Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brum » 14 gru 2013, 18:51

Dokladnie, mimo ze ich(niemcow) samochody sa naprawde dobre, czesto nawet najlepsze w klasie to niektorymi NIEMIECKIMI gazetami nie ma co sobie glowy zawracac. Po prostu nieobiektywnosc az razi i sa zdolni do wszystkiego aby promowac cos co trzeba w danej chwili wypromowac... Prosty przyklad wewnatrzkoncernowy w dodatku.

Wyszlo im ze Nowa OIII, ktora tak uparcie promuja jest cichsza przy predkosciach autostradowych od Passata, (ktory juz schodzi i zaraz bedzie nastepca wiec mozna juz go poswiecic). Jechalem OIII i ona nawet Golfowi do piet nie dorasta, a gdzie tu do Passata.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez waxain » 14 gru 2013, 19:01

Ja wszystko mogę zrozumieć, naprawdę zdaję sobie sprawę, że nowa mazda to nie jest najlepsze auto na świecie, ale jeśli wychodzi na to, że wg. magazynu lepszym wyborem jest praktycznie wszystko inne (bo, to, że VW Golf to oczywiste) bo wygrywają z mazdą w prawie każdej kategorii to ktoś tu kogoś robi w konia albo ja wybierając nową mazdę popełniłem największy błąd w życiu <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez ZOOMik » 14 gru 2013, 19:28

b0rderline napisał(a):Oj nie przykłada się Mazda do wyciszenia. Ostatnio leciałem A2 200 kilometrów, prędkość 160 km i hałas taki, że fizycznie męczy. Kupując trójkę nie przykładałem do hałasu takiej wagi, ale dziś, nauczony doświadczeniem też będę na to patrzył. A testy nowej trójki w Auto Moto pokazują, że Mazda jest najgłośniejsza (przy 130 km/h o 2 decybele więcej niż Leon).

Im szybciej, tym gorzej – przy prędkościach rzędu 160 km/h robi się z tego już ok. 3 dB różnicy do konkurentów :|

b0rderline napisał(a):A jeśli jesteśmy już przy tym teście, to jeszcze jedno rzuca się w nim oczy: DŁUGOŚĆ mazdy. To auto ma prawie 4,5 metra i jest średnio o ponad 20 centymetrów dłuższe niż konkurenci w klasie. Ta długość jednak w żaden sposób nie przekłada się na większą ilość miejsca w środku czy większy bagażnik (trójka ma raczej małą pojemność bagażową na tle konkurencji), za to może przeszkadzać w poruszaniu się po mieście i parkowaniu. Myślę, że warto mieć to na uwadze myśląc o nowej trójce.

Dokładnie i już BL-ce zostało to „wylistowane”, jako minus. W modelu BM wprawdzie miejsca jest nieco więcej, ale nadal wymiary zewnętrzne nie przystają do wewnętrznych – konkurenci są w tych „proporcjach” lepsi.

Dopisano 14 gru 2013, 18:40:

waxain napisał(a): b0rderline napisał(a):w najnowszym Auto Moto Leon wyraźnie pokonał 308 i Trójkę. Szczególnie w próbach dynamicznych na torze i w slalomie. Co bardziej szokujące, kroku Maździe w tych testach dotrzymywał francuz, który nigdy z dynamicznej jazdy nie słynął. Dlatego jak ja bym dzisiaj miał wybierać, to bym się mocno nad nowym Leonem zastanowił. Jedynie jakość wykonania trochę martwi...


