Mazda3 BK LF '04 Sedan Top Sport – sprzedana

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez buczos » 15 gru 2013, 14:51

Mały update.
Auto odebrane od lakiernika,
Wszelkie naloty rdzy na nadkolach, progach, i klapie bagażnika zlikwidowane :)
Auto obecnie nie posiada żadnego ogniska korozji. poszczególne elementy były miejscowo piaskowane, na to podkład reaktywny, następnie podkład epoksydowy i lakier.
Spód auto wygląda ogólnie bardzo dobrze, nie mniej jednak jutro auto dostanie nowe zabezpieczenie antykorozyjne. Spód auta będzie zabezpieczany Tectyl'em od Valvoline a przekroje zamknięte RustCheckiem, także środki z wyższej półki.

Po za tym w tamtym tygodniu auto było na przeglądzie. Sprawność amortyzatorów 82% każdy, jak na jazdę w lecie na 18" i profilu 35 to zawszenie nawet nie jest wytłuczone ;)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez petro » 15 gru 2013, 16:01

buczos napisał(a):...Sprawność amortyzatorów 82% każdy, jak na jazdę w lecie na 18" i profilu 35 to zawszenie nawet nie jest wytłuczone ;)

To wszystko przez te fajne fele :cool:

wydziargane na petorowym SGS3
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez Krzychuu86 » 16 gru 2013, 23:46

Siema
Mazda rewelacja, super alu pasuje idealnie nawet kolor. Rozglądam się za takimi ale jak widziałem cene to się przeraziłem.
Ja zakupiłem w sierpniu podobna z tym ze wersje po lifcie i silnik 1.6.
Pojade na myjke i w sobote wrzuce jakieś foty.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez Seraf » 17 gru 2013, 09:07

z tą sprawnością to różnie bywa :D miałem 80% a jeden amortyzator ciekł :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Crenshaw » 17 gru 2013, 10:27

bo to nie jest sprawność tylko kontakt koła z podłożem, a na dodatek słyszałem, że na twardym zawieszeniu zawsze ten pomiar jest przekłamany na korzyść auta.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez buczos » 17 gru 2013, 16:34

Crenshaw napisał(a):bo to nie jest sprawność tylko kontakt koła z podłożem, a na dodatek słyszałem, że na twardym zawieszeniu zawsze ten pomiar jest przekłamany na korzyść auta.

skoro piszesz, że ten pomiar to pomiar kontaktu koła z podłożem, to na twardszym sprężynach kontakt ten fizycznie powinien być lepszy, czyli sam pomiar nie jest przekłamany. Wynik pomiaru pokazuje, że kontakt z podłożem jest procentowo lepszy i tak w rzeczywistości przy twardszych springach (H&R) jest. Dobrze rozumiem? :)
Taka jest chyba idea twardszego zawieszenia :) – lepsza przyczepność :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez hubertgal » 17 gru 2013, 17:40

W przypadku badania na szarpakach, trzeba pamiętać o tym, że to badanie sprawdza sprawność całego zawieszenia, a nie tylko amortyzatorów, także tutaj na jego wynik wpływ ma wszystko, co wchodzi w skład zawieszenia.

Jest inne badanie, które sprawdza amortyzatory per se, ale nie pamiętam jak działa i jak wygląda ;)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Crenshaw » 17 gru 2013, 18:50

buczos napisał(a): na twardszym sprężynach kontakt ten fizycznie powinien być lepszy, czyli sam pomiar nie jest przekłamany.

no coś w tym jest, ale na zużytych amortyzatorach nadal będzie pokazywać dobry wynik, może nie 80%, ale więcej niż jest w rzeczywistości. Chodzi mi o to, że wynik tego badania często jest nieadekwatny do stanu zużycia amortyzatorów.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez chudymud » 18 gru 2013, 14:43

Widzę, że też zabrałeś się za lakierowanie.
Miałem to samo z tym, że musiałem wymienić przedni błotnik od pasażera bo od progu już był tragiczny.
Dwa tylne błotniki poszerzałem plus likwidacja korozji przy łączeniu zderzaka z błotnikami.
Prawy próg ściągnięty i wszystko pod spodem zakonserwowane i wyprowadzone.
Drzwi od strony kierowcy w środku też coś jadło to zrobiłem ... no i wszystkie małe wgnioty porobione.
<serduszka>
Na wiosne jeszcze muszę zrobić konserwację podwozia tak samo a póki co auto wlatuje do garażu.
Wpadniesz do KRK to umowie nas na sesje wiosenną ;)
EMCZY --> kliknij obrazek koleś!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez buczos » 18 gru 2013, 18:57

chudymud napisał(a):Wpadniesz do KRK to umowie nas na sesje wiosenną ;)

Kiedyś na wiosnę trzeba się wreszcie ugadać, bo już rok się ugadujemy a fotek nie ma :D
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez chudymud » 18 gru 2013, 20:45

Dlatego trzeba sie umówić juz teraz :P !
EMCZY --> kliknij obrazek koleś!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez tamburyn » 21 gru 2013, 18:28

buczos napisał(a):Mały update.
Auto odebrane od lakiernika,
Wszelkie naloty rdzy na nadkolach, progach, i klapie bagażnika zlikwidowane :)
Auto obecnie nie posiada żadnego ogniska korozji. poszczególne elementy były miejscowo piaskowane, na to podkład reaktywny, następnie podkład epoksydowy i lakier.
Spód auto wygląda ogólnie bardzo dobrze, nie mniej jednak jutro auto dostanie nowe zabezpieczenie antykorozyjne. Spód auta będzie zabezpieczany Tectyl'em od Valvoline a przekroje zamknięte RustCheckiem, także środki z wyższej półki.

Po za tym w tamtym tygodniu auto było na przeglądzie. Sprawność amortyzatorów 82% każdy, jak na jazdę w lecie na 18" i profilu 35 to zawszenie nawet nie jest wytłuczone ;)


Buczos, ile zapłaciłeś za te przyjemności z lakierowaniem??
Kurde, na wiosnę czeka mnie podobna zabawa, niestety. Te cholernie zbyt dokładnie spasowane elementy i zaczyna się robić dziadostwo <płacze>

chudymud napisał(a):Widzę, że też zabrałeś się za lakierowanie.
Miałem to samo z tym, że musiałem wymienić przedni błotnik od pasażera bo od progu już był tragiczny.
Dwa tylne błotniki poszerzałem plus likwidacja korozji przy łączeniu zderzaka z błotnikami.
Prawy próg ściągnięty i wszystko pod spodem zakonserwowane i wyprowadzone.
Drzwi od strony kierowcy w środku też coś jadło to zrobiłem ... no i wszystkie małe wgnioty porobione.
<serduszka>


Chudy, kto Ci to robił w Krakowie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez buczos » 22 gru 2013, 11:55

tamburyn napisał(a):Buczos, ile zapłaciłeś za te przyjemności z lakierowaniem??

Za 5 elementów + progi + słupki 2,5k, a konserwacja nie całe 1k, ;–)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez tamburyn » 23 gru 2013, 11:56

buczos napisał(a):
tamburyn napisał(a):Buczos, ile zapłaciłeś za te przyjemności z lakierowaniem??

Za 5 elementów + progi + słupki 2,5k, a konserwacja nie całe 1k, ;–)


Co się składa na te 5 elementów? ;)
Ja już zaczynam odkładać kasę. Przeraziło mnie to, że chwilę stojąca woda na łączeniu elementów może doprowadzić do pojawienia się rdzy. Masakra :)
Ten lakiernik to Ci cały element z progiem robił, czy jakoś progi wyizolował?
Pytam bo się totalnie na tym nie znam <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez buczos » 23 gru 2013, 18:04

tamburyn napisał(a):Co się składa na te 5 elementów? ;)

5 elementów : nadkola przód, nadkola tył, klapa bagażnika + progi.
Podszedłem do tematu kompleksowo, jak już robić to wszędzie tam, gdzie pojawiły się ogniska korozji.
W przypadku nadkoli z przodu, z zewnątrz nie było widocznego ogniska korozji, aczkolwiek po demontażu plastikowych osłon, od wewnętrznej strony nadkola była już widoczna ruda.
Nadkola z przodu nie były całe lakierowane, miejscowo od strony mocowań plastików (uszy) i udało się ładnie wpylić i wypolerować.
tamburyn napisał(a):Ten lakiernik to Ci cały element z progiem robił, czy jakoś progi wyizolował?

Progi to oczywiście osobne elementy i były robione osobno. W sumie nie bardzo wiem jak można by je zrobić "razem" z jakimś elementem :P Były czyszczone i piaskowane, na to podkłady (reaktywny i epoxy) i lakier.

Dzisiaj madzia została dobrze umyta, na lakier wleciał Megs Ultimate Polish a na to Finish Kare 1000p, środek przetarty Megsem Supreme Shine Protectant :) Wszystkie te zabiegi prowadzone w ogrzewanym garażu, dodatkowo wypożyczyłem sobie nagrzewnice, także +15C było cały czas :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez tamburyn » 23 gru 2013, 19:24

buczos napisał(a):
tamburyn napisał(a):Co się składa na te 5 elementów? ;)

5 elementów : nadkola przód, nadkola tył, klapa bagażnika + progi.
Nadkola z przodu nie były całe lakierowane, miejscowo od strony mocowań plastików (uszy) i udało się ładnie wpylić i wypolerować.


No i dokładnie o to mi chodziło :P
Bo też potrzebuję "miejscowego" zabiegu, bo przecież miejsca gdzie atakuje ruda są tak zlokalizowane, że trudno będzie dostrzec gołym okiem taki zabieg jak Ty zafundowałeś swojej Madziuli.
Też będę miał do roboty nadkola przód + tył + klapa + drzwi tył od strony pasażera i wolałbym uniknąć malowania całości.

buczos napisał(a):Progi to oczywiście osobne elementy i były robione osobno. W sumie nie bardzo wiem jak można by je zrobić "razem" z jakimś elementem :P Były czyszczone i piaskowane, na to podkłady (reaktywny i epoxy) i lakier.


oj tam, czepiasz się <zawstydzony> :)

buczos napisał(a):Dzisiaj madzia została dobrze umyta, na lakier wleciał Megs Ultimate Polish a na to Finish Kare 1000p, środek przetarty Megsem Supreme Shine Protectant :) Wszystkie te zabiegi prowadzone w ogrzewanym garażu, dodatkowo wypożyczyłem sobie nagrzewnice, także +15C było cały czas :)


<spoko> Pewno się napracowałeś. Ale jaka ta praca przy naszych samochodach jest przyjemna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez newuser » 25 gru 2013, 20:47

Kolego gdzie zakladales i serwisujesz LPG?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Dominator » 25 gru 2013, 20:56

Sorki Kamil, ale wtrace się..
Zdaje się ze tutaj, na forum znany jako bananmin. Konkretny i rzeczowy człowiek znajacy sie na tym co robi, polecam, byłem 2 dni temu na przegladzie okresowym :)
http://www.autogaz-busko.pl/
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez buczos » 25 gru 2013, 23:43

Dokładnie tak jak Dominator pisze, zakładem LPG w Busku.
Jeżeli chodzi o Podkarpacie to polecany przez bananmina między innymi jest zakład w Niwiskach=> http://www.multiserwis.mielec.pl/. Byłem tam jedynie raz na przeglądzie.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez newuser » 26 gru 2013, 06:58

To jest nas trzech bo tez zakladalem i serwisuje instalke u Bananmina :D , myslalem po prostu ze moze jest jakis sensowny warsztat w okolicach Rzeszowa oprocz Niwisk, gdzie mozna w razie "w" z jakas drobnostka podjechac....powiem tylko jedno, raz podjechalem do innego polecanego warsztatu i poziom obslugi, czas poswiecony i wiedza pomiedzy nimi i Bananminem to niebo i ziemia....Bananmin to to przy nich naprawde Mistrz, a do tego Dusza Czlowiek ;)
pzdr
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy