? tzn czy jest zauważalnie lepiej niż w BK i BL?
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
ZOOMik napisał(a):Owszem, Leon nieco gorzej wypada pod względem tzw. bezpieczeństwa aktywnego. Nie wiem jak inni, ale ja spokojnie mógłbym się obyć bez tych ww. systemów Mazdy a już na pewno nie uzależniłbym od ich istnienia wyboru auta.
RVM mam w swojej, więc wiem jak w praktyce działa a SCBS bym również przesadnie nie ufał, co udowodnił w jednym z odcinków "Top Gear" J. Clarkson![]()
Przypadkiem Clarksona bym się nie przejmował, nagiął system, skręcając nagle, w dodatku nie wiadomo czy nie przekroczył maks. prędkości przy której działa SCBS. Ja testowałem, sprawowało się to jak należy. W sumie chodzi o to, aby komu nie wjechać w tyłek w korku, czyli powinno zadziałać samoczynnie kiedy sami się zgapiliśmy. Lepiej to mieć, niż nie. Podobnie uważam w stosunku do RVM: dopóki się nie przejechałem nową M3 uważałem go za zbytek. Natomiast w praktyce Mazda fajnie to zrobiła: diody/sygnalizatory w lusterkach, zasada działania, pisk przy próbie wjeżdżania na pas którym ktoś się zbliża. Jak znalazł dla żony, która też miałaby jeździć tym autem
Co do testu M3 vs Leon to czytany pobieżnie w drodze do pracy, poza tym niemiecki pamiętany z czasów szkolnych, więc nie wszystko uda się wyłapać.
jaketherake,
Nie przeczę, że lepiej te „bajery” mieć, niż nie mieć, ale osobiście, jeśli musiałbym z nich zrezygnować to bym to zrobił, np. decydując się na inne auto, które akurat w czymś innym, istotniejszym dla mnie, miało by przewagę.
Filmik rzecz jasna bardziej w ramach żartu wrzuciłem, niż żeby kogoś straszyć, ale lepiej wcześniej dokładnie poznać warunki w jakich to działa...się „chłopina” zdziwił
RVM w BL funkcjonalnie jest zrealizowany dokładnie tak, jak w BM. Mam natomiast pytanie do posiadaczy nowej trójki, czy działa on nadal dopiero powyżej 60km/h, bo tego nie sprawdzałem – może ktoś wie(?) To ważne, bo żeby się ta Twoja żonka pewnego dnia nie zdziwiła jak temu ustrojstwu zaufa a to nie zadziała...kierowca powinien polegać przede wszystkim na sobie a dopiero w drugiej kolejności na maszynie
Z tego co wiem, to poprzednik blachy ma w ocynku i jest dobrze pod tym względem. W porównaniu do Mazdy to myślę, że zdecydowanie lepiej niż w BK i podobnie jak w BL, bo tej skorodowanej jeszcze nie widziałem, poza incydentami, które raczej wynikały z wad produkcyjnych, ale takie przypadki to zdaje się i w Leonach występowały.
Nie przeczę, że lepiej te „bajery” mieć, niż nie mieć, ale osobiście, jeśli musiałbym z nich zrezygnować to bym to zrobił, np. decydując się na inne auto, które akurat w czymś innym, istotniejszym dla mnie, miało by przewagę.
Filmik rzecz jasna bardziej w ramach żartu wrzuciłem, niż żeby kogoś straszyć, ale lepiej wcześniej dokładnie poznać warunki w jakich to działa...się „chłopina” zdziwił
RVM w BL funkcjonalnie jest zrealizowany dokładnie tak, jak w BM. Mam natomiast pytanie do posiadaczy nowej trójki, czy działa on nadal dopiero powyżej 60km/h, bo tego nie sprawdzałem – może ktoś wie(?) To ważne, bo żeby się ta Twoja żonka pewnego dnia nie zdziwiła jak temu ustrojstwu zaufa a to nie zadziała...kierowca powinien polegać przede wszystkim na sobie a dopiero w drugiej kolejności na maszynie
bjorm napisał(a):Panowie a podpowiecie mi jak ma się rdza w poprzednich wersjach Leona? tzn czy jest zauważalnie lepiej niż w BK i BL?
Z tego co wiem, to poprzednik blachy ma w ocynku i jest dobrze pod tym względem. W porównaniu do Mazdy to myślę, że zdecydowanie lepiej niż w BK i podobnie jak w BL, bo tej skorodowanej jeszcze nie widziałem, poza incydentami, które raczej wynikały z wad produkcyjnych, ale takie przypadki to zdaje się i w Leonach występowały.

ZOOMik napisał(a):Mam natomiast pytanie do posiadaczy nowej trójki, czy działa on nadal dopiero powyżej 60km/h, bo tego nie sprawdzałem – może ktoś wie(?) To ważne, bo żeby się ta Twoja żonka pewnego dnia nie zdziwiła jak temu ustrojstwu zaufa a to nie zadziała...kierowca powinien polegać przede wszystkim na sobie a dopiero w drugiej kolejności na maszynie
W BM system RVM działa od v >= 30km/h (według instrukcji) , obserwacje to potwierdzają.
Byłem dzisiaj w salonie mazdy jak i seata, wypróbowałem obydwa, wnioski,:
– Mazda dużo lepsze wykonanie wnętrza, miękkie materiały, panel między siedzeniami mega wygodny z dostępem do sterowania navi.
– Seat mimo że nie widać tego na zdjęciach wygląda lepiej na żywo od mazdy(zewnątrz), zwłaszcza wersja FR z felgami 18" – oczywiście zależy to od gustów dane użytkownika, wydaje mi się że starszym osobom zwłaszcza z rodziną bardziej do gustu przypadnie mazda.
– Jednym czy drugim jeździ się naprawdę fajnie, leon jest minimalnie twardszy.
W jednym czy drugim salonie oczywiście wychwalają swoją markę, ale naprawdę warto tego posłuchać tak dla śmiechu
Tutaj jeszcze test w naszym ojczystym języku :
https://www.dropbox.com/s/9tfwoafz23dzw ... df_k_p.pdf
– Mazda dużo lepsze wykonanie wnętrza, miękkie materiały, panel między siedzeniami mega wygodny z dostępem do sterowania navi.
– Seat mimo że nie widać tego na zdjęciach wygląda lepiej na żywo od mazdy(zewnątrz), zwłaszcza wersja FR z felgami 18" – oczywiście zależy to od gustów dane użytkownika, wydaje mi się że starszym osobom zwłaszcza z rodziną bardziej do gustu przypadnie mazda.
– Jednym czy drugim jeździ się naprawdę fajnie, leon jest minimalnie twardszy.
W jednym czy drugim salonie oczywiście wychwalają swoją markę, ale naprawdę warto tego posłuchać tak dla śmiechu
Tutaj jeszcze test w naszym ojczystym języku :
https://www.dropbox.com/s/9tfwoafz23dzw ... df_k_p.pdf
- Od: 13 lis 2013, 15:22
- Posty: 18
Miększa mazda a cichszy to ciężko powiedzieć a to dlatego że leon był w dieslu i automacie(przez co był głośniejszy).
Teraz pytanie do Was
Co wybrać, zwykłe fotele czy z alcantary za którą trzeba dopłacić 2200zł?
Teraz pytanie do Was
Co wybrać, zwykłe fotele czy z alcantary za którą trzeba dopłacić 2200zł?
- Od: 13 lis 2013, 15:22
- Posty: 18
Dzięki za test 
Co do zawartości, to przedruk z niemieckiego magazynu, jeśli dobrze czytam. Zastanawiające są następujące pomyłki: masa Seata według gazety to 1201kg, sam producent podaje 1231kg, dane Mazdy podane z wagą kierowcy
Według innych gazet testujących Leona III:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ny,15361,3
http://regiomoto.pl/portal/auta-nowe/te ... ot-zdjecia
spalanie silnika w wersji 1.4 (nawet o niższej mocy bo 122KM), wychodzi średnio 7,5l/7,6l/100km. Szansa że ten sam silnik o podwyższonej mocy spali mniej jest niemal zerowa, w tym teście spala poniżej 7l...
No i wisienka na torcie: dla zdecydowanej większości redaktorów i zwykłych klientów najsłabszy punkt Leona to wnętrze, w szczególności kokpit (przestarzałe, delikatnie to ujmując), podczas gdy dla testujących to: "Wzorowa czytelność i ergonomia, dobre materiały, fantastyczna czytelność kokpitu."
W innych redakcjach, również wśród potencjalnych klientów, chwalona za udane wnętrze Mazda, w tym artykule uzyskuje na temat kokpitu tylko jedno zdanie: "Dziwny design z pojedynczym zegarem: to obrotomierz z cyfrowym prędkościomierzem"...
No, ale o gustach się nie dyskutuje
Kolejna rzecz mnie zdziwiła: M3 za 50% dłuższą gwarancję od rywali otrzymuje... dokładnie taką samą ilość punktów, całe 4/5, podczas gdy za koszty zakupu można było otrzymać nawet 60
Miejsca na nogi na tylnej kanapie najwięcej w Maździe (12-40cm), najmniej w Seacie (11-37cm), w punktacji za to M3 i Leon dostają po 6 punktów, 308 tylko 5...
?
Co do zawartości, to przedruk z niemieckiego magazynu, jeśli dobrze czytam. Zastanawiające są następujące pomyłki: masa Seata według gazety to 1201kg, sam producent podaje 1231kg, dane Mazdy podane z wagą kierowcy

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ny,15361,3
http://regiomoto.pl/portal/auta-nowe/te ... ot-zdjecia
spalanie silnika w wersji 1.4 (nawet o niższej mocy bo 122KM), wychodzi średnio 7,5l/7,6l/100km. Szansa że ten sam silnik o podwyższonej mocy spali mniej jest niemal zerowa, w tym teście spala poniżej 7l...
No i wisienka na torcie: dla zdecydowanej większości redaktorów i zwykłych klientów najsłabszy punkt Leona to wnętrze, w szczególności kokpit (przestarzałe, delikatnie to ujmując), podczas gdy dla testujących to: "Wzorowa czytelność i ergonomia, dobre materiały, fantastyczna czytelność kokpitu."
W innych redakcjach, również wśród potencjalnych klientów, chwalona za udane wnętrze Mazda, w tym artykule uzyskuje na temat kokpitu tylko jedno zdanie: "Dziwny design z pojedynczym zegarem: to obrotomierz z cyfrowym prędkościomierzem"...
No, ale o gustach się nie dyskutuje
Kolejna rzecz mnie zdziwiła: M3 za 50% dłuższą gwarancję od rywali otrzymuje... dokładnie taką samą ilość punktów, całe 4/5, podczas gdy za koszty zakupu można było otrzymać nawet 60

Miejsca na nogi na tylnej kanapie najwięcej w Maździe (12-40cm), najmniej w Seacie (11-37cm), w punktacji za to M3 i Leon dostają po 6 punktów, 308 tylko 5...
Dokładnie takie samo odczucie miałem po przeczytaniu tej recenzji. Test tam zawarty jest wg. mnie nierzetelny. Sam jestem wysoki i dokładnie sprawdzałem ilość miejsca z tyłu i było go więcej niż w Seacie. Co do komfortu siedzenia z tyłu miałem też zupełnie odmienne odczucie niż redakator, a już na pewno nie powiedziałbym, że w maździe było gorsze... Zużycie paliwa też zastanawiające w tym teście. A jeszcze jak pisałem wcześniej porównacie sobie wyniki tego testu z poprzednimi z tej gazety (nr 12) to wychodzi, że w punktacji nowa mazda jest prawie najgorsza – minimalnie (o 2 pkt) tylko lepsza od hyundaia i30 
A i jeszcze mazda przegrywa ergonomią...
A i jeszcze mazda przegrywa ergonomią...
Ja w maździe podczas jazdy testowej już rozgrzanym silnikiem zaliczyłem średnie spalanie miałem na poziomie 9.5L, dojeżdżałem do ponad 5 tys obrotów kilkukrotnie.
Co do miejsca z tyłu się zgadzam, moi kompani którzy byli zemną oglądać obydwa auta stwierdzili jednogłośnie że w maździe było wygodniej z tyłu.
Co do miejsca z tyłu się zgadzam, moi kompani którzy byli zemną oglądać obydwa auta stwierdzili jednogłośnie że w maździe było wygodniej z tyłu.
- Od: 13 lis 2013, 15:22
- Posty: 18
Średnie spalanie na jeździe testowej nijak się ma do tego co będzie po zakupie... Dokładnie nie pamiętam ile ja miałem na jeździe testowej, ale było to z pewnością poniżej 8L. Wg. mnie w tym silniku spokojnie można uzyskać wyniki między 6-7l w trybie mieszanym (a może nawet przy lekkiej nodze miejskim) o czym też zapewniał sprzedawca i co mniej więcej pasowałoby do obietnic producenta (wiadomo, że dane tam są zaniżone...ale przecież nie o 3-4l
)
Tak tak, w maździe jest wykres spalania z ostatnich kilku jazd, było kilka w granicach 7L i jedna wyższa od mojej bo ponad 10L.
- Od: 13 lis 2013, 15:22
- Posty: 18
Panowie test samochodu z grupy VAG w niemieckiej gazecie... nie czytając całego testu wiedziałem, że "wygra" Leon. Już kiedyś dyskutowaliśmy nt. testów BLki z niemieckich gazet. Zawsze wygrywają niemieckie tanki.
Patrzcie na takie testy pod innym kątem, oni w samochodach spoza grupy VAG starają się pokazać wady. Nie przeczytałem jeszcze w niemieckiej gazecie, w teście nowego auta np. z silnikiem TSI, że mogą się wyciągać łańcuchy, ok. powiecie, że to stare dzieje... jasne
Im więcej części w układzie tym większe prawdopodobieństwo, że się coś sp... spsuje.
Ja osobiście nie ufam silnikom tsi, 2.0 tdi, a sam chorowałem na A3...
Teraz cieszę się z wolnossaka, bez turbiny. Oby jeździł jak najdłużej.
Nikogo nie będę przekonywał do moich poglądów, po prostu Leon kiedyś był ładny, teraz upodobnił się do 3BL
Patrzcie na takie testy pod innym kątem, oni w samochodach spoza grupy VAG starają się pokazać wady. Nie przeczytałem jeszcze w niemieckiej gazecie, w teście nowego auta np. z silnikiem TSI, że mogą się wyciągać łańcuchy, ok. powiecie, że to stare dzieje... jasne

Im więcej części w układzie tym większe prawdopodobieństwo, że się coś sp... spsuje.
Ja osobiście nie ufam silnikom tsi, 2.0 tdi, a sam chorowałem na A3...
Teraz cieszę się z wolnossaka, bez turbiny. Oby jeździł jak najdłużej.
Nikogo nie będę przekonywał do moich poglądów, po prostu Leon kiedyś był ładny, teraz upodobnił się do 3BL
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Nie zgadzam się, nowy leon w wersji FR wygląda bosko, jak rakieta 
- Od: 13 lis 2013, 15:22
- Posty: 18
Kupuj i lataj. Można nie lubić VW – ja taj mam, może 3 wersje akceptuje – ale trzeba pamiętać że Skoda i Seat to produkty II kategorii w tym koncernie i żadne ledowe światła tego nie zmienią. BTW znacie ceny reflektora w z seacie i mazdzie?? Szukam potwierdzenia cen bo słyszałem ze ponad 2000.
Za literufki odpowiada Tapatalk.
Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
ZOOMik napisał(a):RVM w BL funkcjonalnie jest zrealizowany dokładnie tak, jak w BM. Mam natomiast pytanie do posiadaczy nowej trójki, czy działa on nadal dopiero powyżej 60km/h, bo tego nie sprawdzałem – może ktoś wie(?)
Masz RVM pierwszej generacji dlatego działa od 60km/h jak u mnie. System przez mnie bardzo ceniony zwłaszcza na zatłoczonych autostradach.
Wiadomo o gustach się nie dyskutuje i maniaków marki nigdy się nie przekona do innej.
Porównując Seat Leon -Mazda3 i wykończenie materiałowe jak ich wykonanie to niestety Seat jest straszny.
Tak jak BM jakość materiałowa w porównaniu do BL poprawiła tak Seat stoi w tym samym miejscu tyle ze bardziej upodobnił się we wnętrzu do reszty VAGa. O wygłoszeniu i hałasie nic nie mowie ale producenci z góry zakładają ze kompakt nie będzie się poruszał po autostradach 160km/h codziennie. Również można porównać Citroena C4 i on dużo sporo lepiej jest wykończony i jakość materiałów niż Seat a DS4 to już w ogóle bajka. Awaryjność Cytryny w porównania do VGA wychodzi na + dla Francuzów. Nie patrze tu na żadne testy opinie tylko na znajomych którzy te auta używają na codziennie od nowości.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość