Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marine_4000 » 2 gru 2013, 15:38

Spoko, pod kanapą jest dużo miejsca :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez thesilent » 2 gru 2013, 20:51

no właśnie drzwi kierowcy najciężej trzanąć, nie wiem, z czego to wynika.

Co do mat bitumicznych to faktycznie ich zadaniem jest obniżenie częstotliwości rezonansowej dużej połaci blach poprzez nadanie im większej masy, np. drzwi, dach, maska itp, aby nie drżały jak membrana. Oklejanie nimi blach o skomplikowanych kształtach nie jest już tak celowe. A same płaskie blachy też nie ma konieczności oklejać w całości, tylko 70-80% na środku mniej-więcej.

A samo wygłuszanie wykonuje się materiałami o właściwościach izolacyjnych i absorpcyjnych (pochłaniających) akustycznie. Sam w domu zrobiłem eksperyment i kartonowe pudełko wyścieliłem porosem. Mierzyłem sonometrem dźwięk z telefonu, który potem nakryłem tym kartonem. Różnica w hałasie o odległości 1m od telefonu to 6dB, a więc ładnie absorbuje dźwięk. sam karton bez porosa tłumił około 1dB.

A odnośnie porosa, to 7cm warstwa tego materiału potrafi mieć 100% skuteczność w pochłanianiu dźwięku :) Trzeba pod dechę upchać ile wlezie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez misiek89 » 2 gru 2013, 21:08

Nie bez powodu koncerny dają proso, tylko ze w naszych mazdach jest ubogo, a jak jest to cieniutka warstwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez gracx02 » 2 gru 2013, 22:31

Moze ktos podac lnka do tego produktu pros? Nie umid znalezc bynajmniej na allegro.Pozdrawiam

Edit:oki juz znalazlem wkradla sie literowka.

edit 3: Misiek czy to co znajduje się pod plastikami (fotki na 1 str) to właśnie to poroso? czy taki filc nie chłonie czasem wilgoci i zapachów?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez misiek89 » 3 gru 2013, 00:23

Proso to taki rodzaj filcu nie chłonie tak wilgoci jak zwykły, masz go praktycznie w całym samochodzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez gracx02 » 3 gru 2013, 00:48

ok to teraz pytanie który wybrać na alledrogo jest oczywiście zwykły filc prosto "czysty" jest też samo przylepny oraz jakiś miks filc proso plus bitum to raczej odpada natomiast radzilibyście brać samoprzylepny czy czysty i do tego klej w sprayu? dodam że na pewno na jednej warstwie się nie skończy dlatego połączenie musi być solidne na całej powierzchni.

na tą chwilę w głowie mam taki plan najpierw noxudol 3100 potem ten filc i jeszcze na ten filc pianka gms.

już teraz chciałem wszystkim podziękować za pomoc w tym temacie z swojej strony obiecuje konkretną fotorelację będą też pomiary przed/ w trakcie / po mierzone sonometrem (nie aplikacją w tel).
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez misiek89 » 3 gru 2013, 01:03

Nie wszędzie dasz rade upchać grubo wygłuszenia, chyba że cienka pianka i filc kolejność też nox, piana i gdzie dasz rade do filc i będzie jak w limuzynie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez gracx02 » 3 gru 2013, 08:14

Czyli najpierw pianka a na to filc? Przykleic filc do tej pianki?

i co sądzicie o tej piance poroso

http://allegro.pl/pianka-mata-wygluszaj ... 48911.html

w opisie aukcji

Pianki nie chłoną zapachów i wilgoci jak filce, ponadto są dużo skuteczniejsze ze względu na większą gęstość i rodzaj surowca. <nauka>

edit: filc zamówie u tego sprzedawcy

http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-wyg ... 56479.html
Ostatnio edytowano 3 gru 2013, 10:11 przez gracx02, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez misiek89 » 3 gru 2013, 10:07

Dokładnie tak, tylko nie wszędzie zastosujesz 2 warstwy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez gracx02 » 3 gru 2013, 12:52

tak wiem misiek upcham ile sie da :D powiedźcie mi jeszcze jakie te pianki GMS zakupić bo są różnorakie numery w każdym bądź razie osoba z bitmat.pl zdecydowanie zaleca zastosowanie dwóch warst (2 różne rodzaje pianek) ton niskie i wysokie bodajże.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez misiek89 » 3 gru 2013, 15:41

Ty zastosujesz noxa on zadziała jak maty butylowe więc trzeba tylko pianki np gms-01 i tam gdzie można na to proso, na blachę w drzwiach własnie najlepiej zakupić sobie maty butylowe noxa trzeba by bardzo dużo dać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez dobrzyn22 » 3 gru 2013, 15:42

tak swoją drogą – to proso wydaje mi się – powinno idealnie pasować do wygłuszenia podsufitki ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez thesilent » 3 gru 2013, 16:52

BTW, samo poroso filcem nie jest, choć taj jest powszechnie nazywane :P

Tutaj znalazłem w sklepie tapicerskim poroso wzmocnione właśnie chyba filcem. Pewnie właściwości tłumiące jeszcze lepsze, jak samo poroso. No i mechanicznie mocniejsze.
http://tapicer-opole.pl/index.php?mod=produkty&k=5&pk=0&pr=52

Co do dachu, to ja właśnie planuję na płaskich jego powierzchniach dać taśmę dekarską soudal z aluminium. Każdy przyklejony kawałek tej taśmy obkleję po bokach zwykłą taśmą klejącą do paczkowania, by nie pozostawić warstwy bitumicznej na wierzchu, bo podobnież w gorąc potrafi szkodliwe związki wydzielać. A na to położę poroso ile wejdzie, najlepiej dzwie warstwy.

Odnośnie przednich nadkoli odkryłem, że jak otworzymy przednie drzwi i spojrzymy na szparę (a właściwie mega szparę) między błotnikiem a karoserią, to oczywistym jest, dlaczego tak dobrze słychać szum opon w samochodzie. Otóż w innych autach to miejsce jest uszczelnione i wytłumione, bo zachodzi tam efekt wzmocnienia akustycznego między zwężającymi się elementami karoserii w stronę drzwi. A w M6 jest po prostu dziura.
Ostatnio edytowano 5 gru 2013, 10:21 przez thesilent, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez zigu18 » 3 gru 2013, 18:05

Co do wyciszenia to najlepiej jest budować ścianki wielowarstwowe z materiałem tlumiacym w środku ale w aucie nie wszędzie się tak da.

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez gracx02 » 3 gru 2013, 22:14

czyli na noxa dać gms 01 i tylko ten rodzaj pianki zastosować? nie robić 2 warstw różnymi piankami? i na to jeszcze poroso będzie grubo <lol> to poroso pod plastikami w naszym Mazdach są przymocowane na zaciski nie są klejone.. hmm co do kładzenia poroso na pianke gms powinienem zastosować klej? jeśli tak to jaki?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez dobrzyn22 » 3 gru 2013, 22:16

gracx02 napisał(a):powinienem zastosować klej? jeśli tak to jaki?

ja moge polecić klej tapicerski w sprayu – choć nie używałem go do tego o co pytasz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gracx02 » 4 gru 2013, 22:20

ok tak więc stanęło na noxie na to pianka gms-01 i na to poroso klejone klejem tapicerskim w sprayu. towar zamówiony w ten weekend walczę z lokalizacją przecieku w bagaju następie uszczelnienie masą a na następny działamy w końcu z tym wygłuszeniem <ok> dzięki panowie za wszystkie porady czekajcie na relacje będzie obszerna bo temat jest tego wart <spoko>

może jakieś porady co do grubości ktoś już mierzył gdzie ile mm max wchodzi? takie dokładanie/doklejanie i co róż montowanie kanapy czy wejdzie będzie nieco uciążliwe <co?>

no i lokalizacja otworów? przy noxie zaklejamy taśmą a przy piance i proso ? da się wyczuć na dotyk czy jakoś znaczycie sobie?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez wujek116 » 5 gru 2013, 01:02

Nic się nie przejmuj bo jak dasz nuxodol plus piankę plus poroso to w żaden otwór kołek ci nie wejdzie <rotfl> bo kołki to maja 1cm a i to nieraz nie . grubo chcesz tego dać :D obyś nie przesadził , sprawdź najpierw gdzie ile wejdzie ( w bagażniku mogę ci od razu powiedzieć że tam plastiki na styk do blach idą więc tyle to nie napchasz .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez gracx02 » 5 gru 2013, 23:46

<spoko> wujek poradź jak 'nadziewałeś' tylną uszczelkę klapy? jakaś rada w którym miejscu przeciąć i jak ją ponownie zgrzałeś?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez wujek116 » 5 gru 2013, 23:58

gracx02 napisał(a):<spoko> wujek poradź jak 'nadziewałeś' tylną uszczelkę klapy? jakaś rada w którym miejscu przeciąć i jak ją ponownie zgrzałeś?

lekko nadciąłem na samym spodzie na środku nożem do tapet wężyk nasmarowałem dobrze (nie żałuj smaru ) smarem silikonowym i wpychałem (nie było łatwo :D ) a potem te nadcięcie odtłuściłem i skleiłem kropelką :D do tej pory trzyma .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6