Uszkodzony pasek klinowy

Postprzez YATES » 29 lis 2013, 10:30

Potrzebuję pilnie informacji. Moje auto to Mazda 626 GW silnik 2,0 DITD 74KW.
Dziś jadąc do pracy coś w silniku zaczęło drżeć, zaczęła mrugać żółta kontrolka (taka pętla) i zaśmierdziało spaloną gumą. . Stanąłem podniosłem maskę i pasek klinowy ten bliżej silnika jest troszkę poszczępiony. Dojechałem jakoś do pracy i w czasie tego krótkiego dojazdu przestało już drżeć i przestała migać żólta kontrolka.
Moje pytania :
– co jest napędzane paskiem tym bliżej silnika ?
– czy mogę jeszcze awaryjnie przejechać 4km do mechanika na wymianę tych dwóch pasków ?
– czy poszczępiony pasek mógł coś "narozrabiać" w rozrządzie ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez grzech_z » 29 lis 2013, 11:24

YATES napisał(a):Moje pytania :
– co jest napędzane paskiem tym bliżej silnika ?
– czy mogę jeszcze awaryjnie przejechać 4km do mechanika na wymianę tych dwóch pasków ?
– czy poszczępiony pasek mógł coś "narozrabiać" w rozrządzie ?


Nie wiem czy diesel ma tak samo jak pb ale u mnie napędza – niestety – pompę wody. Więc jeżeli Ci pęknie do końca i masz tak samo to only hol bo zagotujesz silnik. Ale mamy zimę więc te 4 km śmiało możesz podjechać.
Jak nie pękł i się nie dostał do rozrządu to co mógł "narozrabiać"? :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez niedzwiadek833 » 29 lis 2013, 16:46

W Ditd są dwa paski klinowe, które chodzą równolegle i napędzają sprężarkę klimy i alternator.
Jeśli mrugała Ci ta kontrolka to trzeba by sprawdzić czy ten postrzępiony pasek nie uszkodził czujnika położenia wału, gdyż jest on właśnie w tym miejscu. Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez YATES » 29 lis 2013, 17:10

Ale po przejechaniu 1km kontrolka przestała migać i od tego momentu powrócił normalny naturalny dzwięk silnika. Czyli wychodzi że ten pasek napędza sprężarkę klimy czyli mogę bez problemu podjechać te 4-5kn do mechanika. Nawet jak się zerwie to powinienem dojechać. A czy jest możliwe że rozpadający pasek mógł wejść w rozrząd czy tam jest rozrząd szczelnie obudowany ? Może ma ktoś parametry dwóch pasków do 626 GW rocznik 1999 silnik 2,0 DITD 74KW ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez niedzwiadek833 » 29 lis 2013, 17:21

Raczej nie powinien wejść pod rozrząd. Jeśli jest postrzępiony to najlepiej weź nóż i go odetnij, na drugim pasku dojedziesz te parę kilometrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez alk80 » 29 lis 2013, 17:52

poszczępiony pasek usuń koniecznie, bo może narozrabiać, jeśli zamrugała ci kontrolka świec żarowych to znaczy że chwilowo był jakiś błąd, kabel czujnika położenia wału korbowego jest umieszczony w rowku w osłonie rozrządu, sprawdź czy nie został uszkodzony

spokojnie możesz jeździć z jednym paskiem, ja od wakacji mam już tylko jeden pasek :)

wymiary paska to 13(12,5)x1050 mm
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 29 lis 2013, 18:05

Tylko nie zakładaj badziewia w postaci contitech bo będzie to samo. Bando albo bosch
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 29 lis 2013, 18:50

ja mam Meyle, a tego jednego szlag trafił bo gupi pył i pił olej z nieszczelnej pokrywy zaworów :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez YATES » 29 lis 2013, 18:56

alk80 napisał(a):wymiary paska to 13(12,5)x1050 mm


A wymiary tego drugiego paska ? Pytam, bo za jednym zamachem raz bym zapłacił mechanikowi i wymienił dwa paski.
Jak sprawdzić czy ten czujnik nie został uszkodzony – komputerem czy można jakoś manualnie ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez Neonixos666 » 29 lis 2013, 19:35

to są dwa identyczne paski.
zrób tak:
1. wymień paski (sprawdź czy obudowa rozrządu nie została uszkodzona)
2.odczytaj błąd
3.wykasuj błąd

obserwuj czy nie będzie mrugać więcej kontrolka świec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YATES » 29 lis 2013, 20:26

Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez alk80 » 29 lis 2013, 21:30

oczywiście, będą pasować,

ale taniej chyba wyjdzie cie kupno ich w sklepie, ja płaciłem chyba po 18zł/szt
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez YATES » 29 lis 2013, 21:46

I obydwa te paski są takie zębate czy jeden z nich jest wielorowkowy ( z paskami wzdłuż) ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez niedzwiadek833 » 29 lis 2013, 21:47

Obydwa paski są takie same takie jak na zdjęciu z aukcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez YATES » 29 lis 2013, 23:59

A skomplikowana jest wymiana tzn. nałożenie tego paska ? Najpierw trzeba popuścić naciąg na alternatorze ? Da się to zrobić z góry bez kanału ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez alk80 » 30 lis 2013, 00:46

da się
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez YATES » 30 lis 2013, 01:13

alk80 napisał(a):da się

A trzeba z góry coś demontować ? Można jakąś krótką instrukcję, bo nie mogę znaleźć na forum.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez alk80 » 30 lis 2013, 01:30

trzeba maske podnieść, poluzować kontre z naciągu i opuścić na śrubie alternator
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez YATES » 30 lis 2013, 10:38

alk80 napisał(a):trzeba maske podnieść, poluzować kontre z naciągu i opuścić na śrubie alternator


Trochę tam ciasno jest z góry ale spróbuję w poniedziałek. W razie czego odkręcę prawe koło, podniosę prawy przód na podnośniku i nałożę pasek od spodu.

Dopisano 30 lis 2013, 09:46:

Jeszcze mam krótkie pytanie – czy do sprawdzania błędów w mojej 626 potrzebny jest kabel diagnostyczny, a jeśli tak to jaki polecacie do modelu GW z rocznika 1999 ? Ja mam złącze OBD I czy OBD II ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez alk80 » 30 lis 2013, 12:25

od strony koła jest osłona silnika, trzeba by wejść pod auto żeby ją odkręcić

błędy musisz wymrugać, ale o tym jest inny wątek
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6