Mazda 626 Kombi 2.0 DiTD Układ Hamulcowy ( po ostrzejszym hamowaniu lewa tarcza czerwona)
Strona 1 z 1
Witam was od nie dawna mam problem z mazdą. Zaczęła dokuczać mi kierownica gdzie w padała w drgania telepanie. Myślałem że to może nie wyważone felgi, ale założyłem zimówki i to samo co na letnich alufelgach. Ubrałem trochę płynu hamulcowego bo było aż za dużo. Lecz i to nie pomogło. Gdzieś wyczytałem że to mogę być zawieszające się tłoczki. Wracając dzis parę razy dośc intensywnie przyhamowałem w nadziei że może odblokuje sie któryś z tłoczków. Leczi to nie pomogło, w rezultacie czerwona tarcza i dym. I nie wiem czy teraz trzeba bedzie wymienić tarcze obydwie, czy może będzie mozna na niej jeździć
- Od: 2 paź 2013, 13:03
- Posty: 15
- Skąd: Wysoka Głogowska / Rzeszów
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 2001r.
Tarcza miała bicie wcześniej i hamowanie pewnie niewiele jej zaszkodziło.
Wymienić trzeba obie, żeby identycznie hamowały. Oczywiście razem z klockami, bo jeśli tłok stoi, to i klocki są do luftu. No i zestaw naprawczy z gumkami. Potem garaż, żeby się na głowę nie lało i do pracy
Wymienić trzeba obie, żeby identycznie hamowały. Oczywiście razem z klockami, bo jeśli tłok stoi, to i klocki są do luftu. No i zestaw naprawczy z gumkami. Potem garaż, żeby się na głowę nie lało i do pracy
Artur
Tylko mnie zastanawia czy aby na pewno tarcza miała bicie. Bo gdyby tak było to by cały czas tłukło. A to tylko co jakiś czas zaczynało i jak przyhamowało się to przestało i [a tu chciałem napisać wulgaryzm, lecz w porę ugryzłem się w język] się kawałek i znowu. Być może się mylę. Na początku był spokój od nie dawna zaczęła tak robić. Wymiana uszczelniaczy jest prosta czy jakoś skomplikowana ? Pytam bo nie wiem jak tutaj jest bo w inny co zmieniałem to dośc prosto. Orientuje się ktoś ile wyniesą częśći?
- Od: 2 paź 2013, 13:03
- Posty: 15
- Skąd: Wysoka Głogowska / Rzeszów
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 2001r.
dawid25 napisał(a):Tylko mnie zastanawia czy aby na pewno tarcza miała bicie.
Albo felga albo tarcza – felgę wykluczyłeś.
dawid25 napisał(a):Wymiana uszczelniaczy jest prosta czy jakoś skomplikowana ?
Raczej prosta sprawa. Gdzieś tu znajdziesz opis, a może i fotorelację, chociaż filozofii tu nie ma, jeżeli robiłeś coś podobnego w innym aucie. Prawdopodobnie osłonki tłoka też będą do wymiany, bo np. ja nie potrafiłem znaleźć miejsca, gdzie kończy się/zaczyna pierścień trzymający to uszczelnienie – jakby nie patrzeć, różny brud się tam zbiera. Wyjąłem na siłę, a przy montażu pierścień i osłonkę dałem nowe.
Artur
Na temat tarcz i klocków są dłuuuugie wątki. Tyle pomysłów, ilu użytkowników. Miałem klocki TRW, teraz mam Ferodo. Wydaje mi się (oczywiście ocena subiektywna), że tamte były fajniejsze, miększe. Komplety uszczelniaczy firmy Autofren.
Artur
Spoglądnąłem co nie co na tarcze z przodu. Lewe koło całkowicie zapieczone, prawe jako tako się obraca. Co do tyłu to nie obracają się lekko, no ale lepiej niż z przodu. Jednak bez remontu się nie obejdzie. Szukałem części ale jest ich tyle że nie wiadomo co to wybrać, są ceny w miarę przystępne jak i kolosalne. Proszę was o pomoc w celu dobrania odpowiednich tarcz klocków, jak i zestawu naprawczego.
- Od: 2 paź 2013, 13:03
- Posty: 15
- Skąd: Wysoka Głogowska / Rzeszów
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 2001r.
ja mam najtańsze zestawy hamulcowe jakie były na allegro, z tyłu 3 lata, z przodu rok, na skuteczność hamowania nie narzekam, jedynie co to przednie klocki pylą,
zestawy naprawcze zacisków tylko autofrein
zestawy naprawcze zacisków tylko autofrein
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6