Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jero66 » 28 lis 2013, 00:22

Przede wszystkim witam na forum :)
Noszę się z zamiarem zakupu CX5 z dieslem. Przeglądając forum widzę, że diesli jest zdecydowanie mniej... może ktoś z użytkowników napisać jak się taki silnik sprawuje?
Całe życie jeździłem dieslem i trochę się przyzwyczaiłem do charakterystyki... i oszczędności paliwa :)
jero66
 

Postprzez zenekk » 28 lis 2013, 02:23

Po roku użytkowania wartość auta wyliczono mi na 85.000 PLN. Wartość w dniu zakupu 140.000PLN.
Ubezpieczyciel:WARTA

Czy u kogoś również jest taki drastyczny spadek?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 21:25
Posty: 9
Auto: Mazda CX-5
Silnik: 2.0 benzyna AT 4x4
Rok produkcji. 06.2012

Postprzez fomicz » 28 lis 2013, 09:40

Ubezpieczałem w sierpniu (8 miesięcy po 1 rejestracji, ale rocznikowo już 1 rok). Kwota ubezpieczeni 114.000 (wartość katalogowa nowego 134.000).
Tomek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 14:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez fomicz » 28 lis 2013, 09:50

Zbigniew_AWD napisał(a):Długo po głowie chodziło mi natomiast X1. Jakoś rzadko tu ktoś o tym wspomina. Napęd oparty na tyle, świetne prowadzenie. Jednak był nieco za drogi i jednak chyba nie na polskie warunki.

Ale X1 to chyba zdecydowanie za małe auto. X3 jest bardziej porównywalne ale cena już chyba nie.

Co do spalania. To, że pali więcej mnie tak nie denerwuje ale po 160 tys. w Passacie spalającym <7 brakuje mi... zasięgu auta. Żeby chociaż zbiornik miał dodatkowe 10-15 l. Już sobie wyobrażam te częste zjazdy na niemieckich autostradach, a spokojnie dojeżdżałem ze Świecka (ba tankowałem już 100-150 km wcześniej) do Monachium nie myśląc o tankowaniu.
Tomek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 14:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez Auto-mania-Q » 29 lis 2013, 12:26

jbig_30 napisał(a):Dla tych którzy CX5 będą odbierać już w 2014, w opcji Sky Passion nawigacja będzie standardem, dodano też profile dla fotela kierowcy i automatykę fotela pasażera.


Witam, bardzo ucieszyłem się gdy to przeczytałem, jednak chciałbym zapytać czy to aktualna i prawdziwa informacja? Odbieram swoją CX5 SkyactiV-D SkyPassion w okolicach marca i jeśli to prawda to liczę na zwrot 2000zł za nawigację i cieszę się jak dziecko z powodu dodania profili kierowcy i automatykę fotela pasażera. Czy ktoś z użytkowników słyszał podobne informacje na temat "poprawek" rocznika 2014?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 12:15
Posty: 24 (22/1)
Skąd: Polska
Auto: Mazda CX5 2014 Skyactiv-D 2.2 175 AT SkyPassion Crystal White Pearl

Postprzez mx5 » 29 lis 2013, 17:41

Tak, samochody z roku 2014 będą miały elektrykę obydwu foteli z pamięcią fotela kierowcy, skóra jasna będzie taka jak w "szóstce" (Off White). Na zwrot dopłaty do nawigacji bym nie liczył, bo cena auta będzie podwyższona o te dodatkowe elementy (+ 2800 PLN).
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 12:03
Posty: 61

Postprzez Zbigniew_AWD » 29 lis 2013, 18:18

fomicz napisał(a):Ale X1 to chyba zdecydowanie za małe auto. X3 jest bardziej porównywalne ale cena już chyba nie.

Co do spalania. To, że pali więcej mnie tak nie denerwuje ale po 160 tys. w Passacie spalającym <7 brakuje mi... zasięgu auta. Żeby chociaż zbiornik miał dodatkowe 10-15 l. Już sobie wyobrażam te częste zjazdy na niemieckich autostradach, a spokojnie dojeżdżałem ze Świecka (ba tankowałem już 100-150 km wcześniej) do Monachium nie myśląc o tankowaniu.


Póki nie ma wózka... Ale miły to fakt, za każdą trasą nie składać siedzeń obecnie.

Od granicy do Stuttgartu dojedzie bez tankowania. Tragedii nie ma. LPG musiałem co 400 km tankować i to było dopiero uciążliwe. Przy tysiaku na baku nie byłoby czego w statystyki wpisywać :D
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez Blixten » 1 gru 2013, 15:17

Mamy już Grudzień, a wyprzedaży obecnego rocznika ani widu ani słychu...... <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 12:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez Auto-mania-Q » 3 gru 2013, 10:03

Gratuluję auta, posiadasz wersję z automatem czy manual?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 12:15
Posty: 24 (22/1)
Skąd: Polska
Auto: Mazda CX5 2014 Skyactiv-D 2.2 175 AT SkyPassion Crystal White Pearl

Postprzez piotrriv » 3 gru 2013, 11:52

A jest 175KM z manualem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez mx5 » 3 gru 2013, 15:39

Jest
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 12:03
Posty: 61

Postprzez Gaiger » 4 gru 2013, 14:02

Witam wszystkich :) Jestem nowym członkiem forum. Gratuluję auta. Ciesze się, że liczba użytkowników CX-5 w dieselu rośnie (pewnie ma na to niemały wpływ zmiana cen wersji diesela od 1 sierpnia). Ja w listopadzie zamówiłem wersję 175 MT. Auto z 2014 roku ma przypłynąć luty-marzec. Faktycznie samochody z roku produkcji 2014 roku będą miały pamięć fotela kierowcy i dodatkowo elektrykę fotela pasażera (ale nie za darmo – dopłata 800 zł. ;) ). Dodatkowo wersja Skypassion ma mieć obowiązkową nawigację, w opcji skórę off-white (za dopłatą), zaś standardowa czarna skóra ma mieć inne przeszycia (jakiś szerszy ścieg, też na kierownicy). Dodatkowo dealer wspomniał coś, że samochody z nowego roku będą miały zmieniony automat (dźwignia ma się poruszać w linii prostej). Wypadło z produkcji również kilka kolorów (m.in. niebieski Sky Blue). Pozdrawiam i czekam na wrażenia z użytkowania wersji diesela.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 21:56
Posty: 13 (2/1)
Skąd: Lublin
Auto: CX-5, 2.2 SKYACTIV-D 175, MT

Postprzez Gaiger » 7 gru 2013, 14:45

Coś się pojawiło na stronie Mazdy, ale oferta nie powala... http://www.mazda.pl/oferta/mazdacx5/mazdacx5/
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 21:56
Posty: 13 (2/1)
Skąd: Lublin
Auto: CX-5, 2.2 SKYACTIV-D 175, MT

Postprzez krzysiek29 » 11 gru 2013, 12:37

Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy post na forum Mazdy. Dlatego się tutaj też znalazłem ponieważ chcę kupić tak ostatnio modnego SUV-a z 4x4 i wybór padł też na CX-5. Rozważam też jak poprzednicy pisali Hondę CR-v, i nową RAV-kę. Oczywiście przejechałem się każdym z nich ale no właśnie jest zawsze jakieś ale.. CR-v była 2.2 150KM diesel ale w automacie (który to ma 5!! biegów i bardzo psuje wrażenie z jazdy), Cx-5 była też w automacie (znacznie lepsze wrażenie robił niż automat Hondy) ale niestety w benzynie i tutaj dla mnie (subiektywnie oczywiście) brakowało momentu/mocy, RAV4 była w dieslu 150KM i w skrzyni ręcznej. Wrażenia z jazdy (jako kierowcy – trzymanie się drogi, przyspieszenia , reakcje na gaz itd.) na pierwszym miejscu Rav4 dalej Cx-5 i ostatnia CR-v. Poczucie przestronności tutaj pierwsza Cr-v a dalej remis, Wykonanie wnętrza /jakość materiałów remis tylko do Toyoty trzeba by się przyzwyczaić bo jakoś dziwnie jej deska rozdzielcza się prezentuje. Jeśli CX-5 w dieslu 150KM będzie jeździła tak jak RAV4 to ze względu na cenę przychyliłbym się w jej kierunku . Obecnie mam w "użytkowaniu" Yetii 2.0 TDI. Przekonajcie mnie proszę jeszcze "czymś" za Cx-5 :)
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 12:47
Posty: 5
Auto: A3 TDI,170PS,4x4

Postprzez piotrriv » 11 gru 2013, 14:24

Jako jedyna jest zrobiona w Japonii.

Sprawdź koszty przeglądów czy mat. eksploatacyjnych. Nie jestem pewien ale tu raczej wygra Mazda. Na pewno nie Toyota.

CX jest najładniejsza stylistycznie. Wykończenie też chyba najlepsze.

Najlepsze wyposażenie też w CX-ie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Blixten » 11 gru 2013, 14:38

Spalanie również wypada na korzyść CX-5

Dopisano 11 gru 2013, 14:15:

..... a gdybyś zastanawiał się nad automatem, tutaj ciekawe porównanie dla silnika benzynowego:
https://www.youtube.com/watch?v=Iu40c8yZnoA
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 12:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez fomicz » 11 gru 2013, 16:53

Porównanie fajne, chociaż zapewne obciążone chęcią/niechęcią do automatów. W spalanie i osiągi jestem w stanie uwierzyć :)

Co do braku mocy w benzynie- wg mnie bardziej brakuje momentu obrotowego niż mocy, ale to już specyfika pracy silnika benzynowego. Za to 2 turbiny w 2.2 hmmm... przez kilkadziesiąt tysięcy to nie jest zmartwienie ale później już może być :)

Co do przekonania Ciebie. Sam musisz się przekonać do CX-5. Ja w lipcu przejrzałem dużo testów porównawczych SUVów i wszędzie CX-5 była w czołówce. Chciałem wersję benzynową, bo na chwilę obecną przewiduję, że po 3-4 latach auto z przebiegiem ~100-120 kkm będzie drugim autem w domu do jeżdżenia 'w koło komina' więc szkoda diesla. Lubię automaty, więc tu też jest i wcale nie ustępuje kulturze pracy skrzyni DSG.
Gdybym miał więcej kasy celowałbym w marki premium, ale w tym przedziale cenowym.
Tomek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 14:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez krzysiek29 » 11 gru 2013, 20:47

Może za szybko "położyłem krzyżyk"na benzyniaku ale mimo wszystko przydałaby się dla niego turbina i moc a głównie moment obrotowy ze 30% większy – no cóż takie przyzwyczajenie . Jakie pytanie jakie są obroy silnika przy autostradowej prędkości 160-170km/h ?
Przekonany do Cx-5 to prawie jestem zastanawia mnie/zniechęca m.in okres oczekiwania na zamówiony model dlaczego jest taki długi ?!
Spróbuję znaleźc na jeździe próbnej jakiegoś diesla...
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 12:47
Posty: 5
Auto: A3 TDI,170PS,4x4

Postprzez Rey » 11 gru 2013, 22:40

Polecam. Rożnica jest bardzo wyraźna. Jechałem benzyną w automacie – dramat przy próbie wyprzedzenia dwóch aut (do tej pory jeździłem Octavią w dieslu). Spróbowałem diesla w automacie ale w Mazdzie 6 (tylko to mieli w salonie w dieslu) – od razu lepiej. Dlatego wybrałem diesel w manualu i cierpliwie czekam :)
Qui penis aquam turbat?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2013, 20:05
Posty: 13 (0/2)
Skąd: Zielona Góra/Warszawa
Auto: CX-5 2.2D 175 MT SkyPassion (2014)

Postprzez Auto-mania-Q » 12 gru 2013, 10:01

Krzysiek29 -zastanów się nad dieslem 150konnym, gdyż to może być to czego szukasz. Być może uda się znaleźć w Polsce CX5 z rocznika 2013 i napewno coś jeszcze wynegocjujesz. Dla przykładu CRV 1.6 diesel 120km z manualną 6tką kosztuje 130 000zł. CX5 w wersji motion lub energy z 2013 na pewno kupisz taniej. Wygląd to kwestia gustu, ale będziesz miał porządne osiągi i niskie spalanie. 150konna wersja to też biturbo. Jak przejedziesz się benzyną a później dieslem to różnica będzie spora.

Oczekiwanie na nową CX5 trochę trwa, gdyż auto będzie składane od podstaw w Japonii, następnie musi przypłynąć i przyjechać. Trochę to trwa, ale jak już zamówisz to ten okres oczekiwania dostarcza sporo przyjemnośći, gdyż "króliczka goni się najprzyjemniej" :)

Tak naprawdę za parę lat wyjaśni się, który z tych silników jest trwalszy, ale o biturbo trzeba trochę bardziej dbać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 12:15
Posty: 24 (22/1)
Skąd: Polska
Auto: Mazda CX5 2014 Skyactiv-D 2.2 175 AT SkyPassion Crystal White Pearl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto