Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi
dzięki za odpowiedź a możesz podesłac jakieś foto jak to u ciebie wygląda i jakie łączniki użyłeś żeby to poskładac? ewentualnie jakiś link? z góry dzięki
- Od: 8 lis 2010, 10:37
- Posty: 166
- Skąd: Kraśnik/Lublin
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r
Aktualnie nie mam zdjęcia ale moze jutro w dzien zrobie
Dopisano 25 lis 2013, 20:40:
Aktualnie nie mam zdjęcia ale moze jutro w dzien zrobie
Dopisano 25 lis 2013, 20:40:
Aktualnie nie mam zdjęcia ale moze jutro w dzien zrobie

Jaka jest różnica między tymi dolotami, oprócz ceny oczywiście .
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 02239.html
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot- ... 23929.html


Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
Są całkowicie inne,ten w obudowie praktycznie sam filtr plus wąż dobrowadzajacy ze zderzaka,ale nie ma nic od filtra do przepustnicy,ten drugi ma odwrót-dedykowany dolot od przepustnicy do filtra,ale sam filtr bez obudowy. Idealnie połączyć oba zestawy;–)
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Dziękuje za odpowiedź
Połączyć można ;d albo samą puszkę kupić na simote
Połączyć można ;d albo samą puszkę kupić na simote
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
dolot z puszki do przepustnicy zmontujesz sam z dostępnych na alledrogo złączej silikonowych i rurek i kolanek alu(możesz tez kupuć metr rury alu o potrzebnej średnicy ,kosztuje ok 35zł tyle co jeden kawałek 15cm na alledrogo ) i wtedy tylko kolanka silikonowe (z tego co pamietam potrzebne jest jedno).Do tego filtr simoty w airnoxie-ok 230zł i rure doprowadzającą ze zderzaka-może być nawet rura spiro od wentylacji-9zł.Wiem jednak że w xedosie nie jest tak łatwo z tym dolotem ze zderzaka i wteduy możesz zrobic tak jak Xed viewtopic.php?f=314&t=135253
czyli cały filtr pionowo na doł zrobić,tylko wtedy zamiast rury spiro dojdzie ci jedno kolanko przed puszka wiecej.
Tak zrobil Marius w BA viewtopic.php?f=312&t=104407&p=1787219#p1787219
czyli cały filtr pionowo na doł zrobić,tylko wtedy zamiast rury spiro dojdzie ci jedno kolanko przed puszka wiecej.
Tak zrobil Marius w BA viewtopic.php?f=312&t=104407&p=1787219#p1787219
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Nie wiem czy to ważne ale w silniku n/a dobry dolot powinien składać się z jak najmniejszej ilości złączeń -najlepiej jest w postaci jednej łączonej tylko z tb silikonem ograniczamy w ten sposób progi , po drugie wszystko przed tb co ma większą średnicę niż wejście do niej jest wąskim gardłem , czyli trzeba rozwiercać tb i zmienić też motylek
ps,można jeszcze eksperymentować z odległością maf od seryjnego jego położenia
ps,można jeszcze eksperymentować z odległością maf od seryjnego jego położenia
-
Arkadius 73
Kurcze pięknie chłopaki robią te doloty
a jak brzmią pięknie pewnie, nie mogę się doczekać, aż ja taki sobie sprawię 
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
opcja z rura ze zderzaka wychodzi taniej,opcja z dluzszym dolotem i puszka pionowo brzmi lepiej
wplywu na moc nie zauwazylem zadnego negatywnego (w obydwu autach wykresy z hamowni wzorowe)
Najwazniejsze zeby nie łapał ciepłego powietrza
wplywu na moc nie zauwazylem zadnego negatywnego (w obydwu autach wykresy z hamowni wzorowe)
Najwazniejsze zeby nie łapał ciepłego powietrza
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Chciałbym żeby nie łapał ciepła i ładnie brzmiał a to czy airbox bedzie na wierzchu czy schowany mniej ważne już jest, moim zdaniem musi byc porządnie 
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
Dokładnie.. a do tego jest już wątek o stożkach
Przenoszę 
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
MIRU napisał(a):przy zmianie na stozek nie trzeba nic stroic bo to nic nie daje..no moze czasem inny sound
No nie daje bo się nie stroi, można się zdziwić jak różni się AFR po zmianie dolotu na inny niż seryjny.
-
billiejoe
Staram się być obiektywny
W Hondach zmiana dolotu często procentuje ponieważ seryjne mapy są deczko przelane dzięki czemu paliwka nie brakuje dopóki nie zmienimy przepustnicy i nie rozwiercimy ssaka, nie wiem jak wyglądają seryjne mapy paliwa w Mazdach, ale statystyczny kowalski wywala serie i wstawia stożek tylko dla dźwięku.
Seryjny dolot w każdym aucie jest tak skonstruowany aby w miarę możliwości zasysał zimne powietrze oraz na wykresie charakteryzował się łagodnymi kreskami, zmiana na custom powoduje już inne górki, gdzieś dojdzie mocy, gdzieś odejdzie, identycznie z momentem, za to po strojeniu można nad tym zapanować i osiągnąć efekt przyrostu w całym zakresie, oczywiście to chore żeby stroić furke po zmianie dolotu, ale sens jest.
Seryjny dolot w każdym aucie jest tak skonstruowany aby w miarę możliwości zasysał zimne powietrze oraz na wykresie charakteryzował się łagodnymi kreskami, zmiana na custom powoduje już inne górki, gdzieś dojdzie mocy, gdzieś odejdzie, identycznie z momentem, za to po strojeniu można nad tym zapanować i osiągnąć efekt przyrostu w całym zakresie, oczywiście to chore żeby stroić furke po zmianie dolotu, ale sens jest.
-
billiejoe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje