Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez Enduro » 25 lis 2013, 11:54

banzai54 napisał(a):... Nie może być uszkodzony/krzywy?...

w takim przypadku szarpalo by jak diabli przy ruszaniu <glupek2>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 25 lis 2013, 12:04

Szarpie dość mocno, dlatego dodaje gazu i ruszam z wyższych obrotów. Jak ruszam powoli to szarpanie widać nawet z zewnątrz po kołach :P Przy zmianie biegów nie szarpie.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 25 lis 2013, 12:14

ok.
ale szarpanie nie jest bezposrednio powiazane z taki pukaniem
jedyna wersja pukania to przy b. duzym luzie 2M ma kontakt z obudowa skrzyni biegow,
a ze ta jest z aluminium to dzwiek szybko zanika... <glupek2>
jesli to nie puki na jajowatym korbowidzie, to przychodzi mi na mysl inna historia tj. walu, ktory mial pekniecie i pukal w dziwny sposob..
po wymianie silnika i demontazu walu okazalo sie, ze pekniescie bylo niezbyt duze i kiepsko widoczne..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 25 lis 2013, 13:06

A zakładając, że wał jest dobry (zanim go kupiłem był sprawdzany u szlifierza i dobrał panewki, jak dotarł do mnie ze względu na cenę tego wału prawie 2k sam zawiozłem go do speca na sprawdzenie) korbowody też były (tu nie pamiętam jak to się nazywało :P ) zawiezione do innego miasta do sprawdzenia i poprawienia.
Tylko nie rozumiem jak to się ma do pogody albo nie wiem czego. Raz stuka raz nie, chociaż częściej stuka niż nie :) Czy zawory tak mogą stukać? Ewentualnie czy możliwa jest taka akcja, że głowica była źle przykręcona i luzy zaworowe są niewłaściwe?
Nie chcę rozbierać ponownie silnika, wolałbym się upewnić i wykluczyć wszystko co możliwe zanim się wpakuje ponownie w takie koszta.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 25 lis 2013, 16:30

jak wszystko sprawdzone to nie moze stukac.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 25 lis 2013, 17:40

Tzn piszesz o wale korbowym albo korbowodach tak?
Zawory nie były sprawdzane :] tak jakoś wyszło <glupek2>
Jeśli to wał albo korbowody to jak długo jeszcze pojeździ ten silnik zanim padnie?
Wiesz może z jakim momentem powinna być dokręcona głowica? Na dniach chce kupić kluczyk to bym się upewnił :)
pozdro
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 25 lis 2013, 22:51

banzai54 napisał(a):1.Tzn piszesz o wale korbowym albo korbowodach tak?
2. Zawory nie były sprawdzane :] tak jakoś wyszło <glupek2>
3. Jeśli to wał albo korbowody to jak długo jeszcze pojeździ ten silnik zanim padnie?
4.jakim momentem powinna być dokręcona głowica?
5. Na dniach chce kupić kluczyk to bym się upewnił :)
pozdro

ad1. o obydwu ustrojstwach, bo razem wspolpracuja
ad2.a powinny, ale wg. mnie one nie moga powodowac takiedo stuku.
ad3 30 Nm i 3 razy po 90 -105 Stopni
ad4. aby to sprawdzic musisz ja odkrecic , no i aby tego dokonac trzeba wiele zdemontowac
zeby dojsc do wszystkich srub. <glupek2>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 26 lis 2013, 18:18

Heh to kicha, jak skręcaliśmy głowice dowiadywałem się w pewnym ASO (nie będę pisał już w jakim...), że głowicę skręca się na 95Nm... ciekawe jaki jest właściwy moment dokręcenia, piszesz 30Nm i 3x po 90-105stopni ciekawe jaka to wartość w Nm chociażby w przybliżeniu.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 26 lis 2013, 18:58

tego nie mozna i abs. nie nalezy przeliczac na Nm!
a wynika to z procedury ukladnia i dopasowywania sie glowicy!
ja osobiscie dokrecalem kilka razy glowice m.in u siebie
i robilem to jeszcze precyzyjniej
tj. 10-20-potem 30 Nm no i 3 razy 90-100 St.
oczywiscie sruby musza byc zmierzone czy nadaja sie jeszcze, gniazda bloku czyste, gwinty rowniez i przed przykrecaniem naoliwione, ale nie zbyt obficie.. <spoko>
jesli b. wiele miejsc, gdzie mozna popelnic blad przy skladaniu tego silnika <glupek2>

a ja dalej stawiam u ciebie na luz na wale/korbowodzie/panewce.
E.
Ostatnio edytowano 26 lis 2013, 19:45 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 26 lis 2013, 22:01

Obyś się mylił z tym wałem bo nie mam kasy na kolejny remont w tej chwili :p mniej więcej tydzien temu rozrząd wymieniony to 1k z kawałkiem poszło :)) Głupio wyszło z tym dokręcaniem głowicy, ale chyba dla pewności kupie nowa uszczelke ( bo mam problemy z plynem chlodniczym w trasie :P ) glowice zawioze do sprawdzenia. Zaloze nowa uszczelke poskladam i zobacze co wyjdzie :) wole wydac te 150zl czy 200 na uszczelke i 100 na sprawdzenie glowicy niz rozbierac caly silnik :P
P.S.
Śruby mierzone nie pamiętam wymiaru ale się mieściły.
Dzisiaj nagrałem autko, ale jakość nagrania jakaś kiepska mi wyszła. Silnik nic a nic nie stukał, do 4k obrotów pięknie jechał, żwawo i bez stukania. Dlaczego raz jest tak a raz stuka?

Zresztą wrzucam filmiki 2 jeden z jazdy jeden z postoju
http://youtu.be/rImovnpC3H4
http://youtu.be/aUcnS6AhtJI

Jeśli to jest wał/korbowody to dlaczego raz hałasują a raz nie? ^^ ;)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 27 lis 2013, 00:40

banzai54 napisał(a):...

Jeśli to jest wał/korbowody to dlaczego raz hałasują a raz nie? ^^ ;)


przypuszczam, ze wynika to z tego, ze luz jest niewielki i uaktywania sie on przy niewielkich predkosciach kiedy to nie ma zbyt wielkich sil odsrodkowych,
przy wiekszych obrotach jest on eliminowany poprzez wieksze sily...
ale zycze tobie abym byl w bledzie i okazalo sie ze to terkocze klucz zapomniany przez mechanika pod maska albo gdzies indziej.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 27 lis 2013, 11:34

Hmm idąc tym tropem wydaje mi się, że powinno też stukać na biegu jałowym ze względu na niskie obroty...
Jak zdejmę miskę olejową i nie znajdę/znajdę tam opiłki to potwierdzi Twoją teorię?
pozdro
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 27 lis 2013, 11:50

na jalowym silniki chodzi ledwo ledwo i dwaka paliwa czyli energia eksplozji jest minimalna
jesli juz przy montazu byl luz np. z powodu jajowatego korbowodu,
to na logike zadnych opilkow nie znajdziesz. <glupek2>
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 27 lis 2013, 20:06 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 27 lis 2013, 12:40

Wychodzi na to, że powinienem rozebrać ten silnik i wyremontować na nowo... więc pewnie będę jeździł z tymi stukami póki co :) może sie samo coś rozleci i się wyjaśni :P a tak na poważnie, jeśli korby nie były jajowate (bo były zrobione) i wał był okej (bo był sprawdzany) to jeśli coś z tych rzeczy stuka to opiłki powinny być. Także postaram się to sprawdzić w przyszłym tygodniu.
Hmm a jakby wtrysk się delikatnie ruszał to mógłby tak stukać? 2 uszczelniacze wtrysków od prawej mam lekko zaolejone i nie wiem z jakiego powodu.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez maver88 » 27 lis 2013, 13:37

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 15:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez banzai54 » 27 lis 2013, 14:24

Widziałem kiedyś ten filmik dlatego przyszło mi to do głowy, tylko że u mnie nie widać żadnych ruchów wtrysków jak się na nie patrzy. Ale może podczas jazdy jak zaczyna stukać to się ruszają?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 27 lis 2013, 17:16

banzai54 napisał(a):...2 uszczelniacze wtrysków od prawej mam lekko zaolejone i nie wiem z jakiego powodu.

sa wyeksplatowane i nie trzymaja jak nalezy.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 3 gru 2013, 11:23

enduro popatrz im zimniej na zewnatrz tych stukow u mnie ani u kolego nie ma....co dziwne gdy raz sie pojawia zgasimy silnik odrazu i odrazu odpalimy stokow nie ma..... powiedz w jakich czujnikach lub w czym moglibysmy szukac? bo to raczej mechaniczne uszkodzenie nie jest.... prosze o rade opinie .
powiem ze na kompie brak bledoow jakich kolwiek czujnikow ale moze ktorys zle pokazuje wartosc? ale ktory gdzie szukac?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 3 gru 2013, 12:25

ok.
ale jak dla mnie to, z filmiku brzmi mi to na problem, niewielkiego luziku na wale/korbowodzie.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 10 gru 2013, 00:00

skoro twierdzisz ze to to to wyjasnij mi dlaczego teraz jak jest 7 stopni na plusie sa stuki i nie zalerznie od tego czy zimny czy cieply silnik a jak ponizej 0 np -2 to juz stokow nie ma ani na cieplym ani na zimnym silniku??? nie jest to nic zwiazane z elektryka?? czuknikami?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron