Słaby hamulec ręczny – różnica przed/po lifcie?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Zapp » 20 kwi 2011, 22:02

Przecież pisałem, że podciąganie linki nic nie daje więc nie warto dyskutować
Kapeć z tyłu taki jak z przodu czyli 205/55/ r16
Co do tarcz i klocków brat też miał w dobrym stanie ale uparł się żeby wymienic i jak pisałem teraz żyleta więc jednak coś dają tyle że ręczy chodził lekko cały czas.
Wracając ogólnie linka luzem chodzi dobrze ale może pod obciążeniem jakim są zaciski po prostu sie jakoś naciąga i nie chce śmigać w tym pancerzyku, jak będe miał czas to spróbuje nasmarować, bo to jedyne co opłaca się zrobić bo za nowe linki trzeba dac fortunę... a az tak tragicznie nie jest żeby wydawać tyle pieniędzy objeździlem do tej pory to będę jeździl dalej aż nerwy padną heheh <diabełek>
mam pecha na te hamulce myslalem ze kupie porządne auto to problem zniknie ale w kazdym mam pare tych samych problemow :/ ehhh... Madzia :* :D i tak ją kocham hehe
AndY ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 20:07
Posty: 38 (0/1)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Aut.

Postprzez widmo82 » 5 gru 2013, 21:09

Wczoraj zaciągnąłem ręczny w sposób bardo dynamiczny i teraz przez pierwsze 5cm uniesienia idzie jak urwany z delikatnymi dwoma cyknieciami przeskakującego ząbka i dopiero zaczyna łapać. Może ktoś poradzić co się mogło stać? Jak się do tego dobrać i co robić? Akostarek wkleił tutaj zdjęcie uniesionej częsci tunelu, ale nie mam pojecia jak się to rozbiera i czy w moim przypadku jest wogole potrzeba?
Obrazek

W miejscu gdzie są korytka na kubki do kawy jest jakaś zaślepka, ale nie dobierałem się do niej nie
mając pewności czy ...jest potrzeba.

Obrazek

Musze zemontować cały tunel? Robota z kanału? Co radzicie? Przed tym awaryjnym zaciągnięciem ręczny cykał jak marzenie.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marecki3 » 5 gru 2013, 21:33

widmo82 napisał(a): Akostarek wkleił tutaj zdjęcie uniesionej częsci tunelu, ale nie mam pojecia jak się to rozbiera

Otwierasz podłokietnik i ciągniesz do góry za tą część ze zdjęcia. Wyjdzie bez problemu i nic nie połamiesz, siedzi tylko na zaczepach.
Zaślepka to tylko dziura do regulacji napięcia linki, jak zdejmiesz cały plastik to razem z tą zaślepką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez widmo82 » 6 gru 2013, 17:34

OK, ale co ja w moim przypadku mam zrobić, aby ręczny działał jak wcześniej? Co się mogło stać?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marecki3 » 6 gru 2013, 18:12

Zdejmij plastik i sprawdź jak to wygląda. Może coś się rozkręciło, urwało, połamało. Wróżki na forum nie znajdziesz. Jak wszystko będzie wyglądać OK to dopiero właź pod samochód i tam sprawdź, szczególnie przy samych kołach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez widmo82 » 12 gru 2013, 16:32

Awaria! :/
podniosłem lewą strone auta i tylne koło baaardzo cieżko przekrecic rękoma. prawa strona kreci sie bardzo ladnie. Co obstawiać? zerwala sie lewa linka recznego i wracajac haczy/trzyma nadal klocki? Jutro musze ruszyc w trase, szybka akcja z zakupami zanim zamkna sklepy z czesciami
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez rafik256 » 12 gru 2013, 18:00

kupic smar do prowadnic i tłoczków. Rozebrać zaciski hamulcowe wyczyścić i nasmarować żeby wszystko chodziło bez najmniejszych oporów. Jeżeli nigdy to nie było robione a samochód ma swój przebieg to możliwe ze masz zapieczone albo nawet skorodowane tłoczki. W takim wypadku możliwe że trzeba by było je wyjąć, wyczyścić i nasmarować. Ewentualnie "wypolerować" papierem wodnym jeżeli nie maja już równej powierzchni. Ale to tylko przy minimalnych nierównościach. Jeżeli masz już w nich wżery to tylko wymiana kompletów naprawczych.
Mówiąc krótko klocki "nie odbijają" bo wszystkie elementy ruchome są brudne i skorodowane. Jest to powszechny problem w kilkuletnich samochodach gdzie nikt od dawna nie zaglądał do hamulców.
Mao tego jeżeli nic sie z tym nie robi i przegrzewa hamulce to oprócz wspomnianego czyszczenia i smarowania trzeba wymieniać tarcze, które po prosu ulegają skrzywieniu.
P.S. nawet gdybyś miał zerwana linkę ręcznego to nie ma to znaczenia przy tym co opisałeś. Na zacisku przy dźwigni, która poruszana jest linką jest sprężyna, która powoduje "odbicie" ręcznego po jego zwolnieniu. Także po zerwaniu mechanizm i tak wróciłby do pozycji spoczynkowej.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez widmo82 » 12 gru 2013, 20:37

Wszedłem do kanału i kabinerkami odciągnalem linkę przy kole. Znów odbija ręczny jak kiedyś. Jednak trzeba będzie na dniach zanim złapią mrozy za radą rafika troszeczkę tak poczyscic.

NaTAPATALKowane z V987
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323