Nie działa klimatyzacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hubizx » 12 mar 2006, 12:52

Witam'
Dzięki za sprawdzenie, B456 to zupełnie coś innego niż u mnie, ja mam DC12V20A T.R IMASEN 2J 05, rozumiem że na przkaźniku masz taki symbol. Marcin co do browaru to techniczne możliwości są aby napić się piwa razem :), pomyśl.
Kolego adikow jak ja Ci ten browar wyślę :).

Sprawdziłem dokładnie ze schematem które nóżki w gnieździe przkaźnika za co odpowiadają, i okazało się że wszystko jest ok oprócz pinu który wzbudza przekaźnik do załączenia i uruchomienia kompresora i jest to masa z komputera PCM, po włączeniu klimatyzacji nie pojawia się masa, prawdopodobnie dlatego że przekaźnik ktory był w aucie miał takie ustawienie nóżek że 12V poszło na komputer przez ten kabek którym miała iść masa.
Zabieram się za rozbieranie konsoli aby dostać się do komputera.

Co do R134a z puszki to ciekawe, w manualu haynesa do probe/626/mx6 jest nawet opisane jak się napełnia klime z puszki. Ile kosztuje taka puszka ?

Korzystam z takiego schematu.

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez adikow » 12 mar 2006, 18:05

Co do R134a z puszki to ciekawe, w manualu haynesa do probe/626/mx6 jest nawet opisane jak się napełnia klime z puszki. Ile kosztuje taka puszka ?


cos kolo 15$ Dzis sprawdze dokladnie
UUUU napił bym się prawdziwego polskiego browca :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 17 mar 2006, 13:41

Hubizx i co udalo ci sie naprawic ta klime ... ??
U mnie faktycznie tak jak koledzy mowili wzialem na obieg wewnetrzny porzadnie ogrzalem i klima dziala
<jupi> nawet nic nie rzezi w sprezarce ... chociaz mialem troche cykora aby zalaczyc po dlugiej przerwie
:|
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez hubizx » 17 mar 2006, 15:06

Auto stoi w garazu ogrzewanym więc to nie temperatura. Jak zrobi się cieplej bo na parkingu jest ciemno, to zabiorę się za rozbieranie panelu środkowego alby dostać się do komputera, podejrzewam że spaliło się coś w komputerze.
Może na wiosnę zoragnizujemy małę spotkanko, pewnie jeszcze kilka osób z wawy i okolic by się znalazło.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez adikow » 18 mar 2006, 02:27

I co ty chcesz znalesć w tym komputeze ??? to nie domowy :)
Nic prucz wosku nie znajdziesz. Poszukaj raczej gdzies indziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez hubizx » 20 mar 2006, 19:01

Sprawdzam wszystko po kolei, zatrzymałem się na tym że komputer nie daje masy na przekaźnik. Więc coś jest na rzeczy z tym komputerem, może być też tak że komputer nie dostaje odpowiednich napięć lub mas i sam nie wysyła masy, ale bez dostania się do kompa nie dowiem się.

Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez adikow » 21 mar 2006, 03:10

Hm nie wysyła masy mowisz . Jakos w to nie wieze. Masa nie znika tak sobie, co najwyzej moze niebyć prądu wzbudzenia na przekaznik. Ale nie szukał bym przy kompie tylko pokolei. Przewaznie psują sie te rzeczy które sie "dotyka", czyli przełączniki, gałki. Nie wiem, czy rozbierałaś konsole z przełącznikami?
Sprawdz rowniez pokretło ciepło-zimno, nie wiem jak w twojej ale w mojej madzi jak reguluje pokretłem to klima sie wyłancza lub załancza zalezy czy chce cieplej czy zimniej. Czyli działa jak termostat podobnie jak w lodówce. Wiec pokrętło też jest powiązane z załączaniem kilmy. Moze termostat wysiadł?
Dodam ze własnie coś mi tez się zepsuło tylko w perzciwnosci do twojej umnie nie da sie wyłaczyć, pracuje non stop. Wiec na zime odłaczyłem wtyczke od kimy, a w lato wsadze :)
Jak rozebrałem pokretła dałem sobie spokuj za duzo elektroniki, scalaków , najlepiej wymienić na nowy. Acha i jeszcze wyłączała sie tylko jak przełączyłem na nawiew na nogi, jak na szybe to dmucha zimnem.
Ostatnio edytowano 21 mar 2006, 03:36 przez adikow, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez adikow » 21 mar 2006, 03:15

hubizx napisał(a): przyczna leży gdzieś za przełącznikiem klimatyzacji

Czyli nie sprawdzałeś samego włacznika klimatyzacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez hubizx » 22 mar 2006, 09:06

adikow napisał(a): Masa nie znika tak sobie, co najwyzej moze niebyć prądu wzbudzenia na przekaznik


Jest trochę inaczej, +12 jest na stałe na przkaźniku klimatyzacji, a wzbudzenie następuje poprzez podanie masy przez komputer.

Jeszcze nie rozebrałem kokpitu, zamierzam w sobotę, wtedy powinno się okazać gdzie leży przyczyna.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez adikow » 23 mar 2006, 00:49

Ok jesli sie upierasz to prosze, ja dalej obstaje ze przyczyny trzeba szukac gdzie indziej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez hubizx » 23 mar 2006, 09:54

Kolego, to nie moje domysły, tak jest w schemacie, który zresztą jest kilka postów wyżej.W sobotę rozbieram kokpit, napiszę co wyszło.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Waluś » 24 mar 2006, 17:30

No to teraz ja :P
GD
Kompresor chodzi, w środku przyjemnie :) ale podpięty na krótko
Na Osuszaczu są dwa czujniki jeden siedzi pionowo od góry, drugi poziomo z boku. oba są dwupinowe, więc pewnie nie ma znaczenie podpięcie kostki (mówie o biegunach)
Dalej. Co powinienem mieć w GD w skrzynce bezpieczników (english nazwy plisss)
Jak odpalam klimę to odrazu załacza się wiatrak na chłodnicy wody, i kręci bardzo długo, bo zdaje się raz się wyłączył, ale nie jestem pewien, przy nabijaniu.
po kolei co i jak mam sprawdzać. Co ma być na czujnikach. Gaz jest więc ?? (przejście ??) jeśli tak to na którym itd krok po kroku. Miernik mam elektrykiem nie jestem :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hubizx » 24 mar 2006, 18:12

Myślę że mógłbym Ci pomóc, potrzebowałbym tylko dobrego schematu elektrycznego, może być po angielsku, jeśli nie masz postaram się poszukać go w sieci, ale napisz mi rok auta, reszta jest.
U mnie jest bardzo podona historia.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Waluś » 24 mar 2006, 18:48

mam schemat zaraz wrzuce :)
rok 91
Obrazek
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hubizx » 24 mar 2006, 20:13

Trochę mnie przeraził ten schemat, znacznie więcej rzeczy jest w twoim aucie niż w mojej 626 :)
Na początek proponuje sprawdzić AC RELAY, przekaźnik powinien być w skrzynce bezpieczników, jeśli można zdjąć mu górę ( w moim można) to ją zdejmij i włóż w gniazdo, sprawdź czy przy włączaniu klimy załącza, prawdopodobnie nie, następnie dobrze by było jak byś ustalił od czego są czujniki na osuszaczu, jeden na pewno jest od pomiaru ciśnienia i działa tak że jeśli ciśnienie jest ok to zamyka obód, nie wiem od czego jest ten drugi. sprawdzić możesz je miernikim sprawdzając czy jest przebieg prądu.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Waluś » 24 mar 2006, 20:34

U mnie w pudełku bezpieczników są ...... bezpieczniki :)
Przekaźniki są zamontowane obok. 2 z prawej i 2 z lewej strony. Nie są opisane. mają tylko numery. Więc nie wiem który sprawdzić. Dwa z nich te z prawej się dyndaja luzem (brak mocowania) jeden jest zaśniedziały mocno. Musze4 spróbować goprzeczyścić. Powiedz który to na schemacie jest przekaźnik, to policze kable od spodu i sie dowiem który to, i sprawedze. Bo jak patrze na tą gazete to wydaje mi się że są 3:
1. A/C Relay (manual A/c)
2. A/C Realay (Auto A/c)
3. Additional fan realay
ten trzeci to chyba od wiatraka, jak narazie wiatraka klimy nie udało mi się uruchomić, znaczy sam się nie uruchomił mimo pobudzenia kompresora, natomiast ten na chłodnicy wody odrazu się załącza po wciśnięciu A/C w aucie i chodzi przez jakiś czas.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hubizx » 24 mar 2006, 22:20

przekaźnika od klimy masz jeden, zlażenie jaką masz klimę automatyczną lub manualną, na schemacie są 2 warianty, na spodniej stronie pokrywki od skrzynki nie masz informacji który przekaźnik jed od czego.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Waluś » 24 mar 2006, 22:36

Moja skrzynka to tylko bezpieczniki. Jest tylko bezpiecznik Air Cond czy coś, zresztą zaraz fote zapodam
Obrazek

O tu jest wszystko co mam. W skrzynce po prawej jest 20A ale bezpiecznik. sprawny (ten na samej gurze po lewej) dalej obok skrzynki widać dwa przekaźniki. Nie opisane. Są tylko numery, z kolei po lewej stronie foty w rogu (nie widać bo są urwane mocowania i są za lampą) są kolejna 2 przekaźniki, które są podobne do tych po prawej stronie foty (jeden jest właśnie zaśniedziały) i kolejne chyba 2 są przy podszybiu (u góry foty), jeden jest bankowo od wtrysków bo sprawdziłem a drugi nie wiem od czego :|
To wszystko co mam a w skrzynce są tylko bezpieczniki
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hubizx » 25 mar 2006, 09:26

Aaa, to to tak. Może pomoże Ci to że przekażnik od klimy ma 6 nóżek, reszta prawdopodobnie jest na 4 nóżkach, któryś z nich pewnie jest od klimy.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez adikow » 25 mar 2006, 17:41

bardzo ładny schemat , szegołowy i czytelny

Nie prosciej po kolorach kabli?
Przeciez na schemacie opisane BLK-GRN > Czarno-zielony BLU-BLK> Niebiesko-Czarny itd :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6