Zwarcie świateł przeciwmgłowych przednich (TA)
Strona 1 z 1
Szanowni
Od jakiegoś tygodnia jestem ja na razie szczęśliwym posiadaczem Milleni`02.
Od jakichś dziesięciu lat nie miałem styczności z mazdą ( kiedyś miałem 929 sedan z 1982 r którego chyba nawet nikt z forum nie ma ) ale mój egzemplarz pomimo tego iż utrzymany jest rewelacyjnie cierpi na kilka bolączek które mam nadzieje pomożecie mi rozwikłać.
1. Zauważyłem przez przypadek iż po uruchomieniu pojazdy i włączeniu świateł mijania samoczynnie zapalają się światła przeciwmgłowe i nie chcą dać się wyłączyć..... czary, uszkodzony włącznik lub moduł czy zwarcie w instalacji?
2. Przy włączonej klimie z okolic schowka pasażera raz na jakiś czas słychać odgłos jakby ktoś spuszczał wodę w sedesie....coś jakby ciche bulgotanie ( przelewającej się cieczy ) o co w tym chodzi?
Po wyłączeniu nadmuchu ustaje. Generalnie już widzę że filtr kabinowy jest zabity na amen bo auto mi paruje ale gdzie on się znajduje?
3. Seria pytań dot silnika
a. Silnik 2,5V6 to jest silnik typu KL ?
b. Ile wchodzi w niego oleju – wg dostępnych danych ok 4,9L czy to prawda?
c. Czy jest bezkolizyjny
Z góry serdecznie dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. Dla mnie mazda jest totalną zagadką wiec jeszcze nie raz będę potrzebował Waszej pomocy.
Od jakiegoś tygodnia jestem ja na razie szczęśliwym posiadaczem Milleni`02.
Od jakichś dziesięciu lat nie miałem styczności z mazdą ( kiedyś miałem 929 sedan z 1982 r którego chyba nawet nikt z forum nie ma ) ale mój egzemplarz pomimo tego iż utrzymany jest rewelacyjnie cierpi na kilka bolączek które mam nadzieje pomożecie mi rozwikłać.
1. Zauważyłem przez przypadek iż po uruchomieniu pojazdy i włączeniu świateł mijania samoczynnie zapalają się światła przeciwmgłowe i nie chcą dać się wyłączyć..... czary, uszkodzony włącznik lub moduł czy zwarcie w instalacji?
2. Przy włączonej klimie z okolic schowka pasażera raz na jakiś czas słychać odgłos jakby ktoś spuszczał wodę w sedesie....coś jakby ciche bulgotanie ( przelewającej się cieczy ) o co w tym chodzi?
Po wyłączeniu nadmuchu ustaje. Generalnie już widzę że filtr kabinowy jest zabity na amen bo auto mi paruje ale gdzie on się znajduje?
3. Seria pytań dot silnika
a. Silnik 2,5V6 to jest silnik typu KL ?
b. Ile wchodzi w niego oleju – wg dostępnych danych ok 4,9L czy to prawda?
c. Czy jest bezkolizyjny
Z góry serdecznie dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. Dla mnie mazda jest totalną zagadką wiec jeszcze nie raz będę potrzebował Waszej pomocy.
Gratuluję zakupu flagowego modelu Mazdy, najpewniej będziesz równie zadowolony z posiadania i jazdy Millenią jak więszość z Nas ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Odpowiedzi na pytania:
3. Silnik 2.5 w millenii to KL.
Oleju przy wymianie wchodzi ~4,0-4,5 litra, zależnie jak dokładnie zlejesz stary olej, prawie 5 litrów wchodzi do całkowicie suchego silnika, konieczny jest dobrej klasy olej syntetyczny, 5w40, 5w30, np. Total, Elf, Mazda Original,
Silnik KL jest konstrukcyjnie bezkolizyjny.
2. Wymień filtr kabinowy i porządnie wyczyść układ klimatyzacji jakimś dedykowanym preparatem, jeśli filtr nie był dawno wymieniany to zapewne siedzi przed nim cała masa liści i innych śmieci, trzeba to usunąć ręcznie wspomagając się odkurzaczem, można też odkręcić wiatrak i wyczyścić to dokładniej na mokro usunąć ten osad ze ścianek kanału powietrza, ja tak robiłem. Filtr kabinowy jest dostępny po zdemontowaniu plastikowej osłony nad nogami pasażera, zobaczysz małą nakrętkę, motylkową albo 6-kątną na klucz 10mm, odkręcasz, wyciągasz pokrywkę, wychodzi z lekkim oporem, następnie wysuwasz w dół jedną część następnie przesuwasz i wyciągasz drugą część, proste? pewnie że proste:]
1. Nie wiem, to może być wszystko, bez rozebrania i zmierzenia/podmiany części sterujących(przełącznik) lub wykonawczych(przekaźniki) nic nie można stwierdzić na czuja.
Dodatkowo
Bardzo ważna wymiana oleju w skrzyni automatycznej, Dexron 3 lub Dexron 6, lepiej z tym nie zwlekać bo skrzynia w Millenii 2,5 miała pewne problemy ze sobą. Przy wymianie oleju nie zapomnij o filtrze oleju w skrzyni, do kompletu warto kupić o-ring pod filtr, oczywiście w serwisie Mazdy, jak będziesz miał szczęście to dostaniesz dobrą cenę. Inne źródła: sklep MazdaOE, sklep Carspeed, e-bay->części ściągnąć z US.
Dopisz do swojego profilu lokalizację- warto.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Odpowiedzi na pytania:
3. Silnik 2.5 w millenii to KL.
Oleju przy wymianie wchodzi ~4,0-4,5 litra, zależnie jak dokładnie zlejesz stary olej, prawie 5 litrów wchodzi do całkowicie suchego silnika, konieczny jest dobrej klasy olej syntetyczny, 5w40, 5w30, np. Total, Elf, Mazda Original,
Silnik KL jest konstrukcyjnie bezkolizyjny.
2. Wymień filtr kabinowy i porządnie wyczyść układ klimatyzacji jakimś dedykowanym preparatem, jeśli filtr nie był dawno wymieniany to zapewne siedzi przed nim cała masa liści i innych śmieci, trzeba to usunąć ręcznie wspomagając się odkurzaczem, można też odkręcić wiatrak i wyczyścić to dokładniej na mokro usunąć ten osad ze ścianek kanału powietrza, ja tak robiłem. Filtr kabinowy jest dostępny po zdemontowaniu plastikowej osłony nad nogami pasażera, zobaczysz małą nakrętkę, motylkową albo 6-kątną na klucz 10mm, odkręcasz, wyciągasz pokrywkę, wychodzi z lekkim oporem, następnie wysuwasz w dół jedną część następnie przesuwasz i wyciągasz drugą część, proste? pewnie że proste:]
1. Nie wiem, to może być wszystko, bez rozebrania i zmierzenia/podmiany części sterujących(przełącznik) lub wykonawczych(przekaźniki) nic nie można stwierdzić na czuja.
Dodatkowo
Bardzo ważna wymiana oleju w skrzyni automatycznej, Dexron 3 lub Dexron 6, lepiej z tym nie zwlekać bo skrzynia w Millenii 2,5 miała pewne problemy ze sobą. Przy wymianie oleju nie zapomnij o filtrze oleju w skrzyni, do kompletu warto kupić o-ring pod filtr, oczywiście w serwisie Mazdy, jak będziesz miał szczęście to dostaniesz dobrą cenę. Inne źródła: sklep MazdaOE, sklep Carspeed, e-bay->części ściągnąć z US.
Dopisz do swojego profilu lokalizację- warto.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Dzięki!!
Co do tych świateł przeciwmgłowych to zauważyłem że nie zapala się też kontrolka na liczniku pomimo tego że faktycznie światła się zapalają. Teraz to już totalnie zgłupiałem ale mam schemat podłączeń wiec w któryś weekend postaram się to zdiagnozować.
P.S Zdejmowałeś kiedyś tą obudowę liczników w której zamontowany jest zegarek i włączniki?
Nie podświetla mi się pokrętło od klimy a wydaje mi się że powinno.
Co do oleju to z danych serwisowych wynika że auto jeździ na 10W40 wiec taki też wleje tyle że ja wybieram Penrite
ale wygląda na to że bańka 5L wystarczy.
Możesz mi podpowiedzieć co działo się ze skrzyniami w tych autach i jaki to jest model skrzyni? ( ZF, Voith czy jakieś inne badziewie i ile wchodzi w nią oleju? ) Teraz chodzi nieźle ale czasem szarpnie przy zmianie z 1 na 2 więc za jakieś 40/50 tyś remont się niestety szykuje.
P.S Serdecznie dzięki za info i za namiary na części.
Co do tych świateł przeciwmgłowych to zauważyłem że nie zapala się też kontrolka na liczniku pomimo tego że faktycznie światła się zapalają. Teraz to już totalnie zgłupiałem ale mam schemat podłączeń wiec w któryś weekend postaram się to zdiagnozować.
P.S Zdejmowałeś kiedyś tą obudowę liczników w której zamontowany jest zegarek i włączniki?
Nie podświetla mi się pokrętło od klimy a wydaje mi się że powinno.
Co do oleju to z danych serwisowych wynika że auto jeździ na 10W40 wiec taki też wleje tyle że ja wybieram Penrite
Możesz mi podpowiedzieć co działo się ze skrzyniami w tych autach i jaki to jest model skrzyni? ( ZF, Voith czy jakieś inne badziewie i ile wchodzi w nią oleju? ) Teraz chodzi nieźle ale czasem szarpnie przy zmianie z 1 na 2 więc za jakieś 40/50 tyś remont się niestety szykuje.
P.S Serdecznie dzięki za info i za namiary na części.
Wbije sie do Waszej dyskusji 
Od siebie dodam, ze jeszcze warto byloby wymienic uszczelke korkowa pod pokrywe. W sumie drobiazg, ale jest pewnosc, ze jest zrobione jak nalezy.
Powinno sie podswietlac. Instrukcja demontazu panelu jest chyba gdzies w dziale, ale jesli nie znajdziesz, jest bardzo intuicyjna (demontujesz sciemniacz i symetrycznie umieszczona zaslepke po lewej, odkrecasz sruby i wyjmujesz od dolu do gory). Musisz tylko opuscic maksymalnie kierownice, bo to znacznie ulatwia wyjecie obudowy.
Model skrzyni to GF4A-EL. Jesli dobrze pamietam, to konstrukcja Forda. Skrzynia nie jest zla, ale nie lubi katowania. Szarpniecia z 1 –> 2 sa normalne i czasem sie zdarzaja jesli olej w skrzyni nie jest dobrze rozgrzany (rozgrzewa sie po 20-30km). Tylko nie jedz do samko !
Gratuluje zakupu, to calkiem fajne auto i rzadko spotykane na naszych drogach
Chetnie obejrzalbym je na zywo 
Pozdrawiam,
voytecku.
ProboszczV6 napisał(a):Bardzo ważna wymiana oleju w skrzyni automatycznej
Od siebie dodam, ze jeszcze warto byloby wymienic uszczelke korkowa pod pokrywe. W sumie drobiazg, ale jest pewnosc, ze jest zrobione jak nalezy.
ClassicCarCreations napisał(a):P.S Zdejmowałeś kiedyś tą obudowę liczników w której zamontowany jest zegarek i włączniki?
Nie podświetla mi się pokrętło od klimy a wydaje mi się że powinno.
Powinno sie podswietlac. Instrukcja demontazu panelu jest chyba gdzies w dziale, ale jesli nie znajdziesz, jest bardzo intuicyjna (demontujesz sciemniacz i symetrycznie umieszczona zaslepke po lewej, odkrecasz sruby i wyjmujesz od dolu do gory). Musisz tylko opuscic maksymalnie kierownice, bo to znacznie ulatwia wyjecie obudowy.
ClassicCarCreations napisał(a):Możesz mi podpowiedzieć co działo się ze skrzyniami w tych autach i jaki to jest model skrzyni?
Model skrzyni to GF4A-EL. Jesli dobrze pamietam, to konstrukcja Forda. Skrzynia nie jest zla, ale nie lubi katowania. Szarpniecia z 1 –> 2 sa normalne i czasem sie zdarzaja jesli olej w skrzyni nie jest dobrze rozgrzany (rozgrzewa sie po 20-30km). Tylko nie jedz do samko !
Gratuluje zakupu, to calkiem fajne auto i rzadko spotykane na naszych drogach
Pozdrawiam,
voytecku.
Voytecku
Bardzo chętnie podjadę nim do Ciebie żeby pogadać. To auto było naprawdę mocno doinwestowane ale z chwili na chwilę odkrywam jakieś nowe rzeczy które mnie trochę martwią. Tylko jakoś w przyszłym tygodniu bo do soboty jestem zalatany.
P.S Czemu nie samko? Mam jeszcze dwa inne auta w których skrzynie też wymagają poprawek i brałem pod uwagę Auto Józefów i Samko. Coś z nimi nie tak?
Pozdrawiam
Bardzo chętnie podjadę nim do Ciebie żeby pogadać. To auto było naprawdę mocno doinwestowane ale z chwili na chwilę odkrywam jakieś nowe rzeczy które mnie trochę martwią. Tylko jakoś w przyszłym tygodniu bo do soboty jestem zalatany.
P.S Czemu nie samko? Mam jeszcze dwa inne auta w których skrzynie też wymagają poprawek i brałem pod uwagę Auto Józefów i Samko. Coś z nimi nie tak?
Pozdrawiam
ClassicCarCreations napisał(a):To auto było naprawdę mocno doinwestowane ale z chwili na chwilę odkrywam jakieś nowe rzeczy które mnie trochę martwią.
Jesli sa to drobiazgi, to z nimi mozna latwo wygrac. Znales poprzedniego wlasciciela? Niestety roznie to bywa z tym doinwestowaniem. W przyszlym tygodniu to moze nawet babcia 626 moglbym zajechac i stanac obok Twojego statku
ClassicCarCreations napisał(a): Czemu nie samko?
Na podstawie wlasnych doswiadczen i opinii wyczytanych na tym forum moge powiedziec, ze to zlodzieje i oszusci. Auto Jozefow nie znam, nie korzystalem, wiec sie nie wypowiadam. Na wymiane oleju jezdze do Auto Elektro Centrum na Regulskiej 56, zajmuja sie glownie mercedasami, ale widzialem u nich rowniez inne samochody.
Pozdrawiam,
voytecku.
To fajnie. W poniedziałek się złapiemy i może uda nam się zgrać jakiś termin i miejsce. Miałeś millenie wiec wiesz o nich dużo więcej niż ja!
Właściciela auta znam. Miał je przez ostatnie 8 lat. Jest dobrze sytuowany wiec nie oszczędzał na aucie ale ono jest z usa więc na pewno było bite i przypuszczam że te wszystkie niedomagania stąd się biorą a do tego ja jestem pedantem wiec jak mam to auto użytkować to działać musi wszystko....
A naprawy mechaniczne robisz gdzieś w Warszawie? Z tego co mówił mi poprzedni właściciel to na ostatnim przeglądzie stwierdzili że jedna z Magent na przegubie jest lekko uszkodzona i trzeba ją wymienić i teraz pytanie czy jest w naszym obrębie jakiś polecany spec od mazdy czy tylko Dębica?
Właściciela auta znam. Miał je przez ostatnie 8 lat. Jest dobrze sytuowany wiec nie oszczędzał na aucie ale ono jest z usa więc na pewno było bite i przypuszczam że te wszystkie niedomagania stąd się biorą a do tego ja jestem pedantem wiec jak mam to auto użytkować to działać musi wszystko....
A naprawy mechaniczne robisz gdzieś w Warszawie? Z tego co mówił mi poprzedni właściciel to na ostatnim przeglądzie stwierdzili że jedna z Magent na przegubie jest lekko uszkodzona i trzeba ją wymienić i teraz pytanie czy jest w naszym obrębie jakiś polecany spec od mazdy czy tylko Dębica?
ClassicCarCreations napisał(a):Miałeś millenie wiec wiesz o nich dużo więcej niż ja!
Ona ciagle mi siedzi w glowie i nadal zaluje, ze ja sprzedalem
Niektore naprawy mechaniczne robilem w AZ Auto i w zaprzyjaznionym warsztacie blacharsko-lakierniczym na Skalnicowej. W Warszawie wiekszosc poleca Jakse w Broniszach, on dosc dobrze ogarnia mazdy. U niego bylem tylko 2 razy, ale z 626 i rowniez moge polecic.
Jesli bylo delikatnie pukniete, to nie problem. Zwroc uwage na nadkola tylne oraz przewody odporowadzajace wode z szyberdachu, sa we wnekach po prawej i lewej stronie bagaznika. One lubia sie zapychac i woda dostaje sie do bagaznika.
Pozdrawiam,
voytecku.
Ja również się włączę. Z tym doinwestowaniem przez poprzedniego właściciela mogę potwierdzić wątpliwości Wojtka bo miałem to w swoim przypadku. Długa historia
Co do halogenów to musisz popatrzeć po kolei czy wszystko działa itd, może sam włącznik nawalił, może jakieś zwarcie na kablach, może przekaźnik... Opcji jest dużo (w razie czegoś będziesz potrzebował z części to od razu informuję, że z wieloma rzeczami mogę Ci pomóc, bo mam graty od polifta (a jak wiesz pasują i od X9 i od Millenii)
Na wyświetlaczu nie ma kontrolki od halogenów (natomiast w X9 była) – tak sobie to jakoś amerykańce wymyślili i chyba nie chcieli wiedzieć czy jadą na halogenach czy nie
W dziale fotorelacje masz temat o demontażu panelu i licznika nawet.
A co do filtra kabinowego to tak jak proboszcz pisze, a jak Ci się chce to poszukaj na you tube – tam była jakaś videorealcja z tego tyle że po angielsku

Co do halogenów to musisz popatrzeć po kolei czy wszystko działa itd, może sam włącznik nawalił, może jakieś zwarcie na kablach, może przekaźnik... Opcji jest dużo (w razie czegoś będziesz potrzebował z części to od razu informuję, że z wieloma rzeczami mogę Ci pomóc, bo mam graty od polifta (a jak wiesz pasują i od X9 i od Millenii)
Na wyświetlaczu nie ma kontrolki od halogenów (natomiast w X9 była) – tak sobie to jakoś amerykańce wymyślili i chyba nie chcieli wiedzieć czy jadą na halogenach czy nie

W dziale fotorelacje masz temat o demontażu panelu i licznika nawet.
A co do filtra kabinowego to tak jak proboszcz pisze, a jak Ci się chce to poszukaj na you tube – tam była jakaś videorealcja z tego tyle że po angielsku
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Dzięki!!.
Kurde pokroić bym się dał że wcześniej zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka na dece rozdzielczej sygnalizująca zapalone " halogeny ", ale może faktycznie masz racje że ten samochód jej nie posiada a ja pamiętam tą kontrolkę z innego auta i coś sobie ubzdurałem
Tak czy siak będę zdejmował obudowę liczników żeby uzupełnić oświetlenie deski wiec przy okazji wyjmę licznik i sprawdzę tą kontrolkę bo miejsce na nią chyba jest tylko pytanie czy jest tam instalacja.
Jak na razie z gratów potrzebuję jedną beżową kratkę nawiewu bo ktoś ją wyjmował kiedyś i jest lekko pęknięta. W USA 10USD za używkę ale 50 USD za przesyłkę
. Muszę uzbierać kilka gratów od jednego sprzedającego i dopiero będzie się opłacało zamówić.
Dopisano 5 gru 2013, 10:31:
P.S Jak chcecie zobaczyć mój nabytek to wisi jako pierwszy w poczekalni. Mazda Millenia`02 2,5V6
Kurde pokroić bym się dał że wcześniej zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka na dece rozdzielczej sygnalizująca zapalone " halogeny ", ale może faktycznie masz racje że ten samochód jej nie posiada a ja pamiętam tą kontrolkę z innego auta i coś sobie ubzdurałem
Tak czy siak będę zdejmował obudowę liczników żeby uzupełnić oświetlenie deski wiec przy okazji wyjmę licznik i sprawdzę tą kontrolkę bo miejsce na nią chyba jest tylko pytanie czy jest tam instalacja.
Jak na razie z gratów potrzebuję jedną beżową kratkę nawiewu bo ktoś ją wyjmował kiedyś i jest lekko pęknięta. W USA 10USD za używkę ale 50 USD za przesyłkę
Dopisano 5 gru 2013, 10:31:
P.S Jak chcecie zobaczyć mój nabytek to wisi jako pierwszy w poczekalni. Mazda Millenia`02 2,5V6
A ja mam prośbę jeszcze , czy możesz poprawić temat na zgodny z regulaminem 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jasne, tylko nie mam pomysłu na jaki? Nie działające światła przeciwmgielne?
Czytałem regulamin ale trochę ciężko mi przypasować opis usterki do dyskusji konwersacji która potoczyła się dalej. Podpowiesz mi coś proszę bo nie chcę z premedytacją naruszać regulaminu.
Czytałem regulamin ale trochę ciężko mi przypasować opis usterki do dyskusji konwersacji która potoczyła się dalej. Podpowiesz mi coś proszę bo nie chcę z premedytacją naruszać regulaminu.
Już zrobione 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ja wyjmowałem licznik i nic tam takiego nie zaplanowali właśnie.... a szkoda. Można się pobawić w elektryka i coś dorobić, miałem się tym zająć też ale aż tak często nie używam halogenów i stwierdziłem, że szkoda zachodu. W sprawie części to pisz do mnie na PW i będziemy myśleć co da się zrobić
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Witaj. Jeżeli jeszcze borykasz się z problemem halogenów to z własnego doświadczenia wiem że auto potrafi dobrze ześwirować przez słabą/ brak masy przy jednym z reflektorów. Ja miałem tak że jak zapalałem światła to włączały się wycieraczki, kiedy migałem lewym kierunkiem to migało mi "długie" lewe a jak prawym to wyłączało mi lewe mijania 
- Od: 10 lip 2013, 13:53
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości