Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
Nowy Seat Leon to w moim przypadku był jedyny konkurent nowej trójki. Jeśli chodzi o dynamikę i elastyczność to z pewnością seat wygrywa. Natomiast jak wspomniałem wyżej, wnętrze jest strasznie nudne (a w końcu to tu musimy się czuć najlepiej) i średnio wykonane. Poza tym do silników TSI po przeczytaniu na necie wielu różnych opinii zaufania nie mam. Wygrała mniej dynamiczna trójka, za to ładniejsza, lepiej wykonana i prawdopodobnie trwalsza. Jedyne zagrożenie to faktycznie rdza która oby nie była już zmorą tego modelu 
Przestancie pisać o tej słabej dynamice. Co prawda jeździłem tylko M6 wiec z trójki doświadczeń nie mam ale miałem ostatnio okazje pojeździć konstrukcja bardzo podobna w zakresie filozofi. Tj bmw serii 1 116i Silnik 2,0 122KM /185 Nm a wiec niemal identyczny jak w M3. Fakt że na dwójce nawet do stowy nie dochodzi wiec inne zestopniowania skrzyni biegów, ale wrażenie dynamiki jest rewelacyjne. M6 też uważam za całkiem dynamiczne auto, a silnik jest mega elastyczny.
KvM napisał(a):Przestancie pisać o tej słabej dynamice.
Nie ma co zaklinac rzeczywistosci, ze tak nie jest. Akurat mialem okazje testowac obie wersje silnikowe i roznica naprawde jest odczuwalna. Jadac benzyna nie mialem tej pewnosci, ze mam zapas mocy pod pedalem i moge w kazdej chwili przyspieszyc bez redukcji. A przy redukcji biegu na wyzsze obroty silnik benzynowy po prostu wyje. Nie za bardzo tez brzmi gdy jest zimny, ale taki juz urok silników SkyActiv-G.
Aby byla jasnosc – silnik benzynowy jest moze i dobry porownujac z innymi wolnossacymi, ale nie ma co porwnywac do diesla, bo tu mu brakuje dynamiki. Poza tym nie wiem skad sie bierze ta obawa przed turbinami – mam obecnie taki silnik w BK i nie ma absolutnie zadnych problemow. Jak kto dba, tak ma.
Tak jak pisałem Peugeot 308 ALLURE 1,6 THP 125 KM jest zwinniejszy i bardziej elastyczny, Leonem nie jeździłem. Oczywiście na co dzień 120 KM w M3 mi spokojnie wystarczy, ale czasem ma się ochotę trochę pofantazjować na drodze 
Dziś jeździłem V40, niestety nie mieli benzyny więc trudno porównać dynamikę. Natomiast jeśli chodzi o komfort jazdy to mam wrażenie że w M3 jest większy tak do 110 km/h, a powyżej 130 to już różnica jest wyraźna na korzyść V40. Poza tym w V40 czułem się bardziej komfortowo, więcej miejsca, jakoś jaśniej, nie jest tak "przytulnie" jak w M3. Gdyby różnica była do 10k to bym się poważnie zastanawiał, ale przy różnicy która wychodzi ponad 20 za słabsze wyposażenie, raczej się nie skuszę.
ZOOMik
Pewnie masz rację
Dziś jeździłem V40, niestety nie mieli benzyny więc trudno porównać dynamikę. Natomiast jeśli chodzi o komfort jazdy to mam wrażenie że w M3 jest większy tak do 110 km/h, a powyżej 130 to już różnica jest wyraźna na korzyść V40. Poza tym w V40 czułem się bardziej komfortowo, więcej miejsca, jakoś jaśniej, nie jest tak "przytulnie" jak w M3. Gdyby różnica była do 10k to bym się poważnie zastanawiał, ale przy różnicy która wychodzi ponad 20 za słabsze wyposażenie, raczej się nie skuszę.
ZOOMik
Po tym, co napisałeś widać, że Ty już wiesz, czego chcesz i tylko szukasz tu potwierdzenia swojej decyzji
Pewnie masz rację
- Od: 11 gru 2013, 13:18
- Posty: 4
- Auto: Seat Altea Ref. 1.6 MPI 102 KM, 2007
Mazda 3 BM, SkyEnergy SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT 2013
Witajcie, moj pierwszy post
– zaczynam rozwazac nowa 3-ke ale mam watpliwosci. A widze, ze wielu z Was odbylo juz jazdy testowe wiec moze pomozecie.
Kwestia 1.
pawel_majo i wszyscy pozostali ktorzy przeszli przez serie jazd testowych roznymi autami, napiszcie prosze bardzo szczerze, bez faworyzowania jak oceniacie wyciszenie nowej 3-ki pod wzgledem różnych hałasów przy predkosciach rzedu 130, 140 km/h w porownaniu do innych(jakich) aut ktorymi jezdziliscie:
– opor powietrza (czyli szumy powietrza),
– kola opony (ogolnie wygluszenie wszystkiego od dolu),
– na koniec silnik bo on chyba najmniej szkodzi przy takich predkosciach.
Jest to dla mnie chyba najwazniejsza sprawa, sporo jezdze po ekspresowkach i nie trawie "szumiacych" aut, bo poglasnianie muzyki to dla mnie nie jest rozwiazanie
W ogolnie fajnie by było gdybyście wytypowali najcichszą 2-ke czy 3-ke z tych aut ktore testowaliscie. 
Kwestia 2.
Podobnie jak powyzej, jak oceniacie zawieszenie w porownaniu do innych aut (golf, octavia, 308, leon... i wszystko inne w podobnym zakresie cenowym). Czy jest komfortowe, czy bardziej sportowe?
Kwestia 3. (roznice sedan, a hach)
Czy ktoś może mial okazje jezdzic zarówno sedanem jak i hatchbackiem?
– Czy wyciszenie jest takie same? Budzi moje uwagi fakt, ze sedan jest lzejszy – a powinno byc odwrotnie... Po drugie sedan kierowany jest glownie na rynek USA, a tam sie takimi detalami jak wyciszenie nie przejmuja.
– Czy zestrojenie zawieszena jest identyczne w obu wersjach nadwoziowych? bo znowu w USA wola bardziej miekkie auta (co i mi odpowiada).
Kwestia 4.
Co za mysliciel wymyslil, zeby w sedanie nie bylo tej mocniejszej benzyny...?
czy wersja slabsza jest wystarczajaca, czy samochod bez jakis szalonych redukcji i ciezkiego wycia jakos tam przyspiesza przy tych 120-130? Jak sie do tego maja turbobenzyny w zakresie 120-150 KM. Czy po dieslu da sie zyc z tym silnikiem? Bo np. 1.4 TSI 122km w Golfie jest dla mnie w 100% OK, ale np 1.6 132 KM w Corolli to po prostu dramat. Nie reaguje toto na gaz, a jak juz sie ruszy to strasznie wyje. I teraz... Gdzie 120 konnej Mazdzie bedzie blizej? Bo z jednej strony ma ona wysoki moment, a z 2-giej jednak brakuje turbiny 
Kwestia 5.
Auta placowe/rabaty. Czy to ja trafilem na taki salon, czy tak rzeczywiscie jest – czyli zero rabatow, zero wyprzedazy aut z rocznika 2013, aut placowych brak, wszystko sie rozchodzi w mig – tylko zamowienie i oczekiwanie. Dotyczy to sedana, bo takim sie interesuje.
Odpowiadajac, zaznaczcie prosze czy posiadacie/testowaliscie wersje hatchback czy sedan.
Z gory dzieki
Kwestia 1.
pawel_majo i wszyscy pozostali ktorzy przeszli przez serie jazd testowych roznymi autami, napiszcie prosze bardzo szczerze, bez faworyzowania jak oceniacie wyciszenie nowej 3-ki pod wzgledem różnych hałasów przy predkosciach rzedu 130, 140 km/h w porownaniu do innych(jakich) aut ktorymi jezdziliscie:
– opor powietrza (czyli szumy powietrza),
– kola opony (ogolnie wygluszenie wszystkiego od dolu),
– na koniec silnik bo on chyba najmniej szkodzi przy takich predkosciach.
Jest to dla mnie chyba najwazniejsza sprawa, sporo jezdze po ekspresowkach i nie trawie "szumiacych" aut, bo poglasnianie muzyki to dla mnie nie jest rozwiazanie
Kwestia 2.
Podobnie jak powyzej, jak oceniacie zawieszenie w porownaniu do innych aut (golf, octavia, 308, leon... i wszystko inne w podobnym zakresie cenowym). Czy jest komfortowe, czy bardziej sportowe?
Kwestia 3. (roznice sedan, a hach)
Czy ktoś może mial okazje jezdzic zarówno sedanem jak i hatchbackiem?
– Czy wyciszenie jest takie same? Budzi moje uwagi fakt, ze sedan jest lzejszy – a powinno byc odwrotnie... Po drugie sedan kierowany jest glownie na rynek USA, a tam sie takimi detalami jak wyciszenie nie przejmuja.
– Czy zestrojenie zawieszena jest identyczne w obu wersjach nadwoziowych? bo znowu w USA wola bardziej miekkie auta (co i mi odpowiada).
Kwestia 4.
Co za mysliciel wymyslil, zeby w sedanie nie bylo tej mocniejszej benzyny...?
Kwestia 5.
Auta placowe/rabaty. Czy to ja trafilem na taki salon, czy tak rzeczywiscie jest – czyli zero rabatow, zero wyprzedazy aut z rocznika 2013, aut placowych brak, wszystko sie rozchodzi w mig – tylko zamowienie i oczekiwanie. Dotyczy to sedana, bo takim sie interesuje.
Odpowiadajac, zaznaczcie prosze czy posiadacie/testowaliscie wersje hatchback czy sedan.
Z gory dzieki
No i mamy kolejny test M3, tym razem w AMiS. Niestety (jak dla mnie), to kolejne wałkowanie 120KM AT...
Z detali: wyszło im przyspieszenie 9,8s do 100km/h i spalanie 7,1l/100, fakt że testy przy 1°C. Ocena całościowa 4/5 i prognoza o możliwym hicie w klasie kompakt.
W kolejnym wydaniu miesięcznika ma być duże porównanie kompaktów o podobnej mocy, ale różnych silnikach: M3 120KM, Focus 1.0 125KM i 308 1.6 125KM.
PS. Rzekomo Mazda przyjęła już ok. 500 zamówień na M3.
Z detali: wyszło im przyspieszenie 9,8s do 100km/h i spalanie 7,1l/100, fakt że testy przy 1°C. Ocena całościowa 4/5 i prognoza o możliwym hicie w klasie kompakt.
W kolejnym wydaniu miesięcznika ma być duże porównanie kompaktów o podobnej mocy, ale różnych silnikach: M3 120KM, Focus 1.0 125KM i 308 1.6 125KM.
PS. Rzekomo Mazda przyjęła już ok. 500 zamówień na M3.
corky1 napisał(a):Akurat mialem okazje testowac obie wersje silnikowe i roznica naprawde jest odczuwalna. Jadac benzyna nie mialem tej pewnosci, ze mam zapas mocy pod pedalem i moge w kazdej chwili przyspieszyc bez redukcji.
I to jest właśnie ta różnica, w praktyce wyraźnie odczuwalna a którą cyframi opisuje pozycja „elastyczność” w testach. W wolnossącej benzynie przy wyprzedzaniu trzeba zredukować, aby sprawnie i bezpiecznie ten manewr wykonać i dorównać Dieslowi. Warto wziąć to pod uwagę przy wyborze wersji silnikowej – dopasować ją, m.in. do swojego ulubionego stylu jazdy
corky1 napisał(a):Aby byla jasnosc – silnik benzynowy jest moze i dobry porownujac z innymi wolnossacymi, ale nie ma co porwnywac do diesla, bo tu mu brakuje dynamiki.
Zależy co rozumieć przed często tu nadużywanym i mało precyzyjnym określeniem "dynamika". Wspomniana elastyczność będzie gorsza, ale jeśli chodzi o przyspieszenie to, np. Diesel 150 KM nie będzie szybszy "do setki" od 165 konnej benzyny, pod warunkiem, że kierowca tej ostatniej będzie umiał tą moc wykorzystać
Dopisano 14 gru 2013, 00:23:
brum napisał(a):Witajcie, moj pierwszy post– zaczynam rozwazac nowa 3-ke ale mam watpliwosci. A widze, ze wielu z Was odbylo juz jazdy testowe wiec moze pomozecie.
Witaj,
Pomożemy, ale...
zabrałeś się za przymiarki, przepraszam za wyrażenie, od

Większość kwestii, o które pytasz została już poruszona i zapewne czytałeś, ale skoro już się opisałeś to w paru słowach odniosę się do nich:
Kwestia 1
Na temat hałasu napisano wiele i zdania są, jak to zwykle bywa w tym przypadku, podzielone (może niektórzy uszu nie myli
Kwestia 2
Bardziej sportowe – komfort był i pozostał przeciętny.
Kwestia 3
Nie mam wiedzy na ten temat a sam nie miałem okazji porównać.
Kwestia 4
Również już było...wypowiedziałem się w paru miejscach, więc nie ma sensu powtarzać, poza jednym – przejedź się i sam oceń jakie te "kunie" są i czy Ci ich starczy
Kwestia 5
Kolejny "odgrzewany kotlet"...ujmę to tym razem tak:
Polityka cenowa firmy Mazda daleka od rabatów+gigantyczny popyt na ich nowe „podniebne wehikuły” = jeszcze większe olewanie klienta
Dopisano 14 gru 2013, 00:41:
Przy okazji każdej tego rodzaju dyskusji, dylematów „co kupić”, powtarzam, choć to truizm, że nie ma takiego auta, które zadowoli i jednocześnie będzie w zasięgu finansowym każdego. Zawsze wiążą się z tym jakieś kompromisy tyle, że jeden „poświęca” to a drugi coś innego – kwestia priorytetów. W przykładzie powyżej, dynamiczniejszy Leon został odrzucony, przez Kolegę waxain-a, m.in. ze względu na ponure wnętrze, na rzecz przyjemniejszej wewnątrz, jego zdaniem, choć nieco mniej temperamentnej „nowej 3”, itd. Znajdą się zapewne i tacy, którzy zapałali do „Kodo” ślepą miłością i na żadną inną „Helgę” już nawet nie spojrzą. Dla tych, co wolą nieco bardziej wyważone podejście do tematu, proponuję zestawić potencjalnych 2-3 konkurentów wybranych "sercem" po czym uruchomić "rozum", wypisać (po)znane „+” oraz „–„ , ustalić wagi kryteriów i...powinieneś bliżej podjęcia właściwej decyzji

ZOOMik napisał(a):Na temat hałasu napisano wiele i zdania są, jak to zwykle bywa w tym przypadku, podzielone (może niektórzy uszu nie myli)– dlatego zrób, to co wyżej sugerowałem – przejedź się i sam oceń. Moja opinia na ten temat jest taka, że Mazda niestety nie przykładała się do wyciszenia i nadal tego nie robi – progresu zatem brak a słabość w tym zakresie odczuwalna jest zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.
Oj nie przykłada się Mazda do wyciszenia. Ostatnio leciałem A2 200 kilometrów, prędkość 160 km i hałas taki, że fizycznie męczy. Kupując trójkę nie przykładałem do hałasu takiej wagi, ale dziś, nauczony doświadczeniem też będę na to patrzył. A testy nowej trójki w Auto Moto pokazują, że Mazda jest najgłośniejsza (przy 130 km/h o 2 decybele więcej niż Leon).
A jeśli jesteśmy już przy tym teście, to jeszcze jedno rzuca się w nim oczy: DŁUGOŚĆ mazdy. To auto ma prawie 4,5 metra i jest średnio o ponad 20 centymetrów dłuższe niż konkurenci w klasie. Ta długość jednak w żaden sposób nie przekłada się na większą ilość miejsca w środku czy większy bagażnik (trójka ma raczej małą pojemność bagażową na tle konkurencji), za to może przeszkadzać w poruszaniu się po mieście i parkowaniu. Myślę, że warto mieć to na uwadze myśląc o nowej trójce.
b0rderline napisał(a):w najnowszym Auto Moto Leon wyraźnie pokonał 308 i Trójkę. Szczególnie w próbach dynamicznych na torze i w slalomie. Co bardziej szokujące, kroku Maździe w tych testach dotrzymywał francuz, który nigdy z dynamicznej jazdy nie słynął. Dlatego jak ja bym dzisiaj miał wybierać, to bym się mocno nad nowym Leonem zastanowił. Jedynie jakość wykonania trochę martwi...
Wczoraj widziałem to porównanie, widziałem też poprzedni numer tego czasopisma, wg. tych testów (punktacji) nowa mazda 3 wypada gorzej lub bardzo podobnie do innych aut (Kia Ceed, Ford Focus, Skoda Rapid, Hyundai i30 no i oczywiście Golf ). Tak więc albo te testy są nie wiarygodne albo ...sam nie wiem, większa część świata motoryzacji jest w błędzie testując/recenzując mazdę 3 i mówiąc, że jest to jeden z najlepszych obecnie kompaktów na rynku
b0rderline napisał(a):Oj nie przykłada się Mazda do wyciszenia. Ostatnio leciałem A2 200 kilometrów, prędkość 160 km i hałas taki, że fizycznie męczy. Kupując trójkę nie przykładałem do hałasu takiej wagi, ale dziś, nauczony doświadczeniem też będę na to patrzył. A testy nowej trójki w Auto Moto pokazują, że Mazda jest najgłośniejsza (przy 130 km/h o 2 decybele więcej niż Leon).
Niestety racja, mazda 3 przegrywa pod względem wyciszenia z większością konkurencji w klasie o 2dB i więcej. Szkoda.
b0rderline napisał(a):A jeśli jesteśmy już przy tym teście, to jeszcze jedno rzuca się w nim oczy: DŁUGOŚĆ mazdy. To auto ma prawie 4,5 metra i jest średnio o ponad 20 centymetrów dłuższe niż konkurenci w klasie. Ta długość jednak w żaden sposób nie przekłada się na większą ilość miejsca w środku czy większy bagażnik (trójka ma raczej małą pojemność bagażową na tle konkurencji), za to może przeszkadzać w poruszaniu się po mieście i parkowaniu. Myślę, że warto mieć to na uwadze myśląc o nowej trójce.
Jeśli ktoś poprzednio jeździł krótszym autem to faktycznie może w mieście mieć problem. Z drugiej strony, taka charakterystyka tego auta, poprzednia trójką też krótka nie była (4460mm).
ZOOMik napisał(a):
Pomożemy, ale...
zabrałeś się za przymiarki, przepraszam za wyrażenie, odstrony – zacznij od jazdy próbnej
![]()
Większość kwestii, o które pytasz została już poruszona i zapewne czytałeś, ale skoro już się opisałeś to w paru słowach odniosę się do nich:
Dzieki i zdaje sobie sprawe, ze powinienem zaczac od jazdy ale postanowilem rozpoczac od "sondy" z tego wzgledu, ze do jazdy probnej na miejscu mam tylko hatchback z tym wiekszym silnikiem – i boje sie, ze bedzie mialo sie to nijak do sedana z mniejszym silnikiem (wspomniana kwestia roznicowania wyciszenia itd.) Napisalem tez dlatego, ze podczas wyboru auta jezdziliscie juz wieloma autami i o nich tez chetnie cos bym uslyszal. Niestety mam troche trudniej bo wybieram pomiedzy sedanami i kombi – hatche maja za maly bagaznik.
Jeszcze co do wyciszenia 3-ki, w amerykanskich recenzjach slyszalem, ze jest to samochod glosniejszy nawet od corolki – ale wlasnie tam w ameryce czesto otrzymuja zupelnie inne auta, wystarczy porownac Jette na EU rynek i rynek USA. A z drugiej strony poruszylem te kwestie w salonie i Pan powiedzial, ze 3-ka nie odstaje od Golfa czy C4-ki i wedlug niego jest nawet cichsza od nowej 6-ki. ... choc wiadomo – taka jego praca zeby ladnie mowic o samochodzie ktory sprzedaje
Odnosnie dlugosci – Tak masz racje, o ile przod jest calkiem obszerny, to tyl daje malo miejsca na nogi, a bagaznik nie jest powalajacy. Ale... dla mnie jest jeszcze OK. Za to wlasnie podoba mi sie w 3-ce sylwetka, gdzie te dodatkowe centymetry ida na te wydluzona maske, dzieki temu samochod ma piekne proporcje. No porownajcie linie 3-ki sedan z Corolla, z tym przykrotkim przodem. Wyglada ona jak sub-compact z III swiata z doczepionym bagaznikiem.
brum napisał(a):Dzieki i zdaje sobie sprawe, ze powinienem zaczac od jazdy ale postanowilem rozpoczac od "sondy" z tego wzgledu, ze do jazdy probnej na miejscu mam tylko hatchback z tym wiekszym silnikiem – i boje sie, ze bedzie mialo sie to nijak do sedana z mniejszym silnikiem (wspomniana kwestia roznicowania wyciszenia itd.) Napisalem tez dlatego, ze podczas wyboru auta jezdziliscie juz wieloma autami i o nich tez chetnie cos bym uslyszal. Niestety mam troche trudniej bo wybieram pomiedzy sedanami i kombi – hatche maja za maly bagaznik.
Kwestia gdzie i jak będziesz najczęściej wykorzystywał auto (miasto/trasa...z rodziną/bez) i bagażnik. Ja planuje na dłuższe wypady z rodziną dokupić bagażnik na dach i sprawa załatwiona. A takich wypadów w roku to może ze 3 mam
Codziennie po miescie i stosunkowo czesto trasa ekspresowka + moze ze 2-3 dluzsze wyjazdy zagraniczne. Mam teraz duuuuze kombi i nawet tu nie jest roznowo – wiec nawet taki sedan jak 3-ka jest sporym kompromisem. Generalnie G7 kombi mi odpowiada pod(prawie) kazdym wzgledem ale ta cena.....
Czytam te posty i tak się zastanawiam nad tym ile "mnie ominelo" i o ile mam prostszy system dokonywania wyborów. Nie rozumiem jak ktoś chcący kupic nową Mazdę spogląda na Chevroleta. Seat tak a VW nie przecież to jest jeden shit do kupy ze Skoda. O której nikt nie wspomina. Gdzie Toyoty ? Nasza decyzja byla szybka jeździmy kilkoma japonczykami bez większych problemów kupujemy więc następnego. Nie mieliśmy nigdy diesla i to się nie zmieni, tak jak nie wrócą dobre pancerne konstrukcje. Teraz to DPF, kola dwumasowe i inne delikatne turbinki. Serwisy juz zacierają ręce. Podobnie branie pod uwagę Puga.
Ale może tylko ja jestem takim "motorasitą" to z włoskiego
i dlatego nie mam takich dylematów.
Za literufki odpowiada Tapatalk.
Ale może tylko ja jestem takim "motorasitą" to z włoskiego
Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
waxain napisał(a):Wczoraj widziałem to porównanie, widziałem też poprzedni numer tego czasopisma, wg. tych testów (punktacji) nowa mazda 3 wypada gorzej lub bardzo podobnie do innych aut (Kia Ceed, Ford Focus, Skoda Rapid, Hyundai i30 no i oczywiście Golf ). Tak więc albo te testy są nie wiarygodne albo ...sam nie wiem, większa część świata motoryzacji jest w błędzie testując/recenzując mazdę 3 i mówiąc, że jest to jeden z najlepszych obecnie kompaktów na rynkuA może tak po prostu jest? Te wszystkie auta tak naprawdę nie wiele poza "obudową" i paroma detalami od siebie się nie rożnią :/ Oby nie.
Problem polega na tym, że w teście Auto Moto podali wyniki czasu okrążenia i prędkości osiągnięte w slalomie. To są już fakty, a nie subiektywne odczucia i nie wydaje mi się, żeby oszukiwali z tymi danymi.
No zgadza się. Moja trójka też jest długa i niestety czasami się to czuje, kiedy szukasz miejsca parkingowego i musisz się wciskać na styk. A też nie zwracałem uwagi na długość Mazdy, gdy ją kupowałem, zakładając, że jest taka jak u konkurencji.waxain napisał(a):Jeśli ktoś poprzednio jeździł krótszym autem to faktycznie może w mieście mieć problem. Z drugiej strony, taka charakterystyka tego auta, poprzednia trójką też krótka nie była (4460mm).
5qra napisał(a):Czytam te posty i tak się zastanawiam nad tym ile "mnie ominelo" i o ile mam prostszy system dokonywania wyborów. Nie rozumiem jak ktoś chcący kupic nową Mazdę spogląda na Chevroleta. Seat tak a VW nie przecież to jest jeden shit do kupy ze Skoda. O której nikt nie wspomina. Gdzie Toyoty ? Nasza decyzja byla szybka jeździmy kilkoma japonczykami bez większych problemów kupujemy więc następnego. Nie mieliśmy nigdy diesla i to się nie zmieni, tak jak nie wrócą dobre pancerne konstrukcje. Teraz to DPF, kola dwumasowe i inne delikatne turbinki. Serwisy juz zacierają ręce. Podobnie branie pod uwagę Puga.
Ale może tylko ja jestem takim "motorasitą" to z włoskiegoi dlatego nie mam takich dylematów.
Za literufki odpowiada Tapatalk.
No widzisz, kazdy ma jakies tam motywy i fobie – np. dla mnie Twoje podejscie byloby raczej nie do zaakceptowania. A to z tego wzgledu, ze odrzucajac z automatu 70% rynku mozna naprawde wiele stracic. W ogole nie wyobrazam sobie "skazywania sie" na wybor pomiedzy samymi japonczykami. Maja one opinie bezawaryjnych i nawet sadze, ze jest w tym wiele prawdy, ale jednoczesnie jest tak ze wnetrza japonczykow zazwyczaj maja sie nijak do VW, Pugow czy Citroenow. Jedynie IMO NOWA Mazda 3 sie tu wybija i tylko dlatego w ogole biore ja pod uwage – w koncu sie postarali, wnetrze jest b.ladne, materialy moze nie super ale naprawde przyzwoite, tapicerka bardzo ladna, fotele dosyc wygodne itd. Ale jest to wyjatek wsrod japonskich kompaktow. Corolla wyglada w srodku jak radio z lat 80-tych, a civic to jakies poplatanie z pomieszaniem... Nie wiem jak jest obecny wyciszony, ale jechalem poprzednim sedanem i czegos takiego to ja dawno nie doswiadczylem. Przy 100 na godzine wszystko szumialo jak w Golfie przy 160
PS. chocby dla zaznania czegos nowego polecam sie przejechac C4-ka. Zupelne odciecie od halasow, nie slychac stojacego obok i warczacego tira.
Miałem firmowego Civa VIII sedan. Poprawne auto któremu niewiele mozna zarzucić, do czasu kiedy aso nie zaczęło w kółko "robić" geometrii bi jazda na zimowych to były doznania jak na zakolcowanych laciach- oczywiście akustyczne. Przyzwoite bezawaryjne tureckie auto. Jedna ze sztuk miala wylatane 156kkm w niecałe 3 lata. Nic poza przegladami. M.in. po takich doświadczeniach nue spogladam na wloskie, francuskie auta. A na niemieckie mam alergię 
Za literufki odpowiada Tapatalk.
Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
No wiadomo, kazdego prawo
Ja bym tym nie mogl na codzien jezdzic.
Dopisano 14 gru 2013, 11:20:
Dopisano 14 gru 2013, 11:20:
brum napisał(a):No wiadomo, kazdego prawoJa bym tym nie mogl na codzien jezdzic. Pamietam ze w 3 osoby robilismy wtedy jazde probna – i po skonczonej jezdzie wszyscy bylismy w szoku. Jak pozniej, bezposrednio po tescie wsiadlem do swojej 406 to myslalem, ze jade Maybahem
![]()
Dłuższy przód w M3 był konieczny, aby zmieścił się nowy silnik
Polecam film gdzie inżynier Mazdy wyjaśnia szczegóły Skyactive na elementach saute: http://www.youtube.com/watch?v=rNtS8qyjIJU
Silnik widoczny od 2:55.
Silnik widoczny od 2:55.
b0rderline napisał(a):waxain napisał(a):Wczoraj widziałem to porównanie, widziałem też poprzedni numer tego czasopisma, wg. tych testów (punktacji) nowa mazda 3 wypada gorzej lub bardzo podobnie do innych aut (Kia Ceed, Ford Focus, Skoda Rapid, Hyundai i30 no i oczywiście Golf ). Tak więc albo te testy są nie wiarygodne albo ...sam nie wiem, większa część świata motoryzacji jest w błędzie testując/recenzując mazdę 3 i mówiąc, że jest to jeden z najlepszych obecnie kompaktów na rynkuA może tak po prostu jest? Te wszystkie auta tak naprawdę nie wiele poza "obudową" i paroma detalami od siebie się nie rożnią :/ Oby nie.
Problem polega na tym, że w teście Auto Moto podali wyniki czasu okrążenia i prędkości osiągnięte w slalomie. To są już fakty, a nie subiektywne odczucia i nie wydaje mi się, żeby oszukiwali z tymi danymi.No zgadza się. Moja trójka też jest długa i niestety czasami się to czuje, kiedy szukasz miejsca parkingowego i musisz się wciskać na styk. A też nie zwracałem uwagi na długość Mazdy, gdy ją kupowałem, zakładając, że jest taka jak u konkurencji.waxain napisał(a):Jeśli ktoś poprzednio jeździł krótszym autem to faktycznie może w mieście mieć problem. Z drugiej strony, taka charakterystyka tego auta, poprzednia trójką też krótka nie była (4460mm).
No ale nie mogę się zgodzić, że nowa mazda 3 wypada gorzej od kia ceed, forda focusa i skody rapid a tak właśnie wyszło z tego testu (w obu gazetach). Weźmy sobie parametr komfortu jazdy – wszyscy dostali taką samą ilość punktów a dziwne, bo wg. mnie (i całej rzeszy testerów) komfort akurat w maździe jest naprawdę wysoki. Mazda przegrywa także ze wszystkimi w kategorii "układ jezdny" co już w ogóle jest dla mnie nie pojęte biorąc znowu pod uwagę całą rzeszę innych artykułów, filmów gdzie mazda jest za to chwalona. Idźmy dalej – skrzynia biegów, wszyscy poza peugot 308 dostali po 8pkt. Nawet w jeździe "po prostej" mazda wypada najgorzej...To w takim razie wychodzi na to z tego testu, że nowa mazda 3 to nie tylko auto przeciętne ale wręcz w dole stawki...nie kupuję tego
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości