Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez maziadm » 26 lis 2013, 13:01

mick napisał(a):Witam , maziadm jakieś 10 stron temu (tego tematu) poleciłeś mi Liqui Moly Top Tec 4300 5W30 do mojego zagazowanego auta no i muszę Ci przyznać rację przejechałem co prawda dopiero niecałe 2 tyś ale tak na oko to nic go nie ubyło a auto tak jakby chętniej się wkręcało na obroty , faktycznie jak by było mu lżej i aż mi się nie chce wierzyć że to po samej zmianie oleju z 5w50 na 5w30 . Pozdrawiam :)
Ok. bardzo się cieszę, że mogłem pomóc.
Teraz obserwuj zmiany w oleju – jeśli tak co 500km będziesz się lepiej przyglądał wystarczy.
Chodzi mi o to kiedy i czy w ogóle wyłapiesz, że olej się już przepracował, to widać jak olej się zmienia.
Nie wiem jak jeździsz, ale jak sporo więcej niż połowa (tak pow. 60%) to trasa/autostrada to tak sądzę, że do ponad 12tyś winien Cie ten spokojnie wytrzymać. Ale sprawdzaj, go i obserwuj.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez marcin255 » 26 lis 2013, 15:25

Intersujące jest ,że mobil w Pl podaje do mojego silnika Mobil Super™ 3000 XE 5W-30
a ten sam Mobil w DE podaje Mobil 1 New Life 0W-40 :|
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez maziadm » 26 lis 2013, 15:53

marcin255 napisał(a):Intersujące jest ,że mobil w Pl podaje do mojego silnika Mobil Super™ 3000 XE 5W-30
a ten sam Mobil w DE podaje Mobil 1 New Life 0W-4
Ja nie pacze na Mobil, Castrol w PL. Może to źle że odtrącam od razu całą grupę, ale też nie są to jakieś wyjątkowe oliwy co by nad nimi się głowić. W DE też nad nimi nie skaczą.
Dla większości marek moduł dobierający robiła jedna firma z Holandii, także wszędzie jest to samo.
Cytując producenta olejów "... taki moduł rzadko dobierze olej optymalnie, ma zaimplementowane w danych normy pod które dobiera ... i jest to tylko narzędzie ... które nigdy nie zastąpi człowieka i jego wiedzy, umiejętności ... narzędzie nie wie o innych czynnikach równie ważnych jak nie ważniejszych np. styl jazdy czy pokonywane trasy..." – także to co wyrzuca moduł traktujemy z duuużym dystansem i wyników nie bierzemy do serca.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez kubsztyk » 30 lis 2013, 21:40

Amsoil – nadaje się tylko do traktorów, koparek, spycharek i innych maszyn budowlanych. Nie lać, bo amerykańskie!! <killer>
Castrol – w Polsce bardzo niskiej jakości olej, znajomy szwagra mówił, że jego znajomy stwierdził, że po tym oleju łuszczy się wałek rozrządu w mazdzie diesel
Dexelia – po co przepłacać, skoro można kupić ten sam olej, tylko taniej i z logo "Elf"? Chyba, żeby mieć lepsiejsze samopoczucie, to lej.
Elf – j/w, oryginalny olej mazdowski, tylko bez znaczka mazdy, za który dodatkowo się płaci. Ogólnie przeciętny olej
Liqui Moly – super hiper olej najwyższej niemieckiej jakości z ultra nano molekułami, nic tylko brać i lać, no tylko, że drogi, szczególnie w RFN
Lotos – tylko do samochodów produkcji FSO i FSM
Millers Oils – a co to w ogóle jest?! Jakaś jedna mała fabryczka w Zjednoczonym Królestwie piwa typu Ale wypuszcza olej mało znany na starym kontynencie. Some say, that this oil has been successfully used by someone as an oil for making fries. They call him "The Stig".
Motul – przereklamowany olej, wcale nie taki super, bo już nie tak bardzo syntetyczny, poza tym dużo w Polsce podróbek, szczególnie z niezaufanych źródeł, ale lepszy niż Elf / Dexelia, Castrol lub Mobil
Orlen – olej dobry, ale tylko w przypadku, gdy mowa o oleju napędowym
Shell – olej o bazie z wysoko przetworzonej ropy naftowej i olejów mineralnych, lecz nie najgorszej jakości
Total – patrz na opis Elfa
Valvoline – każdy chwali, nikt nie narzeka.. – czyli super! (*)

Pasi? :P
Ostatnio edytowano 30 lis 2013, 23:05 przez kubsztyk, łącznie edytowano 8 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 30 lis 2013, 22:04

(*) Powyższa treść ma charakter czysto humorystyczny i jest podsumowaniem wypowiedzi różnych użyszkodników forum, ujętym metodą "na przymknięte oko". Nie należy traktować tego postu jak punkt odniesienia do wyboru oleju oraz podstawowych informacji o nich.


Ja z kolei wlałem 2 tygodnie temu olej marki XYZ o lepkości SAE 5W40 i choć przejechałem na nim ledwie 300-400 km, to zdążyłem już zauważyć lekką poprawę kultury pracy silnika w porównaniu do poprzednio zalanego oleju, który przejeździł 11 miesięcy i 9800 km w trudnych warunkach.
Ostatnio edytowano 1 gru 2013, 00:20 przez kubsztyk, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 30 lis 2013, 22:20

Teraz mam olej XYZ 5W40, a wcześniej miałem Elf Evolution SXR 5W30.
Wpis o Millersie dodany, na żądanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez JohnnyB » 30 lis 2013, 23:15

No to ja wpisze coś na temat jednego oleju.
Do swej cytryny po raz kolejny wleciał GM 5w30 Dexos 2. Olej w aucie które ma aktualnie 340 tyś przebiegu, a to w chwili przebieg z licznika i nie mam pojęcia jak rzeczywisty. Auto śmiga, nie kopci i a 15 tyś jeśli pali to na tyle aby kontrolka się nie zapaliła, nie sprawdzam poziomu a i poprzedni właściciel nie sprawdzał.
Na oleju 5w30 GM jedna Astra znajomego przekręciła już 300 tyś od nowości i nadal odpala, nie kopci i minimalnie go ubywa, na tyle aby między wymianami nie dolewać.

Ogólnie warto zastanowić się nad tą oliwą bo w cenie 90-100 PLN za 5 litrów ciężko znaleźć coś tańszego w tej lepkości o normach LL.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez maziadm » 2 gru 2013, 11:02

Jestem 5 dni po wymianie i jakieś 300km. Wcześniej miałem Motula Eco-nergy 5W30, a jeszcze wcześniej Dexelię Ultra 5W30. Ogólnie zalana oliwa na "+" cichsza, spokojniejsza praca motoru, odczuwalne mniejsze wibracje, a na "–" słabsze przyspieszenie, chyba wyższe spalanie (na podstawie spalania chwilowego, ale przy dystrybutorze może się okazać inaczej), takie wrażenie jakby ubyło kilka KM tzn. moc jest ale nie mam wrażenia, że jakaś siła nieczysta chce urwać głowę przy przyspieszaniu. Ogólnie na duży "+" przejście z B5 na B4.

Małe sprostowanie Jak się okazało objaw słabszego przyspieszenia nie ma związku z zalanym olejem. Może to śmieszne, ale podczas wymiany oleju, jakimś cudem, nadcięły się wężyki w ukł. podciśnienia. Traf chciał, że akurat oba od cięgna turbo.
Szkoda, że dopiero po tygodni coś mnie tchnęło, bo jakbym sprawdził 2-3dni po to bym tego majsterka na czereśni za mosznę powiesił.
Ostatnio edytowano 5 gru 2013, 09:08 przez maziadm, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez kubsztyk » 2 gru 2013, 14:13

maziadm napisał(a):Ogólnie na duży "+" przejście z B5 na B4.

Hłe hłe ja też się przesiadłem z A5/B5 na A3/B3/B4 i mam podobne odczucia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marcin255 » 3 gru 2013, 14:38

Dziś wpadło mi w ręce opakowanie świeżego Mobila 3000 XE 5w30 i co ciekawe ze specyfikacji usunęli a3/b3 i stoi C3 .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez maziadm » 3 gru 2013, 18:45

tadziomaru1 napisał(a):No dobra, ale co Ty żeś w końcu wlał?
Statoil Lazerway LL 5W30.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez wtsz » 4 gru 2013, 18:57

Motul eco-clean 5W30 nie jest taki zły, chociaż eco-clean+ 5W30 chyba jeszcze lepszy , jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika, spalanie i rozruch. Nie wytrzymuje niestety dużych obciążeń. Może złapać panewkę.
Zastanawiam się teraz nad Valvoline i Liquy-Moly. Który z tych dwóch firm 5W30 jest lekkobieżny, wytrzymuje ciężką nogę, utrzymuje silnik w czystości, paliwo-oszczędny i tani.
No i auto ma buta <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez marcin255 » 4 gru 2013, 19:26

wtsz napisał(a): Nie wytrzymuje niestety dużych obciążeń. Może złapać panewkę.

Skąd taka teoria ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez wtsz » 4 gru 2013, 19:45

Skąd taka teoria ?

Od doradcy technicznego motula in Poland. Portugalia w pełnym słońcu z gazem do dechy może zakończyć sie na autostradzie.
Sugestia 5W40.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 4 gru 2013, 21:03

To znaczy, że sobie zajechałem silnik mając ciężką nogę i wlewając przez 3 lata Elf SXR 5W30 (ze znaczkiem mazdy lub bez) i raz zalewając Mobil1 ESP Formula 5W30?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wtsz » 4 gru 2013, 21:11

To znaczy, że sobie zajechałem silnik mając ciężką nogę i wlewając przez 3 lata Elf SXR 5W30 (ze znaczkiem mazdy lub bez) i raz zalewając Mobil1 ESP Formula 5W30?

Rozmawiałem telefonicznie i jestem mocno rozczarowany, no i szukam teraz oleju . Jężdże samochodem od zawsze. Pierwszy diesel jakiego kiedykolwiek kupiłem i miłe rozczarowanie. Fajnie sie prowadzi. Silnik ładnie wchodzi na obroty. trzeba pomachać biegami, ale nie ma tragedii. Dobre auto jak na razie.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez marcin255 » 4 gru 2013, 22:58

wtsz napisał(a):Od doradcy technicznego motula in Poland


On twierdzi ,ze ich olej zaciera panewki ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez wtsz » 5 gru 2013, 00:03

On twierdzi ,ze ich olej zaciera panewki ?

W pewnych okolicznościach może się to zdarzyć.
Dzwońcie do Motula . Ja nie jestem ich rzecznikiem i nie mam prawa wydawać opinii.
Otrzymałem sugestię zmiany oleju na 5W40 (zręszta zalecanego na stronie).
Valvo czy ligui moli i ,który?
Mógłby ktoś doradzić.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez przemo12345 » 5 gru 2013, 08:55

Od 3 lat jeżdżę na motulu 5w40 x-cess i jest ok. Jak kupię 5l to mi starcza na wymianę i dolewki przez rok.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez maziadm » 5 gru 2013, 09:28

przemo12345 napisał(a):Od 3 lat jeżdżę na motulu 5w40 x-cess i jest ok. Jak kupię 5l to mi starcza na wymianę i dolewki przez rok.
Bo akurat ten Motul:
– to jest mocny hydrokrak,
– HTHS 3,7mPas, co bezpośrednio odpowiada za klin smarny na panewkach,
– skład: wapno 2725mg/kg; cynk 1137mg/kg; fosfor 980mg/kg; bor 75mg/kg – czyli sporo więcej jak po dodaniu do oleju specyfiku typu CeraTec (gdzie w 5l mieszaniny = 4,7olej+0,3ceratec mamy ok. 20mg/kg boru!), i np. ciut więcej niż MobilSuper3000 5W30.

Olej można u dystrybutora wyrwać już za 120-130zł/5L (sam kupował rok temu za niecałe 125zł), no i jak go nam za dużo nie pali (bo temp. zapłonu to jednak tylko 210st. C) to stosować i cieszyć się jazdą.

Dopisano 5 gru 2013, 09:44:

kubsztyk napisał(a):To znaczy, że sobie zajechałem silnik mając ciężką nogę i wlewając przez 3 lata Elf SXR 5W30 (ze znaczkiem mazdy lub bez) i raz zalewając Mobil1 ESP Formula 5W30?
Raczej nie.
Do zerwania filmu olejowego na panewce może dojść,
– duże obciążenie motoru, jazda przez dłuższy czas z V=max i full załadunkiem, np. autostrada, redukcja do 4ki i ciągnięcie powyżej 4tyś obrotów i znowu 5tka i V=max, odpowiednia intensywność, odpowiednie warunki zewnętrzne np. wys. temp., np. piękne chorwackie autostrady i piękna pogoda, olej może mieć już dość i masz "babo placek". Jest masa takich przypadków, nawet tu u Nas na forum.
– np. mieście czy tzw. "jeździe w koło komina" raczej nigdy nie dojdzie zerwania filmu na panewce, no chyba, że z półdniówki byśmy ujeżdżali auto jak dziką bestię, ciągnąc za każdym razem pod czerwone pole, i jeszcze w terenie górzystym niczym Stig mający potrójne ADHD.

Dlatego rozsądnym wydaję się wybór oliwy z normą B4, a dlaczego z tą – to o tym już wcześniej pisałem.
Dziwię się również, gdy ktoś np. do RF5C pakuje oliwkę z normą B5, przecież to nie jest pochodna od B1. No i producent nie pisze nic o stosowaniu oliwki z normą B5, jak tak robiłem i to był błąd.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki