Uszkodzony pasek klinowy
1, 2
Potrzebuję pilnie informacji. Moje auto to Mazda 626 GW silnik 2,0 DITD 74KW.
Dziś jadąc do pracy coś w silniku zaczęło drżeć, zaczęła mrugać żółta kontrolka (taka pętla) i zaśmierdziało spaloną gumą. . Stanąłem podniosłem maskę i pasek klinowy ten bliżej silnika jest troszkę poszczępiony. Dojechałem jakoś do pracy i w czasie tego krótkiego dojazdu przestało już drżeć i przestała migać żólta kontrolka.
Moje pytania :
– co jest napędzane paskiem tym bliżej silnika ?
– czy mogę jeszcze awaryjnie przejechać 4km do mechanika na wymianę tych dwóch pasków ?
– czy poszczępiony pasek mógł coś "narozrabiać" w rozrządzie ?
Dziś jadąc do pracy coś w silniku zaczęło drżeć, zaczęła mrugać żółta kontrolka (taka pętla) i zaśmierdziało spaloną gumą. . Stanąłem podniosłem maskę i pasek klinowy ten bliżej silnika jest troszkę poszczępiony. Dojechałem jakoś do pracy i w czasie tego krótkiego dojazdu przestało już drżeć i przestała migać żólta kontrolka.
Moje pytania :
– co jest napędzane paskiem tym bliżej silnika ?
– czy mogę jeszcze awaryjnie przejechać 4km do mechanika na wymianę tych dwóch pasków ?
– czy poszczępiony pasek mógł coś "narozrabiać" w rozrządzie ?
YATES napisał(a):Moje pytania :
– co jest napędzane paskiem tym bliżej silnika ?
– czy mogę jeszcze awaryjnie przejechać 4km do mechanika na wymianę tych dwóch pasków ?
– czy poszczępiony pasek mógł coś "narozrabiać" w rozrządzie ?
Nie wiem czy diesel ma tak samo jak pb ale u mnie napędza – niestety – pompę wody. Więc jeżeli Ci pęknie do końca i masz tak samo to only hol bo zagotujesz silnik. Ale mamy zimę więc te 4 km śmiało możesz podjechać.
Jak nie pękł i się nie dostał do rozrządu to co mógł "narozrabiać"?
szerokości
grzech
grzech
W Ditd są dwa paski klinowe, które chodzą równolegle i napędzają sprężarkę klimy i alternator.
Jeśli mrugała Ci ta kontrolka to trzeba by sprawdzić czy ten postrzępiony pasek nie uszkodził czujnika położenia wału, gdyż jest on właśnie w tym miejscu. Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu.
Jeśli mrugała Ci ta kontrolka to trzeba by sprawdzić czy ten postrzępiony pasek nie uszkodził czujnika położenia wału, gdyż jest on właśnie w tym miejscu. Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu.
Ale po przejechaniu 1km kontrolka przestała migać i od tego momentu powrócił normalny naturalny dzwięk silnika. Czyli wychodzi że ten pasek napędza sprężarkę klimy czyli mogę bez problemu podjechać te 4-5kn do mechanika. Nawet jak się zerwie to powinienem dojechać. A czy jest możliwe że rozpadający pasek mógł wejść w rozrząd czy tam jest rozrząd szczelnie obudowany ? Może ma ktoś parametry dwóch pasków do 626 GW rocznik 1999 silnik 2,0 DITD 74KW ?
Raczej nie powinien wejść pod rozrząd. Jeśli jest postrzępiony to najlepiej weź nóż i go odetnij, na drugim pasku dojedziesz te parę kilometrów.
poszczępiony pasek usuń koniecznie, bo może narozrabiać, jeśli zamrugała ci kontrolka świec żarowych to znaczy że chwilowo był jakiś błąd, kabel czujnika położenia wału korbowego jest umieszczony w rowku w osłonie rozrządu, sprawdź czy nie został uszkodzony
spokojnie możesz jeździć z jednym paskiem, ja od wakacji mam już tylko jeden pasek
wymiary paska to 13(12,5)x1050 mm
spokojnie możesz jeździć z jednym paskiem, ja od wakacji mam już tylko jeden pasek
wymiary paska to 13(12,5)x1050 mm
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Tylko nie zakładaj badziewia w postaci contitech bo będzie to samo. Bando albo bosch
ja mam Meyle, a tego jednego szlag trafił bo gupi pył i pił olej z nieszczelnej pokrywy zaworów 
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):wymiary paska to 13(12,5)x1050 mm
A wymiary tego drugiego paska ? Pytam, bo za jednym zamachem raz bym zapłacił mechanikowi i wymienił dwa paski.
Jak sprawdzić czy ten czujnik nie został uszkodzony – komputerem czy można jakoś manualnie ?
to są dwa identyczne paski.
zrób tak:
1. wymień paski (sprawdź czy obudowa rozrządu nie została uszkodzona)
2.odczytaj błąd
3.wykasuj błąd
obserwuj czy nie będzie mrugać więcej kontrolka świec.
zrób tak:
1. wymień paski (sprawdź czy obudowa rozrządu nie została uszkodzona)
2.odczytaj błąd
3.wykasuj błąd
obserwuj czy nie będzie mrugać więcej kontrolka świec.
oczywiście, będą pasować,
ale taniej chyba wyjdzie cie kupno ich w sklepie, ja płaciłem chyba po 18zł/szt
ale taniej chyba wyjdzie cie kupno ich w sklepie, ja płaciłem chyba po 18zł/szt
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Obydwa paski są takie same takie jak na zdjęciu z aukcji.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):trzeba maske podnieść, poluzować kontre z naciągu i opuścić na śrubie alternator
Trochę tam ciasno jest z góry ale spróbuję w poniedziałek. W razie czego odkręcę prawe koło, podniosę prawy przód na podnośniku i nałożę pasek od spodu.
Dopisano 30 lis 2013, 09:46:
Jeszcze mam krótkie pytanie – czy do sprawdzania błędów w mojej 626 potrzebny jest kabel diagnostyczny, a jeśli tak to jaki polecacie do modelu GW z rocznika 1999 ? Ja mam złącze OBD I czy OBD II ?
od strony koła jest osłona silnika, trzeba by wejść pod auto żeby ją odkręcić
błędy musisz wymrugać, ale o tym jest inny wątek
błędy musisz wymrugać, ale o tym jest inny wątek
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6