Wczoraj widziałem to porównanie, widziałem też poprzedni numer tego czasopisma, wg. tych testów (punktacji) nowa mazda 3 wypada gorzej lub bardzo podobnie do innych aut (Kia Ceed, Ford Focus, Skoda Rapid, Hyundai i30 no i oczywiście Golf ). Tak więc albo te testy są nie wiarygodne

...o tych testach to później parę słów napiszę... ;)

waxain napisał(a):albo ...sam nie wiem, większa część świata motoryzacji jest w błędzie testując/recenzując mazdę 3 i mówiąc, że jest to jeden z najlepszych obecnie kompaktów na rynku :)

Nie są w błędzie...to jest jeden z najlepszych obecnie kompaktów :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez b0rderline » 14 gru 2013, 20:00

waxain napisał(a):No ale nie mogę się zgodzić, że nowa mazda 3 wypada gorzej od kia ceed, forda focusa i skody rapid a tak właśnie wyszło z tego testu (w obu gazetach). Weźmy sobie parametr komfortu jazdy – wszyscy dostali taką samą ilość punktów a dziwne, bo wg. mnie (i całej rzeszy testerów) komfort akurat w maździe jest naprawdę wysoki. Mazda przegrywa także ze wszystkimi w kategorii "układ jezdny" co już w ogóle jest dla mnie nie pojęte biorąc znowu pod uwagę całą rzeszę innych artykułów, filmów gdzie mazda jest za to chwalona. Idźmy dalej – skrzynia biegów, wszyscy poza peugot 308 dostali po 8pkt. Nawet w jeździe "po prostej" mazda wypada najgorzej...To w takim razie wychodzi na to z tego testu, że nowa mazda 3 to nie tylko auto przeciętne ale wręcz w dole stawki...nie kupuję tego :)


absolutnie nie neguje wypaczenia subiektywnych odczuć niemieckich dziennikarzy (na bazie których powstają te ich piękne, punktowe zestawienia). Ja tylko mówię o obiektywnych testach na czas przejazdu toru testowego czy prędkości w slalomie. I żeby poprzeć wiarygodność danych które opublikowali w Auto Moto zamieszczam wyniki testów Edmunds.com (serwis z raczej obiektywnymi recenzjami, bo zawsze tak samo testują auta na tym samym torze).

Fous 2012 sedan – slalom: 67,7 mph, maksymalne przeciążenie w jeździe po okręgu: 0,88g
Mazda 3 2014 sedan – slalom 63,1 mph, maksymalne przeciążenie w jeździe po okręgu: 0,82g
Toyota corrola sedan – slalom 62,3 mph, maksymalne przeciążenie w jeździe po okręgu: 0,78g

i teraz najśmieszniejsze:
Mazda 3 2010 sedan – slalom 66,8 mph, maksymalne przeciążenie w jeździe po okręgu: 0,86g.

linki do danych mazd poniżej:
http://www.edmunds.com/mazda/mazda3/201 ... pecs1.html
http://www.edmunds.com/mazda/mazda3/201 ... specs.html
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez ZOOMik » 14 gru 2013, 20:02

brum napisał(a): ZOOMik napisał(a):
Pomożemy, ale...
zabrałeś się za przymiarki, przepraszam za wyrażenie, od <dupa> strony – zacznij od jazdy próbnej :P
Większość kwestii, o które pytasz została już poruszona i zapewne czytałeś, ale skoro już się opisałeś to w paru słowach odniosę się do nich:



Dzieki i zdaje sobie sprawe, ze powinienem zaczac od jazdy ale postanowilem rozpoczac od "sondy" z tego wzgledu, ze do jazdy probnej na miejscu mam tylko hatchback z tym wiekszym silnikiem – i boje sie, ze bedzie mialo sie to nijak do sedana z mniejszym silnikiem (wspomniana kwestia roznicowania wyciszenia itd.)

Nie ma za co :)
Należało zacząć od jazdy i wyrobienia sobie własnego zdania, bo to jest najlepszy punkt wyjścia zarówno do własnych przemyśleń jak i ewentualnej konfrontacji z innymi opiniami. Nie przejmowałbym się zbytnio tym, że masz do dyspozycji póki co, jedynie 165 konnego HB a będziesz kupował sedana, bo wątpię, aby między nadwoziami była przepaść a wręcz jestem pewien, że nie będzie. Temat silnikach i różnic między nimi już został poruszony gdzie indziej. No nic, na pewno jeszcze zdołasz to nadrobić :)

brum napisał(a):Napisalem tez dlatego, ze podczas wyboru auta jezdziliscie juz wieloma autami i o nich tez chetnie cos bym uslyszal. Niestety mam troche trudniej bo wybieram pomiedzy sedanami i kombi – hatche maja za maly bagaznik.

Rozumiem.
W miarę możliwości czasowych, coś tam mogę podpowiedzieć, ale aby miało to sens, ewentualny zainteresowany najlepiej gdyby określił (sprecyzował) najważniejsze, dla niego, kryteria i zapodał powiedzmy max. 3 swoje typy (modele), które wybrał na podstawie własnych, subiektywnych kryteriów jak, np. atrakcyjność nadwozia/wnętrza czy coś innego, z czego nie zrezygnuje. I dopiero nad taką zawężoną grupką możemy się wspólnie pochylić – inaczej tego nie widzę, bo będziemy wciąż "kręcić się w kółko". Na jałowe dyskusje szkoda mi czasu, np. odnoszenie się, choć mógłbym, do wywodów na temat aut, które ceną znacznie odstają od 3BM a tym samym, tak naprawdę, nie są dla niej żadną konkurencją…vide BMW, Volvo

Dopisano 14 gru 2013, 19:08:

brum napisał(a):Jeszcze co do wyciszenia 3-ki, w amerykanskich recenzjach slyszalem, ze jest to samochod glosniejszy nawet od corolki – ale wlasnie tam w ameryce czesto otrzymuja zupelnie inne auta, wystarczy porownac Jette na EU rynek i rynek USA.

Myślę, że w przypadku Mazdy taka „schizofrenia” nie ma miejsca.

brum napisał(a):A z drugiej strony poruszylem te kwestie w salonie i Pan powiedzial, ze 3-ka nie odstaje od Golfa czy C4-ki i wedlug niego jest nawet cichsza od nowej 6-ki. ... choc wiadomo – taka jego praca zeby ladnie mowic o samochodzie ktory sprzedaje :).

No właśnie, więc dodatkowy komentarz do tego wydaje się zbyteczny :)

Dopisano 14 gru 2013, 19:12:

brum napisał(a):Odnosnie dlugosci – Tak masz racje, o ile przod jest calkiem obszerny, to tyl daje malo miejsca na nogi, a bagaznik nie jest powalajacy. Ale... dla mnie jest jeszcze OK. Za to wlasnie podoba mi sie w 3-ce sylwetka, gdzie te dodatkowe centymetry ida na te wydluzona maske, dzieki temu samochod ma piekne proporcje. No porownajcie linie 3-ki sedan z Corolla, z tym przykrotkim przodem. Wyglada ona jak sub-compact z III swiata z doczepionym bagaznikiem.

I o to właśnie chodzi, nawiązując do mojej wcześniejszej prośby/propozycji, żebyś napisał więcej czego oczekujesz po aucie – najlepiej wypunktował tylko te najważniejsze cechy, które dla Ciebie są niezbędne/mają być możliwie jak najlepsze – tylko pamiętaj, lista ma być jak najkrótsza ;)

Dopisano 14 gru 2013, 19:18:

b0rderline napisał(a): waxain napisał(a):Wczoraj widziałem to porównanie, widziałem też poprzedni numer tego czasopisma, wg. tych testów (punktacji) nowa mazda 3 wypada gorzej lub bardzo podobnie do innych aut (Kia Ceed, Ford Focus, Skoda Rapid, Hyundai i30 no i oczywiście Golf ). Tak więc albo te testy są nie wiarygodne albo ...sam nie wiem, większa część świata motoryzacji jest w błędzie testując/recenzując mazdę 3 i mówiąc, że jest to jeden z najlepszych obecnie kompaktów na rynku :) A może tak po prostu jest? Te wszystkie auta tak naprawdę nie wiele poza "obudową" i paroma detalami od siebie się nie rożnią :/ Oby nie.


Problem polega na tym, że w teście Auto Moto podali wyniki czasu okrążenia i prędkości osiągnięte w slalomie. To są już fakty, a nie subiektywne odczucia i nie wydaje mi się, żeby oszukiwali z tymi danymi.

Cyferki cyferkami, nie napiszę, żeby je ignorować, ale powiedzmy sobie szczerze, jeśli chodzi o te, tzw. próby dynamiczne, to po pierwsze, różnice nie są duże (rzędu 2-3 km/h) a po drugie, kto z nas tak jeździ (lub będzie) na co dzień...nie dajmy się zwariować :)

Dopisano 14 gru 2013, 19:24:

brum napisał(a):civic to jakies poplatanie z pomieszaniem... Nie wiem jak jest obecny wyciszony, ale jechalem poprzednim sedanem i czegos takiego to ja dawno nie doswiadczylem. Przy 100 na godzine wszystko szumialo jak w Golfie przy 160 :)

Poziom hałasu w obecnym Civic-u IX generacji jest niższy niż w nowej trójce (w zależności od prędkości od 1-3 dB).

Dopisano 14 gru 2013, 19:29:

brum napisał(a):No wiadomo, kazdego prawo :) Ja bym tym nie mogl na codzien jezdzic.

Ja też nie...mowa o Civic-u :P

Dopisano 14 gru 2013, 19:43:

waxain napisał(a):No ale nie mogę się zgodzić, że nowa mazda 3 wypada gorzej od kia ceed, forda focusa i skody rapid a tak właśnie wyszło z tego testu (w obu gazetach). Weźmy sobie parametr komfortu jazdy – wszyscy dostali taką samą ilość punktów a dziwne, bo wg. mnie (i całej rzeszy testerów) komfort akurat w maździe jest naprawdę wysoki. Mazda przegrywa także ze wszystkimi w kategorii "układ jezdny" co już w ogóle jest dla mnie nie pojęte biorąc znowu pod uwagę całą rzeszę innych artykułów, filmów gdzie mazda jest za to chwalona. Idźmy dalej – skrzynia biegów, wszyscy poza peugot 308 dostali po 8pkt. Nawet w jeździe "po prostej" mazda wypada najgorzej...To w takim razie wychodzi na to z tego testu, że nowa mazda 3 to nie tylko auto przeciętne ale wręcz w dole stawki...nie kupuję tego :)

Wiesz czego nie kupuj? Tej gazety w PL :P
Od razu zaznaczę, że nie widziałem testów, na które się powołujesz, ale napiszę tak...
Komfort jazdy (nie mylić z resorowaniem, bo to tylko jedna składowa) 3MB przegrała tylko z Focus-em. Właściwości jezdne (również jako podsumowanie składowych): nieznacznie lepsza w punktach, tylko Rapid. Po prostej wszyscy jadą tak samo dobrze. Skrzynia biegów 3BM, najlepiej oceniona z wymienionych modeli i w ogóle w klasie – nawet od Golfa...i to by było na tyle <lol>

Dopisano 14 gru 2013, 19:47:

brum napisał(a):Dokladnie, mimo ze ich(niemcow) samochody sa naprawde dobre, czesto nawet najlepsze w klasie to niektorymi NIEMIECKIMI gazetami nie ma co sobie glowy zawracac. Po prostu nieobiektywnosc az razi i sa zdolni do wszystkiego aby promowac cos co trzeba w danej chwili wypromowac... Prosty przyklad wewnatrzkoncernowy w dodatku.

Skoro masz takie zdanie, to tym bardzie poumawiaj się na jazdy próbne ;)

Dopisano 14 gru 2013, 19:50:

waxain napisał(a):Ja wszystko mogę zrozumieć, naprawdę zdaję sobie sprawę, że nowa mazda to nie jest najlepsze auto na świecie, ale jeśli wychodzi na to, że wg. magazynu lepszym wyborem jest praktycznie wszystko inne (bo, to, że VW Golf to oczywiste) bo wygrywają z mazdą w prawie każdej kategorii to ktoś tu kogoś robi w konia albo ja wybierając nową mazdę popełniłem największy błąd w życiu <czarodziej>

Zaufaj sobie...Ty już zaufałeś <diabełek>

Uff...przerwa... papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez brum » 14 gru 2013, 21:01

OK, to nie rozpisujac sie:
– Ma kosztowac 77 tys MAX
– Ma byc kombi, ostatecznie sedan
– Ma BYC CICHE PRZY 140 km/h <------to jest wazne
– Ma nie wygladac jak Civic
– Ma miec w miare obszerne(z przodu) wnetrze z dobrymi materialami i normalny design... czyli tez nie jak w civicu :)
– Ma byc zblizone moca/spodobem rozwijania mocy do uturbionego silnika o mocy okolo 120-140 KM.
– Ma byc w miare komfortowe


...na szczescie Ery juz nie ma :D
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez MaxEnergizer » 14 gru 2013, 21:32

Witam,

Proszę o pomoc co wybrać, waham się pomiędzy Mazdą 3 2,0 165km – cena 86tys a Seatem Leonem FR 1,4 140km za 73tysiące(po rabacie na kwotę 11tys brutto). Mazdą jeździłem aczkolwiek leona nawet na oczy nie widziałem, prosiłbym o recenzję co do wyglądu i tego jak się nim jeździ osoby które go testowały, zrobiłbym to sam ale mam 200km do najbliższego salonu i nie wiem czy to się w ogóle opłaca. Na bank pojadę i go przetestuję jak tylko znajdę czas ale pierwsze chciałbym znać opinie osób które testowały obydwa modele.

Pozdrawiam MaxE
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez brum » 14 gru 2013, 21:48

Wiele nie pomoge, ale ile moge to pomoge :)

Leonem nie jezdzilem ale ogladalem w salonie. I o dziwo zrobil na mnie b.dobre wrazenie we wnetrzu. Zaskoczyl mnie zupelnie bo poprzednik mial wnetrze na poziomie Dacii :) Moze wypisze od myslinkow co mi sie rzucilo w oczy:

– bardzo przyzwoite materialy, na poziomie podobnym do w M3 – czyli gorzej niz w Golfie, ale lepiej niz np. w O3, Corolli czy Focusie.
– ladne zegary rodem z A3, fajna czcionka i wskazowki w nietypowym miejscu zaczynaja swoj bieg.
– deska moze na poczatku troche przytlacza, a te wygiecia zdaja sie dosyc mocno "wchodzic" na glowe pasazerowi, ale koniec koncow podoba mi sie to i nie jest kiczowato jak np. w Astrze!
– fotele w wersji Style podobnie wygodne jak w Mazdzie 3. Czyli w miare OK, ale do idealu troche brakuje. Wygodniejsze sa w Golfie highline czy citronie C4 w najwyzszej wersji.
– w sumie, jest chyba troche wiecej miejsca od M3 – szczegolnie z tylu.
– generalnie o ile Leon na zdjeciach nie podobal mi sie, tak na zywo wyglada dobrze.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez MaxEnergizer » 14 gru 2013, 22:10

Wielkie dzięki za opinię, szczerze to już mnie wystarczająco zachęciłeś, no i te ich rabaty w stosunku do mazdy to jakaś magia :) Nie ukrywam że pomimo że mam gotówkę to te 16tys różnicy w cenie można inaczej zagospodarować. Co do golfa to niestety odpada, nie należę do większości i naprawdę on mi się nie podoba. Auto musi mieć w sobie coś ze sportu, tym bardziej że mam dopiero 25lat i nie widzę się w imo staromodnym golfie :) Zaznaczam że to tylko moja opinia.

Proszę jeszcze o opinie innych osób które oglądały mazdę i leona.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez brum » 14 gru 2013, 22:17

Przypomnialo mi sie jeszcze, ze siedzialem chwile w wersji FR – i tam fotele byly naprawde fajne, dlugie z podparciem ud. Co dla mnie jest wada, a dla Ciebie pewnie zaleta – leon jest podobno twardo zawieszony. Troche mnie to zniecheca, ale czekam na kombi zeby sie nim przejechac.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez mpmp » 14 gru 2013, 23:27

Panowie, co do testów: niesłychanie dużo zależy od szczegółów. Takim mogą być np. oponki do nowej M3. Montowana jest marka Toyo o profilu 60, większość aut ma maksymalnie 55, a przy 17-calowych – 45 nawet... Pomijam już jakość opon Toyo, bo ich nie znam, ale raczej szans z czołówką nie mają.
Opiszę krótko swoją "przygodę". Testowałem do prasy (ale nie tej typowo motoryzacyjnej) opla astrę gtc, jeszcze poprzedniej zimy. Fajne autko, ale wyposażono je w bardzo miękkie oponki (a jednak o profilu 55). Auto pomimo sztywności zawieszenia dosłownie pływało. Nie mówię już o dobrym i szybkim pokonywaniu zakrętów, bo to nie było możliwe. Przyznaję, że na koniec jeździłem z 3 atmosferami w oponach, a i tak nie było najlepiej.
A przypadki zaobserwowane w mediach? Jak każdy śledzę Top Gear. W jednym z odcinków na jazdy samochodem "za rozsądną cenę" zaproszono gwiazdę F1 (chyba Hamiltona, ale nie jestem pewny). Prowadzący w rozmowie zdziwił się, że gwiazdor przed jazdą postanowił sprawdzić ciśnienie w oponach i je dopompowano! Nikt wcześniej o to nie poprosił. Ten człowiek był wtedy najszybszy z wszystkich gwiazd F1.
Drugi przypadek: Nasz Automaniak testował dwie wersje podobnych aut – usportowioną i dla ludu. Na koniec pokazali opony gorszego auta, które były oczywiście o wyższym profilu i już pościerane z boku – nie można było odczytać nawet ich marki. Idę o zakład, że były niedopompowane.
Prawie nie zdarza się, abym odbierając auto do testów, nie decydował się na zjazd na stację i dopompowanie. Auta są b. czyste, wysprzątane, ale ciśnienie mało którą firmę, wypożyczającą auto do testów, interesuje.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 11:41
Posty: 6 (0/1)
Auto: Opel Astra
2007

Postprzez MaxEnergizer » 14 gru 2013, 23:33

Masz rację, ja w swoim aktualnym samochodzie Focusie ST170 mam profil 45 a i tak nie narzekam na twardość zawieszenia, fakt potrafi dobić ale już taki urok lekko usportowionych bryk.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez ZOOMik » 15 gru 2013, 00:16

brum napisał(a):OK, to nie rozpisujac sie:
– Ma kosztowac 77 tys MAX
– Ma byc kombi, ostatecznie sedan
– Ma BYC CICHE PRZY 140 km/h <------to jest wazne
– Ma nie wygladac jak Civic
– Ma miec w miare obszerne(z przodu) wnetrze z dobrymi materialami i normalny design... czyli tez nie jak w civicu :)
– Ma byc zblizone moca/spodobem rozwijania mocy do uturbionego silnika o mocy okolo 120-140 KM.
– Ma byc w miare komfortowe


...na szczescie Ery juz nie ma :D

Dobre :)
Wprawdzie nie określiłeś swoich "faworytów", jak prosiłem, ale biorąc pod uwagę powyższe wymagania i zakładając, że stylistyka nadwozia i wnętrza jest dla Ciebie do zaakceptowania, moja propozycja to Seat Leon ST.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez garbi7 » 15 gru 2013, 00:19

MaxEnergizer napisał(a):Witam,

Proszę o pomoc co wybrać, waham się pomiędzy Mazdą 3 2,0 165km – cena 86tys a Seatem Leonem FR 1,4 140km za 73tysiące(po rabacie na kwotę 11tys brutto). Mazdą jeździłem aczkolwiek leona nawet na oczy nie widziałem, prosiłbym o recenzję co do wyglądu i tego jak się nim jeździ osoby które go testowały, zrobiłbym to sam ale mam 200km do najbliższego salonu i nie wiem czy to się w ogóle opłaca. Na bank pojadę i go przetestuję jak tylko znajdę czas ale pierwsze chciałbym znać opinie osób które testowały obydwa modele.

Pozdrawiam MaxE

Dlaczego ja bym nie kupil seata
po pierwsze
seat od lat jest na samym dole stawki wszelkich statystyk awaryjnosci
po drugie
silniki tsi to niedopracowany bubel
po trzecie
wnetrze jest po prostu brzydkie
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 12:26
Posty: 16
Auto: mazda cx-5 , mazda 3 2014 BMW 328i f30

Postprzez ZOOMik » 15 gru 2013, 00:28

mpmp napisał(a):Panowie, co do testów: niesłychanie dużo zależy od szczegółów. Takim mogą być np. oponki do nowej M3. Montowana jest marka Toyo o profilu 60, większość aut ma maksymalnie 55, a przy 17-calowych – 45 nawet... Pomijam już jakość opon Toyo, bo ich nie znam, ale raczej szans z czołówką nie mają.
Opiszę krótko swoją "przygodę". Testowałem do prasy (ale nie tej typowo motoryzacyjnej) opla astrę gtc, jeszcze poprzedniej zimy. Fajne autko, ale wyposażono je w bardzo miękkie oponki (a jednak o profilu 55). Auto pomimo sztywności zawieszenia dosłownie pływało. Nie mówię już o dobrym i szybkim pokonywaniu zakrętów, bo to nie było możliwe. Przyznaję, że na koniec jeździłem z 3 atmosferami w oponach, a i tak nie było najlepiej.
A przypadki zaobserwowane w mediach? Jak każdy śledzę Top Gear. W jednym z odcinków na jazdy samochodem "za rozsądną cenę" zaproszono gwiazdę F1 (chyba Hamiltona, ale nie jestem pewny). Prowadzący w rozmowie zdziwił się, że gwiazdor przed jazdą postanowił sprawdzić ciśnienie w oponach i je dopompowano! Nikt wcześniej o to nie poprosił. Ten człowiek był wtedy najszybszy z wszystkich gwiazd F1.
Drugi przypadek: Nasz Automaniak testował dwie wersje podobnych aut – usportowioną i dla ludu. Na koniec pokazali opony gorszego auta, które były oczywiście o wyższym profilu i już pościerane z boku – nie można było odczytać nawet ich marki. Idę o zakład, że były niedopompowane.
Prawie nie zdarza się, abym odbierając auto do testów, nie decydował się na zjazd na stację i dopompowanie. Auta są b. czyste, wysprzątane, ale ciśnienie mało którą firmę, wypożyczającą auto do testów, interesuje.

Po części masz rację, owszem są pewne czynniki, które mają wpływ na wynik – na jedne testujący ma wpływ a na inne nie. Zapewniam Cię, że profesjonalni testerzy dbają o prawidłowe ciśnienie w każdym z testowanych aut i nie polegają w tej kwestii na wypożyczającym. Opony w czasie testów są (a przynajmniej powinny być) fabryczne i jeśli dany producent wyposażył swoje auto w gorsze gumy to cóż, można by rzec...sam sobie winien ;)

Dopisano 14 gru 2013, 23:42:

garbi7 napisał(a):
MaxEnergizer napisał(a):Witam,

Proszę o pomoc co wybrać, waham się pomiędzy Mazdą 3 2,0 165km – cena 86tys a Seatem Leonem FR 1,4 140km za 73tysiące(po rabacie na kwotę 11tys brutto). Mazdą jeździłem aczkolwiek leona nawet na oczy nie widziałem, prosiłbym o recenzję co do wyglądu i tego jak się nim jeździ osoby które go testowały, zrobiłbym to sam ale mam 200km do najbliższego salonu i nie wiem czy to się w ogóle opłaca. Na bank pojadę i go przetestuję jak tylko znajdę czas ale pierwsze chciałbym znać opinie osób które testowały obydwa modele.

Pozdrawiam MaxE

Dlaczego ja bym nie kupil seata
po pierwsze
seat od lat jest na samym dole stawki wszelkich statystyk awaryjnosci
po drugie
silniki tsi to niedopracowany bubel
po trzecie
wnetrze jest po prostu brzydkie


Po pierwsze, Kolega brum przedstawił listę priorytetów i niskiej awaryjności na niej nie ma :)
Po drugie, jaką masz pewność, że skyactiv to nie będzie dopiero bubel? ;) TSI, choć zaliczył wpadki, to na chwilę obecną z całą pewnością jest bardziej dopracowany niż był. Znam takich, co jeżdżą i nie mają z tym silnikiem żadnych problemów, ale OK, przyjmijmy, że zdania są podzielone.
Po trzecie, o gustach nie dyskutujemy.
Po czwarte, skoro taki z Ciebie mądrala to masz okazję wskazać wspomnianemu Koledze auto, które spełni wszystkie jego oczekiwania (wypisał) i na dodatek (od Ciebie) będzie niezawodne ;)

Edit:
Nie zauważyłem, że to do MaxEnerizer-a kierowałeś odpowiedź, ale w sumie to wszystko, bo jeden "celuje" a drugi być może, w Seata :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez 5qra » 15 gru 2013, 00:57

Wszystkich wachajacych się zapraszam do Seata, kupujcie je niech Mazda nie stanie się masówką :) pamiętać tylko należy że do szkody i zeata VAG wkłada to czego nie da na wyłączność do OOOO lub VW. Taka ich mentalność jak z AGD. Najpierw coś trafia do Siemensa za 4000zł aby po roku byc w Bosch'u za 3000zł. Tak jak z tym Seatem udajacym stare A4.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez ZOOMik » 15 gru 2013, 01:06

Nie obawiaj się, Mazda nie była i nie będzie "masówką"...jak kupisz to znajdziesz się w tym elitarnym towarzystwie, które musi radio podkręcać, aby zagłuszyć wycie silnika i szum kół :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez garbi7 » 15 gru 2013, 01:16

Po pierwsze, Kolega brum przedstawił listę priorytetów i niskiej awaryjności na niej nie ma :)
Po drugie, jaką masz pewność, że skyactiv to nie będzie dopiero bubel? ;) TSI, choć zaliczył wpadki, to na chwilę obecną z całą pewnością jest bardziej dopracowany niż był. Znam takich, co jeżdżą i nie mają z tym silnikiem żadnych problemów, ale OK, przyjmijmy, że zdania są podzielone.
Po trzecie, o gustach nie dyskutujemy.
Po czwarte, skoro taki z Ciebie mądrala to masz okazję wskazać wspomnianemu Koledze auto, które spełni wszystkie jego oczekiwania (wypisał) i na dodatek (od Ciebie) będzie niezawodne ;)

Edit:
Nie zauważyłem, że to do MaxEnerizer-a kierowałeś odpowiedź, ale w sumie to wszystko, bo jeden "celuje" a drugi być może, w Seata :)[/quote]mazda 3 lub volvo v40 t2[/quote]lexus ct 200 jest teraz w promocji duuuuuzo lepsze od hiszpanskiej tandety
Ostatnio edytowano 15 gru 2013, 01:20 przez garbi7, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 12:26
Posty: 16
Auto: mazda cx-5 , mazda 3 2014 BMW 328i f30

Postprzez ZOOMik » 15 gru 2013, 01:19

garbi7 napisał(a):volvo v40 t2

cena <glupek2>
aaa no i jeszcze śmieszny kuferek w porównaniu do ST, bo przecież na tym Koledze brum zależało...miał być sedan lub kombii
Ostatnio edytowano 15 gru 2013, 01:23 przez ZOOMik, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez garbi7 » 15 gru 2013, 01:21

ZOOMik napisał(a):
garbi7 napisał(a):volvo v40 t2

cena <glupek2>

85900 versja kinetic minus upust

Dopisano 15 gru 2013, 00:22:

garbi7 napisał(a):
ZOOMik napisał(a):
garbi7 napisał(a):volvo v40 t2

cena <glupek2>

85900 versja kinetic minus upust

a lexus kolo 90 ale to lexus
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 12:26
Posty: 16
Auto: mazda cx-5 , mazda 3 2014 BMW 328i f30

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto