Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez MIKADOO » 15 gru 2013, 11:18

Kupiłem Madzie 3 2008r 1,6 d. zalana olejem w aso w Francji (potwierdzone raportem dsr- zgadza sie stan km z liczbą km napisanej na naklejce) tyle , że naklejka to "unil-opal 5-w40" co to za olej? i dlaczego byl lany w aso ? z tego co czytałem powinna być lana dextelia czy tam mazda oil.
Zmieniac na mazdowski olej 5w-30 <co?>
-auto ma dpf-a.
Początkujący
 
Od: 30 lis 2013, 21:34
Posty: 21
Skąd: Nowy Sącz - okolice
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2007r

Postprzez makovic » 15 gru 2013, 12:38

Według mnie zmień na markowy olej zgodny z instrukcją auta. Nie musi być to jak to określiłes mazdowski olej szczególnie dlatego że kupując go w ASO zapłacisz bardzo drogo a kupując dexelie na wolnym rynku ryzykujesz kupno podróbki. Mazde posiadam dość krótko ale zawsze staram się dobrze dobrać olej gdyż jest to według mnie podstawowy płyn eksploatacyjny warunkujący prawidłowe funkcjonowanie silnika.
Ludzie z forum i związani z mazda sugerują że praktycznie blizniaczym olejem do dexelii jest elf. Jaki? Przeczytasz w tym wątku. Ja teraz kupiłem do siebie valvoline a w poprzednich autach lalem motula i było dobrze.
Z markowych olejów możesz wziąć pod uwagę valvo, motul, millersa, amsoil...itp
Jedno jest pewne unikaj najtańszych i żadnych castroli i wynalazków z beczki od wujka Henka.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Stasiu_niggas » 15 gru 2013, 13:37

Witam.
Poczytałem trochę wątek ponieważ chcę zmienić olej. Obecnie auto mam zalane Dexelią 5W30 ale chcę zmienić na coś lepszego. Myślę o VALVOLINE a konkretnie MAXLIFE 5W40 (no chyba że jakiś inny ktoś poleci). Madzia (2,0i 2004r) ma przejechane 190tys i na "mazdowskiej" Dexelii "połknął" ok 600ml oleju/10tys.km. Co o tym sądzicie? Będzie lepiej?
Czekam na Wasze sugestie.
Początkujący
 
Od: 1 cze 2013, 09:37
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0i, 141KM, 2004r

Postprzez matthies » 15 gru 2013, 13:43

Valvoline MaxLife też lubi być wypity, ale może to tylko przez to, że motor 2,3 to lubi (taki ja mam), więc nie oczekiwałbym, że będzie lepiej, a wartość 0,6L/10kkm jest jak najbardziej w normie i bym się tymza bardzo nie przejmował.
Ja w tym roku ponownie zalałem MaxLife 5W30, ale bardziej dla testu. Następnym razem na pewno wziąłbym Synpower i tobie też bym taki zasugerował, jeżeli kondycja silnika na to pozwala.
5W30 a 5W40 – który lepszy, zdania są podzielone, ale ja tam na razie trzymam się instrukcji producenta, bo mam za małe doświadczenie żeby kombinować w zmiany.
Na następną wymianę będę się bliżej przyglądał AMSoil oraz Liqui Moly.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez makovic » 15 gru 2013, 16:23

matthies napisał(a):Valvoline MaxLife też lubi być wypity, ale może to tylko przez to, że motor 2,3 to lubi (taki ja mam), więc nie oczekiwałbym, że będzie lepiej, a wartość 0,6L/10kkm jest jak najbardziej w normie i bym się tymza bardzo nie przejmował.
Ja w tym roku ponownie zalałem MaxLife 5W30, ale bardziej dla testu. Następnym razem na pewno wziąłbym Synpower i tobie też bym taki zasugerował, jeżeli kondycja silnika na to pozwala.
5W30 a 5W40 – który lepszy, zdania są podzielone, ale ja tam na razie trzymam się instrukcji producenta, bo mam za małe doświadczenie żeby kombinować w zmiany.
Na następną wymianę będę się bliżej przyglądał AMSoil oraz Liqui Moly.


Ale zdaje mi się że jednak amsoil lub liqui moly wyjdzie cię trochę drożej.
Choć podobno to naprawdę dobre oliwy.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Bart0n » 15 gru 2013, 16:40

Jestem w swoim klekocie ogromnie pozytywnie zaskoczony po przejściu z 10W40 na 5W40. Miałem zalać na początku polecany Lazerway LL 5W30, ale po tragicznej dostępności i cenach z kosmosu tego oleju stwierdziłem ,że podziękuje. Skoro mają gdzieś polski rynek to na mnie nie zarobią. Taka ciekawostka, 48zł za butlę 1l na stacji Statoil <glupek2> Akurat miałem niedaleko dystrybutora LM, kupiłem LM TopTec 4100 5W40 jakąś promocję mieli, niestety hydrosyntetyczny. Po zimnej nocy odpalił od obrotu, rozrusznik szybko kręcił (nie zgęstniał), po odpaleniu od razu miękka praca, dużo też się wyciszył. Nie ma już tej charakterystycznej dla TDI ciężkiej twardej pracy jak sieczkarnia po odpaleniu. Jeżeli ktoś jeździ na półsyntetyku i nie ma wycieków z silnika niech się nawet nie zastanawia tylko leje płukankę i jakiś dobry syntetyk. Jak trochę przejeżdżę napisze jak z poborem, na wcześniejszym oleju dolewałem niecały litr na 10 tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez matthies » 15 gru 2013, 18:07

makovic napisał(a):amsoil lub liqui moly wyjdzie cię trochę drożej

liczę się z tym.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez maziadm » 17 gru 2013, 13:45

wtsz napisał(a):
Chyba kpiny sobie robisz!

porównaj z valvo i liqui czy millersem.
Cena i konfekcjonowanie na najwyższym poziomie. Ostatnio na stacji statoil zaproponowano mi pojemnik 0,25l hahaha

Valvo dobre hydrokraki, co nie znaczy, że złe. U nas w PL akurat są uważane z b. dobre, w innych rejonach Europy już nie tak bardzo. Parametry przeciętne.
LM na pewno lepsze niż Valvo, ale droższe, no ale taniej można Meguina to samo, ale dla innych klientów. No i mają kilka FullSyntetyków PAO, w Pl dostępne 2-3 z wszystkich 6ciu.
Millers grubo przereklamowany, szczególnie na forach (taki marketing szeptany), a parametry po prostu kiepskie. Pytam szwagra co na wyspach prawie dekadę spędził i wieloma autami jeździł (2 prywatne zmieniane co 2-3 lata i 2 służbowe zmieniane co 2 lata), w sumie chyba więcej niż 12szt. Nowe serwisowane w ASO jak i stare około 10 letnie. Na pytanie o MillersOil .... odpowiedział a co to jest... Mała danych, ukrywanie pod marketingowymi sloganami typu nano coś tam itp.

Także żaden z w/w nie jest jakąś gwiazdą, aczkolwiek w każdej marce znajdziemy takie przeciętne i takie perełki i o te perełki chodzi.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez marcin255 » 17 gru 2013, 15:06

Ostatnie 2 wymiany zalałem mobil 3000 XE 5W30 przy -2 klekotały popychacze -zawory <co?> , niestety ciekło mi spod uszczelki spustu oleju i trzeba było go zlać jako ,ze pod " ręką " był
mobil 3000 X1 FE 5W30 ten został zalany i mam bardzo pozytywne odczucia co do pracy silnika i na zimno nic nie klekocze.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez maziadm » 17 gru 2013, 15:52

marcin255 napisał(a):mobil 3000 X1 FE 5W30
marcin255 napisał(a):Ostatnie 2 wymiany zalałem mobil 3000 XE 5W30 przy -2 klekotały popychacze -zawory <co?> , niestety ciekło mi spod uszczelki spustu oleju i trzeba było go zlać jako ,ze pod " ręką " był
mobil 3000 X1 FE 5W30 ten został zalany i mam bardzo pozytywne odczucia co do pracy silnika i na zimno nic nie klekocze.
Ten drugi jest rzadszy więc pewnie to to, że po uruchomieniu szybciej dociera tam gdzie powinien, z drugiej strony nie są to jakieś kosmiczne różnice wszystko w granicach SAE5W30. Może, ale tego nie jestem pewien mieć w składzie więcej molibdenu stąd takie odczucie.
Ja u siebie zauważyłem na odwrót, na rzadkim pukało, stukało, a na gęściejszym jest ciszej, mniej nerwowo i ogólnie na "+". A to wszystko również w tym samym przedziale SAE. Tak więc te kilka stopni różnicy w temp. kinematycznej robi różnicę. Druga sprawa, że jedne oleje "lepiej wyciszają" niż inne, ale to już kwestia dodatków.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Mibay » 17 gru 2013, 20:39

Zmiana z Dexelii na Millers 5W30 EE Longlife Eco dokonana ;) Zauważyłem dosyć znaczne zmiany. Kultura pracy spokojniejsza. Ciszej pracuje. Lepszy start na zimnym. Znikły wibracje, na biegu jałowym. Jak narazie jestem zadowolony. Zobaczymy jak sytuacja z braniem, ale to muszę zrobić parę ładnych kilometrów żeby cokolwiek powiedzieć. Polecam bardzo !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez matthies » 17 gru 2013, 21:23

no dobra mądre głowy ;>
co prawda jestem świeżo po wymianie oleum, ale myśląc przyszłościowo, chyba przesiądę się na Liqui Moly. Który z ich produktów wg was, będzie najlepszy dla silnika L3 z M6 ?
Dane z instrukcji dla 5W30:
API SJ, ACEA A1/A3
dla temperatur od -30°C do +40°C

Obecnie po płukance LM Proline, zalany Valv Maxlife 5W30, jak wiadomo hydrokrak...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mick » 17 gru 2013, 21:29

jak masz lpg to raczej taki , nawet jest napisane że do mazdy a poza dexelią chyba na żadnym nie pisało :–)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez matthies » 17 gru 2013, 21:31

mick napisał(a):jak masz lpg
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
gaz to ja toleruje tylko w zapalniczkach ;]
Martwi mnie tylko, że napisane on ma Syntetyczna Technologia. Czy aby na pewno jest pełnym syntetykiem?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Hubix » 17 gru 2013, 22:00

Na dniach zapodaję zestaw:

-Płukanie silnika GUNK Engine Flush
-Petro Canada 5W30 syntetyczny
-Filtr Mann

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez damage.inc » 17 gru 2013, 22:10

maziadm napisał(a):Millers grubo przereklamowany, szczególnie na forach (taki marketing szeptany), a parametry po prostu kiepskie. Pytam szwagra co na wyspach prawie dekadę spędził i wieloma autami jeździł (2 prywatne zmieniane co 2-3 lata i 2 służbowe zmieniane co 2 lata), w sumie chyba więcej niż 12szt. Nowe serwisowane w ASO jak i stare około 10 letnie. Na pytanie o MillersOil .... odpowiedział a co to jest... Mała danych, ukrywanie pod marketingowymi sloganami typu nano coś tam itp.



Czy aby Ty dobrze czytasz te fora?

A nagrody i uznanie w sporcie motorowym?
" Millers Oils zdobyło w UK tytuł "Firmy roku w branży Motorsport" w roku 2005"
"2009 Dzięki przełomowej technologii zastosowanej w olejach Nanodrive, firma zdobyła “nagrodę MIA za techhnologię i innowacyjność w branży motorsport” i wiele innych.

Po za tym, wydaje mi się, (nie obrażając Twojego szwagra) że Twój szwagier jest raczej słabym wyznacznikiem jakości oleju Millers i pewnie traktuje samochody tak jak przeciętny angol – tzn. nie przykłada żadnej roli do tego co mu leją do silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Pankuba » 17 gru 2013, 22:35

maziadm napisał(a):Millers grubo przereklamowany, szczególnie na forach (taki marketing szeptany), a parametry po prostu kiepskie. Pytam szwagra co na wyspach prawie dekadę spędził i wieloma autami jeździł (2 prywatne zmieniane co 2-3 lata i 2 służbowe zmieniane co 2 lata), w sumie chyba więcej niż 12szt. Nowe serwisowane w ASO jak i stare około 10 letnie. Na pytanie o MillersOil .... odpowiedział a co to jest.

Najczęściej słyszał pewnie o Castrolu. Ten Castrol to ci dopiero musi być olej ...
Millers ma parametry kiepskie? Który Millers? :)
W sumie mógłbym jeszcze raz napisać, że rozruch i rozgrzewanie się silnika na użytkowanym przeze mnie Millersie 5W-30 przy temp. -15 czy nawet -20 C było w pytę, a kultura pracy przed każdą wymianą wzorcowa, ale to chyba tylko efekt placebo i powielanie forowych legend, czyż nie? :]
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Rumcajs » 18 gru 2013, 00:06

matthies napisał(a):Martwi mnie tylko, że napisane on ma Syntetyczna Technologia. Czy aby na pewno jest pełnym syntetykiem?


Nie. Pełen syntetyk to "vollsynthetisch" i nic innego.
LM nie ma pełnego syntetyka o lepkości 5w30.

Tu masz fullsyntetyki:

1
2
3
4
5

Ja na #2 zrobiłem ponad 100k km. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez matthies » 18 gru 2013, 00:19

to chyba sprawa jest prosta, wybieram bramkę nr 2?
http://liquimoly.pl/component/virtuemar ... l?Itemid=0

bowiem bramka #1 niedostępna na polskiej stronie LM.
ciekawi mnie tylko, czy warto rozszerzać parametry w obie strony z 5W30 na 0W40 ??
do 5W40 skusiłbym się bez problemu, czyli nr 2, ale z kolei 1, gdyby była dostępna, to kazałąby mi się mocno zastanowić?

a jeszcze pytanie, teraz tak czytam i po A3/A4 dochodzą jeszcze jakieś parametry 04, 98 itp. Umie ktoś to łopatologicznie wytłumaczyć?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez wtsz » 18 gru 2013, 12:32

Ze szwagrami to same kłopoty, zreszta to nie rodzina.
Raczej skłaniałbym sie do HC LM toptec4300. Taki zalewam po następnej wymianie. Specyfikacja 5W30 obowiązuje.
Statoil ma dobre paliwo , przynakmniej umnie.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki