centralny zamek – problemy (zdjęcia na str.11)
Witam . A więc mój problem polega na tym , że pilot sobie swobodnie działał gdy nagle otworzyłem auto i koniec . Mam mazde 6 2.0 citd 2003r 121 km , sprawdzałem bezpieczniki , wymieniałem bateryjki w pilocie , dawałem nawet pilot do elektryka ( porządnego ) sprawdzał mi styki , poprawił luty itp i nic . Próbowałem na nowo kodować i też klapa . Niestety po kupnie tego auta mam tylko 2 kluczyki ( tylko jeden zakodowany ) i jeden pilot . Nie mam pojecia co teraz robić . Zaznaczam ze otwieranie zamka z kluczyka działa doskonale i bez zarzutów. Z góry dziękuje i pozdrawiam .
PS . Bezpieczniki sprawdziłem na oko i nie wszystkie , nie mogę dojść który mógłby być od centralnego
PS . Bezpieczniki sprawdziłem na oko i nie wszystkie , nie mogę dojść który mógłby być od centralnego
-
mrozuu1
poczytaj sobie tu --> viewtopic.php?p=1804315#p1804315
i tu --> viewtopic.php?p=1073340#p1073340
a na końcu tu --> viewtopic.php?f=95&t=104282
modom zostawiam temat do podklejenia
i tu --> viewtopic.php?p=1073340#p1073340
a na końcu tu --> viewtopic.php?f=95&t=104282
modom zostawiam temat do podklejenia
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):modom zostawiam temat do podklejenia

a dla kolegi mrozuu1:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Zapytałem się czy są różnice w zamkach centralnych w wersji z przed liftu a po lifcie i zostałem zjechany że jest wyszukiwarka itp ale nigdzie na powyższy temat nie znalazłem odpowiedzi ponieważ z opinii tutaj wyczytanych wynika że u mnie w centralnym zamku szwankuje zamykanie auta z pilota wszystkie pozostałe funkcje działają idealnie ale niekiedy zdarza się że pilot nie zamknie lub nie otworzy drzwi od kierowcy dzieje się to także w przypadku używania i drugiego pilota szyby są zaprogramowane działa także zamykanie i otwie2r3anie wszystkich szyb z pilota wraz z mrugnięciem kierunkowskazami.Używając kluczyka zawsze zamykają się wszystkie drzwi wraz z bagażnikiem.Na forum wyczytałem o podobnym problemie z zamkiem i elektryk stwierdził zużycie się silniczka w zamku centralnym.
Proszę używać interpunkcji, bo ciężko się czyta 7 linii bez przecinków i kropek – moderator
Proszę używać interpunkcji, bo ciężko się czyta 7 linii bez przecinków i kropek – moderator
- Od: 19 sie 2012, 17:20
- Posty: 21
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 6 2.0 i 16v 147km benzyna 2005r.
Centralki w przed lifcie a po lifcie nie są takie same ze względu na to co sam napisałeś, w po liftach masz dodatkową opcję zamykania otwierania szyb z pilota po przytrzymaniu guzika . Jeżeli piszesz że nie zamykają się tylko drzwi kierowcy , to tam szukaj problemu . Ja bym na twoim miejscu rozebrał drzwi i sprawdził wtyczki (może dostała się woda piny zaśniedziały i nie ma dobrego przewodzenia) idące do siłownika zamka . jak to nie pomoże to rozbierać siłownik zamka i sprawdzić co jest nie tak z nim .
Mój problem z zamkiem/drzwiami przedstawia się następująco:
Blokada drzwi uruchamiana ze środka z drzwi kierowcy działa bez zarzutu. Nie działa natomiast odblokowanie z tego samego miejsca. Można odblokować drzwi indywidualnie z wyjątkiem tych od kierowcy właśnie. Jednak najprostszym wyjściem wydaje się zgaszenie samochodu,wyciągnięcie kluczyka i otwarcie samochodu z pilota. Ktoś podpowie jakąś przyczynę?
Blokada drzwi uruchamiana ze środka z drzwi kierowcy działa bez zarzutu. Nie działa natomiast odblokowanie z tego samego miejsca. Można odblokować drzwi indywidualnie z wyjątkiem tych od kierowcy właśnie. Jednak najprostszym wyjściem wydaje się zgaszenie samochodu,wyciągnięcie kluczyka i otwarcie samochodu z pilota. Ktoś podpowie jakąś przyczynę?
...wars come and go but my soldiers stay eternal...
otwieranie/zamykanie z pilota nie sprawia problemu...problem jest przy manualnym odblokowywaniu. Przesunięcie tej dźwigni nie powoduje otwarcia żadnych drzwi.
...wars come and go but my soldiers stay eternal...
nie zrozumiałeś mojego pytania , czy gdy zamykasz i otwierasz z pilota to przesuwa się ta przekładnia do manualnego zamykania/otwierania ? w jedną i druga stronę ? to jest ważne bo skoro w obie strony przesuwa się przekładnia to jest problem z elektryką zamka w drzwiach odpowiedzialną za podawanie impulsu do otwierania zamków a jeżeli przy zamykaniu z pilota przekładnia przesuwa się w jedną stronę lock a przy otwieraniu z pilota ta przekładnia (guzik) nie wraca z powrotem na swoje miejsce open to jest uszkodzenie mechaniczne .
czyli zamek w drzwiach kierowcy nie podaje manualnego sygnału otwierania drzwi ja bym ci radził rozebrać zamek i wyczyścić elementy elektryczne odpowiadające za manualne wzbudzanie sygnału otwarcia (tam jest takie przełącznik na płytce co go rusza drut od rygla zacznij od niego ) czy smarowałes ten zamek czymś np silikonem w sprayu lub wd40 albo innymi środkami ? bo często po smarowaniu (albo zalaniu )elektryka w zamkach szfankuje
Może mi coś doradzicie w problemie centralnego zamka.Nadmienię że do niedawna działał bez zarzutu.We wrześniu wymieniłem cały zamek wraz z siłownikiem w drzwiach kierowcy bo wydawał dziwne odgłosy przy zamykaniu i nie zamykał drzwi kierowcy z pilota tylko z klucza.Kupiony oryginał w ASO Wróbel Opole.Ale 3 tygodnie temu postawiłem moją M6 na lakierowanie prawych drzwi przednich i tylnych (korozja na dolnych krawędziach). Drzwi były wyciągnięte z auta i auto bez nich przejechało z powrotem do mojego garażu(dystans 200m). Po pomalowaniu drzwi i złączeniu kostek na słupkach okazuje się że gdy otwieram auto z pilota jak i kluczem nie zapala się wewnątrz oświetlenie kabiny i stacyjki.Również nie działa funkcja podwójnego ryglowania po dwukrotnym naciśnięciu przycisku LOCK z pilota.Przy drugim naciśnięciu słyszę tylko odgłos zamka w pokrywie bagażnika.Ta sama sytuacja powtarza się gdy próbuję wykonać podwójne zamykanie z klucza.Dopiero po otwarciu drzwi włącza się światło wewnątrz jak i oświetlenie stacyjki.Wcześniej ten efekt był widoczny już po naciśnięciu UNLOCK na pilocie.Czy za te czynności odpowiada sama centralka umieszczona za schowkiem po stronie pasażera czy padł nowy siłownik w drzwiach kierowcy ? Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Dzięki broda za zainteresowanie.Niestety mój problem nadal jest żywy ponieważ tam forumowicze mają usterkę w postaci nie włączania się wogóle oświetlenia wewnątrz po otworzeniu drzwi.Samą centralkę zamka można już kupić od 30 zł używaną.Mają one co prawda różne oznaczenia symboli i bądź tu teraz mądry którą dopasować i jeszcze żeby działały moje obecne 2 piloty.Na tą chwilę w mojej M6 jest z takimi oznaczeniami jak widać na zdjęciach

Witam mam pytanie dotyczące centralnego zamka w M6 GG 147kM z 2005r po lifcie co to jest za ustrojstwo które znajduje sie pod skrzynką z bezpiecznikami w środku auta, wchodzi do niego kilka wtyczek.Moj zamek centralny przy otwieraniu kluczykiem lub z pilota klepie cały czas zamkami w drzwiach dopiero ponowne wciśnięcie zamykania pilotem lub ryglem od wewnątrz klepanie ustaje.Zauważyłem że podczas klepania zamków z owego ustrojstwa z pod bezpieczników koło lewej nogi kierowcy słychać takie głośne klikanie .Jak nazywa się to ustrojstwo czy to jest przyczyną klepania zamków/Pilot i szyby działają prawidłowo,. zamykanie i otwieranie szyb z pilota również.na tej skrzynce o którą pytam jest napis
CONTROL UNIT -BCM
CONTROL UNIT -BCM
- Od: 19 sie 2012, 17:20
- Posty: 21
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 6 2.0 i 16v 147km benzyna 2005r.
lemon41 w dniu wczorajszym przerabiałem ten sam problem. W moim przypadku było banalnie proste wystarczyło odpiąć tę drugą wtyczkę na dwa piny jak na foto zz początku tematu połączoną do zamka, ale moja ciekawość poszła jeszcze dalej chcąc się dowiedzieć w jakim celu ten przewód jest wpięty czy jest on jakoś ważny i postanowiłem wymontować zamek i rozebrać go
.
Ku mojemu zaskoczeniu było to proste ale czasochłonne. Puszkę z całym serwomechanizmem otworzyłem za pomocą płaskiego wkrętaka, choć jest ona klejona to nie sprawiła kłopotu po otwarciu moim oczom ukazał się widok tak jak z jakiejś zabawki mały silniczek przekładnia ślimakowa i jakieś dwa suwaczki z blaszkami stykowymi z czego jeden był odpowiedzialny właśnie za tą wtyczkę z dwoma kablami. Po szybkich oględzinach okazało się że za położenie tego elementu stykowego odpowiada mechanizm otwierania zamka kluczem a gdy korzystamy z pilota to ten styk powinien pozostawać bez ruchu ale z nieznanych mi przyczyn ten styk przesuwa się pozycję która zaprzecza danemu położeniu zamka i wówczas zaczyna się klikanie zamków.Moim skromnym zdaniem jest to głównie wina samego zamka a nie serwomechanizmu ponieważ wydaje się mi że po latach pracy powstają tam luzy wpływające na precyzje działania tego styku.Sam styk można sprawdzić za pomocą omomierza bez jego demontażu wystarczy tylko demontaż tapicerki i dostęp gniazda wtyczki . Suwak powinien pracować w dwóch pozycjach w pierwszej powinien zamykać obwód a w drugiej pokazywać opór ok 1 kΩ gdyż jest tam zastosowany taki opornik.
Podsumowując powiem ten czujnik położeni jest psu na ......potrzebny więc go nie montowałem i też tak ci radzę a i jeszcze jedna rada ten silniczek można łatwo wymienić lub naprawić bo jak wcześniej mówiłem wygląda to jak silnik z zabawki tylko minimalnie większy, a jeśli będzie ktoś ciekaw jak wygląda ten serwomechanizm w środku to mam jakąś fotkę jak będzie chwila czasu to wrzucę.


Ku mojemu zaskoczeniu było to proste ale czasochłonne. Puszkę z całym serwomechanizmem otworzyłem za pomocą płaskiego wkrętaka, choć jest ona klejona to nie sprawiła kłopotu po otwarciu moim oczom ukazał się widok tak jak z jakiejś zabawki mały silniczek przekładnia ślimakowa i jakieś dwa suwaczki z blaszkami stykowymi z czego jeden był odpowiedzialny właśnie za tą wtyczkę z dwoma kablami. Po szybkich oględzinach okazało się że za położenie tego elementu stykowego odpowiada mechanizm otwierania zamka kluczem a gdy korzystamy z pilota to ten styk powinien pozostawać bez ruchu ale z nieznanych mi przyczyn ten styk przesuwa się pozycję która zaprzecza danemu położeniu zamka i wówczas zaczyna się klikanie zamków.Moim skromnym zdaniem jest to głównie wina samego zamka a nie serwomechanizmu ponieważ wydaje się mi że po latach pracy powstają tam luzy wpływające na precyzje działania tego styku.Sam styk można sprawdzić za pomocą omomierza bez jego demontażu wystarczy tylko demontaż tapicerki i dostęp gniazda wtyczki . Suwak powinien pracować w dwóch pozycjach w pierwszej powinien zamykać obwód a w drugiej pokazywać opór ok 1 kΩ gdyż jest tam zastosowany taki opornik.
Podsumowując powiem ten czujnik położeni jest psu na ......potrzebny więc go nie montowałem i też tak ci radzę a i jeszcze jedna rada ten silniczek można łatwo wymienić lub naprawić bo jak wcześniej mówiłem wygląda to jak silnik z zabawki tylko minimalnie większy, a jeśli będzie ktoś ciekaw jak wygląda ten serwomechanizm w środku to mam jakąś fotkę jak będzie chwila czasu to wrzucę.
Mój problem trwa nadal i w dalszym ciągu szukam przyczyny.Jedno jest pewne że moja centralka ta na zdjęciach jest sprawna w 100% bo miałem ją podłączoną w innej mażdzie i to co u mnie nie działa w innej Madzi wszystko zadziałało. Siłownik centralnego w drzwiach kierowcy również sprawny w 100% – sprawdzony w A.S.O. Wróbel Opole.Diagnoza elektryka to przerwany obwód doprowadzający impuls do centralki.Czy ktoś wie może który przewód jest odpowiedzialny za moją usterkę? Prawdopodobnie teraz mój centralny zamyka auto w trybie awaryjnym.

Spróbowałem z rady i także odpiąłem tą małą kostkę na dwa piny przy zamku kierowcy.Eureka wszystko działa zarówno z pilota jak i z kluczyka domykanie i otwieranie szyb z pilota także wygląda na to że ta kostka bynajmniej w moim przypadku była przyczyną złego działania zamka od kierowcy teraz jest odpięta i jest ok
- Od: 19 sie 2012, 17:20
- Posty: 21
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 6 2.0 i 16v 147km benzyna 2005r.
U mnie padł wczoraj centralny. Z pilota się nie załącza, alarm tak. Ręcznie mogę otworzyć z kluczyka, ryglowanie wewnątrz nie działa, auto odpala. Znalazłem przepalony bezpiecznik, niestety po wymianie i próbie użycia przepala się znowu. Pytanie gdzie rozpocząć szukanie, sprawdzić wszystkie drzwi po kolei, czy jest jedno miejsce które steruje tym wszystkim?
- Od: 31 paź 2009, 11:46
- Posty: 33
- Skąd: Ripon
- Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6